63. Bomba robban

 2010.06.01. 08:00

Még fel sem fogtam, hogy Emerencia elment. Lepedőben vitték ki, tiszta fehér hálóingben.  A halottkém magas, Ady-arcú férfi volt. Régimódias kalapot forgatott a kezében. Azt mondta, sokan meghalnak ezekben a napokban. Belegondoltam, milyen munka lehet ez, egyik halottas házból a másikba. Szomorúnak látszani, ha nem vagy az. Nem lehetsz örökké szomorú. Hozzászoksz a halálhoz. Banálissá válik. De a gyászolókkal való találkozás nehéz. Az Ady-arcú értett hozzá. Kicsit beszélgetett. Tapintatos volt.

Nem tudtam sírni. Lehet, hogy majd később. Most még nem érzékelem az egésznek a súlyát. A test, amelyet kicipeltek az esőbe, számomra már nem Emerenciát jelentette. Utána nagy csönd lett. Beültem a kápolnába. Nem imádkoztam. Csak néztem a színes ablakokat. És hallgattam a vízcseppek kopogását. Ilyen napon szeretnék meghalni én is.

Ebben a gyászos kábultságban robbant ki a botrány.

Klára rájött, hogy miért kímélem Angélát. Gondolom, már régebben gyanakodott valamire, csak a terhességet nem tudta elhinni. Most viszont egyenest Agapéhoz ment hatalmas felfedezésével. Alattomos jószág ez a Klára, nem tetszik nekem.

Agapé elég nyugodt maradt, de elővette rendkívül hűvös, tartózkodó énjét. Meg persze magához rendelt bennünket (Benedictát, Albertinát meg engem).

- Ki tudott erről terhességről? - tette fel a kérdést, és egyenest rám nézett.

Csend.

- Letícia, jelentkezel magadtól, vagy arra vársz, hogy írásos kérvényt nyújtsak be?
- Rendben, Agapé, úgyis tudod, hogy tudtam róla.
- Én tudom, de a többiek nem. Ha jól gondolom.

A másik kettő buzgón biztosította arról, hogy fogalmuk sem volt, és fel vannak háborodva, az én viselkedésemen is.

- Gondolom, teljesen felesleges, de azért megkérdezem: miért nem tájékoztattál a dologról, Letícia? - tette fel a kérdést Agapé.
- Ugyanazért, amiért Anzelm atya se tájékoztatott.
- Ő is tudott róla? - szörnyülködött Benedicta.
- Úgy sejtem, a gyónás szentségében Angéla bizonyosan megvallotta neki - magyarázta Albertina.
- Az más - jelentette ki Agapé. - Te nem vagy pap.
- Nem vagyok pap, viszont titoktartást ígértem neki.
- Ez nem így működik, Letícia, nagyon jól tudod. Te az elöljáródnak tartozol lojalitással, nem egy kis novíciának, aki az első adandó alkalommal felcsináltatja magát.

Albertina feje elvörösödött. Nem szokás így beszélni a kolostorban. Benedicta csak bólogatott.

- Lehet, hogy megerőszakolták - mondtam halkan.
- Ugyan már, ki erőszakolta volna meg?
- Ezt nem mondhatom el.
- Mi? Mi az, hogy nem mondhatod el?

Agapé magából kikelve üvöltött és rácsapott az asztalra.

- Azonnal elmondasz mindent, amit tudsz. Ez parancs.

Bennem is felment a pumpa, de elszámoltam tízig, mielőtt megszólaltam volna.

- Nem tudok semmi biztosat. Utána akartam járni, de nem volt rá lehetőségem. Nem vádolhatok meg senkit bizonyítékok nélkül. Angéla nem hajlandó egyértelműen nyilatkozni.
- Megint mellébeszélsz, Letícia.
- Rendben - mondtam rövid gondolkodás után. Angélát így is, úgy is kihajítják a kolostorból, tehát nincs sok vesztenivalója. Elmeséltem, amit tudtam, csak a fiú identitását nem fedtem fel.

Címkék: terhesség felfedezés klára fegyelmezés angéla

A bejegyzés trackback címe:

https://leticianover.blog.hu/api/trackback/id/tr501693458

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.06.01. 11:41:38

OFF

A múltkor elménckedtünk valami lakatlan szigetről, de már nem találom, melyik posztban.

