55. Kínos szereplés

 2010.05.18. 08:00

Katának lehet valami hatodik érzéke, hogy pont a haldoklást, a halálhoz való hozzáállásunkat hozta fel témaként ebben az adásban.  De leginkább az eutanáziára csúcsosodott ki a dolog. (Persze tudom, hogy Kata és a főszerlesztője jó előre kiválasztja a témákat. Velünk is közli. Mégis megdöbbentett az egybeesés.) Nyilván mindenki azt várta, hogy majd ledarálom az Egyház hivatalos álláspontját. Szerencsére nem egyenes adásban. De a beszélgetés felvételén most közönség is volt. Ez egyfajta koncepcióváltás, a közönség még pár kérdést is feltehet.

Jó ideig nem szóltam hozzá, hagytam, hogy a négygyermekes képviselje a katolikus szenvedésfelajánlás-elméletet. Judit olyan ellenérveket sorakoztatott fel, amelyekre a  négygyermekes csak módjával tudott reagálni. Nem egy súlycsoportban van a két nő, kínos volt így az egész. A stílustanácsadó visszafogta magát, inkább nem foglalt állást egyik oldalon se, azt hangsúlyozta, hogy nagyon esetfüggő. A színésznő pedig mellébeszélt, szokása szerint. Megint nem ahhoz szólt hozzá, amihez kellett volna, hanem teljesen abszurd mondatokat puffogtatott, és saját verseiből idézett.

Kata nem hagyhatta, hogy úgy üljek ott, mint a kuka, főleg annak fényében, hogy nem szokásom háttérbe húzódni. Mikor végre szóhoz jutott (a színésznőt mindig nehéz leállítani), egyenesen nekem szegezte a kérdést. Mi az Egyház álláspontja?

Különös módon még a színésznő is befogta a száját, és rám meredt. Tán, mert akkor vette észre, hogy addig még nem próbáltam meggyőzni semmiről.

- Drága Kata, te most az Egyház álláspontját akarod hallani, vagy az enyémet? Az Egyházét Piroska (ő a négygyermekes) kifejtette már, mégpedig tökéletesen.

Piroska kissé bárgyú mosollyal díjazta az általa dicséretnek vélt mondatot.

- Ezek szerint a te álláspontod eltér az Egyházétól? - kérdezte Judit.
- Ezek szerint bizonyos pontokon igen - feleltem lakonikusan.
- Éspedig? - próbálta moderálni a beszélgetést Kata.
- Eltérhet egyáltalán? - szólt bele Piroska.
- Elvileg nem - állapítottam meg.
- Mégis eltér? - így Judit.
- Mégis - így én.

Aztán felálltam.

- Úgy hiszem, nem azért hívtak meg ebbe a műsorba, hogy a saját véleményemet hangoztassam. Jobb, ha ennyiben marad a dolog. Vágjatok ki a felvételből.

Kata egyik kolléganője utánam jött és próbált meggyőzni, hogy mondjam el mégis a véleményemet. A közönség zsibongani kezdett. A színésznő megpróbált valami épületes marhaságot magyarázni, de senki nem figyelt rá. Judit fészkelődött a fotelben, nem volt maradása, de Katát nem akarta még nehezebb helyzetbe hozni.

Leráztam a tévés nőt, és elhagytam a stúdiót. Nem mondhattam semmit, pontosan tudtam, hogy bármit mondanék, rontana a helyzeten. Nem voltam képes a hivatalos álláspontot szajkózni Emerenica miatt, de az Egyházam ellen se szónokolhattam. Nem csupán azért, mert ez súlyos következményekkel járhat rám nézve. Nincs jogom itt eljátszani a lázadó apácát. Nem azért választottak ki, nem ezt várják tőlem. Az embereket se akarom összezavarni. 

Lehet, hogy csak gyáva vagyok. Ezt nem tudom eldönteni. Néha úgy érzem, szerzetesnek lenni gyávaság. Nem kockáztatunk semmit. Valaki dönt helyettünk. Valaki úgyis megmondja, miről mit gondoljunk. Megmondja, mit együnk, mikor imádkozzunk, és mit tartsunk bűnnek. Valaki megmondja, miről ne álmodjunk, és mire ne áhítozzunk. Olyan egyszerű. Egyszerűen csak gyereknek kell lenni.

Másrészt borzalmasan nehéz. Belesajdulok, olyan nehéz. Szent Ferencnek volt igaza: egy szerzetes ne tanuljon. Maradjon csak sötét és tudatlan. Mantrázzon örökké, és ne legyen része semmiféle kényelemben. A tudás gőg. A tudás felnyitja a szemünket és lázadásra késztet. A tudás megöli az engedelmességet.

Címkék: tv műsor hallgatás eutanázia álláspont

A bejegyzés trackback címe:

https://leticianover.blog.hu/api/trackback/id/tr951678677

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2010.05.18. 15:02:30

@Groix: Ez jó, köszi. Kár, h a valóságban nem ilyen egyszerű meggyőzni őket. Úgy emlékszem hetekig ment a vita. Mert mikor mondod ki egy emberről, h haldokló? Te vagy az orvos, te tudod ... Mo-on nagyon csínján bánnak ezzel a meghatározással. De lehet, h másutt is.
Egyébként a szerzetes számára mi lehet nagyobb cél, mint az Istennel való egyesülés? Azt pedig a halál révén érik el. Avilai Teréz ünnepelt, mikor meghalt saját, vér szerinti nővére. Ebben érzek vmi perverziót ...

