52. Kiborulás

 2010.05.13. 08:00

Megint tévés nap volt. De most nem élő adás, szerencsére. Ahhoz idegek kellenek. Persze a felvételhez is, ha valami nagyon rosszul sül el, elismételtetik. A négygyermekes rossz passzban van. Különben se egy nagyon attraktív valaki, de ma igazán pocsékul nézett ki, amikor beült a sminkeshez. Az meg hiába próbálta felvidítani. Egyébként nekem elújságolta (persze a sminkes, nem az anya), hogy sikerült rendi ruhát kölcsönöznie, de nem olyan modernet, mint az enyém. Úgyis jobban tetszenek  neki a régi, nagy, nehéz göncök. Úgyhogy már elő is adott valami műsorszámot apácaként.

A pénzről volt szó, kinek milyen a viszonya hozzá, hogyan spórol, mire költ, én a szegénységi fogadalomról beszéltem. Nyilván nem említettem meg, hogy olykor mennyire kellene egy kis pénz.  Lehet, hogy nemsokára nem is kevés. A matekos Judit megint brillírozott, imádom azt a csajt hallgatni, teljesen más perspektívába helyez mindent, rendszerábrák vannak a fejében, nem a szokásos katyvasz. Csak az bosszant, hogy szerintem a legtöbben nem képesek követni.

A négygyerekes is elmondta a magáét, persze Kata alaposan belement a nagycsaládos problematikába, hogy min lehet spórolni, meg ilyenek, bár spéci ez a nagycsalád nem nagyon szorul rá. A mindeneket fenntartó és eltartó apa meglehetősen jól keres. Egy ponton a négygyermekes nő megbillent. Elsírta magát. Bevallotta, hogy az  a nagycsaládos mintaférj, akire mindenki felnéz, alig jár haza, nem törődik a gyerekekkel, és szeretője van, már évek óta. A szent család imidzs csak homlokzat.

Kata persze megállította a felvételt, én meg kikísértem a négygyermekest. (Mindenki azt várta, hogy én vigasztaljam. Pedig az ő élethelyzetét én ismerhetem legkevésbé.) A stílustanácsadó beszélt még egy ideig, de azt már nem hallottam. A családanya zokogott a vállamon, és egyre kérdezte, hogy mit csináljon, mit csináljon. Fogalmam sincs. Az a baj, hogy még csak nem is tudtam igazán sajnálni. Keményszívű lennék? Zavarba hoz, ha valaki ennyire elengedi magát, igen. És olyan kellemetlen, ha nem tehetek semmit. Persze igyekeztem együttérző lenni, hebegtem valamit. Lehet, hogy elég lett volna átölelni azt a szegény nőt. De képtelen voltam rá.

Címkék: tv pénz spórolás megcsalás nagycsalád négygyermekes

A bejegyzés trackback címe:

https://leticianover.blog.hu/api/trackback/id/tr361672929

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rozsdafarku 2010.05.13. 09:16:29

Lehet, hogy elég lett volna átölelni azt a szegény nőt. De képtelen voltam rá.M i é r t ?

rozsdafarku 2010.05.13. 09:41:20

@rozsdafarku: Bocs, blogmotor is olvassa!Nem baj, alapmű!
Szerepel benne az igazi Krisztus Katonája, szerelem, erotika...Ha nem is segít a döntésben, lelke háborgó tengerének megnyugtatásában a kedves kis nővérnek, de legalább elszórakoztatja.Csak Agapé észre ne vegye!

21 hónap · http://www.reprintkiado.hu 2010.05.13. 09:54:38

Pedig nagyon ugyanaz a cipő, csak más a színe. Ki kéne lépni a biztos megélhetésből az űrbe.

