7. Hétköznap

 2010.02.01. 08:00

Ma egész nap hülyeségeket intéztem. Elromlott egy zár, eldugult egy lefolyó, nem nyomtatott a nyomtató. Mindenhez engem hívtak. Néha a falra mászom attól, hogy mindenki ennyire tehetetlen. Döntésképtelen.

Persze tele vagyunk öreg apácákkal. Fiatalok alig. Azok is olyan teszetoszák legtöbbször, hogy megalszik a tej a szájukban. De az agresszívek még rosszabbak. Mert olyanok is akadnak. Ha rajtam múlna, kipenderíteném a fél rendházat. De nem rajtam múlik. Nem is akarom, hogy valaha döntenem kelljen mások sorsa fölött. Nekem elég, ha a nyomtatót beindítom, és kihívom a lakatost. Ebben jó vagyok, bár nem szeretem csinálni. Csak muszáj.

A felhozatal harmatgyenge. Agapé emiatt ragaszkodik annyira a tévés szereplésemhez. Kellene nekünk az utánpótlás, de nagyon. Klassz nőkre lenne szükség, nem ezekre a harmadvonalbeli szerencsétlenekre, akik vagy túl csúnyák, vagy túl buták, vagy mindkettő egyszerre. Lehet persze, hogy csak teljesen félrenevelték őket. Vagy én vagyok ma gonosz. De kezdjem azt az ócska szöveget, hogy ki megy manapság apácának? Akinek nincs más választása? Akinek biztos megélhetés kell, biztos meló, némi tiszteletadás, esetleg státusz? Az iskolánk hatalmat is ad a kezükbe. Gyakran teljesen alkalmatlan, lelkibeteg szörnyecskék kezébe.

A prof biztos velük is türelmes lenne. Meglátná bennük a nőt, aki ott sincs. Vajon meglátná? Egyszer próbára kéne tennem, hogy bírja a butaságot. Az egyetemen el van kényeztetve, olyan nagyon ostobákkal azért nem szokott találkozni. Egyszer nevetve mesélte, hogy ezer éve felvételiztetett egy csajt. Az egész felvételi bizottságnak kiguvadt a szeme, olyan jó nő volt. De az anyaghoz hozzá se tudott szagolni. Csak azért hívták be ismét, hogy még egyszer megnézzék a ruháját. Vagyis a mellét, ahogy majd kibuggyan a ruhájából.

Nem kéne ennyit gondolnom a profra.

Címkék: iskola butaság apáca hivatás utánpótlás

A bejegyzés trackback címe:

https://leticianover.blog.hu/api/trackback/id/tr351662637

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2010.02.01. 09:26:45

Húha, ez kicsit kemény poszt. Gonosz hangulatában van a nővér. És az első részhez képest a vizsgáztató prof anekdotázása ... Elég éles váltás.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.02.01. 20:32:31

"Az egyetemen el van kényeztetve, olyan nagyon ostobákkal azért nem szokott találkozni."

Hát nem tudom, melyik egyetem lehet, de nekem távolról sincs ilyen rózsaszínű véleményem az egyetemi-főiskolai felhozatalról.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.02.01. 20:33:24

@Gloria Mundi:

Igen, Letícia ma elég morcos, de éppen ezért tűnik kedvelhető, hús-vér embernek és nem szentfazéknak.

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2010.02.01. 21:11:13

@tiboru: Hát, a felhozatal valóban nem olyan nagyszerű. De ez még abból az időből való sztori, amikor volt felvételi. :) Akkor az egyetemisták közt tán kevesebb volt a gyengélkedő. Ha a magam diákéveire gondolok ...

Csuri / Bariildi 2010.02.01. 22:54:45

Az egyetemsiták szellemi képességeisem most, sem régebb nem voltak pontos értékmérők, akarom mondani, az h valaki felsőoktatási intézménybe jár, nem mind szinte semmit az eszéről....
Leti ma jól beolvasott a népeknek a klastromban - na, ez totál hihető. Mármint hogy akik ott vannak, azok olyanok, mint írja.
A hihetetlenebb az, hogy mit keres ott ő maga???
Meg az, hogy klassz nőkre van szükség mint utánpótlásra, na ez nekem magas. Mi a francért mennének klassz, talpraesett nők apácának????
Az istenért (hogy plasztikus legyek), csak egy okot mondajtok....!