21 hónap · http://www.reprintkiado.hu 2010.05.18. 15:16:13

@Groix: ezt miért nem lehet ugyanúgy lengetni, mint a pedofil papokat? Nagyon szép megfogalmazása az emberségességnek.
Azon töprengtem az előbb, hogy a nagyanyám időskori agylágyulásban vegetált magán kívül 3 hónapot a zártosztályon. Végül fekélyek között, kutyamód halt meg.
Két évvel később a kutyám agyvérzést kapott. Délre már aludt. Nem szenvedett egy fél napot sem. Soha nem lesz még egy olyan kutyám, a szívem szakadt meg. Nem az ápolástól ódzkodtam, félreértés ne essék.
Melyik volt az emberségesebb bánásmód?

Visszatérve Letíciára: becsülöm benne, hogy kiáll a mundér mellett. Még ha szemlátomást nem ismeri a Groix által idézetteket.
Nehéz egy igazi "nagypofájúnak" csendben maradni és kimenni - higyjétek el nekem ;)

Ficus Kinky 2010.05.18. 16:38:11

@SevenDeadlySins: nem tudom, hogy ugyanarról beszélünk-e. Értem, amit mondasz, de én inkább arra gondolok, hogy vannak, akik önálló és személyre szabott gondolataik és igényeik helyett mindig rohannak az egyházi tanokhoz, hogy az adjon választ. Önálló gondolkodásnak nincs helye ebben a világban - vagy akkor a tálon kívül kerülsz...

vén betyár 2010.05.18. 17:01:10

@Ficus Kinky: Van helye.Ismerek néhány nagyon vallásos embert.Önállóan gondolkoznak abban a pillanatban, amikor az érdekeik mások, mint a hitük, a vallásuk, a vallásos hitük.Akkor nem gondolkoznak, amikor a vallásos hitükre hívatkozva gondolkozás nélkül úgy viselkednek, cselekszenek, mint a hitetlenek.
Seven nem a tételes vallásos hitről beszélt, hanem egy olyan mélyen átélt, megélt belső hitről, hitvilágról, meggyőződésről, amelynek semmi köze a hétköznapi vallásossághoz, vallási külsőségekhez, templomba járáshoz, de mélyen emberi, humánus, erkölcsös.

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2010.05.18. 17:23:31

@21 hónap: A kutyáknak jár az aktív eutanázia, én is irigylem tőlük. A családban is számos kutyának ill. macskának könnyítette meg az állatorvos a szenvedését. Nem könnyű döntés, nekem még nem kellett ilyet hoznom, baromi rossz lesz.
Sztem az aktív eutanázia elutasítása elsősorban kényelem, a felelősség hárítása. Persze könnyen beszélek, nem vagyok orvos. És az orvosoknak nagyon kell vigyázniuk arra, h mit csinálnak.
Az erkölcshöz: mintha csak vallásosságból fakadhatna. Pedig nem. Nemrég volt a kosersrac blogon egy eszmefuttatás a hittan és erkölcstan kötelezővé tételéről, ami eléggé kiakasztott.

Attus Germanicus · http://attus.hu 2010.05.18. 17:27:06

@Gildor Inglorion: Ha Isten azt akarja, hogy az illető meghaljon, el tudja venni az életét nélkülem is. Ergo, ha életben maradt, az azért van, mert Isten nem akarja, hogy meghaljon.
Minden más vélemény a kérdésről a fentiekből következik.

Gildor Inglorion · http://gildorblog.blogspot.com 2010.05.18. 17:30:53

bocs a spamért, ha nem mehet töröljétek, de baromira virul a fejem:

www.biblieteka.hu/book/view/id/58/

Attus Germanicus · http://attus.hu 2010.05.18. 17:31:20

@Gloria Mundi: A morfiumos kérdésed igen érdekes. És bár tudom, hogy korántsem léetszerűtlen (sőt!), mégis azt mondanám, hogy a fő problmának csak egy részkérdése.
Egy picit visszautalva a főtémára hadd hivatkozzak a hivatalos katolikus tanításra, amely ezt "duplex effectus"-nak, azaz kettős hatásnak nevezi, és azt mondja, hogy ha a fő cél a fájdalom csillapítása (és persze amúgyis visszafordíthatatlan állapotban van a beteg), akkor az ilyen gyógyszeradagolás engedélyezett.
Ha valaki katolikusabb akar lenni Rómánál, és mégis inkább hagyja szenvedni a beteget... hát, lelke rajta, de azt gondolom, téved.

Attus Germanicus · http://attus.hu 2010.05.18. 17:32:53

@Groix: Na, így jár, aki egyenként válaszol a kommentekre, mielőtt az egészet végigolvasná :-)

Attus Germanicus · http://attus.hu 2010.05.18. 17:34:51

@21 hónap: A végéhez: na, látod, erre írtam még reggel, hogy Letícia vagy nem ismeri az egyházi tanítást, vagy a botrány kedvéért csinálja a botrányt.

vén betyár 2010.05.18. 17:36:36

@Attus Germanicus: Megint felvetődik az öngyilkosság kérdése.Nem ismerem az idevonatkozó vallási tételeket, de irodalmi emlékeimben úgy rémlik, hogy még a temetést is megtagadták tőlük, csak a temetőárokban volt helyük.Így van ez még, vagy az is Isten akarata, hogy eldobta az életét?

vén betyár 2010.05.18. 17:39:12

@Gildor Inglorion: Miért virul a fejed?Végre megvehető, olvasható, véleményezhető, vitatható.Mi kellhet még?