Gildor Inglorion · http://gildorblog.blogspot.com 2010.05.13. 12:45:21

ha legális lenne a többnejűség, nem lennének ilyen problémák.
a nőknek is jobban megérné egy normálisabb pasin osztozni, mint egy szaralak mellett tengetni az életüket.

ha egy kicsit elszakadtok a bevett szokásokból, előítélet nélkül végiggondoljátok, akkor még az is lehet, hogy egyet fogtok érteni :)

persze, mivel ez egy hazug társadalom, inkább legyen esküvő sok millerből, nagy fogadkozások, meg álszent szemforgatások, így legalább a gyógyszergyártók és a pszichiáterek is növelik a gdp-t.

Ficus Kinky 2010.05.13. 12:57:28

Nekem az a gyanúm, hogy azért nem sikerült együtt érezni a nagycsaládos anyukával, mert a nővérnek megvan a saját problémája és egyáltalán nem olyan stabil lelkileg, mint ahogyan általában az embernek kellemes lenne (a helyemen vagyok-e marcangoló kérdésre gondolok). Csak ő ügyesen leplezi.

Ilyen helyzetben az ember nagyon érzékeny és nem akarja magára venni más problémáját, abba beleérezni, belegondolni, hiszen megvan neki a sajátja. És attól elég labilis is...

Hogy ez keresztényi magatartás volt-e? Nem. Az ember tud mindig keresztényként viselkedni? Nem. A nővér ennyit bírt tenni abban a helyzetben és kész. Nem bunkóságból nem segített többet.

Itt megint felbukkan a probléma: miért várják el az egyházi emberektől, hogy megmondják a tutit, vigasztaljanak stb.?Miért tudnának ők többet, mint mások például a megcsaltak helyzetéről?

Ficus Kinky 2010.05.13. 12:59:49

Engem tökre érdekelne, hogy ez a Judit miket mondott...

21 hónap · http://www.reprintkiado.hu 2010.05.13. 13:12:19

@Ficus Kinky: mert évszázadokig ők voltak a lelki atyák és anyák. Még a magát ateistának valló is úgy hiszi sokszor, hogy ők valami feneketlen lelki szemetesek.

Ugyanakkor teljesen együtt érzek a négygyerekes nőcivel. Mostanság volt alkalmam két hétig két gyerekkel megtapasztalni. Igaz, hogy sem előtte, sem alatta, sem utána nem toltak semmit a seggem alá. De akkor is keserűséggel tölti el az embert, ha egyedül folytatja azt, amiért ketten vállaltak felelősséget.

A másik oldaláról viszont ismerek olyat, aki 3 gyerekre csenget anyának havi 200-250k körül, fullextrás berendezett lakásban laknak, jó környéken. Apa húzza az igát, éli az életét - máshol. Máshol is kel és máshol fekszik. Ők így oldották meg a közös felelősséget.

A napokban döbbentem rá ismét arra, hogy mindig azt hisszük, eddig lehet bírni és nem tovább. Aztán rakódik még pár gerenda a vállunkra, és kiderül, hogy a duplájával is tudunk szaladni. Az önsajnálat veszélyes dolog...

rozsdafarku 2010.05.13. 13:21:01

@Ficus Kinky: Köszi!Közben én is végiggondoltam és ugyanerre jutottam.@Gildor Inglorion: Ha legálid lenne...De nem az, viszont látjuk 21 hó hozzászólásából, hogy megoldható.Ez is egy megoldás, ez is lehet 1 megoldás.@21 hónap: Az, veszélyes, de a még több gerenda is!

rozsdafarku 2010.05.13. 13:33:33

@21 hónap: Most sehol, hálistennek és azt gondolom, hogy a többi csak rajtad múlik.

vén betyár 2010.05.13. 13:44:26

@Gildor Inglorion: Ha egy kicsit elszakadunk a bevett szokásoktól és előítélet nélkül végiggondoljuk, akkor lehet, hogy a többférjűség az ideális megoldás.Vagy a kommuna.Csak nem szabad úgy gondolkozni, mint pl 1 barátom, aki zokszó nélkül járt egy férjes asszonyhoz."nagy ügy, - mondta - ketten járunk 1 lukra, elbírja."
Azután amikor az ő feleségéhez kezdtek el járni...Na, azt már nem bírta el.

