54. Időzített bomba

 2010.05.17. 08:00

Újabb veszteséget könyvelhetünk el. Nem halt meg senki, szerencsére, de a novícialétszámunk ismét kettőre csökken. Pedig olyan nehezen szedtük össze ezt a hármat, és annyira régen nem volt ilyen tömeg a novíciák traktusában. De a novícia mostanság fogyóeszköz.

Egyelőre csak én tudok róla, az említett novícia, Angéla, ugyanis hozzám fordult a gondjával. Arról szó sem lehet, hogy lebeszéljem a távozásról, ugyanis gyereket vár. Nem csoda, hogy nem mert odaállni Benedicta vagy Agapé elé. Állítása szerint a negyedik hónapban van, pontosan tudja, hiszen egyetlen alkalommal vétett a tisztasági ígérete ellen. Pechjére mindjárt teherbe is esett.

Angéla a fogyatékosok táborában teljesített szolgálatot az úgynevezett síszünetben, a konyhán segített be. Ott ismerkedett meg az egyházi gimis Csabival. Arra a kérdésemre, hogy Csabi hány éves, nem kaptam választ. Lehet, hogy nincs több tizenötnél. Angéla egyébként huszonegy.

Nem hajlandó megmondani, hogy akarta-e az aktust, vagy Csabi megerőszakolta. De Csabi nem tudhat a terhességéről. Megígértette velem, hogy nem mondom el senkinek, ki a gyerek apja. Sem a novíciamesternőnek, sem Agapénak.

Egyelőre a terhességéről is hallgatnom kell. Ugyanakkor el kell vinnem nőgyógyászhoz. Retteg a vizsgálattól, főleg férfi orvoshoz nem hajlandó menni. Beajánlom a sajátomhoz, egy kedves nőhöz, aki nagyon óvatos, és kellemetlen kérdéseket sem fog feltenni. Angéla megkért, hogy segítsek anyaotthont találni, mert nincs hová mennie. Azért menekült el otthonról tizennégy évesen, mert a mostohaapja zaklatta.

Hát, ennyit a hivatástudatról.

Címkék: terhesség tábor angéla anyaotthon novícia

A bejegyzés trackback címe:

https://leticianover.blog.hu/api/trackback/id/tr641677319

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vén betyár 2010.05.17. 11:00:05

Nagyon, nagyon szomorú.
"Otthonról" elmenekült fiatalon a mostohaapja elől.
Most innen "kell" menekülnie.Kell?

Ficus Kinky 2010.05.17. 11:07:22

"Hát, ennyit a hivatástudatról."

Uh. Nekem ez sok volt... Értem én, hogy a nővér szempontjából ez újabb, hm, kiábrándulás, de... a szegény csaj, aki teherbe esett? anyaotthon? a gyerek apja nem tudhat róla? zaklatta az apja? nem mer elmenni férfi nőgyógyászhoz? ez mind, mind nagyon rémes...

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2010.05.17. 11:14:00

@Ficus Kinky: A nevelőapja zaklatta, azért ez kicsit más, bár akkor is szörnyű.
Az anyaotthon az egyetlen kézenfekvő megoldás, ha nincs rokonság, ill. ebben az esetben a novíciának esze ágában sincs "hazamenni". Persze csak átmeneti, meg szükségmegoldás.
Hogy mennyien nem mernek nőgyógyászhoz menni, arról is lehetne beszélgetni. És mennyien nem mennek, mert szégyellősek. Vagy, mert rossz az első tapasztalatuk. Ehhez nem kell plusz gyerekkori trauma.
@vén betyár: Novícia nyilván nem maradhat, tehát onnan muszáj lesz mennie.

klasztika 2010.05.17. 11:21:20

@vén betyár: igen, sajnos a rossz irány az otthoni menekülés volt. nem arra gondolok, hogy onnan nem kellett eljönnie, mert dehogynem, de nem biztos, hogy ide kellett volna..

klasztika 2010.05.17. 11:22:26

@Gloria Mundi: a nőgyógyászról jut eszembe: láttad / láttátok már a legújabb 1%-os hirdetést? 15 éves vagyok, így kezdődik.

