242. Nyilallás

 2011.06.20. 08:00

Múltkor összefutottam Babyface-szel. A szokásos kedves holdvilágarc. Szerény, jóindulatú mosoly. Mindössze néhány szót váltottunk, de szinte azonnal elújságolta a hírt. Várják a harmadikat. Titokzatos és büszke képpel mondta. Nem volt kedvem rákérdezni, Ricsi tudja-e már. Persze, hogy tudja. Nyilván tapintatból nem említette. Vagy elfelejtette, végül is mi közöm hozzá? Épp, hogy ismerem Babyface-et és családját. 

Már megint hallgattam. Megfogadtam, hogy nem hozom szóba a témát Ricsinek. Csupa ilyen témánk van. Szeret-e, vagy sem. Ki az az Őzike? És mi lesz, ha soha nem akar gyereket? Ha pedig nem akar, én se akarjak? Miközben minden egyes szeretkezés olyan, mintha. Teljes átadás, teljes összhang. A lénye egy része mégis zárva marad előttem. Hiába beszéltünk múltkor, azon a bizonyos éjszakán annyi mindenről. Újra visszahúzódik. Újra távolodik. Így lüktetünk. Vagy csak én lüktetek. Bennem lüktet valami.

Valamelyik éjjel a babáról álmodtam. Nagyon ritkán álmodok róla. A hálószoba közepén lévő babakocsiban fekszik. És kiborul belőle. Még nagyon kicsi lehet, mégis beszél. Mama, segíts. Borzasztó hallgatni. Képtelen vagyok odamenni hozzá, hogy felemeljem. Sírva ébredek. Nem Ricsivel aludtam, különben felébresztem. Még akkor is, ha ezt az álmot aligha lenne kedvem elmesélni neki.

Címkék: álom baba

A bejegyzés trackback címe:

https://leticianover.blog.hu/api/trackback/id/tr712998843

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

LittleBear 2011.06.20. 17:00:46

Ez a gyerekügy elkíséri az embert egész életében...

Irigylem azokat, akiknek akkor adatik meg a gyerek, amikor szeretnék, és annyi amennyit szeretnének. A többieknek ez mindig szívfájdalom. Ha nincs másik, akivel lehetne, ha az a másik nem akarja. Ha akarná, de nem lehet, és akkor lehet vágyakozni, várakozni, reménykedni, lemondani. És nem belerokkanni lelkileg abba, hogy valaki másnak már a harmadik születik :-))

Benne van ebben az egész gyötrelemben a néha másodosztályúnak érzett életünk, anyánk, a hozzá való rossz viszony.

Szerintem Panni álmában is a kisbaba inkább ő maga, akinek soha nem volt olyan édesanyja, hogy segíteni tudja. Néha egy még élő anyától sem lehet elvárni ezt a segítséget, hát még attól, aki elhagyta a gyerekét...

LittleBear 2011.06.20. 17:11:37

Letícia: Nehéz ügy ez mindenképpen.

De nem vagy még elkésve nagyon semmiről. (30 fölött voltam egy kicsivel, amikor a férjem rákja kiderült, gyors műtét, kemoterápia - azt hittem, itt a világ vége, soha nem lehet gyerekünk. 35 évesen aztán, jó adag segítséggel megszületett a fiunk, és még most, 40 felett pár évvel sem tettünk le teljesen a testvér gondolatáról :-)) )

Neked kell eldöntened, mennyire fontos a gyerek, és 1-2 év után lépni. Ha addig sem jut Ricsi elhatározásra, akkor még mindig kiléphetsz. Bár, ahogy látom, állandó konfliktusforrás ez az ügy, és korábban is törést okozhat.

Vannak férfiak, akik soha nem nyílnak meg teljesen, akikkel soha nem lehet kibeszélni a dolgokat. Ezt vagy megszokja az ember, vagy megszökik :-))

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2011.06.21. 07:28:33

@LittleBear: Igen, ez a legmélyebb rétegeket érinti, és, ha az anya-lány viszony ennyire terhelt, az csak nehezít az egészen. Az is benne lehet, h Panni senkit nem lát állandó pontnak az életében, és egy gyerek mégiscsak örökké kötődne hozzá. De persze nem szabad(na) azért szülni, hogy legyen valaki, aki biztosan szeret minket.

Egy pasit erre presszionálni nem vezet semmi jóra, ezért elhagyni is nagyon nehéz, hiszen ki garantálja, h lesz olyan, aki majd ugyanannyira szerethető, szereti a nőt, és még gyereket is akar? De persze nincs késő.

LittleBear 2011.06.21. 22:32:02

@Gloria Mundi: Én arra tippelek, hogy ha egy év múlva lesz még ez a blog, és ha valós történetet látunk alakulni, akkor Panni már más oldalán lesz.
Így nem lehet kihasználni egy nőt, nem fogja ő ezt már túl sokáig bírni...

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2011.06.21. 22:52:48

@LittleBear: Kihasználni? Azért ezt nem hívnám kihasználásnak. És rengeteg nő örülne, ha ilyen helyzetben lenne. Szerintem nincs ebben semmi kibírhatatlan, megoldatlan, kibeszéletlen dolgok meg szinte minden párkapcsolatban akadnak.

