Kissé flegma ellenkezése ellenére Richárd azért beszerez pár információt Colos atyáról. Remélem, hogy Angéla nem csinál belőlünk újból hülyét, hiszen semmi bizonyítékunk mindarra, amit mond. Erősen megrendült a belé vetett bizalmam. Noha értem, hogy miért hazudott. De valakit így megvádolni nagyon nem szép. Mostantól nem hiszek neki el bármit.

Colos tornatanár, ő edzi a gimi kosaras csapatát is. Vagyis Csabit elég jól ismerheti. Ez persze nem igazán fontos. A fontos az, hogy mit tudunk róla szexuális agresszió témakörében. Volt-e valaha hasonló esete, megvádolta-e valaki. Legyen akár fiú, akár lány. Mégiscsak könnyebben jut hozzá fiúkhoz, és sose lehet tudni ... Nem, nem vádaskodni akarok, csak minden eshetőséget számba venni.

Richárd szerint semmi nem utal arra, hogy Colos atya zaklatott volna bárkit a pályafutása során. Legalább is se a rendőrségen, se a szerzetesrenden belül nincs rá semmilyen adat. Panaszt nem emeltek ellene. Arra még nem volt módja, hogy pletykák után kutasson, de sok értelmét nem is látja. Ha erőszakos közösülés volt, ahogy ők a szakzsargonjukban mondják, a sértettnek kell feljelentést tennie.

Angélát nem nagyon merem faggatni. Különben sem könnyű kimennem hozzá. Kissé messze van az anyaotthon. Agapét hergelni nincs kedvem. Ezért is kérdeztem ki a lányt alaposan a múltkor. Hogyan történt az egész dolog, egyáltalán hol és mikor. Makacsul hallgatott. Lehet, hogy nem is emlékszik rendesen az egészre? Megborzong, ha szóba hozom az ügyet. Undort látok rajta, és attól tartok, az undor valahogy áttevődik a gyerekre is. Nem tudom, fel akarja-e nevelni, vagy örökbe adja. Szerintem még ő sem tudja. Olyan, mintha csapdában vergődne, a saját teste, de még inkább a saját szerencsétlen sorsa csapdájában.

Dühös vagyok. Dolores nővér szerint hagyjam most ezt a nyomozósdit. A pszichológusuk majd beszél Angélával. Azt se érti, eddig miért nem kezelte senki. Hiszen szüksége lett volna rá. Csínján kell bánni ezekkel a lányokkal. Hogy vehették fel novíciának ilyen, kibeszéletlen traumákkal? Nem tudom. Angéla mindig a nyugodt, kiegyensúlyozott kislány benyomását keltette. A rendben díjazzák az engedelmességet. A hajlíthatóságot. A csöndességet. Angéla ideális apáca-anyagnak látszott.

Címkék: hallgatás vád agapé angéla erőszakos közösülés colos atya

A bejegyzés trackback címe:

https://leticianover.blog.hu/api/trackback/id/tr711708522

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rozsdafarku 2010.06.10. 08:48:58

Colos meg ideális pap-tanár anyagnak látszott.
Én meg ideális férj-anyagnak.Annak idején.
Emberek vagyunk...

Ficus Kinky 2010.06.10. 08:52:52

"Olyan, mintha csapdában vergődne, a saját teste, de még inkább a saját szerencsétlen sorsa csapdájában."

Nekem nagyon érzékletesen leírja ez a sor Angélát és a vele történteket. Bravó!

21 hónap · http://www.reprintkiado.hu 2010.06.10. 09:01:31

@Ficus Kinky: csatlakozom.
Ugyanakkor a gyerekre csak nagyon kis eséllyel tevődik át - szerintem. Ha beindulnak a hormonok, akkor úgyis a feje tetejére áll Angéla világa.

Kimenni nincs idő. Telefon? Naponta pár perc, ami érezteti Angélával, hogy valaki törődik vele. Nem lenne képmutatás, hiszen Letícia már így is állandóan vele foglalkozik gondolatban. Ugyanakkor ha "vallomástételre" nem kerülne sor, a bizalmat talán kiépíthetné.

vén betyár 2010.06.10. 10:38:18

A kedves kis nővér pár szóval, pár mondattal nagyon pontosan, érzékletesen mutatja be világát, az őt körülvevő embereket.Szinte látjuk, ismerni véljük őket.Mégis!Egy-két poszt és mindenkiről "kiderül" vmi.
Senki sem az akinek látszik!

miamai 2010.06.10. 12:23:39

@vén betyár:
bizony bizony, ez így van! És ugyanakkor egyre inkább kitetszik, hogy a szerzetesi élet eme bemutatása "külső" kézből jön, írója "külsős" szemmel látja a szereplőket, a kimondott és ki nem mondott gondolatokat, és a szereplők közötti viszonyokat. A közeget láthatóan nagyon jól ismeri, de lényegében soha meg- és/vagy át nem élte azt a világot.

gabor4x 2010.06.10. 13:01:36

@miamai: Azért ez elég merész következtetés...