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2010.05.17. 11:33:36

@klasztika: Mondj egy jó irányt ... Nem láttam a hirdetést.

klasztika 2010.05.17. 11:40:21

@Gloria Mundi: nem tudnék jobb irányt mondani, de ebben persze nem ő a hibás, hogy otthonról ide menekült.

A hirdetés ebben a posztban is benne van:
antalvali.com/hirek/a-mediatorveny-tiltja-a-szexualis-felvilagositast.html

A szöveget még nem olvastam végig, szóval a videó miatt linkeltem be!

vén betyár 2010.05.17. 12:07:54

@klasztika: Megdöbbentő!Sokkoló!
A szöveg is!

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2010.05.17. 13:01:02

@vén betyár: Már megint a szokásos képmutatás a csatornák ill. az ORTT részéről. Gyerekeket ne világosítsunk fel, inkább hagyjuk, h velük is megtörténjen, amit el lehetne kerülni. Jó kis politika. :(

Csuri / Bariildi 2010.05.17. 13:07:59

A poszthoz: na, bonyolódik a dolog, rendesen.
Érdekes adalék azért Letihez, hogy Angéla pont hozzá mer fordulni ezzel a nem kis problémával....
A reklám / felvilágosítás: nem tudom mit csodálkoztok? Ez egy szemforgató, rossz értelemben konzervatív, rossz értelemben antiliberális, képmutató ország. A többi csak következmény.

rozsdafarku 2010.05.17. 13:11:54

@Csuri / Bariildi: Nem csodálkozunk.Ezen sem.Kétségbeejtő, reménytelen...

Gildor Inglorion · http://gildorblog.blogspot.com 2010.05.17. 13:34:01

ez annyira irreális, hogy csak azért adok némi esélyt annak, megtörtént, mert a PH-ról van szó :) az ez egész maga az irrealitás :D

Csuri / Bariildi 2010.05.17. 13:39:42

@Gildor Inglorion: ???
Mi az irreális? Hogy egy novícia teherbe eshet??
Hogy ez egy táborban történt, és egy gimnazista fiútól? (jó ez utóbbi kalandos, de távolról sem lehetetlen!!)
Mi köze most itt ennek PH-hoz, és egyáltalán a te értelmezésedben az ki / mi???

Gildor Inglorion · http://gildorblog.blogspot.com 2010.05.17. 13:48:40

inkább mi. ha ki, akkor a magyarok nagyasszonya - egy másik nevén szólítva, de vele semmi bajom :)
a mi-t viszont nem mártanám be. mindenesetre sosem volt szívemcsücske az intézmény.

azt azért megkérdezhetem, hogy a te értelmezésedben mi a PH? :)

áhh, inkább nem mondok semmit, mert nem akarok itt én lenni a feketebárány...

SevenDeadlySins (törölt) 2010.05.17. 13:55:43

@Csuri / Bariildi: Szia! ELőre is elnézést, mert nem a rosszindulat motivál, de hogy érted azt, hogy antiliberális? Úgy, mint konzervatív vagy úgy mint autoriter, esetleg mint antifasizmus analógiájára antilibertáriánus? Tudom hogy az jut eszedbe csapdába akarlak csalni és kioktatás lesz a vége, de hidd el:csak tisztázni szeretném.
Köszi

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2010.05.17. 14:00:42

@Gildor Inglorion: Úgyis hiányzott az "úgysem lehet igaz" ebben a menetben. Látom, az egykor általam is látogatott intézmény rendkívül népszerű :P
Vmi hasonló, ha nem is novíciával, de jelölttel vagy jelölt-jelölttel tudomásom szerint történt az én időm tájékán (bár az nem táborozás alkalmával).
Egyébként, tényleg mi benne annyira hihetetlen? Főleg azok után, h ennél sokkal kevésbé hihető esetek tucatjai kerülnek napvilágra szinte hetente.
@SevenDeadlySins: Muszáj neked mindig mindent tudományosan meghatározni? :P