21 hónap · http://www.reprintkiado.hu 2010.02.02. 08:17:20

Nagyon tetszett. Jó fej nővér, ha lenne tévém, őt megnézném ;)

vén betyár 2010.02.02. 08:57:23

@21 hónap:
Én is!
Nagyon tetszett amit és ahogyan a felhozatalról írt.Igaz, hogy már Hofi is megállapította, hogy nálunk az egy főre eső bunkók száma két fő, de ez az átlag, ettől lehetnek, voltak, vannak komoly eltérések lefelé és fölfelé is.Úgy látszik, hogy bizonyos zártabb közösségekre ez még inkább igaz.A nővér szinte szó szerint úgy fogalmazott mint én anno a KISZ-ről és a honvédségről szólva.
Dolgoztam nyomdában is annak idején és különféle tervező irodákban, ott az átlagtól felfelé eltérés volt a jellemző.
Csurival mélyen egyetértve nekem is lesújtó tapasztalataim voltak, főleg jogász hallgatókkal kapcsolatban.

"nem kéne ennyit gondolni a profra."
Hát dehogyisnem, inkább rá, mint erre az egész anyaszomorító bagázsra.

Nagyon halkan és irulva-pirulva tudatlanságom miatt, itt hagy kérdezzem meg vkitől, ha lehet, hogy mi a különbség az oldalletöltések és olvasók száma között és hogyan állapítódik meg?

tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.02.02. 11:48:36

@vén betyár:

Az egyszerűbbel kezdem: a blogmotor (vagyis a blog.hu által biztosított szoftver) mindent számol (IP-címek és sütik alapján), s az admin-felületen ezt szép grafikonnal ábrázolják is.

Aztán ott a három "mérőszám", ami egy oldal látogatottságára vonatkozik (nem csak blogra, hanem bármilyen internetes felületre):

1.) Egyéni látogatók száma: ha egy oldalra egy adott időn belül rákattint vén betyár, tiboru és Letícia nővér, az három egyéni látogató.

2.) Látogatások száma: ha a fentiek közül vén betyár egy időtartamon belül kétszer, tiboru pedig háromszor is ellátogat ugyanarra a honlapra (blogra), de Letícia csak egyszer, akkor az hat látogatás (2+3+1=6).

3.) Ha viszont tiboru a látogatásai alatt teszem azt visszaolvas három régebbi posztot, vén betyár meg hatot (Letícia meg nem olvas vissza, elvégre ő írta őket), akkor az összesen 15 oldalletöltés (hat látogatás + 3 + 6 + 0 = 15).

Mindezeket 5 percenként, 30 percenként, óránként, kétóránként és naponta számolja a blogmotor.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.02.02. 11:49:47

@tiboru:

Valahogy így; remélem, nem beszéltem hülyeséget.

vén betyár 2010.02.02. 12:41:26

@tiboru: AHA!Köszi!Hát ez nekem nagyon Új, de nagyszerű.

vén betyár 2010.02.02. 12:52:08

@tiboru: AHA!Köszönöm szépen, ez nekem nagyon új és nagyszerű.Ez a blogmotor meg néha ki-kihagy, most sem jelent meg amit az előbb küldtem.Térjünk át a füstjelekre?

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.02.02. 13:18:04

@vén betyár: Ilyenkor nyomj firssítést és előbb utóbb megjeleneik. Néha van némi időkésés.