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2010.06.10. 13:08:34

@21 hónap: Azért a hormonok nem tesznek mindig csodát. A dolog kétesélyes, nagyon is.
@miamai: Hogy lehet ismerni a közeget, ha az ember sose élte meg azt a világot?

életfa · http://polgarmesterpilisszanto.blog.hu 2010.06.10. 13:15:48

@Gloria Mundi: Én inkább úgy fogalmaznék, hogy a napjait már rég nem abban a világban éli, és ha élte is, már akkor sem életreszóló elköteleződéssel.

vén betyár 2010.06.10. 13:17:38

@Gloria Mundi: Még nem süllyedtem odáig, hogy a legjobb pandúr legyek, de a közeget azért én is egész jól ismerem...

Gildor Inglorion · http://gildorblog.blogspot.com 2010.06.10. 13:19:29

@gabor4x: nem merész az, ha ő is letíciaszkeptikus :D
én az vagyok... a tornatanár pl történetileg jó, csak az egyházi sulikban szinte sosem pap a tornatanár. nálunk pedig külön vicces lett volna a csuhában a magasugrás :D

Groix · http://index.hu 2010.06.10. 13:28:58

És hogy ennek a Dolores növérnek mennyire igaza van!
Lassan már csak ö az egyetlen mint racionális szereplö az egész történetben (meg még Ricsi, de ki tudja, neki meg milyen rejtett céljai vannak).

Letícia, hallgass Doloresre! Hiteles ember, jóval nagyobb élettapasztal, mint a tiéd!

rozsdafarku 2010.06.10. 13:34:07

@életfa : akoronaorszaga.blog.hu:
Igen.Én sem voltam még q-va, de egész jól bele tudom magam képzeni a .... bőrükbe, a kedves kis nővérnek meg elhiszem, hogy vha ő is volt szűz.

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2010.06.10. 13:37:32

@Groix: Ezt most mér mondod, mintha mindenki ámokfutást rendezne ...
Dolores szimpatikus, igen.
@Gildor Inglorion: Mér kéne csuhában tartani a tornaórát? Arra át lehet öltözni, nem?
@rozsdafarku: Hát, én nem mernék azért prosti-életrajzot írni. Sztem nem olyan könnyű beleélned magad, főleg pasiként nem.

rozsdafarku 2010.06.10. 13:51:46

@Gloria Mundi: Arra gondoltam, h tanulmányozom őket egy kicsit.Sokat beszélgetnék velük...Moldovát is megcsapta a mozdony füstje.:P

Groix · http://index.hu 2010.06.10. 13:52:35

@Gloria Mundi: Ha azt nem is, de egy kis ámokkocogást...
Letícia keveri a sz*rt szegény Angéla körül - ha így folytatja, a végén többet árt neki, mint amennyit eddig segített. Agapé & co presztízsféltésböl vagy valami félreértett erkölcs alapján belerúgnak Angélába, amikor leginkább segítségre szorult volna; a prof (és talán Colos is) hobbiból apácákat csábítgatnak; Angéla hazudik (amivel bajba is keverhette volna Csabit).
Egyik se valami rokonszenves viselkedésminta.

Groix · http://index.hu 2010.06.10. 13:57:36

@Gloria Mundi: A prosti-életrajzhoz:
Émile Zola: Nana
Paulo Coelho: Tizenegy perc
(Mondjuk az utóbbi nem egy remekmü, de szerintem Coleho müvei közt az élmezönyben van.)

Groix · http://index.hu 2010.06.10. 14:38:49

@rozsdafarku: Mondjuk Csáth Géza nem volt éppen híján saját élményeknek sem.
Ennek a könyvnek az a alapján készült egy film is Ópium címmel, nagyon ütös (bár helyenként irritálióan didaktikus).

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2010.06.10. 16:41:01

@Groix: Mert az élet egyébként csupa angyallal van tele, aki pont azt csinálja, amit a pszichológia szabályai szt helyes :P
Egy kicsit felszisszentem Zola és Coelho egymás mellé tételén ... Nyúl Pálnak eddig 2 könyvét olvastam, és egyik se hatott rám remekműként. A 11 perchez is volt szerencsém. Nem hiszem, h tipikus prosti-sors lenne, a jellem meg nincs kidolgozva.