21 hónap · http://www.reprintkiado.hu 2010.05.13. 13:52:34

@rozsdafarku: no, ezt még dekódolom részben, de majd adsz támpontot máshol :)

Gildor Inglorion · http://gildorblog.blogspot.com 2010.05.13. 13:56:12

@vén betyár: neked meghagyom a többférjűséget :)
ugyanis hirtelen próbáltam olyan nőt felidézni, akinél lennék sokadik, de egyet sem találtam :)
de elvi síkon vicces lehet :) a nő számára egy idő múlva nem annyira.
a kommuna az igen! :)

21 hónap · http://www.reprintkiado.hu 2010.05.13. 14:04:54

@Gildor Inglorion: kizárt, hogy még több házisárkányt eregessek karácsonykor. Egyébként szerintem ez az egyetlen oka a monogámiának :)

vén betyár 2010.05.13. 14:06:17

@Gildor Inglorion: Kösz, rendes vagy.Már többször próbáltam a gyakorlatban, egész addig működött, amig a leányzó ki nem fejtette, hogy most már akár el is válna és élhetnénk kettecskén...Akkor elmenekültem...

rozsdafarku 2010.05.13. 14:07:51

@21 hónap: Félek, hogy hajlamos vagy nehéz helyzetből még nehezebbe verekedni magad!:P

rozsdafarku 2010.05.13. 14:10:50

@Gildor Inglorion: Állitólag minden sikeres ffi mögött áll 1 nő, aki jól megél belőle.Miért lenne baj az, hogy nem csak 1, hanem több is.Vagy ha 1 nőt több ffi tart el?
Tán mégiscsak a kommuna a megoldás!Gyerekek, dobjuk össze amink van!

21 hónap · http://www.reprintkiado.hu 2010.05.13. 14:12:20

@rozsdafarku: csak nem gondolod, hogy ilyenekre vetemednék? Világéletben az egyszerű megoldások híve voltam :)

Kommuna: köszönöm, most inkább kihagyom a közös...ködést :)

vén betyár 2010.05.13. 14:21:00

Olvastam a könyvet.Nemcsak MC szerepel benne, hanem egy végtelenül rokonszenves fiatal apáca is, aki felveszi a küzdelmet a test ördögével, a lélek démonaival és a szerelem angyalával.Győz vagy elbukik?

vén betyár 2010.05.13. 15:01:35

@21 hónap: Költői kérdés volt.Sztem a beteljesült szerelem nem bukás.De olvasd el!

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2010.05.13. 15:12:03

@SevenDeadlySins: Miben ugyanaz a véleményed, mint 21 hónapnak? Nem nézek be fél napig, és elvesztem a fonalat :)
@vén betyár: Beteljesült szerelem ... Hát, ez nem igaz. Ki beszélt itt egyáltalán szerelemről? Javíthatatlan romántrikós! :P
Monogámia-poligámia:
1 dolog az együttélés. Más dolog a szex. Épp elég egy embert kibírni napi szinten (plusz egyéb családtagok). A többi meg kinek-kinek a magánügye, de ne kelljen intézményesíteni. Sztem.

vén betyár 2010.05.13. 15:42:39

@Gloria Mundi: Bocs, én beszéltem szerelemről a könyv kapcsán.
Monogámia-poligámia:Teljesen egyetértek.
Sokszor épp elég 1 embert kibírni.Esetenként saját magunkat.:P

vén betyár 2010.05.13. 15:43:49

@SevenDeadlySins: Ugyanaz a véleményem, mint 21 hónapnak.

21 hónap · http://www.reprintkiado.hu 2010.05.13. 15:54:01

@vén betyár: az enyém viszont nem. Mi számít győzelemnek és mi elbukásnak? Melyik szemüveget vegyem fel?
Ha biológiai lényként, emberként elbukik, indivíduumként megdicsőül, mert megtartja a fogadalmát. Ha intellektuálisan győz, elbukja a lelkét. És még csavarhatnám.