SevenDeadlySins (törölt) 2010.05.18. 18:34:35

@Attus Germanicus: először azt akartam írni, hogy ennek semmi jelentősége sincs, mert itt az egyházi gyakorlatról van szó, s a mi kis betörhetetlen Letikénkről, de aztán fejemhaz kaptam, hogy

Ez az apró információ az "újításból" orthodoxiát csinál, s egy csapásra hirtelen Leti helyett a rendházfőnöknő viselkedése lesz deviáns! Ez teljesen megváltoztatja az eddigi pozíciókat. Innentől kezdve Leti van otthon, és Agapé tévedésben, a happy end pedig az nem Leti távozta hanem Agapé önkritikája!

Kivéve persze, ha ez a felfedezés Attus csak hiba a mátrixban.
Letícia nővér tessék tisztázni a dolgot:)

SevenDeadlySins (törölt) 2010.05.18. 18:43:33

Vicces hogy mindig a korrekció során csúszik a nyelvhelyességi hiba.

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2010.05.18. 19:02:42

@Attus Germanicus: Próbálom felhívni rá a figyelmet, h az ilyen írott szabályok nagyon egyszerűen kikerülhetők, ignorálhatók. Mindig tiszta helyzetekről beszéltek, pedig a legtöbb helyzet átmeneti. Pl kimondani egy emberre, h már haldoklik. Nem szokás. A morfiumos példát én hoztam, ne keverjétek Emerencia dolgával, akiről még azt se tudjuk, h vannak-e fájdalmai. Csak kivizsgálásra, kórházba nem akart menni.

SevenDeadlySins (törölt) 2010.05.18. 19:16:14

@Gloria Mundi: Az oké, hogy az ideáltípusok absztrakciók és nem alkalmazhatók egy az egyben .. ez nem újdonság:) A kérdés az az hogy miért tér el a tapasztalat az elmélettől?

Pl Megszegik az írott szabályokat. De miért? Elvileg ezeket a szabályokat be akarják tartani, azért mentek zárdába hogy eszerint éljenek, nem?

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2010.05.18. 19:24:13

@SevenDeadlySins: Hát, például tegyük fel, h Agapé az orvos véleményére hagyatkozik (muszáj is neki), az orvos pedig nem meri azt mondani, h ez a végső stádium. Esetleg, mert ő maga sem biztos benne. Nem feltétlen arról van szó, h szembe akarnak szegülni a szabályokkal, de próbálják hárítani a felelősséget. Ti nem így tennétek?

SevenDeadlySins (törölt) 2010.05.18. 19:41:32

@Gloria Mundi: Ez azért nem a szabályok szándékos kijátszása. Egyébként amikor nagyszüleim mentek el az orvos mindkét esetben megmondta hogy itt már nincs mit remélni. Ez lehet kirívó eset is, fogalmam sincs.

Az, hogy hárítják a felelősséget valószínűleg igaz. +1 Csak hát mást várnánk egy csokor apácától, nem?

Attus Germanicus · http://attus.hu 2010.05.18. 19:45:53

@Gloria Mundi: Az Emerencia-történetet lényegében nem ismerjük, kénytelenek vagyunk általánosságok szintjén mozogni. Emerenciáról nagyjából annyit tudunk, hogy öreg, beteg,m és meg akar halni - ez meg kevés ahhoz, hogy az ember véleményt formáljon.
Meg egyébként is, ez a mai poszt nem is feltétlenül Emerenciáról szól, nem erről kérdezték Letíciát a tévében.
És ezért is gondolom abszurdnak ezt a posztot, mert az egyházi álláspont a témában bizony egyáltalán nem vállalhatatlan (még ha esetleg pl. Te nem értesz vele teljesen egyet, akkor sem).

Attus Germanicus · http://attus.hu 2010.05.18. 19:47:11

@vén betyár: Az öngyilkosság természetesen jelenleg sem egyeztethető össze a katolikus (meg úgy általában a keresztény) tanítással, de ez valahol logikus is.
Ugyanakkor a régi szívtelenség egyházi oldalról már a múlté, én magam is vettem már részt öngyilkos ember egyházi temetésén, nem volt benne semmi szokatlan dolog.

Attus Germanicus · http://attus.hu 2010.05.18. 19:50:46

@Attus Germanicus: Mármint a "semmi szokatlan"-t úgy értem, hogy a szertartás ugyanolyan volt, mint más temetéseknél.

klasztika 2010.05.18. 19:52:41

@Gloria Mundi: szerintem én valószínűleg szintén hárítanék. Letinek amúgy lehet, hogy könnyebb a másik oldalt képviselni, hiszen nincsen döntési pozícióban. (mint Agapé)

@SevenDeadlySins: "Ezért nagyon nehéz kívülről megérteni." Pontosan, és egyre több dolognál érzem ezt. Lehet, hogy csak az évek teszik:D

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2010.05.18. 19:54:51

@Attus Germanicus: Aha. Hát, az lehet. Bár a posztban az áll, h a nagycsaládos csajszi kifejtette, amit ki lehetett fejteni ... Vagy Leti messzebb menne, mint az Egyház hivatalos álláspontja. Vagy túl személyes kérdés lett ez, és most nem tud úgymond elfogulatlanul beszélni róla. Össze van zavarodva, az tuti.

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2010.05.18. 19:56:34

@klasztika: Pontosan, aki nincs döntési pozícióban, annak ebben az esetben (is) könnyebb ellenzékben lennie.

SevenDeadlySins (törölt) 2010.05.18. 20:11:26

Na de mi az ellenzéki pozíció?