Gildor Inglorion · http://gildorblog.blogspot.com 2010.05.17. 14:13:58

@Gloria Mundi: naszóval, én is tudok ilyen tantónéni diák dologról, és én frankón egyetértek a dologgal, bár igazán sajnálom, hogy engem csak idősebb női tanerők tanítottak.
volt barátnőm is csókolódzott részegenegy házibulin tündinénivel, az ofőjével házibulin (ilyenkor mindig ez a példa jut eszembe, főképp, mióta megnéztem iwiwen a tüzes tanítónőt), de vegyük ezt az igen hiányos magyar oktatási rendszer egyfajta fakultációjának. a hímnemű osztálytársak is annak vették.

SevenDeadlySins (törölt) 2010.05.17. 14:27:34

Mert te tán tudod hogy mi az 'antiliberális' álláspont szerint a helyes/helytelen, mi?
Remek, ha már itt vagy, lebbentsd fel a fátylat légyszíves.Köszi (gúny nélkül)

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2010.05.17. 14:27:47

@Gildor Inglorion: Itt nem volt szó arról, h a novícia tanítana. A konyhán dolgozott. Ha az a hihetetlen, h jóval idősebb (bár a srác lehet 17-18 is, akkor már csak 3 év különbség, nem sok), akkor sztem még ez benne a legkevésbé hihetetlen.

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2010.05.17. 14:39:03

@SevenDeadlySins: Inkább nem. Gúny nélkül, most nincsenek hozzá idegeim.

21 hónap · http://www.reprintkiado.hu 2010.05.17. 16:03:06

@Gildor Inglorion: PH = pecsét helye. Állandóan megy a balhé, hogy mindkét cégnél elég az én aláírásom, nem kell pecsét. Nekem csak ez ugrik be :)

Ellenben azt hiszem, újabb vitriolos téma: abortusz. Kérem a téteket.

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2010.05.17. 16:07:19

@21 hónap: Ez a PH egy kat. gimi, de ne írjuk ki a nevét :)
Lehetne még ph érték is ... Mehetünk az abortusz irányába is, bár a poszt erre nem utalt, és nem is opció.

21 hónap · http://www.reprintkiado.hu 2010.05.17. 16:12:51

@Gloria Mundi: miért nem? Ha az erőszakoskodást Fülöp Néri eltussolhatta, akkor egy mindenki számára "hasznos" abortuszt miért nem lehet?
Ha nincs gyerek, nincs probléma.

***megjegyezném, hogy ez nem az én véleményem, csupán analógiát próbálok felállítani a hőmérőzős papbácsikhoz...***

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2010.05.17. 16:22:50

@21 hónap: Egyrészt túlvan a 12. héten, ami tudomásom szerint lehetetlenné teszi az abortuszt, hacsak nincs vmi fejlődési rendellenesség. Másrészt sztem Angélának eszébe se jut ilyesmi. Eleve anyaházról gondolkodik.

Gildor Inglorion · http://gildorblog.blogspot.com 2010.05.17. 18:26:19

szóval, hogy miért irreális?

első körben, kicsit durván zanzásítottam, csak az infók.
általában egy sorban egy.

Egyelőre csak én tudok róla,
Angéla, hozzám fordult a gondjával.
gyereket vár.
a negyedik hónapban van, pontosan tudja, hiszen egyetlen alkalommal vétett a tisztasági ígérete ellen.
mindjárt teherbe is esett.

a fogyatékosok táborában a síszünetben,
a konyhán segített be.
Ott ismerkedett meg az egyházi gimis Csabival.
Csabi lehet, hogy nincs több tizenötnél.
Angéla egyébként huszonegy.

Nem hajlandó megmondani, hogy akarta-e az aktust, vagy Csabi megerőszakolta.
Csabi nem tudhat a terhességéről.
nem mondom el senkinek, ki a gyerek apja. Sem a novíciamesternőnek, sem Agapénak.

Egyelőre a terhességéről is hallgatnom kell.
el kell vinnem nőgyógyászhoz.
Beajánlom a sajátomhoz, egy kedves nőhöz
és kellemetlen kérdéseket sem fog feltenni.

