282. Ki hol lakik ...

 2011.10.07. 08:00

Talán meglepő, de még mindig a rendházba vagyok állandóra bejelentve. Több, mint egy éve léptem ki, de még nem írtam alá az elbocsátó papírt. Olykor előkerül a téma. De egyik fél se forszírozta.

Most, a népszámlálás kapcsán felhívott Benedicta. Mit tegyen? Valljon be engem is? Különben is itt lenne az ideje, hogy tisztázzuk a dolgainkat. Mivel az október elsejei állapotra kíváncsiak, most már valljon be. Nem sokat számít egyébként, abban a tömegben, egy emberrel kevesebb vagy több. Csakhogy akkor ott kell kitölteni a személyi lapomat is. Az ingatlanhoz kapcsolódóan. Különös lenne egy rendházban azt vallani, hogy élettársi viszonyban élek.

Ki kellene végre jelentkeznem. Ez azonban felveti azt a problémát, hogy valahová be kell jelentkeznem. És, ha Ricsit megkérem, hogy hadd jelentkezzem be hozzá, az hordozhat olyan üzenetet ... Mintha véglegesíteni akarnám magam a lakásában. Pedig csak laknom kell valahol. Aki sehol nem lakik, az nem is létezik. Tényleg, azt megszámolják egyáltalán?

Meddig lakhatok még vele? És ki vagyok én itt? Vajon beírja, hogy élettársi viszonyban élünk? Ha beír, itt kell kitöltenem a személyi lapot. Talán kétszer fognak megszámolni?

A prof szerint egyébként ez nem népszámlálás, hanem ingatlan-összeírás. És ez nem tetszik neki.

Címkék: ingatlan népszámlálás lakhatás

A bejegyzés trackback címe:

https://leticianover.blog.hu/api/trackback/id/tr393283878

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

iovianus 2011.10.07. 12:05:26

Tényleg a hajléktalanokat hogy számolják?

"Nem sokat számít egyébként, abban a tömegben, egy emberrel kevesebb vagy több."
Tömeg? Hol? Mi?

A proffal egyetértek...

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2011.10.07. 12:09:00

@iovianus: Nemtom, egyáltalán számolják őket? Jó, akik hajléktalanszállón laknak, azokat igen, de az utcán lakók valszeg kimaradnak, vagy?

Nyilván egy magánlakáshoz képest "tömeg" :-)

mégsem én voltam? 2011.10.07. 17:52:23

Be kell jelentkezni a profékhoz - Judit biztosan segítene. Persze ha ezt Ricsi megtudja, lesz nemulass...

ui: valami baj van a poszt-számozással...

mégsem én voltam? 2011.10.07. 18:07:13

ja, még valami, ha valakit tényleg érdekel: ott számolnak össze, ahol ténylegesen laksz, függetlenül attól, hol vagy állandóra bejelentve, úgyhogy LP-t nyugodtan megnépszámolhatja a népszámoló Ricsi lakásában, mint albérlőfélét, még a kapcsolatról sem kell értekezni

(lásd pl. a suli-ovi miatt a barátokhoz bejelentett gyerek, őt is a szülei lakásán kell megszámolni...)

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2011.10.07. 18:10:41

@Little.Bear: Én neten töltöttem ki, nekem nem kell biztos, és sztem Ricsinek se ... Szóval, a lakás tulajaként azt ír be, amit akar. A legtöbb ember nem a valóságot tünteti fel, ha van vmi, ami miatt ez kellemetlen lehet, pl nem adózó albérlő, ugyebár ...

mégsem én voltam? 2011.10.07. 18:15:06

@Gloria Mundi: Nekem sem lett gond neten, de van az ismeretségi körben biztos, és ők akkor kapnak nagyobb pénzt, ha személyesen veszik fel az adatokat - ezért most megvárjuk a népszámolót.

Bizalmatlanok vagyunk, és ködösítünk, ha csak a gyanú megvan, hogy kárunk lehet valamiből - pedig én pl. elhiszem, hogy az egész csak a statisztika miatt kell...

mégsem én voltam? 2011.10.07. 18:19:38

@Little.Bear:
Nekem sem lett _volna_ gond neten,

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2011.10.07. 20:16:32

@Little.Bear: Sztem minden okunk megvan a bizalmatlanságra.

konteo.freeblog.hu/archives/2011/10/03/Villamkonteo_80_-_Nepszamlalas_2011/

Te ismered a biztost, én viszont nem akarok idegeneket beengedni a lakásomba, és nekik megmondani, h mi merre meddig.

mégsem én voltam? 2011.10.09. 19:02:04

@Gloria Mundi: nem túl sok kérdés van azon a felmérőlapon

én csak egyet nem értek: honnan fogják tudni, hogy tényleg mindenkit megszámoltak?

pláne, ha sokan tényleg neten írják be

szerintem lesznek sokan, akik kimaradnak a szórásból, ilyen-olyan indokok miatt (pl. mi is laktunk úgy albérletben, hogy még a régi lakásunkban voltunk állandóra bejelentve, nagyon rossz érzés volt)

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2011.10.10. 18:04:02

@Little.Bear: A netesek kaptak kódot, őket sztem sokkal könnyebb lekövetni. Elvileg a rendszerben látszik, ha már kitöltötted neten, akkor nem zaklat a biztos.

És akkor mi van, ha nem számolnak meg mindenkit? Nyilván lesz olyan, akit nem, de nagyságrendileg kb meglesz a dolog.
süti beállítások módosítása