Groix · http://index.hu 2010.06.10. 17:14:37

@Gloria Mundi: És gondolj bele, hogy ez még az egyik legjobb könyve...
Nem az irodalmi érték, csak a tematika miatt állítottam öket egymás mellé.

gabor4x 2010.06.10. 18:03:22

Látom, témánál vagyunk.

gabor4x 2010.06.10. 18:16:43

@Gloria Mundi: Már rég nem irodalomról van szó. :P

21 hónap · http://www.reprintkiado.hu 2010.06.10. 19:02:15

@Gildor Inglorion: beleolvastam. Ugye nem komoly, hogy ennyire alja íráskészségű lányok egyetemre/főiskolára járnak?

gabor4x 2010.06.10. 19:19:42

@21 hónap: Informatikai területen elég a programnyelvet ismerni.

gabor4x 2010.06.10. 19:20:48

Sajnos, úgy értem.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.06.10. 20:14:01

@21 hónap:

Ó, el lehetsz te kényeztetve a sors által :-)

21 hónap · http://www.reprintkiado.hu 2010.06.10. 21:53:46

@tiboru: el vagyok. Az előbb néztem a két szuszogó rongycsomót, és ugyanerre a megállapításra jutottam :)

Gildor Inglorion · http://gildorblog.blogspot.com 2010.06.10. 22:16:08

autista programozók :)

amúgy pedig, az elmúlt pár évben elég sokan járnak felsőoktatási intézménybe, akikről sosem gondolnánk.

nem mondom, hogy irodalmi magasságokba törnek a blogok, viszont a témába vágnak.

21 hónap · http://www.reprintkiado.hu 2010.06.10. 22:32:13

@Gildor Inglorion: elkezdtem olvasni az egyiket. Maga a hozzáállás szimpatikus. Irodalminak valóban nem nevezném. Szerencsére megfelelő önkritikával kezeli a dolgot.

miamai 2010.06.10. 23:03:46

@rozsdafarku:
No meg a legjobb apáca ugyebár az, akinek már az anyja is az volt... (vagy ez már volt?)

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2010.06.10. 23:05:26

@miamai: Sajna ez már volt :P De elég régen, azóta biztos sokan bekapcsolódtak. :)

Groix · http://index.hu 2010.06.10. 23:39:20

@miamai: Nem is olyan képtelenség az.
Svédországi Szent Brigitta, ha nem is volt a szó szoros értelmében apáca, de ö alapította meg a róla elnevezett rendet, és aztán annak az egyik kolostorában is élt, az egyik lánya (összesen 8 gyereke volt), Vadstenai Katalin pedig ebben a rendben lett apáca.

rozsdafarku 2010.06.11. 08:13:43

@miamai: Aranyos!:)Min kacarászhat?:)

tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.06.11. 09:03:47

@rozsdafarku:

Szerintem valami Super Mario-típusú játékkal bíbelődik. Onnan tudom, hogy olyankor nekem is ilyen az arckifejezésem.

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2010.06.11. 09:21:33

@tiboru: Te ilyenekkel szoktál játszani? :P
@Groix: A kkorban nagyon egyszerű volt apáca gyerekének lenni, mert az özvegyek gyakran vonultak kolostorba, tehát szültek pár gyereket, megözvegyültek, és ha volt egy kis eszük, nem mentek újra férjhez (örültek, h túlélték az addigi szüléseket), hanem bevonultak egy kolostorba. Előkelőbbek saját alapításúba, persze, hogy ott osszák az észt.
"Mellesleg Héloïse-nak már az anyja is priornő volt, hiába, akkoriban ez a „szakma” anyáról leányra szállt. Az egyébként nagyon előkelő származású anyuka jó példával járt elöl a házasságon kívüli gyerek összehozásában, ezesetben azt se tudjuk, ki volt az elkövető vagyis az apa."
szexcsatakanno.blog.hu/2010/02/05/kolostorok_zsinatok_merenyletek_abelard_helo_se

vén betyár 2010.06.11. 09:26:22

@Gloria Mundi: Lehet, hogy Tiboru erre gondolt, én is mosolyognék, ha ő csiklandozna...

Gildor Inglorion · http://gildorblog.blogspot.com 2010.06.11. 09:45:14

@Gloria Mundi: hmm, működőképes kis társadalom volt az, persze előnyös volt, ha a fütyi jobbik végére született az ember... de születni tudni kell... manapság is.

Groix · http://index.hu 2010.06.11. 09:54:14

@Gildor Inglorion: de azért nem CSAK a fütyin múlott.
A fenn említett Szent Brigitta elökelö családból származott, a férje is elvileg magas poszton volt, de a férjnek csak futottak még szerep jutott Brigitta mellett - aki viszont saját hatáskörben osztotta ki a királyokat meg a pápát, hogy mit hogy kéne csinálni, nem is minden eredmény nélkül.

rozsdafarku 2010.06.11. 10:36:23

@Gildor Inglorion: Krisztina svéd királynő nem tartott igényt a másik végére sem...Igaz, lemondani is tudni kell!:)

Groix · http://index.hu 2010.06.11. 12:23:52

@rozsdafarku: Ö inkább intellektuálisan vonzódott a férfiakhoz. Szegény Descartes meg végül az életével fizethetett a királynö tudásszomjáért...
süti beállítások módosítása