SevenDeadlySins (törölt) 2010.05.18. 20:15:48

@klasztika: Azért ennyire szőke nem vagyok;) Attus felvetette hogy a katolikusok katekizmusa nagyon is lehetővé teszi.. Erről szólt ez: @SevenDeadlySins:

klasztika 2010.05.18. 22:20:53

@SevenDeadlySins: ó, bocsánat. :) :D pedig már azt hittem

klasztika 2010.05.18. 22:22:08

@SevenDeadlySins: ja és köszi a linket, kíváncsi leszek a végeredményre...!:)

Ficus Kinky 2010.05.18. 23:34:02

@vén betyár: viszont a posztban pontosan arról van szó, hogy az egyháznak van egy hivatalos álláspontja(ha úgy tetszik "külsősége"), amivel a nővér nem tud azonosulni, a belső értékrendje stb. alapján, amely belőle, adott esetben az ő egyéniségéből fakad. mi ez, ha nem önálló gondolat, érzés?

amúgy pedig: ha mindig mindenben eltérhetsz véleményedben az egyház álláspontjától, akkor mitől vallod magad az egyházhoz tartozónak?

vén betyár 2010.05.19. 02:35:09

@Ficus Kinky: Az általam megismert vallásos emberek, akikre korábban is hivatkoztam buzgó templomba járók.Véletlenül sem beszélnek csúnyán.Nem lopnak, az egyházi adót és a perselypénz is fizetik.
Mélyen elítélik azokat akiknek fedél sincs a fejük felett, munkájuk sincs - nem dolgoznak.Mélyen elítélik azokat, akiknek több van náluk, biztosan lopták.Mélységesen megvetik a leányanyákat, a megtévedteket, a kocsmábajárókat, az egyedülállókat, a hitetlen pogányokat, a más vallásúakat, a másként gondolkozókat, másként élőket, a másokat.
Szerintem ez mélyen ellentmond az egyházuk által tanítottaknak.Persze lehet, hogy szerintük meg éppen abból következik.Nem tér el mindenben a véleményük az egyházétól.Csak a cselekedeteik.Ugyanazt szajkózzák, mint a papjuk, de mást cselekszenek.

vén betyár 2010.05.19. 07:44:27

@Attus Germanicus: Köszönöm a választ!A továbbiakbam már csak az a kérdés, hoigy Isten akaratának megfelelően válik vki gyilkosság áldozatává?Netán gyilkossá?
"Az Úr úgy szerette a világot,
hogy egyfiát adta érte."-Térjetek meg az Úrhoz!-Olvastam ma reggel a feliratot egy halottaskocsin.
Félelmetes!

21 hónap · http://www.reprintkiado.hu 2010.05.19. 09:16:50

@vén betyár: inkább morbid, mint félelmetes.
Esetleg még ráírhatták volna, hogy előjegyzésre 5% kedvezmény...

Gildor Inglorion · http://gildorblog.blogspot.com 2010.05.19. 10:40:53

@vén betyár: minek barátkozol ilyen emberekkel :)
nekem tökugyanilyen embereket sikerül napmintnap látnom, mínusz vallásosság.

jó és rossz emberek mindenhol vannak, de aki nem önmaga ellensége, az megválogatja a barátait.

vén betyár 2010.05.19. 11:16:27

@Gildor Inglorion: Szomszédok...
ismerősök....:(

Gildor Inglorion · http://gildorblog.blogspot.com 2010.05.19. 11:27:41

én az energiavámpírokkal vagyok így :)

de elhiheted, a vallás alapból senkit sem tesz jobbá.
főleg, amióta annak sincs súlya, hogy 'szájára vesz a falu'
a hit teljesen más téma...

ha érted a szavakban megbúvó tartalmat.

azt kell mondjam, ha nagyon jó, vallásos ember (és még ezt hirdeti is magáról) a normál életben nem tudott könyökölni, mert szájonkapták, ezért egyházi vonalon nyomul... már régen csak önmaga felsőbbrendűségében hisz, semmi másban.

és az ilyen emberek ellenére, (amíg az egyház és az állam szorosan összefüggött, mennyi lehetett?) mégis létezik az egyház.

persze ehhez nem a külsőségek alapján kell ítélni.

ha nem érthető, akkor konkrét példán is kifejtem...

vén betyár 2010.05.19. 11:32:45

Igen:Ugyanarról beszélünk, ugyanazokra gondoltunk.

Gildor Inglorion · http://gildorblog.blogspot.com 2010.05.19. 12:03:52

@vén betyár: naja :) szerencsére már letojom mások véleményét.
az esetleges észrevételeket a komondorommal közölhetik a kritikusok.

vén betyár 2010.05.19. 12:54:06

@Gildor Inglorion: Helytelenítem.Mindenkit meg kell hallgatni, aztán van akit el kell küldeni a 3,14 - ba.Én panaszkodni szoktam a pulimnak...Nagyon megértő, nem úgy mint 1 S -ek...

tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.05.19. 13:19:45

A hivatalos egyházi álláspont és az intézményt alkotó egyének véleménye közötti különbségről:

Az utolsó eset, amikor a fenti két dolog 100%-osan egybeesett, kábé akkor történhetett, amikor a keresztény egyház 1 (azaz egy) főből állt: abból a sokat emlegetett, kikeresztelkedett zsidó fiatalemberből.

SevenDeadlySins (törölt) 2010.05.19. 13:41:48

Leti ha erre jár törölje az előző bejegyzésem pls:)

@tiboru: és még akkor sem, mert az egyházat a fent nevezet kánaánita fiatalember halála után alapították.