Lehet, hogy csak elkerülte a figyelmem, de nem láttam, melyik könyvről beszélsz.

SevenDeadlySins (törölt) 2010.05.13. 16:07:09

@Gloria Mundi: Abban, amiben @vén betyár-ral is egyetértünk.

vén betyár 2010.05.13. 16:22:59

@21 hónap: Amit Rozsdásfarkú ajánlott az elején.
Inviduumként harcolt a biológiai lényével.Nem mondom meg!El kell olvasni.Érdemes!

Abban értettünk 1-et, hogy köszönöm, möst inkább nem.Nem?

21 hónap · http://www.reprintkiado.hu 2010.05.13. 16:26:46

@vén betyár: jahogyja.
Olvasni... holnapra lenne kb. 250 oldal, meg vagy 30 csomópont, amit be kéne seggelni. Meg még vagy 4 rajz...
Ha lesz rá időm, elolvasom, megígérem :)

21 hónap · http://www.reprintkiado.hu 2010.05.13. 16:27:59

@vén betyár: izé. Azt nem tudom, hogy rozsdás-e, de itt rozsdaként van jelen ;)

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2010.05.13. 18:03:06

@rozsdafarku: Egyébként köszi a könyvajánlást, lehet, h beszerzem. Leti meg olvashatja eredetiben :) Te egyetértesz a kritikával, vagy van különvéleményed? :)
Seven biztos nem olvassa el, mert nem bírja a krimit, meg a sci-fit. Asszem. De mostanában vkivel mindig egytért, csak nem tudjuk, miben :P
Hogy lehet beseggelni csomópontokat?

21 hónap · http://www.reprintkiado.hu 2010.05.13. 18:27:23

@Gloria Mundi: skiccpauszra rajzolod fejből, aztán ellenőrzöd. Darabonként jópárszor.

miamai 2010.05.13. 20:44:36

@Gildor Inglorion:
Én inkább a többférjűségre szavaznék... Kifizetődőbb... :)))

klasztika 2010.05.13. 23:31:25

@miamai: énisénis

@21 hónap: veszélyes, de néha fontos. amúgy az egyházi emberekről írtakkal egyetértek.

@Gloria Mundi: velem szokott, néha. :)

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2010.05.14. 09:22:43

@klasztika: Mer tisztel (mm Seven). A kognitív nyelvtan miatt, pl :)
Többférjűség, attól függ, milyen szabályrendszerben. Nehogy azt higgyétek, h ez csak jó lehet. :P Ha több a mosatlan, többet kell főzni, több inget kivasalni, és több haldokló pasit ápolgatni, akkor kell a fenének. :)
De van 1 ilyen a Mahabharátában, 5 testvér, és 1 feleségük. Na, de annak a csajnak nem kellett háziasszonykodnia, persze.

Gildor Inglorion · http://gildorblog.blogspot.com 2010.05.14. 12:08:02

mielőtt kitör a forradalom, mindenkit megnyugtatok, hogy nagyon jó fiú vagyok. a tegnapi nap pont arról szólt, hogy nem multizok. pedig megtehettem volna. de úgysem tudok hazudni... :(

Carmesina · http://carmesina.blog.hu/ 2010.05.14. 13:41:27

@Gildor Inglorion: Fiatal vagy még, majd megtanulsz :P
A multizásról nekem kicsit más jut az eszembe ... Na, de ebben a blogban ezt nem fejtem ki.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.05.14. 16:28:14

@Gildor Inglorion:

A multizás azt jelenti, amire most gondolok?

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2010.05.14. 16:31:57

@tiboru: És ki tudja, h te mire gondolsz? Sztem érted, mit jelent. :P

Gildor Inglorion · http://gildorblog.blogspot.com 2010.05.14. 17:14:44

nem ultizok :D

és nem a pártelnök választáson, mert nekem már jó a szoli, de nem vezetőként. márcsak a csapatépítő plecsnire vágyom.