Letícia nővér · http://leticianover.blog.hu/ 2010.02.02. 16:20:14

@Csuri / Bariildi: Klassz nőkre van szükség, mert fontos feladatokat látunk el. Mi például tanítórend vagyunk, de majd mesélek egy másik rendről is, amely szociális munkát végez. Ha valaki nem odavaló, az nem csak önmagának és a közösségnek árt, hanem azoknak is, akiket szolgálnia kellene. Vannak klassz nők a szerzetesek között. Hogy miért megy valaki apácának, arra általában egy formaválasz van, de az egyéni magánindokok sokszínűbbek. Nem látok bele a többiek lelkébe, és ha bárki megkérdezi őket, a hivatalos választ fogják adni.

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2010.02.02. 16:36:33

@vén betyár: A szerzeteseknél az általad felsorolt közösségekhez képest az a plusz nehezítés, h teljesen le kell mondaniuk a saját életükről. Régebbi korokban a legritkábban önszántukból mentek az emberek szerzetesnek, egyszerűen muszáj volt nekik, a középkorban pl a kolostorokat tényleg "tárolónak" használták, ún. felesleges nőrokonokat be lehetett zsuppolni, ha a család érdeke úgy kívánta, ki lehetett venni és férjhez adni. L. Árpádházi Szt. Margit esete. Csak ő ellenállt, bár sztem nem volt teljesen normális, ma anorexia nervosát állapítanának meg nála, minimum. Szóval hatalmas kolostorok millió taggal azért tudtak működni, mert a társadalom több rétege számára ez vagy menekvést, vagy felemelkedést jelentett. De erről majd írok 1 szexcsatát, asszem, mert sokminden eszembe jutott. Persze, vallásos barátaink megint szét fognak szedni miatta ...

tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.02.02. 20:08:08

@molnibalage:

Úgy látsziuk, a blog.hu alulméretezte a hardvert, nem számított ennyi felhasználóra (és/vagy kommentre). Az utóbbi időben megint tényleg döcögős, pedig a tavaly nyáron fejlesztettek egy nagyot.

vén betyár 2010.02.03. 06:41:55

Ki megy manapság apácának?
Abszolút laikusként úgy gondolom, hogy ez nem elsősorban megélhetési kérdésként, mintegy pályaválasztásként merül fel.Mi legyek, óvónő, tanárnő, bolti eladó?Persze pályaválasztás, de egészen más értelemben.
Gondolkodó, az élet nagy kérdésein /miért születtünk, mi a dolgunk?stb/ töprengő fiatal lélek keresi a választ, válaszokat és úgy hiszi, hogy itt megtalálta, megtalálja.Nem a felszínes plázacicák választása.

Letícia nővér · http://leticianover.blog.hu/ 2010.02.03. 10:01:11

@vén betyár: Abban igazad van, hogy ez lenne az ideális, és előfordul az ilyen is, természetesen. Magam is ismerek olyan nővéreket, akik a helyükön vannak, és hivatásuk valódi. Sajnos ez a kisebbség, legalább is Magyarországon. Itthon azt tapasztalom, hogy sokszor olyan lányok, nők próbálkoznak a szerzetességgel, akik annyira gátlásosak, annyira nem hisznek magukban, nőiségükben, hogy a férfiak univerzuma egyszerűen ki sem nyílik számukra. Több korosabb, negyvenen fölüli jelöltet is el kellett utasítanunk, alkalmatlanság miatt. Ők már rájöttek, hogy a civil életben sosem fognak érvényesülni, mégis milyen presztizs lenne habitusban mászkálni, és tartozni valahová. Úgyis templomjárók, miért ne mennének szerzetesnek.
De a fiatalabbak között is sok az alkalmatlan, csak, ha ilyen kevesen jelentkeznek, nem lehetünk túl válogatósak.

vén betyár 2010.02.03. 15:45:47

@Letícia nővér: Két kérdés, ha lehet.Kedves nővér /hogy ez milyen ápolónős!/, tudjuk, hogy 3x is nekifutott, mire felvették.Először miért jelentkezett?
Mi a hivatalos válasz?