Komolyra véve: a szervezeti cinizmusnak is vannak mértékei. S ne feledkezzünk meg a keresztény szektáról sem - gondolok itt a M. Evangélikus és a M. Reforátus Egyházra - amelyek eléggé autonóm módon szabják meg az életüket, ezeknél jellemzően kisebb is a cinizmus.
(Igaz, jóval több mondjuk a fasizmus.)

Attus Germanicus · http://attus.hu 2010.05.19. 14:15:58

@SevenDeadlySins: Igen, amiről beszéltünk már korábban is: egy khmm... furcsa tanokat hirdető református püspököt gyakorlatilag nem lehet elmozdítani, mivel nincs neki főnöke.

Egyébként az Egyháznak, mint olyannak, hivatalos tanítása a 325-ös nikaiai (niceai) zsinattól fogva van, ennél korábbról ez a fogalom nem értelmezhető.

SevenDeadlySins (törölt) 2010.05.19. 14:44:40

@Attus Germanicus: azt hinné az ember, azok demokratikus egyházközségek.

21 hónap · http://www.reprintkiado.hu 2010.05.19. 14:51:43

@SevenDeadlySins: demokrácia monoteista vallásnál?... szerintem alapból kizárt.

Gildor Inglorion · http://gildorblog.blogspot.com 2010.05.19. 14:56:13

@tiboru: azt, hogy az egyház első tagja pál (gondolom rá gondoltál, hogy egyes szám) charlie-nél hallottam utoljára a judapesten :)
keresztény oldalról ugyanis nem így hangzik a történet :)

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2010.05.19. 15:30:42

@klasztika: A szavazásra gondolsz? Sztem nem kell ezt fű alatt csinálni. Így olyan összeesküvés-jellege van. Nemtom, Seven hány embernek küldte el, de hadd szavazzon mindenki, aki akar. Sztem.

SevenDeadlySins (törölt) 2010.05.19. 15:30:49

@21 hónap: Ez sajnos így nem igaz. A protestáns egyházak demokratikus mozgalma volt az angol a holland a svájci és az amerikai demokrácia szekere.

ezekben az egyházakban a Presbiteriánus, a világiakból is álló kormányzó 'tanács' illetve ezen tanácsok delegált tagjai választják és osztják ki az egyházi tisztségeket is, többek között a dunamelléki ref. egyházkerület püspöki tisztségét is, amit jelenleg Dr Szabó István tölt be.(ezeket most néztem meg).

Az önrendelkezés túlnyúlik az egyházon s megannyi kis szekta virágzásában ölt testet(a new ages és a többi kis szekta szinte kivétel nélkül protestáns gyökerű)

21 hónap · http://www.reprintkiado.hu 2010.05.19. 15:48:27

@SevenDeadlySins: épp csak a fatalizmus az, ami a személyi autonómiát "kicsit" aláássa.

Egyébként a hitbéli kérdéseknél itt sincs kecmec. Az tény, hogy a szociális része valóban demokratikusABB.

Attus Germanicus · http://attus.hu 2010.05.19. 15:54:47

@SevenDeadlySins: Arról azért ők sem szavaznak, hogy van-e Isten :-)

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2010.05.19. 15:58:19

@Attus Germanicus: Majd Seven megszavaztatja őket. Mibe, h nem lenne 100%-os egyetértés? :P

SevenDeadlySins (törölt) 2010.05.19. 16:12:01

@Attus Germanicus: lol:) azok a trollok :D
@21 hónap: Hát igen, tudnak vicceseket produkálni, ahol többségi döntés van ott értelemszerűen hiába ugrálnak a radikálisok a közép leszavazza őket, ha meg a vallás, mint olyan fanatizál az meg már egészen más kérdéseket vet fel;) de ne azért hibáztassuk a rendszert, mert végre komolyan lehet venni, amit prédikál:)

Megjegyzem, az sem véletlen hogy a gyermekekkel suttogók is honnan kerülnek ki.

A reformátusok a katolikusokkal szemben gyakrabban és könnyebben vétenek hibát, viszont tudnak korrigálni is. Hegedűs már nincs a hivatalában, ellenben ez Uralkodó a Szent Péter HalálCsillagban ott lesz amíg az Ő ura magához nem veszi.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.05.19. 17:31:55

többeknek:

Oké, az egyháztörténeti parabolám nem sikerült a legjobban :-)

SevenDeadlySins (törölt) 2010.05.19. 20:10:39

@21 hónap: Azt hittem fogsz rá valamit reagálni

klasztika 2010.05.19. 20:40:15

@Gloria Mundi: más linket már nem is küldhetett?:)

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2010.05.19. 20:45:39

@klasztika: Dehogynem, és annak is van végeredménye? :P (Ez a ti dolgotok, persze.) De ha nem erről volt szó, akkor is érvényes, amit mondtam.

klasztika 2010.05.19. 20:54:23

@Gloria Mundi: Van, persze, mindennek:D A kérdés költői volt, amúgy. A véleményeddel ettől függetlenül egyetértek.

Letícia nővér · http://leticianover.blog.hu/ 2010.05.19. 23:26:54

Ami a szavazást illeti. Eljutott hozzám a híre. Nincs vele semmi gondom, kitehetitek nyilvánosan is. A kérdések megfogalmazása kissé furcsa, lehet, hogy én másképp csinálnám. De nem az én szavazásom. Csak rólam szól.

SevenDeadlySins (törölt) 2010.05.20. 00:04:42

@Letícia nővér: Kedves Mindenki, Drága Letícia!

