119. Rég várt válaszok

 2010.09.08. 08:00

Nem jutok el a közértig. A telefon végre megszólal. Nem is tudom, mire vágyom inkább. Legyen a prof? Legyen Ricsi? Csak valaki harmadik ne legyen.

A prof az. Röviden egyeztetünk, hol tud felvenni. Persze, nem vagyok valami csinosan öltözve. Pedig számíthattam volna rá. Felvehettem volna egy másik pólót. Most már mindegy. Majdnem egyszerre érünk oda. Mikor beszállok a kocsiba, zavarban vagyok. Nem hajol hozzám, hogy megcsókoljon. Talán majd később. Itt most nem is lenne olyan jó ötlet.

Először csak kicsinységekről beszélgetünk. Hogy töltötte a nyarat, velem mi van. Címszavakban. Jól lesült. És ez a lezser öltözék is szokatlan. Nem, mintha öltönyben járna egyébként. De rövidnadrágban sose láttam. A szerviz a legközelebbi városban van. Oda negyven perc, ott valamit bütykölnek az autón. Ha sikerül megjavítani. Lehet, hogy nem is vállalják. Otthagyni nem hajlandó, nem akar kocsi nélkül maradni. Nem az a buszozós, vonatozós fajta.

Mikor kiérünk a főútra, végre lényeges dolgokról kezdünk beszélni.

- Azt mondtad, nem tudtad, hogy Juca a feleségem. Ezt nem is értem.
- De hát honnan tudtam volna? Egyikőtök se említette a másikat.
- És a születésnapom? A tanszéki buli? Hisz azon ott volt. És te is.
- Én nem emlékszem rá. Sokan voltak. Nem vagyok jó megfigyelő. De azt nem értem, hogy a sok beszélgetés alatt nem említetted soha. Mármint azt a tényt, hogy azonos azzal, akivel egy tévéműsorban szerepelek.
- Azt hittem, nem akarsz beszélni róla.
- És ő vajon miért nem említett? Hogy nem került szóba, hogy a férje a témavezetőm?
- Talán ő is azt hitte, hogy nem akarsz beszélni rólam.
- Ezek szerint tud valamit?
- Kettőnkről? Fogalmam sincs. Lehet, hogy csak óvatos. Mert nem is akar semmit tudni.
- Ezt hogy érted?
- Néha azt hiszem, átlát rajtam. De úgy tesz, mintha minden rendben lenne.
- Sose volt féltékeny?
- De. Valamikor régen.
- És?
- Aztán abbamaradt. Nem tudom, mi lehet a fejében. Sose fogom megtudni.
- Én ezt nem értem. Hogy bírtok így élni?
- Valahogy csak sikerül. Egész jól.

Nézek ki az ablakon. Próbálom összerakni magamban a képet. Judit nem akar semmit tudni. Ezért óvatos. Ez persze a prof verziója. Aki valójában nem tudja, mit gondol a felesége. Lehet, hogy Judit gyanakszik rám. De az is lehet, hogy a férje minden nőismerősére gyanakszik. És ahelyett, hogy bizonyosságot szerezne, a tudatlanságot választja. Nem, ezt nem tudom elhinni. A másik változat, hogy mindent tud. És hallgat. De miért?

- Beszéltetek valaha rólam? - kérdezem szorongva.
- Nem sokat.
- De tudtátok egymásról, hogy mindketten ismertek.
- Persze.
- És mit beszéltetek?
- Nem emlékszem már. Hogy kedves lány vagy, és kár érted.
- Miért lenne kár értem?
- Az apácaság miatt.
- És mikor kiléptem?
- Juca röviden említette. Azt is, hogy kölcsönadja a lakást. Mondtam, hogy rendben.
- Nem zavart?
- Furcsa volt. De mit mondhattam volna? Egyébként is örültem, hogy segítünk rajtad.
- Nagyon meglepett, mikor felajánlotta, hogy ott lakhatok. Nem is tudom, mihez kezdtem volna egyébként. Igaz, azt sem tudom, most mihez kezdek. Biztosan ki akarjátok adni.
- Ne aggódj emiatt. Nem ettől függ a megélhetésünk.
- Mégis túlzás. Nem szabadna elfogadnom ennyi szívességet.