LittleBear 2011.06.22. 00:21:00

@Gloria Mundi: Kihasználásnak azt értem, hogy a kapcsolatuk alapja elsősorban a szex, és Ricsi soha nem mondja, hogy szereti. Panninak szüksége lenne érzelmi biztonságra, legalább átmenetileg.
Voltam ilyen kapcsolatban, amolyan "nem szeretlek, de a szex jó" viszonyban, nagyon irigyeltem azt, akinek "szerelme" volt a társa, és még így is megszenvedtem, amikor otthagytak. Nekem kellett volna hamarabb lépnem, de jobb volt a kényelem...

tiboru · http://blogrepublik.eu 2011.06.22. 14:28:58

@LittleBear:

Néha nagyon digitálisan fogalmazol... Vagy szereti, vagy nem? Egyes vagy nullás?

Szerintem te is nagyon jól tudod, hogy a szeretetnek/szerelemnek rengeteg lépcsőfoka, típusa, verziója van, a jó szexről nem is nem beszélve :-)

A "nem szeretlek, de a szex jó veled" típusú kapcsolatról meg annyit, hogy még mindig 50%-kal jobb, mint a "nem szeretlek és dugni is kellemetlen veled" típusúnál :-)))

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2011.06.22. 15:43:19

@tiboru: Jogos, persze, hogy rengeteg típusa meg verziója meg foka ... Ezzel egy bajunk van általában, h folyamatosan találgatnunk kell, mi hol is állunk ... Aztán megkapjuk, h miért agyalunk folyton ilyesmin. Hát, ha nem verbalizálódik, marad az agyalás. Nem, mintha a kimondott szó ugyanazt jelentené két embernek. :-))

LittleBear 2011.06.22. 17:51:03

@tiboru: Igen, digitálisan fogalmazok, mert azt, hogy "szeretlek", nem lehet fokozatokban kimondani (maximum utána, évődve, hogy "de én még annál is jobban"). És erre szüksége van egy nőnek egy kapcsolatban, hogy nem csak az elvonási tünetek enyhítésére "használják". Amikor már kimondták, hogy "szeretlek", onnantól kezdve van nagyon sok fokozata a dolognak.
Sok mindent ráadásul ki kell mondani, hogy működjön, és a szerelmet is meg kell vallani sűrűn, nem elég éreztetni.

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2011.06.22. 18:56:10

@LittleBear: Egyrészt igaz, másrészt ... Attól, h vki lépten-nyomon ismételgeti, még nem lesz igazabb. Van, aki ezt nem szívesen mondogatja, de tettekkel sokkal igazabbul bizonyítja, mint az, aki esetleg kérve-kéretlenül ismételgeti. Ha vmit sokszor mondunk, elveszti a súlyát. Ez persze nem jelenti azt, h a megfelelő pillanatban ne lenne szükség a dolgok megfogalmazására :-)

LittleBear 2011.06.22. 19:05:44

@Gloria Mundi: A feltétel nélküli elfogadásra mindenkinek szüksége van. Párkapcsolatban ezt úgy tudjuk kifejezni, hogy elmondjuk a másiknak, hogy szeretjük. Persze, nem kell túlzásokba esni, elég néhány naponta. Érdekes módon, a gyereknek mostanság könnyebben mondom, hogy a férjemnek mondjam, arra rá kell készülnöm.

Carmesina · http://carmesina.blog.hu/ 2011.06.23. 14:59:09

@LittleBear: Mintha feladatként értelmeznéd. Sztem nem KELL folyton mondogatni, akkor mondd, ha úgy érzed, most jólesik, vagy neki vagy neked. A minden egyes telefonbeszélgetés végén elhangzó I love you nekem szirupos.
Kisgyereknek persze más ... Most már azt is tapasztalom, h milyen, mikor a négyéves mondja, eddig nem nagyon állt rá a szája. Érdekes.

LittleBear 2011.06.23. 15:28:41

@Carmesina: Hát, félig-meddig feladat is :-)) Tizenöt év házasság után az ember hajlamos sok mindent automatikusnak venni, aztán csodálkozhat, ha jóképű férjeurát más nő is annak tartja :-))

vén betyár 2011.06.23. 16:28:24

@LittleBear:
"A feltétel nélküli elfogadásra mindenkinek szüksége van".
Párkapcsolatban ezt úgy tudjuk kifejezni, hogy éreztetjük, úgy viselkedünk, úgy beszélünk.Nem elég mondani, nem lehet elégszer mondani, úgy is kell gondolni, érezni, cselekedni, tenni.
DE EGYÁLTALÁN, SZÜKSÉGES, KELL, VAN OLYAN, HOGY FELTÉTEL NÉLKÜL ELFOGADNI VKIT?