Angéla megkért, hogy segítsek anyaotthont találni,
nincs hová mennie.
Azért menekült el otthonról tizennégy évesen, mert a mostohaapja zaklatta.

1. problémám: szerintetek miért kerülnek napvilágra az ilyen esetek? igen, a diák eldicsekszik vele. a sítáborban, ahol fogyatékosok vannak, állandó készenlétben kell lenni, figyelni rájuk a segítőknek. ráadásul, mivel a természet lágy öle kizárt, eléggé össze is vannak zárva az emberek. glóri biztos imádta annó: egyházi körökben dögivel vannak szentfazékok, akik főállásban keresik másban a hibát.
2. problémám: egyházi gimikben nem nagyon vannak 18 feletti diákok. csabi tuti kiskorú. a falubeli 32 éves, nős buszsofőr, 15 éves lány románcban is egyértelműen az utóbbi volt a támadó, mégis, a erkölcsi felelősség a sofőrt terheli.
3. problémám: ismerek nőket, akiket megerőszakoltak, a legdurvább eset, akit a vérszerinti apja négyéves korában (ódebájos hely a net!) tulajdonképp se az alkalom, se a motiváció nincs meg az esetben.

tulképpen lehet igaz is, csak nem életszagú. de mint mondtam... az adott helyen, semmi nem életszagú.

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2010.05.17. 18:33:37

@21 hónap: Ha jól látom kiskorú esetén lehetne, de A nem kiskorú.

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2010.05.17. 18:47:04

@Gildor Inglorion: Lehet, h A. csak kitalálta. Majd a nőgyógyásznál kiderül. Bár annak is titkot kell tartania, akkor pedig csak idővel derül ki. Ha nem kezd nőni a hasa ... Lehet, h elege van, és ezt a kiutat látja, oszt majd lesz vhogy? Egyébként én sosem jártam sítáborban. Sajnos :(

21 hónap · http://www.reprintkiado.hu 2010.05.17. 18:49:56

@Gloria Mundi: fuss neki még egyszer, jobban is megy ez :)

Nekem 4 hónaposan mindkettőnél látszott már a hasam... Egyébként eddig Angéla vajon mivel töltötte az idejét? Törte a fejét, hogy mi ez a kapirgálás a hasában?...

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2010.05.17. 18:56:50

@21 hónap: Nem nagyon van időm, és gyorsolvasással ennyire futotta :P
Nője válogatja, kin látszik, én ismertem olyat is, akinek 5. hónapban se látszott a hasa. Van, aki végigcsinálja úgy, h senki nem veszi észre, van, aki önmaga előtt is letagadja. (Ezeket én se értem, csak tudok róluk.)
A. tán várta, h hátha elvetél spontán. Még az se biztos, h elmaradt a vérzése, olyan is van, akinek nem marad el. Vagy lehet annyira rendszertelen, h igazából fel se tűnik. Na, vannak kacifántos esetek.
Kapirgálás? 4. hónapban? Miről beszélsz?

SevenDeadlySins (törölt) 2010.05.17. 18:58:39

@21 hónap: :) Szegény Letíciáékhoz gyakran érkezik látogatóba valamilyen baj s sohsem a pehelykönnyű fajtából.

SevenDeadlySins (törölt) 2010.05.17. 18:59:55

"Today, at a family gathering, I decided to tell all my family that I would have a baby soon, when my drunk uncle calls out, "We thought you were just getting fat!" I am adopting. FML"

21 hónap · http://www.reprintkiado.hu 2010.05.17. 19:39:12

@Gloria Mundi: hidd el, sajnos nem ritka. Vagy a fene tudja, hogy sajnos-e. Lehet, hogy gyorsabb nekik így, mint egy kínkeserves létet soha nem akart gyerekként végigkínlódni.