Nos, ma kaptam egy linket egy fasziról, aki komolyan vette:

vadonszava.blog.hu/2010/06/01/egyedul_egy_szigeten_1

tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.06.01. 11:44:37

És hogy on is legyek:

Szerintem ez a mostani beszélgetés jelenti egy teljesen új fejezet kezdetét a Letícia és Agapé közötti kapcsolatban.

Szerény véleményem szerint Leti csak veszíthet. És ezt már ő is tudja, érzi.

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2010.06.01. 11:51:42

@tiboru: Mondtam én, h kell macska! 2 is! :P (Már a szigetre vonatkoztatva.)
Hát, elég nagy összeakaszkodás. De miért gondolod, h Leti csak veszíthet? Mi a veszteség a számára? Hogy el kell mennie előbb-utóbb? Vagy a kolostorbeli pozícióveszteségre gondolsz, amíg még bent van?

rozsdafarku 2010.06.01. 12:14:01

A főtisztelendő asszony legfontosabb dolga most azonnal helyreállítani a rendet, fegyelmet, tekintélyét, példát statuálni.
Kedves kis nővérke azt mondja:"Elmeséltem, amit tudtam."
Nem sokat mesélhetett...

Macska már pedig kell a lakatlan szigetre /2/, már előre nyalom a szám szélét...

tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.06.01. 12:14:54

@Gloria Mundi:

Hát a belső pozíciója tutira meggyengült, s ezáltal a kilépésre vonatkozó gondolatai is kapnak egy erős lökést.

Gildor Inglorion · http://gildorblog.blogspot.com 2010.06.01. 12:36:27

@tiboru: ha egy kicsit még vár a költözéssel, akkor a híres magyar találmányt vihette volna magával, a töltőtollat, a tinta helyett

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2010.06.01. 12:44:06

@Gildor Inglorion: Hirtelen nem értettem, azt hittem, Letire írod :P
De a töltőtollba betétet nem olyan egyszerű szerezni 1 lakatlan szigeten. Ja, és nőt nem vitt magával, de fiatal srácot sem, ha jól láttam ...
@tiboru: Most először a novíciát kell elhelyeznie, aztán nekiállhatna munkát meg lakást keresni. Most jutott eszembe, h hivatalosan ő is hajléktalan lesz, mint az a 40.000 ember, akinek csak ideiglenes lakhelye van, és azt is törlik? Eszem megáll.

Gildor Inglorion · http://gildorblog.blogspot.com 2010.06.01. 13:11:08

goylóstoll. elrontottam. így jár, aki 11 órát alszik :)

vén betyár 2010.06.01. 13:20:36

@Gloria Mundi: A kinaiak szerint a dolgok csak addig szépek és vonzóak, ameddig elérhetetlenek.
A kedves kis nővér most elég közel került ahhoz, hogy kivetkőzzön abból a rendi ruhából, amelyet még meg sem ismerhettünk igazán.
Csak önmagából ki ne vetkőzzön, maradjon olyan ember, mint eddig.Nehéz lesz!
Hol van most MC, ő sem segíthet?
@rozsdafarku: Igen, a macska olyan, mint a nyúl.Szapora és a bőre-szőre nélkül meg sem lehet tőle különböztetni.
Hát még mint nyúlpaprikás!

SevenDeadlySins (törölt) 2010.06.01. 13:48:20

Leti fejjel ment a falnak s a kihallgatás során legalább három válaszával szükségtelenül hergelte Agapét. Passzív-agresszív.

SevenDeadlySins (törölt) 2010.06.01. 13:49:44

Én féltem a macskákat a kínaiaktól

(Kitty, emléked közöttünk él:'( )

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2010.06.01. 14:02:53

@vén betyár: Sztem ez még nem holnap lesz, mármint a kivetkőzés ... Az irány elég világos, de a gyakorlati megvalósítás? Az nem lesz könnyű.
@SevenDeadlySins: Leti már csak ilyen, hergelős. És nagyon rossz pillanatban is érte a botrány. Sztem tele van a hócipője Agapéval, meg a kis besúgóval.