Letícia nővér · http://leticianover.blog.hu/ 2010.02.03. 19:47:23

@vén betyár: Ebben mi a két kérdés? A hivatalos válasz és a valódi?
A hivatalos, hogy úgy éreztem, meghívott Jézus. Akkor tényleg úgy éreztem, egyfajta eufóriában éltem. Azt hiszem, nagyon akartam, hogy meghívjon, és magamba szuggeráltam ezt az érzést. Akkor túl fiatalnak találtak, és túlságosan lázadó hajlamúnak. Voltak összetűzéseim diákként bizonyos tanárokkal. Ezért utasítottak el. Németországban más nővéreket találtam, sokkal könnyebb volt kijönni velük. Ott nem lázadoztam össze-vissza.

zellerlevél 2010.02.03. 21:27:52

"nem ezekre a harmadvonalbeli szerencsétlenekre, akik vagy túl csúnyák, vagy túl buták, vagy mindkettő egyszerre"

Hm... az apáca akkor jó, ha szép és/vagy okos? Sehol semmi a lelkiekből?

(Nekem leginkább ez hiányzik ebből a blogból a többi bejegyzésnél is.)

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2010.02.03. 22:12:11

@zellerlevél: Aha, a lelkisége tényleg nem annyira került eddig előtérbe. Elég nagy válságban lehet Letícia, már az is erre utal, h elkezdte írni ezt a blogot.

Csuri / Bariildi 2010.02.03. 22:15:27

@Letícia nővér:
Leti, ok, az a rend, amiben te vagy, tanít. Ez tök jó, legalábbis ahhoz képest nagy előny (az én szememben) mint ha csak ülnétek és nem csinálnátok semmit az imádkozáson és ájtatosságon kívül.
De, DE!!! elmehettél volna tanárnak is, ha tanaítani akarsz...nem?
Vagy szoviális munkásnak / menedszernek, ha azzal a területtel szeretnél foglalkozni.
Szóval a szakmaválsaztás nem indokolja a zárdábavonulást....

zellerlevél 2010.02.03. 23:38:10

@Gloria Mundi:

Igen, ez valószínű, de nem hiszem, hogy a szerzetesi hivatásbeli problémák a nyilvánosság előtt megoldhatók lennének. A szerzetesek közösséget alkotnak, a rendtagok problémái elsorban rájuk tartoznak.

Azt is kétlem, hogy egy házfőnök vagy rendfőnök tudtával ilyen blogot lehetne írni. (Az általam ismert rendekben elképzelhetetlen lenne egy ilyen hangvételű blog engedélyezése.)

hogynehogye 2010.02.04. 03:09:37

@Gloria Mundi: Nemcsak hogy a történelmi ismereteid homáylosak de mérhetetlen sok ostobaságot is beszélsz.

hogynehogye 2010.02.04. 03:15:53

@zellerlevél: nyilvánvalóan kamu a blog van most pár ilyen. Gyakrabban gerillamarketing, de itt valószinűleg politika lesz a háttérben. Szerzetesek írnak blogot van a jezsuitáknak a bencéseknek is rendes, hivatalos blogjuk. Aki ezt írja életében nem látott élő apácát nem beszélt velük egyszerűen az emberek nagy többségében az apácákról élő sztereotipiák mentén mozog.
Majd nézz vissza választásokhoz közeledve jön majd a szokásos lemez, a titokban az egyetemi tanárral szexelés riporterrel leszbizés esetleg pedofil vagy apácákkal hetyegő pap.
Azt, hogy "szerzetesnő" az életben nem hallottam még egyházi személytől :D 'Nővérezni' szoktak :D

vén betyár 2010.02.04. 07:57:19

@Letícia nővér: Igen, ez volt a két kérdés, persze költői.A korábban leírtakban benne volt a válasz meg 99%-ban sejteni, tudni lehetett.Köszönöm'@hogynehogye: Kopogtatnak már a cédulákkal, várom "a szokásos lemezt", nálunk ez eddig még nem volt.Mifelénk, itt vidéken nagyon elvagyunk maradva.