A prof mosolyog.

- Nyugodtan fogadd el. Jucának különben se lehet ellenállni, ha egyszer a fejébe veszi, hogy megment valakit.
- Meg akar menteni? Engem?
- Valami hasonló. Megszeretett és szükséged volt szállásra. Neki meg van egy üres lakása. Kézenfekvő, hogy felajánlotta. Számára ez a természetes.

Nincs más hátra, mint elfogadnom.

Címkék: tudás házasság megcsalás judit gyanú óvatosság prof nemtudás

A bejegyzés trackback címe:

https://leticianover.blog.hu/api/trackback/id/tr542267398

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

21 hónap · http://www.reprintkiado.hu 2010.09.08. 08:02:42

Letíciát mindenki meg akarja menteni. Kérdés, hogy ő akarja-e.

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2010.09.08. 08:11:38

De minden megmenekülésnek ára van. És ezt nem szívesen fogja megfizetni.
Egyébként elgondolkodtató, ki mennyit tudhat arról, h mi van a férje/felesége fejében, és egyáltalán szeretné-e tudni, valóban mi van. Tom, 21 hónap, te átlátszó vagy, és nálad lehet tudni :)

rozsdafarku 2010.09.08. 08:20:18

@21 hónap: Menthetetlen...:)
Már túl van rajta...Most Pankán lenne a sor, de félek, ő is menthetetlen.Önmagától.@Gloria Mundi: Okos asszony nem kiváncsi, okos embör meg hazatelefonál, mielőtt váratlanul megtér az édes otthonba...

21 hónap · http://www.reprintkiado.hu 2010.09.08. 08:31:56

@Gloria Mundi: hm. Nemtom, mennyire vagyok átlátszó.
Ellenben erről: "És ezt nem szívesen fogja megfizetni." meg az jutott eszembe, hogy inkább magadról beszélsz.
Judit inkább olyannak tűnik nekem, mint Groix felesége. A status quo érdekében hajlandó engedményeket megtenni. A motivációja ismeretlen.

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2010.09.08. 08:38:28

@21 hónap: Hogy érted, h magamról beszélek? Én, ha Judit helyében volnék? Nem, itt Letiről beszéltem. Hogy Leti számára mi lesz annak az ára, h Judit segít neki. Nem azért, mert Judit kér vmit ellenszolgáltásként, hanem, mert Leti érzi magát lekötelezve.
Groix feleségét nem ismerem :) Motiváció? Lehet, h Judit pl szereti a férjét. Az összes csalás ellenére. Asszem, Kállairól mondják, h folyamatosan csalta a nejét, de a felesége mindezt elfogadta, mert ezzel együtt is tudta szeretni. Nem semmi.

Groix · http://index.hu 2010.09.08. 08:54:29

@21 hónap: @Gloria Mundi:
...És az ö neve is it-re végzödik... :)

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2010.09.08. 08:57:17

@rozsdafarku: Ezt hogy érted, h menthetetlen?
@Groix: Tényleg hasonlít rá Judit? Vagy fordítva?

Groix · http://index.hu 2010.09.08. 09:16:34

@Gloria Mundi: Nem, egyébként (szerintem) nem hasonlítanak.

Nekem úgy tünik a mai poszt alapján, hogy Judit nagy játékos, a háttérben ö keveri a kártyákat.
A prof nem lát bele Judit fejébe, Judit viszont nem hiába matematikus - át tud tekinteni és irányítani tud bonyolult rendszereket is.

vén betyár 2010.09.08. 09:50:50

@Gloria Mundi: A kedves kis nővért már nem kell menteni, túl van rajta, megmenekült , ezért menthetetlen.
Pankát meg?Önmagától?Mástól?Mitől kéne megmenteni?
Majd megtalálja önmagát, a magához való társat is.A tapasztalatoktól, útkereséstől menthetetlen.
@Groix:
Bizony, J mindent tud, mindent lát, hallgat, mosolyog.Bölcs asszony!@21 hónap: it, Kit.:):):)

gabor4x 2010.09.08. 14:28:05

Lehet, hogy Judit a női nemhez vonzódik, ezért akarja ő is annyira megmenteni Letit (és ezért nem is annyira féltékeny a férjére)? Jó, ez durva, de nagy csavar lenne. :)