SevenDeadlySins (törölt) 2010.06.01. 14:19:55

a verzió)Agapéék felhúzták, amiért visszavág

b verzió )Agapéék felhúzták, ezért itt akarja hagyni az egész kócerájt, ezért idegeli Agapét.

Groix · http://index.hu 2010.06.01. 14:45:21

"Angélát így is, úgy is kihajítják a kolostorból, tehát nincs sok vesztenivalója."
Márészt úgy is fel lehet fogni, hogy Letíciát így is, úgy is kihajítják a kolostorból (vagy ami valószínübb: ö lép ki), tehát nincs sok vesztenivalója - úgyhogy ugyanezzel az erövel hallgathatott is volna.

SevenDeadlySins (törölt) 2010.06.01. 14:53:11

@Groix: biztosra akart menni, mert alapos a szentem.

Ez marha vicces hogy egy huszon egynéhány éves lányt kicsapnak mert megesett( nem is olyan régen még pont a megesett lányokat adták apácának) de a szándékosan lázadót meg (még) nem, ezért számomra is úgy tűnik hogy Angéla - aki pillanatokon belül el fog tűnni a történetből - itt valójában Letícia. Egyébkéntmint jelent az hogy Letícia és hogy Cippola?

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2010.06.01. 14:59:43

@Groix: Letit emiatt nem hajítják ki. A terhesség miatt muszáj, de egy sima engedetlenség ehhez nem elég. És az ember egy indulatos vita hevében nem azt mérlegeli, h most stratégiailag mi nekem a jó, ha pofázok, vagy ha hallgatok.
@SevenDeadlySins: Már mért tűnne el Angéla? Kötve hiszem, h eltűnne. És mi az, h ő Leti? Letícia (Laetitia) öröm, derű. A Cippóra héber eredetű női név (צִפּוֹרָה Cippórá), jelentése: madár, madárka, csicsergő.

Groix · http://index.hu 2010.06.01. 15:31:07

@Gloria Mundi: Nem emiatt és nem biztos, hogy kihajítják (...mielött önként távozna), de mostanában minden egyes húzása egy-egy újabb lépés kifelé a rendböl.

21 hónap · http://www.reprintkiado.hu 2010.06.01. 17:17:32

@Gildor Inglorion: na most ettől a számtól aktív agresszív lennék legszívesebben... mikor aludtam utoljára összesen ennyit? hát még összefüggően?... ááááááááááá

a történethez: várható volt. Letíciában kb. annyi a diplomáciai érzék, mint bennem. ismét figyelmeztették arra, hogy mi a kötelessége - lojalitás.
mondjuk asszem, én nagypofájúbb lennék, és megemlíteném, hogy a rend nem a főnök, hanem a hit körül forog, ráadásul volt egy Mária Magdolna is, aki nemhogy felcsináltatta magát, hanem...

sziget: hatot adok, akinek kell. tarka, vörös, cirmos. tessék válogatni.

SevenDeadlySins (törölt) 2010.06.01. 17:23:13

@Gloria Mundi: Mert Angélát eddig se beszéltette Leti, csak díszlet volt a saját történetében, s még Csabának is nagyobb fontossága van mint magának Angélának, a kizárását is laza félmondattal konstatálja a kedves nővér, ami annak a fényében, hogy ezzel egy egyedülálló anyából csinálnak homelesst egy fokkal nagyobb tragédia mint emerencia, Mc a prof a tv műsor együttvéve - mindezt a krisztusi szeretet nevében.

Milyen keresztény az, aki a tulajdon bajbajutott nővérét még mélyebbre taszítja?

Az ilyen embereket kellene megfosztani minden becsületüktől és tekintélyüktől és az elfekvőben kellene beteget mosdatnia és ágytálat sikálnia szakadatlanul mindaddig, amíg a gőg utolsó morzsáját is ki nem öli belőle az alázat. Rád gondolok Agapé.

SevenDeadlySins (törölt) 2010.06.01. 17:26:40

Az hogy Leti= Angéla ... amikor Leti a semmiből odaveti hogy Angélának már úgy is mindegy, nagyon olybá tűnt, hogy tulajdonképpen a saját elrendeltetett sorsáról beszél.