LittleBear 2011.06.23. 16:49:34

@vén betyár: Nem rossz az, ha van olyan kapcsolat, ahol az embert feltétel nélkül elfogadják - és ha ez pont a házasságban van, az különösen jól tud esni. Tudom, nem olyan egyszerű ez, de törekedni kell rá, szem előtt kell tartani. Mint férfiaknál a csodamondat, amikor nyafogni kezd az ember lánya akármi miatt: "Te nem tehetsz róla, nem a te hibád" - egyébként a másképpen drótozott férfiagy rögtön azt hiszti, a munkahelyi bajokért is őt hibáztatják...
Ezt a csodamondatot is elég sokszor el kell mondani, és figyelni kell rá, hogy ez a másiknak fontos...

LittleBear 2011.06.23. 16:54:09

@Carmesina: A gyereknél van 8-10 jó év, amikor bújik, meg lehet puszilgatni, ölelgetni, elmondja, hogy szeret - aztán jön a kamaszkor...
Bár, már a 8 éves is azt mondja egy nagyobb puszira, hogy fujj :-))

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2011.06.23. 23:48:05

@vén betyár: Ennyire elfogadni talán csak a gyerekünket tudjuk ... Neki szüksége van rá, mert más nem biztos, h megadja neki ezt az érzést. Ezért szenved mindenki, aki nem kapja ezt meg gyerekkorában, élete végégig a bizonyosság hiányától, h ő tényleg értékes-e. És az ilyen ember ezért várja el sokszor ezt a bizonyosságot olyanoktól, akik nem készek arra, h megadják neki.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2011.06.24. 01:21:16

@LittleBear:

"...és a szerelmet is meg kell vallani sűrűn, nem elég éreztetni."

Na, innen tudom 100%-osan, hogy nő vagy :-)

LittleBear 2011.06.24. 08:07:05

@tiboru: "Na, innen tudom 100%-osan, hogy nő vagy :-) "

Titkoltam egy percig is?

gabor4x 2011.06.24. 08:58:28

@LittleBear: Feltétlen elfogadás? Az eddigi kapcsolataimban én voltam az, aki azt feltételeztem, hogy a szerelem feltétlen elfogadással jár, aztán arculcsapásként ért, amikor rá kellett jönnöm, hogy nem. Engem arra tanított az élet (a nők), hogy a párkapcsolatban csak feltételes (ideiglenes) elfogadás van. Amíg jó, jó, utána lépni kell. "Mindig nézz előre!" Persze igazán a mai napig sem voltam képes megtanulni, elsajátítani ezt a leckét.
@Gloria Mundi: A bizonyosságra sztem annak is szüksége van egész életében, aki gyerekkorában megkapta. Talán pont azért, mert ehhez van szokva.

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2011.06.24. 09:14:19

@gabor4x: Viszont meg fogja vonni a vállát, ha nem szereti mindenki. Mer tudja, h őt lehet szeretni. Míg az, akit gyerekként nem szerettek (eléggé vagy elég nyilvánvalóan), örökké kételkedni fog abban, h lehet-e őt szeretni egyáltalán.

gabor4x 2011.06.24. 09:50:16

@Gloria Mundi: Azt gondolom, hogy az a szeretet, amit kisfiúként vagy kislányként a szüleinktől kapunk, nem adhat bizonyosságot arra, hogy felnőttként (férfiként vagy nőként) is lehet minket szeretni, úgy értem, szerelemmel. Szomorú kivételektől eltekintve egy szülő a tökéletlen gyerekét is szereti (illetve aki olyan, az a tökéleteset se).

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2011.06.24. 10:09:12

@gabor4x: Pedig igenis nagy hatással van ez a későbbi párkapcsolatokra. Én úgy tapasztaltam. A magabiztos, derűs, szeretett emberekhez vonzódni szokás. A bizonytalanokkal csak bajok vannak, sokan inkább kerülik őket. Így sokkal nehezebben is jutnak abba a helyzetbe, hogy szerelmet ébresszenek. Persze nem lehetetlen, csak nehezebb. Ráadásul a családban próbálja ki az ember a férfi-nő szerepeket a szüleivel, esetleg testvéreivel. Ha itt valami nem működik, akkor az később is problémaként jelentkezik.

gabor4x 2011.06.24. 10:32:00

@Gloria Mundi: Alapvetően igazad van, nem vitatom. hozzátéve, hogy ez olyan összetett kérdés, hogy egy külön blog is kikerekedhetne belőle.
Annyit még, hogy pl. egy anya-fia kapcsolatban megnyilvánuló szeretet nem feltétlenül van jó hatással a fiú későbbi pártalálására (úgy hiszem, saját tapasztalatból mondhatom).

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2011.06.24. 10:52:28

@gabor4x: Persze, ha a szülő meg akarja fojtani, magához akarja láncolni a gyereket, az természetesen nem egészséges. De az nem is igazi szeretet ... Nem akarván senkit megbántani. A szeretet el tud engedni, ha ott az ideje. :-) Hú, de bölcseket mondok, lőjetek le!

tiboru · http://blogrepublik.eu 2011.06.25. 00:44:08

@LittleBear:

Nem állítottam, hogy titkoltad, csak azt, hogy a fenti megnyilvánulásból süt a dupla X :-)
süti beállítások módosítása