21 hónap · http://www.reprintkiado.hu 2010.09.08. 14:32:17

@gabor4x: és ő volt az, akit Agapé irodájában nem ismert fel Letícia :D

Len-Che 2010.09.08. 19:56:07

@Groix:
Jaj de kellemetlen emlékek... ő is tudja de nem mondja?? De ha egyszer véletlenül összefutnak hármasban, bizony fogja Judit az emberét és vége a mezáliansz-nak.

Groix · http://index.hu 2010.09.08. 20:14:41

@Len-Che: Nem biztos.
Judit már lemondott arról, hogy a prof hüségét bebiztosítsa - viszont most szemlátomást információs fölényben van a férjével szemben, J.-nak nagyobb a mozgástere.
Nekem Judit most nagy manipulátornak tünik (talán még nagyobbnak, mint Ricsi) de szerintem az ö céljai nem elsösorban szexuális jellegüek, inkább a férje fölötti általános kontrollról szól a dolog.

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2010.09.08. 20:35:31

@gabor4x: @Groix: Azért ez nem semmi, képtelenek vagytok elhinni, h létezik önzetlen felebaráti vagy egészbaráti szeretet. Mindenkit az érdekei mozgatnak, mindenki hatalmi játszmákkal szórakozik. :) Újabb és újabb elméletek. Ez tetszik.

Groix · http://index.hu 2010.09.08. 21:02:02

@Gloria Mundi: Úgy általánosságban el tudom hinni, hogy létezik önzetlen szeretet.

De hogy valaki ingyen szállást biztosítson a férje szeretöjének - ezt valóban nem tudom elképzelni valamiféle hátsó szándék, taktikai vagy legalábbis pszichológiai nyereség nélkül.

gabor4x 2010.09.08. 22:49:33

@Groix: Ha abból indulunk ki, hogy Judit tud a prof és Leti viszonyáról, akkor jogos, hogy van hátsó szándéka. De egyáltalán nem biztos, hogy tud róla (melyik nő gondolna arra, hogy egy apáca lehet a férje szeretője), és akkor helytálló lehet az önzetlen szeretet, segítőkészség.

életfa · http://polgarmesterpilisszanto.blog.hu 2010.09.09. 11:12:46

@Groix: :) Láttam már hasonlót. A két nő, a szerető és a korábbi feleség barátnő lett. (Később a volt feleség is újraházasodott.) Aztán született további gyermek is, és a végén a két család összejárt. :) (Ezt lett a pszichés nyereség.)

tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.09.09. 14:42:29

@Groix:

Olyan sok lehetőség nincs, úgyhogy óvatosan az ilyen információmorzsákkal; egyszer csak valaki nekiáll és összepászítja, oszt' lőttek az inkognitónak.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.09.09. 14:43:53

@gabor4x:

Miért lenne durva? Inkább izgi :-)

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2010.09.09. 15:34:49

@életfa: Biztos nem tipikus helyzet, de ilyenre is van példa, sokfélék az emberek, nem mindenki akarja kikaparni a férje/felesége szeretőjének a szemét.

Groix · http://index.hu 2010.09.12. 07:19:42

@gabor4x: Vannak azért jelek, amik arra utalnak, hogy valószínüleg tud a dologról. Részben a prof reakciója, amiröl ebben a posztban olvasunk, de leginkább ez:
Judit tudja, hogy Leti a prof tanítványa, de nem hozza szóba a profot, emikor beszélgetnek Amikor pedig segít a kilépés után, nem kérdezi meg, hogy miért lépett ki a rendböl - ez nekem úgy tünik, mint egy bölcs és tapintatos nö viselkedése, aki nem akarja Letit kellemetlen helyzetbe hozni.
süti beállítások módosítása