Letícia nővér · http://leticianover.blog.hu/ 2010.02.04. 08:29:30

Nem tisztem, hogy a saját valódiságom mellett érveljek. Azt mindenesetre leszögezem, hogy ennek a blognak semmi köze a napi politikához és a választásokhoz, nem fizet érte senki, és nem lesz rajta hirdetés.
Az elöljáróimtól természetesen nincs engedélyem. A szóhasználatomról annyit, hogy sokat éltem külföldön, és beszüremkedik az ottani kifejezések használata is a magyarba.
Amit írok, azt csakis a saját nevemben írom, mint magánember, nem a szervezetem nevében. Azt hittem, ez nyilvánvaló.
Minden jóindulatú, értem aggódó olvasómnak köszönöm kedves szavait. És a rosszindulatúnak is azt kívánom, hogy lágyítsa meg szívét az Úr.

21 hónap · http://www.reprintkiado.hu 2010.02.04. 08:42:46

@Letícia nővér: valószínűleg lehet is az Úrnak gyakorlata benne - csak miért a fejükkel kezdte? :P

vén betyár 2010.02.04. 10:28:28

@21 hónap:
Ez nagyon Jó!Jogos a kérdés!

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2010.02.04. 14:08:52

@21 hónap: @vén betyár: Humorérzék ... :) Ez az, ami ebből a kreténből teljesen hiányzik.

Csuri / Bariildi 2010.02.04. 17:17:00

@hogynehogye:
Biztos ismeritek a viccet, mikor a tentónéni felmutat ezt-azt, "Na mi jut erről eszetekbe gyerekek?", Móricka pedig minden alkalommal: a baszás!!
Na de Móricka, méltatlankodik a tantónéni, hogy juthat ez eszedbe mindenről? De hát ha olyanokat mutat a tantónéni, én nem tehetek róla....
Van akinek mindenről az a kib. választás és mégkibabb politika jut eszébe. HS (hányok sugárba).

tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.02.04. 18:45:55

@zellerlevél:

Esetleg az "intellektuális önrendelkezés" szóösszetétellel kéne megismertetni az egyházi elöljárókat.

Be is szarnék, ha olyan blogot kéne olvassak, amit bárki előzetesen engedélyezett...

Azt hivatalos kommünikének hívják, vagy Szabad Nép-vezércikknek, nem blognak.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.02.04. 18:47:40

@Letícia nővér:

Bocsásson meg, nővér, de a rosszindulatú, gonosz emberek seggébe az Ítélet Napján az Úr egy drótból készült vécékefét fog feldugni - ezt biztos forrásból tudom.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.02.04. 18:49:21

@hogynehogye:

Megint a pedofilokkal jössz? Veszed ki rögtön a kezed a nadrágodból!!!

Csúnya-csúnya-csúnya fiú!

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2010.02.04. 18:52:59

@tiboru: Tényleg érdekes, hogy jutott itt is eszébe a pedofília.
Büntetési elképzeléseid Dantéhoz méltóak, gratula :)

tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.02.04. 19:22:35

@Gloria Mundi:

Az első mondathoz: hát ahogy mondani szokás, nagyon úgy néz ki, hogy az elkövetés eszközének az egyik végén állt. Hogy melyiken, ne bolygassuk.

zellerlevél 2010.02.04. 20:02:31

@tiboru: A szerzetes engedelmességet fogad.

Amíg a rendben van, lemond az önrendelkezési joga nagy részéről.

Amennyiben nem, akkor nincs helye ott.

zellerlevél 2010.02.04. 20:12:28

"tele vagyunk öreg apácákkal. Fiatalok alig. Azok is olyan teszetoszák legtöbbször, hogy megalszik a tej a szájukban."

"Klassz nőkre lenne szükség, nem ezekre a harmadvonalbeli szerencsétlenekre, akik vagy túl csúnyák, vagy túl buták, vagy mindkettő egyszerre. Lehet persze, hogy csak teljesen félrenevelték őket."

@Letícia nővér:

A rend alapelveivel összeegyeztethető, hogy a rendtársakról a fent idézett módon nyilatkozz?