SevenDeadlySins (törölt) 2010.05.14. 18:04:13

Azon gondolkodom hogy kinézek magamnak egy kongás turnust, szerinted a szoli van annyira szét esve hagy bevegyen? A termetes és a hubai időkben velük voltam, de miután már Kittyt bevették az édenkertbe nem iratkoztam vissza.

klasztika 2010.05.14. 19:48:30

@Gloria Mundi: na, akkor azt köszi, ha valakinek a kognitív nyelvtan a szimpatikus..:D:D
de a több férjet meg be lehet osztani külön funkciók szerint. azért én már meggondolnám a többletmunkát, főleg, ha lenne köztük olyan, aki még át is vállal belőle...

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2010.05.14. 20:25:13

@klasztika: Próbáld ki, oszt oszd meg a tapasztalatidat. Engem meg lehet győzni :P

klasztika 2010.05.15. 01:26:47

@Gloria Mundi: okok, akkor hány fő legyen? nem építünk rá valami realityt? ;)

@SevenDeadlySins: :D

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2010.05.15. 13:59:21

@klasztika: Nemtom, hány fő legyen, te akarsz meggyőzni :P
Ezt neked kell kisakkoznod :)

klasztika 2010.05.15. 19:48:46

@Gloria Mundi: jogos. Olyan 4-5 körülire gondoltam.

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2010.05.15. 22:05:46

@klasztika: Nem kispályázunk, értettem. És ötleteid is vannak? :) Legalább jellegre. feladatkörre nézvést?

vén betyár 2010.05.16. 11:03:21

@klasztika: @Gloria Mundi: Érdekel a dolog.Rég láttam ilyen jó kis alakuló, formálódó csipet-csapatot.

Letícia nővér · http://leticianover.blog.hu/ 2010.05.16. 17:46:33

@Ficus Kinky: Nem tudom felidézni utólag, hogy miket mondott Judit. Ez benne az elképesztő. Annyira másképp jár az agya, hogy éppen csak követni tudom, de megismételni már nem sikerülne. Sajnálom ...
21 hónap: Valahol kérdezted, hogy miért nem bírnám a szemlélődő életmódot. Az eddigiekből talán kitűnik, hogy már a könnyített változat is mennyire nehezemre esik. A bezártság, a tevékenység hiánya nagyon rossz hatással van rám. Most még a tanítás is segítene rajtam, de Agapé nem akarta, hogy spanyol szakkört indítsak. A gimiben hivatalosan nem lehet spanyolt tanulni, de gondoltam, hátha érdekelne valakit.
Tiboru és többiek: Valóban tudatosan tartom vissza magam a vitákban való részvételtől. Nem szabad nagyon függővé válnom. De ti jókat vitáztok, örülök neki.

21 hónap · http://www.reprintkiado.hu 2010.05.16. 17:57:12

@Letícia nővér: köszönöm a választ.
Tényleg nehéz lehet csendben maradni...

klasztika 2010.05.16. 20:22:05

@Gloria Mundi: Vannak vannak:D mert az én elméletem szerint pl. van olyan férfi, aki nem alkalmas apa szerepre. nem feltétlenül az ő baja, meg hibája, csak azért akkor még sem neki szülnék (de attól lehet, hogy tudnék vele élni). kell egy, aki ugye a házi munkában segít. nem megcsinálja helyettem, mert attól a falra másznék. kell egy, akivel lehet beszélgetni. nem csak hazajön, és beesik a gép/tv elé. kell egy, aki képes elviselni a hobbijaim, és megért, ha ideges vagyok miattuk, ill. eljön velem időnként pl. alternatív színházba:D persze ez lehet, hogy rögtön kettő.
ez eddig négy. :)

@vén betyár: GM kérdését csak ismételni tudom. de ha igen, a fenti kategóriákból lehet választani,vagy újabbakat hozzáadni:D

klasztika 2010.05.16. 20:22:50

@Letícia nővér: pedig a spanyol eléggé divatnyelv lett, biztos akadna jelentkező...

