261. Labora

 2011.08.03. 08:00

Még júliusban kiosztottam a lektorálást a többieknek. Ruppert atyát megkértem, hogy majd bírálja fölül a németes szöveget, amelyet egyébként én javítok. Dolores nővér meg a spanyolt fogja megnézni, utólag. Vannak finomságok, amelyek csak az anyanyelvi beszélőnek tűnnek fel. Kerestem még egy olaszt és egy franciát, a magyar szöveg meg az enyém. Elég különös kötet lesz. A magyar előadásnak olasz fordítása is készült, de a többi csak egy nyelven szerepel.

Szerettem volna kinyomtatni az egész anyagot, de rájöttem, hogy nem sok értelme lenne. A magyar szöveggel viszonylag gyorsan végeztem. De a németben sok az elírás. Volt olyan cseh nővér, aki németül adta le az anyagot. Néha nem is értem, mit akar mondani. Írnom kell neki, hogy tisztázzam, bár meglehet, hogy így sem fog sikerülni. 

Egész nap a lakásban ülök. És egyházi, teológiai szövegekkel foglalkozom. Olyan csönd van, mint odabent. A szűzgarázsban.

Címkék: munka lektorálás

A bejegyzés trackback címe:

https://leticianover.blog.hu/api/trackback/id/tr993110604

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

LittleBear 2011.08.03. 08:25:05

Végül is, ha jól megfizetik, érdemes nekifeküdni a munkának (pláne, ha Marika néni éppen nem sertepertél arra).
Augusztus utolsó két hetében meg lehet valami lazítást tervezni Ricsivel (és addigra talán az idő is jó lesz).

Letipanni: Hogy sikerült a szerkesztőprogrammal megbarátkozni?

tiboru · http://blogrepublik.eu 2011.08.03. 17:14:17

Panni,

azért engedélyezz magadnak néha egy kis kikapcsolódást is...

Carmesina · http://carmesina.blog.hu/ 2011.08.03. 21:02:12

@tiboru: Nehéz, ha az embert úgy nevelték, h a kikapcsolódás miatt lelkifurdalása legyen. :-)

LittleBear 2011.08.04. 17:34:26

bocsi Letipanni:
@GutBesserWasser: kicsit ottfelejtettem magamat a blogodon - és most folyik ki a szemem; nem-e lehetne-e mégis kicsit változtatni a háttéren/betűtípuson/betűvastagságon, lécci lécci, hátha más sem képes így elolvasni

GutBesserWasser · http://blog.gutbesserwasser.com 2011.08.04. 22:26:40

@LittleBear: igen, többen kértétek... Időközben olvastam erről egy tanulmányt is, és arra jutottam, hogy a sötét alapon világos karakterek elrendezést nem szükséges elvetnem (azt ugyanis nagyon nem szeretném). Most nem túl élénk zöldre változtattam az alapértelmezett betűszínt, légyszi nézd meg, mennyire szörnyű. (Én sajnos nem vagyok kompetens. Nekem az eredeti is tökéletesen komfortos volt.)

LittleBear 2011.08.04. 22:51:05

@GutBesserWasser:
Köszönöm szépen, hogy meghallgattál.

Sokkal jobb lett - de azért megmaradt a sajátos hangulata (a kommentelőablak színének is).
A Te blogod, olyan a színe, amilyennek Te akarod :-))
süti beállítások módosítása