(Nem reagáltál arra a hozzászólásomra, amikor a lelkiséget hiányoltam a blogból.)

tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.02.04. 20:15:55

@zellerlevél:

Oké, fogom én, akárcsak a katonáknál (erről a párhuzamról már beszélgettünk itt a blogon meg másfelé is).

Lehet, nem jól fejeztem ki magam: nekem nem az engedelmességgel van bajom, hanem az irányított véleménnyel (jelen esetben az előre engedélyezett bloggal).

A magam kis egyszerű, világi agyával három lehetőséget látok:

1.) Nem bírom a fokozott engedelmességet, ergo nem megyek se szerzetesnek, se katonának.
2.) Bírom és azonosulok a szervezetem céljaival, eszméivel, metódusaival, hagyományaival => nincs szükségem kontrollra, mert bíznak bennem, hiszen csakis olyat mondok és/vagy írok, ami megfelel a szabályzatnak.
3.) Konfliktus támad a szervezet és köztem, és nem bírom tovább => kilépek.

Azt viszont, hogy nem bírom tovább, de a tehetetlenségem miatt bent maradok és huzamosabb ideig "belülről bomlasztom a rendszert" - na ezt nem tudnám megtenni.

Letícia még nem jött rá szerintem, hogy ő nem zárdába való, de már pedzegeti. És amint a sejtelme bizonyossággá válik, szerintem kilép, mert van annyira karakán.

Ez a blog semmi olyat nem tartalmaz, ami fikázná az egyházat, vagy ami többet ártana nekik, mint egy sikkasztó vagy adócsaló pap (szándékosan nem mondtam más, súlyosabb bűnt...)

tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.02.04. 20:21:06

@zellerlevél:

Ez nem nyilatkozat, ez magánvélemény, amihez szerintem még egy apácának is joga van (és nem is nagyon sértő).

Vagy tanácsosabb lenne elhallgatni.

Tényleg: benyelni egy rossz véleményt egy rendtársról morálisan elfogadhatóbb? Itt végül is nem azonosítható, melyik rendről és melyik zárdáról van szó. Olyan ez (legalábbis az én olvasatomban), mintha egy katona azt írná a többi szakasztársáról, hogy hülyék, mint a segg.

Mit tudna meg ebből a nagyközönség: hogy egy katonának az a véleménye másik 25 katonáról, hogy hülyék, mint a segg.

OFF

Letícia, jelentkezz már, mert a Jóisten sem fogja lemosni rólam, hogy a másodnickem vagy, esetleg én vagyok a tiéd :-)

Letícia nővér · http://leticianover.blog.hu/ 2010.02.04. 20:34:06

@zellerlevél: A rend alapelveivel nem egyeztethető össze, hogy így írjak, ez igaz. Sokminden nem egyeztethető össze, ami mégis megtörténik, és nem tudok tenni ellene. Bosszant, mert sokaknak árt. Például a fiatal gyerekeknek, akik rá vannak bízva a nővértársaimra. Erkölcsileg miért helyesebb mindenről mindig hallgatni? Miért van az, hogy a mundér becsületét fontosabbnak tartjuk, mint az egyes ember vagy akár a közösség boldogulását? Miért van, hogy inkább megnyomorítunk sokakat, mint hogy megváltoztassunk egy rendszert? Nem fedem fel, milyen rend, ki kicsoda. Jelenségekről írok. Természetesen megítélhetsz érte, sőt, megbotránkoztatónak tarthatod. Ahogy tetszik.

Letícia nővér · http://leticianover.blog.hu/ 2010.02.04. 20:36:09

A lelkiségről valóban nem írtam. Azt hiszem, most nem is tudnék. Majd ennek az okairól is szó lesz.