21 hónap · http://www.reprintkiado.hu 2010.05.16. 20:51:31

@klasztika: annak utánaszámoltál már, hogy ez hány pár széthajigált zoknit jelent? :)

Megjegyzem, nálunk én hajigálom szét a zoknikat... :P

klasztika 2010.05.16. 20:53:43

@21 hónap: de ha egy ember segít összeszedni..?:D de amúgy 4X2=8, kivéve, ha valamiért többet vesz fel valaki egy nap. ;)

21 hónap · http://www.reprintkiado.hu 2010.05.16. 20:56:17

@klasztika: és akkor az aprónépet még nem számoltuk. Néha estére az az érzésem, hogy százlábúakat szültem...

klasztika 2010.05.16. 21:15:47

@21 hónap: na jó, ez nagyon jogos:)

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2010.05.16. 22:10:01

@klasztika: És még én ragadok le a részleteknél, meg nem látom a nagy egészet :P
A házimunkára nem férj kell, hanem alkalmazott, sztem :) Bejárónő, vagy ilyesmi. Nem, mintha nekem lenne. Ha vki nem alkalmas apának, attól még a más apától született gyerekeiddel kell együtt élnie, vagyis nem vonhatja ki magát az egészből ... Na, és mit kezdenek a srácok egymással? Hány négyzetméteren gondolod ezt a 4-5 férjet? És csak 1 tenyészbikával? A házimunkással is szexelnél? Gondolod, h megelégednének veled, és nem lenne igényük más nőkre? Vagy a poligámia kölcsönös? Ez pár kérdés, ami eszembe jutott :P

klasztika 2010.05.16. 22:36:17

@Gloria Mundi: én írtam ilyet valaha??

jójó, még nem kidolgozott teljesen az ötlet..

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2010.05.16. 22:39:30

@klasztika: Nem te írtad, Csuri :)
Akkor dolgozd ki :)

klasztika 2010.05.17. 09:40:23

@Gloria Mundi: ja, már azt hittem, én.

jójó, kidolgozom, ígérem, csak lehet, hogy nem mostanában:D

vén betyár 2010.05.17. 09:54:09

@klasztika: A beszélgetőst választanám , de az alternatív szinház is vonzó.Tán a hobbit is elszenvedném, attól függ persze, hogy mi az.Szívesen segítek a házimunkában, csak '. ne mondják meg, hogy mit, mikor, hogyan.:P

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2010.05.17. 10:25:07

@vén betyár: És még nem is láttad klasztikát :)
Ja, a házimunkával kapcsolatban mindig ez a gond, a pasik akkor csinálják, ha rájuk jön, és úgy, ahogy gondolják. Ez olykor olyan eredménnyel jár, h a nő inkább megkéri őket, h ne csinálják többet :P

klasztika 2010.05.17. 10:37:19

@vén betyár: na látod, ezzel az "elszenvedném"-mel szokott baj lenni. :) akkor legyen a beszélgetős:D a házimunkára majd keresünk mást:)

@Gloria Mundi: mindkettővel egyetértek. ;)

vén betyár 2010.05.17. 10:55:44

Gloria Mundi: @klasztika: Mindkettőtökkel és mindkettővel egyetértek.Köszönöm!
Azért az a hobbi érdekelne...

klasztika 2010.05.17. 11:22:58

@vén betyár: idővel minden kiderül úgyis...;)

rozsdafarku 2010.05.17. 13:24:26

@Gloria Mundi: A könyv kritikájával nagyjából-egészéből egyetértek, DE én sokkal jobbnak, gondolatébresztőbbnek, izgalmasabbnak, olvasmányosabbnak, erotikusabbnak tartom./A hibáival együtt, erényei számosabbak/Azért is javasoltam, ajánlom /másodízben, felhíva a figyelmet a figyelemreméltó apácára, az egyik szereplőre/.
süti beállítások módosítása