Úgy gondoltam hogy tapintatból nem itt nyitom meg a vitát, nem akartam belerondítani a cikkfolyamba s eredetileg az eredményeket is mindenkinek egyenként küldtem volna meg, de ha már ennyire előtérbe került - mert előtérbe hozták - akkor végül is mindegy.

Ha valaki nem nézte volna a postaládáját, akkor a szavazás, amiről szó van ezen a linken érhető el: micropoll.com/t/KEEGvZBHzY

A válaszadásra az utóbbi két posztban kommentelőket kértem fel - csak Mundinak: kivétel nélkül mindenkinek - az indapasszukon keresztül.

Ennek alapvetően két oka volt: egyrészt azoknak a véleményére voltam kíváncsi akik bevonódtak a történetbe a vitákon keresztül, másrészt nem akartam pont a szerző blogján a "suspension of beliefet" ilyen csúnyán bokán rúgni.

Hiába Ok vele Letícia, ennek szellemében én képtelen vagyok akár a kérdéseket akár a válaszokat nem fogom itt megismételni, aki meg akarja nézni, annak ott a link.
Az tény, hogy Andorka, Kerékgyártóné és Mokány minden bizonnyal agyonverne egy stat könyvvel mert nem tettem bele a nem válaszolok/nem tudom opciót, de mentségemre legyen mondva szándékosan akartam választásra kényszeríteni a megkérdezetteket.

Ha legjobb szándékaim mellett mégis kimaradt volna valaki akkor itt a lehetőség, tessék szavazni ezen a linken:

micropoll.com/t/KEEGvZBHzY

Holnap valahova kiteszem az eredményt, bár kétlem, hogy már sokat változna.

21 hónap · http://www.reprintkiado.hu 2010.05.20. 07:23:33

@SevenDeadlySins: én is. De készülök, mert holnap még lesz egy fővesztés. És ha ez nincs meg, nem tudok a suliban továbblépni, csak piszlicsáré izékkel.

klasztika 2010.05.20. 09:27:06

@SevenDeadlySins: "Az tény, hogy Andorka, Kerékgyártóné és Mokány minden bizonnyal agyonverne egy stat könyvvel mert nem tettem bele a nem válaszolok/nem tudom opciót" :D:D:D

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2010.05.20. 11:22:40

@SevenDeadlySins: Most néztem meg, eddig 8 szavazat van. Lehet, h az arányok nem sokat változnak, de 8 nem reprezentatív, azért ennél jóval több itt az olvasó :P
Térképre rákattintva láthatod.
Egyébként a kérdések lehetnének egész mások is, és most nem a Nem tudom, Nem akarok válaszolni itemekre gondolok.

rozsdafarku 2010.05.20. 11:33:52

@Gloria Mundi: Tán az utóbbi két posztban is több hozzászóló volt 8-nál.
Nekem 8.Úgysem értem az egész kérdezz-felelek célját az én tyúkeszemmel.

SevenDeadlySins (törölt) 2010.05.20. 11:37:10

@21 hónap: Ahh azért felmentés jár, mesélj majd, hogy sikerült!:)
@klasztika: ;)

@Gloria Mundi: lol pl kérdezhettem volna a felekezetre, a vallásgyakorlásra, a templomba járási szokásra is, tehettem volna fel kérdéseket a "személyes istenre" vonatkozóan, sőt Magyarország csüngőhasú törpemalac termelését is megtippeltethettem volna veletek, csak hát nem erre voltunk kíváncsiak. A statisztika, már csak ilyen: minél egyértelműbb vagy, annál kevesebb helye van a félreértésnek s annál érvényesebbek az adataid.

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2010.05.20. 11:42:30

@SevenDeadlySins: Akkor majd teszek konkrét javaslatot, de most mennem kell főzni. Nem a templomba járási szokásokra kérdeznék rá. Hanem olyasmire, h regény-e vagy valóság, zavarja-e az illetőt, h regény, vagy ez tetszik neki benne, esetleg, h elege van ebből a tematikából :P

SevenDeadlySins (törölt) 2010.05.20. 11:46:24

Lulz Babáim, az utóbbi két poszt minden posztolója megkapta a linket, szép, névre szóló borítékban, masnival átkötve, még te is Mundi, pedig tudtam hogy te csinálsz ebből a halálrövid, totál értékmentes kis érdekességből valami olyasmit amitől mindenki rosszul érzi magát. Way to go sister:(

rozsdafarku 2010.05.20. 11:51:25

@SevenDeadlySins: Megértettem.Halálrövíd, totál értékmentes kis érdekesség.Érdekes.Köszönöm!

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2010.05.20. 11:57:35

@SevenDeadlySins: Ki érzi rosszul magát? Te? Mert én nem.
Leti lehet ...
De ha te ezt mindenkinek külön, személyre szólóan elküldted, és összeállítottad, meg minden, akkor elég sok időt elszöszmötöltél vele. Ezek szt eléggé izgat.
Ja, és a Mundi megszólítás most olyan, mintha a vezetéknevemen szólítanál, vagy kis betűvel írnád a nemecseket?

SevenDeadlySins (törölt) 2010.05.20. 12:11:12

@rozsdafarku: Igen, tárgyilagosak. Egy felesleges jelző, egy érzelmi minősítés nincs benne s az egészet nem a blog orcácskájába tolva készítettem.
@Gloria Mundi: Nem arról volt szó, hogy főzől?

SevenDeadlySins (törölt) 2010.05.20. 12:21:00

Ezt a vita átment öncélúba, nem terhelem vele a blogot továbbl s arra kérlek téged is, ne térítsük a blogot jobban el, köszönöm Gloria Mundi. Tudom, hogy rendes ember vagy.