Letícia nővér · http://leticianover.blog.hu/ 2010.02.04. 20:42:18

@tiboru: Kedves katona, itt vagyok :)
Tudod, a barátaim mindig azt mondják azoknak, akik bedobják a törölközőt, vagyis otthagyják az Egyházat, hogy egyetlen szervezetet sem lehet kívülről megreformálni. Az Egyházon belüli élet nem jelenthet folyamatos megalkuvást és kussolást, minden elhallgatását, eltussolását. (Jézus nem megalkuvó és kussoló volt, hanem felforgató elem, bizonyos szempontból forradalmár.) Vannak okok, amelyek itt tartanak, tán, hogy nem csak önmagamért felelek. Egyelőre ennyit mondhatok, idővel majd többet is.

zellerlevél 2010.02.04. 20:56:52

@Letícia nővér:
Ezt írod:
"Sokminden nem egyeztethető össze, ami mégis megtörténik, és nem tudok tenni ellene. Bosszant, mert sokaknak árt."

Fordítsuk meg: ez a blog használ valakinek?

Külső szemmel egyelőre annyi látszik, hogy van egy apáca, akinek gondjai vannak a rendjével, az engedelmességi fogadalmával.

Az alapból nem egyházpárti környezet segíthet bármit a gondjaid megoldásában?

(Eszem ágában sincs ítélkezni. A blog egyes mondatait viszont kifejezetten mások felett ítélkezőnek érzem.)

Várom a lelki részét a dolognak.

Letícia nővér · http://leticianover.blog.hu/ 2010.02.04. 21:05:32

@Csuri / Bariildi: Elnézést, ha nem tudok minden kérdésre azonnal válaszolni. Van, amiről úgyis posztot írok majd ... Ami a szakmaválasztást illeti, természetesen nem arról volt szó, hogy tanítani szerettem volna, és ezért jöttem ide. (A szociális munka nem nekem való, megpróbáltam.) Amikor döntöttem, akkor a szerzetesség vonzott elsősorban, és persze olyan rendet akartam választani, amelynek tevékenységéhez is közöm van. Bár ebben a pillanatban nem tanítok egyéb feladataim miatt, meg nem is itthon végeztem... A szemlélődő életmódnak is megvan a maga értelme, de annál nehezebb szerintem nincs.

Letícia nővér · http://leticianover.blog.hu/ 2010.02.04. 21:45:16

@zellerlevél: "Fordítsuk meg: ez a blog használ valakinek?" Azt remélem, igen. Mert az őszinteség olykor használhat. Ha gondolkodunk, beszélünk dolgokról, az jót tesz.
Mások feletti ítélkezés? Igen, egyik hibám. Nem nagyon művelem az öncenzúrát.

zellerlevél 2010.02.05. 18:49:08

@Letícia nővér: Olvasva a 9. bejegyzésedet, csak csendben kérdezem: nem kéne az őszinteséget a főnöknő felé is megpróbálni gyakorolni?

Az írásaid alapján egyre jobban úgy tűnik sétálsz bele valamibe, aminek semmi köze már a szerzetességhez, a hithez, de még az őszinteséghez se sok...

A főnöknőd talán akar és tud segíteni.

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2010.02.05. 19:06:22

@zellerlevél: Hú, de szigorú vagy ... Talán nem pap? Vagy vmi egyházi személy?

21 hónap · http://www.reprintkiado.hu 2010.02.05. 19:15:52

@Gloria Mundi: Hm... fordított irányban sem kellene beskatulyázni senkit... Nekem is megfordult a fejemben, hogy valaki "belső" ember mit szólna a dologhoz. Valami hasonló, mint amit Zeller mond.

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2010.02.05. 19:28:09

@21 hónap: Épp azért gondolom, hogy egyházi kötődésű. De nincs ezzel semmi gond, sztem még jó is, h nem egyoldalúak a kommentek, nem mindenki annak drukkol, h Letícia levesse a fátylat :)

21 hónap · http://www.reprintkiado.hu 2010.02.05. 19:47:54

@Gloria Mundi: fityulát ;)
És akkor én is egyházi kötődésű vagyok?
Bár most, hogy beleborítottam kb. másfél deci szódavizet a laptopba, hevesen imádkozom...

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2010.02.05. 20:07:17

@21 hónap: Nemtom, lehet, h egyházi kötődésű vagy :P Bár csodálkoznék, ha ez még kitartana. De zellerlevél szóhasználata arra utal, h járatos ezekben a dolgokban.
Teljesen egyedül sikerült a szódát odaönteni, vagy a gyerekek is segítettek?