Az elsőt egy belvárosi kórházban szültem. 18. hétig elveszik, ha az orvos ad indoklást. A helyi indián benszülötteknek ohne zsenír megindokolták.
Amikor ott ültem 3x hetes terhesen, hogy vajon bezsuppolnak-e toxémia miatt a maradék futamidőre, mellettem ketten beszélgettek. Mintha egy kilo kenyérről lenne szó. Nem részletezem. Abba meg bele sem tudok gondolni, hogy mit érezhet az, aki évekig teker és minden sarlatánhoz elmegy, hogy legyen babája.
Olcsó az emberélet, nem is hinnéd, mennyire...

21 hónap · http://www.reprintkiado.hu 2010.05.17. 19:41:13

Egyébként a mondat második felét olvasd el (nem "gyorsolvasással"): A magzatelhajtást a nő szabad akaratából a magyar állam a 12. terhességi hétig engedélyezi, afelett csak különleges orvosi indok mellett hajtható el a magzat.

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2010.05.17. 20:20:18

@21 hónap: A kapirgálást először más értelemben használtad ... Már, h kapirgálás a hasában. Hogy azt nem érezte. Mit érzett volna?
A mondat 2. felét láttam, csak komolyan vettem a "különleges orvosi indokot". Pedig nincs annyira jó véleményem az orvosokról úgy általában. Nemtom, mennyire gyakori, amit mondasz. Egyébként nem vagyok vad abortusz-ellenes, bizonyos esetekben jobb, mint megszületni. De inkább nem mennék most bele ennek a taglalásába.

klasztika 2010.05.18. 00:18:11

Húha, mit hagytam ki ma...

21 hónap · http://www.reprintkiado.hu 2010.05.18. 06:47:06

@Gloria Mundi: jahogyja. Kapirgálás: az elején szúr, fáj (sokaknak). Aztán meg elkezdi érezni belülről a kapirgálást. Tudom, hogy egyénfüggő, és mivel én hamar éreztem, feltételezem, hogy te később :) - de akkor is. Nem észrevenni elég nehéz.
Ellenben ha végiggondolom, hogy nem feltétlenül csak a hatdiplomás, Letícia kifejezőkészségével megáldott lányok mennek apácának, inkább a gondolkodás egyszerűségére tippelnék, mint késedelmi okra.

Groix · http://index.hu 2010.05.18. 09:15:33

Nem tetszik nekem ez a bejegyzés.
Letícia növér éppen elég információ adott meg magáról ahhoz, hogy beazonosíthatóvá váljon - söt ö maga is ír legalább egy esetröl, hogy valaki IRL felismerte.
Aki tudja, hogy ki Letícia, az ennek a bejegyzésnek az alapján azt is könnyen kitalálhatja, hogy ki az az Angéla. Letícia pedig felteszi ide a blogra róla azt a történetet, amiben titkotartást ígért.
Úgy tünik, hogy Angéla sok mindenen ment keresztül az életében, és nem tud már bízni az emberekben - erre most az, akiben talán még utóljára megbízik, kiteszi a történetét a netre.
Nem tetszik ez így nekem.
Csak azt tudom remélni, hogy nem igaz.

vén betyár 2010.05.18. 09:40:01

@Groix: Milyen igaz.Erre én sem gondoltam.Remélem, hogy mégsem igaz.

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2010.05.18. 09:54:46

@Groix: Nemtom, mióta olvasod, de ezen már párszor megpróbáltunk átlendülni. Hogy igaz-e. Olvasd regényként :)
Játsszuk azt, hogy.

Groix · http://index.hu 2010.05.18. 10:02:21

@Gloria Mundi: Tudom, értem.

Persze, ha regénynek tekintjük a blogot, akkor nincs semmi gond - de pont ez az, hogy én (eddig) nem annak tekintettem.

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2010.05.18. 10:04:52

@21 hónap: Én szinte semmit (semmi kellemetlent) nem éreztem egyik gyerek esetében se. Nulla rosszullét, nulla szurkálás, magzatmozgás 5. hónapban. Ettől függetlenül pontosan tudtam, h terhes vagyok, de hát én készültem rá, és nem próbáltam nem tudomást venni a dologról.