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2010.05.20. 13:27:02

@SevenDeadlySins: Pedig legalább a veled folytatott viták felmelegítenek, mert különben bazi hideg van itt. Erre visszavonulsz. :P

vén betyár 2010.05.20. 14:01:17

@Gloria Mundi: Hej, de szívesen fölpattannék tüzes paripámra,
Forró csókot lehelnék hűvös
homlokára...
Egészen elragadott a hév!

tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.05.20. 17:34:47

@Gloria Mundi:

Én például nem kaptam linket a szavazáshoz. Nem mintha meg lennék sértődve (a felmerült posztoknál asszem nem is kommenteltem).

Viszont még akkor sem szavaztam volna, ha kapok; elnézést a kezdeményezőtől, de olyan kisiskolás dolognak érzem: most akkor "szavazzuk meg", hogy létezik-e Letícia, meg hogy valós történésekről szól-e a blog...

Nekem napi olvasmány (még akkor is, ha nem szólok hozzá minden alkalommal), kellemes időtöltés, alkalomadtán érdekes/értelmes kommentek, jófej hozzászólók.

Ilyen szempontból hóttpicsamindegy (elnézést, kedves nővér, ez csak egy szófordulat), hogy Letíciát tényleg így hívják-e, meg hogy a proffal hányszor meg egyáltalán, mikor és meddig.

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2010.05.20. 17:48:40

@tiboru: Nem akartam tovább spilázni a dolgot, de szívemből beszéltél. :)
@vén betyár: Csak nem tartott sokáig ... Megint hidegem van :P

vén betyár 2010.05.20. 17:59:20

@Gloria Mundi: Egy jó forró fürdő... illatos kenőcsök...halk zene...hangulatvilágítás...
Lennének még ötleteim...

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2010.05.20. 18:09:25

@vén betyár: Nekem is, de előbb a 2 kölyköt kéne vkinek eltávolítania innen :)
@tiboru: Szó se róla, lehet csatlakozni :) A tanácsadáshoz. :P

SevenDeadlySins (törölt) 2010.05.20. 18:38:53

@tiboru: Ezer bocsánat, tényleg nem volt szándékos.

Tudjátok senki nem mondta hogy ez valami kirívóan fontos dolog, hogy ez több volna ált. isis szavazásnál, senki nem gondolta úgy hogy ezzel ítélkezünk a szerző felett, vagy hogy bármiféleképpen a ártana neki. Őszintén sajnálom hogy ez a kis miniatűr közvélemény kutatás is, mint ahogy minden-de-minden, a legtechnikaibb természetű polémia is pillanatok alatt gigantikus egók ütközésévé fajult.

Ilyen a kultúránk, nincs ezen mit csodálkozni. Lefogadom, hogy ma Magyarországon tízből kilenc ember meg van győződve arról, hogy mindig, mindenben igaza van(jé jé), ami nem meglepő, 40 évnyi cocializmus után. Csak szomorú, mert ez annak a ragadozó magatartásnak a magva, amelyet olyan találóan nevezett valaki anno "az ember az embernek farkasa"-nak.
S én nem akarok ebben tevőleges szerepet vállalni.

S itt számomra ennek vége. Sok sikert az utolsó szóhoz

klasztika 2010.05.20. 19:41:52

akkor az utolsó szó: béke:)

rozsdafarku 2010.05.21. 06:52:11

@SevenDeadlySins: Senki sem mondta, hogy ez nem a játék része.
Helytelenítem ezt a kutatói magatartást.Sértetten elvonulni, most, amikor befejeződött a kis, játékos közvélemény-kutatás, helytelen.Oka volt, célja volt, hogy belevágtál.Megfogalmaztad, felállítottál egy hipotézist, kidolgoztad a kérdéseket.
Megkaptad a válaszokat, levontál egy következtetést, tán többet is.
Ismertesd meg velünk is.
Szeretnénk mi is megtudni, mi vezetett oda, hogy elvégezd ezt a kis közvélemény-kutatást és milyen eredményre jutottál?
Az nem lehet, hogy a végeredmény az, amit megfogalmaztál.Azt előre lehetett tudni, hogy hol élünk, milyen a kultúránk, stb, azt egy hivatásos társadalomkutatónak illik figyelembe venni előre.
Azt nem lehet, hogy azért mert a kutatás során esetleges értetlenkedéssel, félreértéssel, feltételezett ellenérdekeltséggel találkoztál, most, amikor ismeretes az eredmény, elérted célodat, végrehajtottad küldetésedet, most sértetten, mindenkire átkokat szórva elvonulsz.
Senki sem mondta, hogy könnyű a társadalomkutató helyzete, sorsa.De most legalább nem kobozzák el a művét, nem utasítják ki az országból.
Ebből a kis csapatból sem.
Biztos vagyok benne, hogy MINDENKI nagy érdeklődéssel várja válaszodat.
Ez is a játék része, azt nem lehet, hogy parti közben bedobom a lapot vagy sértetten fölborogatom a figurákat.Most már tessék végigjátszani, kérem szépen!