21 hónap · http://www.reprintkiado.hu 2010.02.05. 20:22:25

@Gloria Mundi: egyedül is képes vagyok erre a mutatványra. A nagy apjánál, a kicsi meg álomországban. Most épp egyedül vagyok, és töröm a fejem, hogy mit akart mondani a cigánykártya a második dologra, mert az elsőt magától mondta el.
Visszatérve az egyházra: szerintem az alapvető európai műveltség része, hogy a vallások között is kiigazodjon valaki. Attól függetlenül, hogy nem tartom magam hívőnek, egész a bérmálásig eljutottam, sőt, egyházi esküvőm is volt, egy eléggé közismert templomban. Más tészta, hogy nem én akartam, hanem az ellenfél.
Az meg még másabb tészta, hogy ott nem a pohár, hanem a gyűrű ugrott ki a kezemből az oltár előtt ;)

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2010.02.05. 20:29:07

@21 hónap: Tovább jutottál, mint én :P Már a bérmálásra, meg az egyházi esküvőre gondolok, mert nekem egyikben se volt részem. (Saját elhatározásból.)
De sztem tévedés azt hinni, h minden ún. művelt ember tisztában van olyan mélységig a katolicizmussal, mint az, aki ebben töltötte a gyerekkorát, ifjúságát, esetleg felnőttségét. Ráadásul sok olyannal találkoztam, aki hiába gondolta, h úgymond jó katolikus, nem ismerte a saját hitét sem. (Már azt, amit hinnie KELLETT volna.)
Mindig kiugrik a kezedből vmi? Et rendszeres? :)

Pennywise 2010.02.05. 20:29:16

Gloria, talan Zellerlevelnek a moddal van baja, ahogy Leticia epp megszabadul a szerzetesi ruhatol. Azert remelem Casanova-fele apacatortenekhez hasonlo jelenetekkel nem kell itt talalkoznunk. Bar szepen haladunk efele.
Valamivel komolyabb lelki vivodas, megtegyem-netegyem sokkal izgibbe tenne a tortenetet. Meg mindig hihetetlen, hogy ez igaz lehet, annyira durva.

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2010.02.05. 20:34:56

@Pennywise: Én úgy tudom, h szabad civilbe öltözni, úgyhogy ebben olyan nagy durvaságot nem látok. És eddig történni nem is történt semmi.
De az igaz, h a vívódás izgalmassá teszi a dolgokat.

zellerlevél 2010.02.05. 21:57:46

@Gloria Mundi: Nem, nem vagyok egyházi személy.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.02.12. 11:26:16

@21 hónap:

Ez a gyűrűkiugrás figyelmezetés lehetett.

"Utólag aztán ne mondd, leányom, hogy nem adtam jelet..."

Old Man 2010.02.12. 12:03:28

@21 hónap: Hogy ez milyen szép: "...álomországban."

Old Man 2010.02.12. 14:29:54

@21 hónap: Még így nem hallottam, de nagyon tetszik: "A nagy apjánál, a kicsi meg álomországban."Mi is így vagyunk sokszor, amíg fel nem ébredünk, rá nem ébredünk a valóságra.Akkor jön a válás meg a cigánykártya.Mit is mond?

Old Man 2010.02.12. 14:38:41

Ízlelgetem.Nem: lefektettem, alszik, durmol, húzza a lóbőrt, elszunnyadt, elaludt.Nem.Álomországban.Megható, hogy mennyi szeretet van ebben a szóban, ebben a megfogalmazásban.Álomszép.

21 hónap · http://www.reprintkiado.hu 2010.02.12. 16:51:34

@Old Man: Hogy mit is mondott? Levelet. Ami reggel megérkezett. Úgy tűnik, lesz egyezség. Rosszabb, mint amiről lebeszélte az a rinya.
Egyébként a válás álomország előtt érkezett. Vele rendeződnek a dolgok :)
süti beállítások módosítása