Attus Germanicus · http://attus.hu 2010.05.18. 10:29:32

@Groix: Persze, hogy nem igaz. De attól még érdekes :-)

Gildor Inglorion · http://gildorblog.blogspot.com 2010.05.18. 11:13:54

hmm, én annyira sem nevesíteném, mint leti, de valakinél a beszélgetések során kiderült, hogy a következő csekklistája van:
1 erőszak,
3 gyerek,
4 abortusz,
n családon belüli bántalmazás,
1 öngyilkosság (nem sikerült),
1 válás

és nem kattant be ettől... hihetetlen, mit kibír az ember, bár az öngyilkosságnál sejthetjük, hogy nem nagyon bírta. én azért bírtam az illetőt

klasztika 2010.05.18. 19:58:32

@Gloria Mundi: Lassan Leti is kiírhatná, vagy az új kommentelőknél szólhatnánk..;)

rozsdafarku 2010.05.19. 08:25:05

@Groix: @Gloria Mundi: @klasztika:
Újra és újra felmerülő kérdések.Világéletemben naiv, hiszékeny voltam.Én elhittem Belmondónak, hogy ő Michel, Czibulskinak, hogy ő Maciek.Elhittem, mert hitelesek.Elhiszem Leticiának, amit hitelesen játszik.
Elhiszem Glóriának, Klastikának, 21 hónapnak, Vén betyárnak mindazt, amit hozzászólásaikban megjelenítenek.Önmagukat.
Azt is mind elhiszem, amit Leticia mesél, ami történik vele.Már rég túl vagyok azon, hogy csodálkozzam.Velem is számtalanszor megtörtént, hogy:"Ez nem igaz! Ilyen nincs!".Sajnos igaz, sőt, az élet, a valóság sokszor delülírja, túl írja még azt is, amit elképzelni sem tudtunk.Sokszor azért nem mesélek el vmit, nem hivatkozom rá, mert én magam sem hinném, ha nem velem történt volna meg.
Addig hiszek vkinek, addig hiszek vmit, amig cáfolhatatlan bizonyíték nincs az ellenkezőjére.
A blog nagyon érdekes, gondolatébresztő, vitát provokáló, színvonalas.A hozzászólások során sok érdekes, értékes embert ismertem meg, rengeteget tanultam, új ismeretekre tettem szert - és nagyon élveztem.Köszönet érte, kedves kis nővérke!

tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.05.19. 13:12:15

@Csuri / Bariildi:

Lehet, Gildor kolléga nem járt középiskolás korában semmiféle táborban; talán azért esik nehezére elhinnie, hogy ilyesmik megtörténhetnek.

klasztika 2010.05.19. 20:52:47

@rozsdafarku: kicsit azt érzem, hogy rossz néven vetted, amit írtunk. Nem bántás volt pedig, sőt. És abszolút igazad van abban, hogy az élet a legelképzelhetetlenebb dolgokat tudja produkálni...

rozsdafarku 2010.05.20. 08:38:19

@klasztika: Nem vettem rossz néven, Kedves Kls Klasztika.Az esik néha egy kicsit rosszul, ha úgy érzem, hogy megkérdőjeleződik a blog létjogosúltsága.Pedig vagyunk néhányan, akik egész jól elszórakozunk, gondolatokat cserélünk különféle dolgokról, eseményekről.Beszélhetünk magunkról is, elpanaszolhatjuk, hogy most éppen nagy szarban vagyok.Pl.
Elvezet, elvetődünk más blogokhoz, megismerhetjük a
www.netreforgo.hu/kokom/kokomkonyv.pdf -t.Pl.Érdekes, tanulságos, emberi kapcsolatokat építő, gondolatébresztő.Még az is a csoport erejét növeli, aki megkérdőjelezi az egészet, vagy akár egy-egy építőkövét.Hétről-hétre nő az olvasók,hozzászólók, hozzászólások száma is.Igény van rá, mert igényes.

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2010.05.20. 11:38:26

@rozsdafarku: Nemtom, h a blog megkérdőjelezése volt-e a cél, azért ezt nem hinném. Ahhoz Seven itt túl jól szórakozik.
süti beállítások módosítása