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2010.05.21. 13:34:23

@rozsdafarku: Én, mint a társadalom megvetendően egoista része egyetértek, ha ez számít vmit ... Bár azóta is keresem a gigantikus egómat. Elbújt vhová ...

tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.05.21. 13:45:47

@Gloria Mundi:

Pedig ott kell lennie, a komplexusaid alatt :-)

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2010.05.21. 19:46:44

@tiboru: Majd tovább keresem, csak elakadtam a komplexusoknál, jópofák :P

SevenDeadlySins (törölt) 2010.05.28. 04:52:54

kkutatás eredménye: Összesen 13 szavazat érkezett, s bár hajlok rá hogy az egy darab 'egyéb' választ hiányos adatnak tüntessem fel bent hagyom, elvégre ez volt a válaszadó szándéka

1 ember, azaz 8% gondolja úgy hogy ahogy ide a blogba le van írva úgy vagyon, azaz Letícia apáca és a történetek igaziak.

1 ember, azaz a szavazók 8%-a véli úgy hogy bár Letícia apáca a történetek kitaláltak.

Hárman, a szavazók 23%-a gondolták úgy hogy Letícia nem apáca de történetek, amelyeket írt valódiak, de legalább is megtörtént eseteken alapulnak.

Az véleményt nyilvánítók több mint fele, 7, 54% vélte úgy hogy a blog fikció és a szerzője is az.

Ezenkívül volt egy egyéb a maga 8%-val.

A válaszadók 8-4-1 arányban, 62%-ban vélik úgy hogy a történetek kitaláltak. Ha figyelmen kívül hadjuk az egy dara egyéb szavazatot, akkor ez az arány 66%-ra nő. Azaz a megkérdezettek több mint kétszer nagyobb arányban tartják a történeteket fikciónak, mint valódinak

Letícia
A válaszadók 10-2-1 arányban vélik úgy hogy Letícia nem apáca.Azaz a válaszadók mintegy 5-ször nagyobb arányban tartják Letícit civilnek, mint szerzetesnek.

Feltételes valószínűségek: Azok akik úgy gondolják hogy Letícia nővér egy valódi apáca: 50%-50%-s eséllyel vélik úgy hogy maga a mű is igazi.

Azok akik szerint Letícia civil, 3-7 arányban, tehát 70%os oddsal vélik úgy hogy Letícia történetei kitalációk.

Azok között akik a történetek valódiságáról igennel szavaztak 3-1 arányban vannak azok, akik szerint Letícia nem nővér.

S azok között akik szerint a történetek kitaláltak 7-1!arányban vannak a Letícia civilségéről meggyőzödöttek.

Ami érdemes kiemelni hogy a szerzetesség nehezebben hihető mint a történetek valódisága, pedig ez nem volt magától érthetődő. Itt következtetéseket kéne levonni de ahhoz nagyobb minta és több változó kéne.

Hogy miért gondolják úgy hogy a sztorik kitaláltak, arra válasz lehet Letnek elég sűrű izgamas élete van, valamint a karakterek is elég szépen élre vannak csiszolna, plusz nincs is olyan TV műsor. Az apácaságról kaptam mailben érveket,s a is biztos hogy az fikció hívők civil oddsa nagyon nagy de erre nehéz a képletekből választ andi

SevenDeadlySins (törölt) 2010.05.28. 04:53:46

Nem mellesleg jó reggelt mindőtöknek!

vén betyár 2010.05.28. 06:01:32

@SevenDeadlySins: Jó reggelt!
Köszönet az alapos munkáéert, elemzésért!Tanulság?Következtetés?Ki-ki maga?

vén betyár 2010.05.28. 06:23:29

@SevenDeadlySins: Azért csak kiigazodsz.:P
Hipotézis?
Tézis?
Antitézis?
Naaa?Kérlek?Kérlek!
Te már kb ismered a véleményemet, meg tán kb én is a Tiedet.Megosszuk másokkal?Vagy egymással?Te is egy mással meg én is egy másikkal?:P

21 hónap · http://www.reprintkiado.hu 2010.05.28. 06:39:34

@SevenDeadlySins: szép iromány. Erre mondják nálunk, hogy felhőgyártás :))

Megjegyezném, hogy a hogy elé vessző jár, tudja ezt minden iskolás kisszamár ;)

SevenDeadlySins (törölt) 2010.05.28. 07:46:10

@21 hónap: Csak remélni merem hogy a felhőgyártás a ködevés ellentéte:)

@vén betyár: Bocsáss meg, előre kellett engednem, hiszen a hölgyeké az elsőbbség, főleg, ha a nemzetgyarapításban ilyen lelkesen kivezik a részüket! Szóval a hipotézis az volt hogy a Zemberek Leti szerzetességét kevésbé tartják hihetőnek mint a történetek valódiságát.

Ennek a tapasztalati következménye, hogy a fikciósok esélye hogy Civilre szavaznak/Civilre szavazók fikciós esélye nagyobb egynél

s ez igaz a nullhipotézist elfogadtuk

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2010.05.28. 08:44:28

@SevenDeadlySins: Na, végre, már azt hittem, h nem lesz értékelés. Egyébként, ha már szavazás, sajnálom, h csak ilyen kevesen vettek részt, bár lehet, h a tendencia akkor is ez lenne, ha az összes olvasó letenné a voksát.

21 hónap · http://www.reprintkiado.hu 2010.05.28. 08:44:48

@SevenDeadlySins: ehhez inkább értek. Andorka és társai nálam már lassan a köztudatból is kivonulnak. Igaz, hogy akkreditáltatnom kéne a szociológia szigorlatomat, és akkor megint beljebb lennék pár kredittel. Ellenben a régi indexeim nem találom => lehet, hogy Andorka ismét támad ébren is, nem csak rémálmaimban...

tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.05.28. 09:24:57

Szerintem Leti is létezik, a történet is valós, csak mi vagyunk fikció(k).

Bennünket természetesen Letícia talált ki.
süti beállítások módosítása