294. Ijesztő megbocsátás

 2011.11.17. 08:00

Néhány napja álmodtam. Nyomasztó álom volt, és annyira valóságosnak tűnt, hogy ébredéskor nem tudtam, van-e okom a félelemre.

Az némileg homályban maradt, ki vagyok, vajon önmagam-e, vagy más. Az elején láttam, hogy egy fiatal fiú féltékenységből, irigységből vagy az erkölcsök miatti túlbuzgóságból két lányt is lelő. Nem derült ki pontosan, mi volt a gyilkosságok indítéka. Asszonyok egy csoportja elkapta a fiút. Nem tudom, köztük voltam-e, de mindent láttam, tudtam. Nagyon vallásos asszonyok voltak. 

Vonatra tették-tettük a foglyot, azzal a szándékkal, hogy az igazságszolgáltatás kezére adjuk. A tett színhelyén nem volt rendőrség, vagy nem bíztunk benne, nem derült ki. A foglyot két-három asszony őrizte a vonaton. Beszélgettek vele. Meg akarták érteni a tettét? Vagy a térítés volt a céljuk?

Mikor a városunkba értek a fogollyal, ahelyett, hogy átadták volna őt a rendőrségnek, úgy döntöttek, hogy megbocsátanak neki. Vettek neki egy másik vonatjegyet, hogy tovább utazhasson, szabadon. Nem beszélték ezt meg senkivel, csak megtették.

Mikor tudomást szereztem róla, úgy éreztem, nem vagyok többé biztonságban. Elkezdtem attól rettegni, hogy a gyilkos visszajön a városba és gyerekeket fog ölni. Csak akkor tudatosult bennem, hogy gyerekeim vannak. De nem tudtam semmi egyebet róluk, csak, hogy léteznek, és még nagyon kicsik.

Aztán felébredtem. Féltem újra elaludni, annyira nyomasztóan hatott rám a fenyegetettség érzése. A megbocsátás ostobasága? A vakbuzgóság?

Címkék: álom gyilkosság megbocsátás nyomasztó hangulat

A bejegyzés trackback címe:

https://leticianover.blog.hu/api/trackback/id/tr213387186

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mégsem én voltam? 2011.11.17. 12:26:27

Mit olvastál mostanában? Én egyszer beleálmodtam magam a Bűn és bűnhődésbe - én voltam a gyilkos :-(( (álmomban nem emlékeztem konkrétumokra, csak arra, hogy nem fogom bírni a lelkiismeretfurdalást, és be kell majd vallanom, hogy megöltem valakit...) - előtte hetekben rágtam át magam a regényen...

α Ursae Minoris · http://noreg.blog.hu/ 2011.11.18. 06:21:24

Nos, természetesen az álmodónak magának kell asszociálnia, a kivülálló csak ötletel, aminek nincs túl nagy jelentösége, de ami nekem eszembe jutott az ez:

A nagyon vallásos nök csoportja az egykori rended.
Azt szeretted volna, hogy átadjanak a *rend*örségnek (pontosabban egy konkrét rendörnek), hogy ö tartson ugyanolyan szorosan a markában, mint egykor szerzetesrend.
Ez azonban sajnos nem történt meg (mert Ricsi nem vett el feleségül), így nem érzed biztonságban sem magadat, sem a gyerekeidet (vagyis annak a lehetöségét, hogy gyereked szülessen).

A férfi, aki két nöt "lelött", az nem feltétlenül gyilkos, a lelövés utalhat arra, hogy teherbe ejtett két lányt, vagy egyszerüen csak szexelt velük.
Ez lehetne bárki, Ricsi, a prof, Colos, de a legvalószínübbnek azt tartanám, hogy te magad vagy az.

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2011.11.18. 15:05:54

@α Ursae Minoris: Aszta, nagyon tetszik ez az értelmezés :-) Szóval a gyilkos maga Leti, aki nem is gyilkos, csak szexelt? És mindenféle nemváltások is vannak itt? A férfi gyilkos Leti, a női áldozatok meg a pasik, akikkel lefeküdt? De miért lennének ők áldozatok?
A rendőr-rendőrség-rend szekvencia viszont nagyon ott van, az a része zseniális :-)

α Ursae Minoris · http://noreg.blog.hu/ 2011.11.18. 18:48:45

@Gloria Mundi: Köszönöm. :-)

Egyrészt lehet a "gyilkos" maga Leti - gondolom, nem kell kifejtenem, hogy a "lelövés" miért szimbolizálhatja a szexet.
A gyilkosság meg mint bün, normasértés jön a képbe - Leti egykori viszonyítási rendszerében a (házasságon kívüli) szex is bün.

Egy kis nemváltás meg simán belefér az álom világába.

De nemváltás nélküli olvasat is adódik:
Akkor férfi Colos, akiben Leti egy sorstársat ismerhet fel: Szerelem miatt a rendjét otthagyó szerzetes, akit szintén foglalkoztat a gyereke utáni vágy (noha kicsit máshogy, mint Letit).

Némi jóindulattal a két "lelött" nö is megvan: Az egyik Csabi anyja, a másik meg Angéla, akivel ugyan igazából nem volt szex, de Colos mégis bevállalta, mintha lett volna.

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2011.11.18. 19:53:18

@α Ursae Minoris: Az első verzió jobban tetszett.
És ezek szerint mi a teendő, mármint Leti számára? Mit üzen a tudatalattija emígyen? :-)

α Ursae Minoris · http://noreg.blog.hu/ 2011.11.18. 20:06:53

@Gloria Mundi: Azt üzeni neki, hogy szeretene Ricsivel összeházasodni és gyerekeket szülni neki.

De ezt már szerintem az álom nélkül is tudta. :-)

mégsem én voltam? 2011.11.19. 19:07:52

@α Ursae Minoris:
Konzultációs díjról a számlát hova fogod küldeni?
(én szoktam ezzel viccelni, amikor gyakorló kollégákkal megbeszélem valami banális felsőlégúti fertőzés kezelését, hogy a számlát majd küldjék el :-)) )
süti beállítások módosítása