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2010.06.01. 18:06:38

@SevenDeadlySins: Leti és Angéla sorsában vannak közös vonások, de azért ennyire nem azonosítanám őket. Angéla gyámoltalan. És sokkal inkább önfeladó, mint Leti. Leti harcos típus.
Agapét nem akarom védelmembe venni, de nyilván pontosan tisztában van azzal, h Leti segít a novícián, és bejuttatja korábbi tanítványához, a mexikói apácához. A további sorsa persze erősen kérdéses. A megerőszakolást meg nem akarja vagy nem tudja elhinni. Esetleg nem is érdekli, csak az, h most gyorsan rendet tegyen, mert egyre inkább kicsúszik a lába alól a talaj. Nem lehet nagy botrány pont az ő rendházában. És Angéla még simán szóhoz juthat, ne írjuk már le ennyire :P

SevenDeadlySins (törölt) 2010.06.01. 18:46:11

Pontosan nem az a lényeg hogy hogyan viselkednek, mert mind a kettő sorsa az, hogy elhagyja a rendet, s ezen nem tudnak változtatni, bármit is tegyenek bár. Abban igazad van, hogy szerény. Bizony, szavát se hallani:)
Angélának már nemigen lesz jelenete, el van az a lány paterolva.

És köszi a fordítást

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2010.06.01. 18:51:17

@SevenDeadlySins: Két lehetőség van:
1) Te vagy Leti, ezért tudod, h el van paterolva, mert nem akarsz többé írni róla.
2) Ki akarod provokálni, h Leti írjon róla. És megszólaltassa.
Az, h mind 2 elhagyja a rendet (ha Leti is elhagyja), még korántsem tesz egyenlőségjelet kettejük közé.

SevenDeadlySins (törölt) 2010.06.01. 19:02:25

A két ember sorsának elrendeltetettsége közé teszem az egyenlőség jelet

Angélát besuvasztották egy anyaotthonba szülni anélkül hogy a 2-3 poszt alatt akár egyszer is közvetlenül szólt volna. (ha jól emlékszem) Semmit nem tudtunk meg arról hogy hogyan élte meg az egészet, mit érez Csabi iránt (a ne tudja meg nem érzelem) és ezt az egészet hogy viseli. Az egész karakter mintha le lenne csupaszítva s így nagyon nehéz empátiát érezni iránta.. ez a történet nem őróla szól, s amilyen szépen vezette eddig a történeteket (emlékszel, vesd csak össze az Emrenciás sztorival, milyen szépen felépített volt az a történet először bemutatta, majd kifejtette a konflikust végül a sztori klimaxán megérthettük mit élhet át az azöregasszony s végül most vissza letíciához. Ez egy nagyon nagyon szépen megírt történet s úgy gondolom hogy Letícia most is hasonlóan nívós munkát végez, márpedig ha igen, akkor Angéla íve szépen lecsendül és ki lett vezetve a színpadról.

Egyébként 1) én vagyok Letícia. Tiboru tegezhetsz

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2010.06.01. 19:08:40

@SevenDeadlySins: Éljen, éljen. Taps és vivát.
Leti csak arról tud írni, amit tud. Ha Angéla nem mondja el, hogyan éli meg az egészet, akkor ezt nem tudja leírni. Sokszor van úgy erőszak áldozataival, h nem akarnak beszélni. Ráadásul még azért is megrótták Letit (pl Groix), h annyit elmondott, amennyit. Akkor, hogy is van ez?

21 hónap · http://www.reprintkiado.hu 2010.06.01. 19:18:28

@Gloria Mundi: mi itt nem számítunk elmondásnak, mert történetként fogjuk fel. Agapé szereplő, ő más tészta.
Szerintem eléggé ideges lennél, ha a Kőszagú ember fiaiban nem írta volna le Jókai az öregasszony gondolatait, hanem kitette volna a táblát, hogy "magánszféra" :)

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2010.06.01. 19:28:40

@21 hónap: Sorry, de van olyan, h mindentudó elbeszélő, és a Kőszívűben Jókai vagyis az elbeszélő azt játssza. "A narrátor a történetet annyi nézőpontból meséli el, amennyi szükséges, ismerve minden szereplő gondolatait és érzéseit." Meg van olyan, ahol az elbeszélő korlátozza a saját tudását, ez a korlátozott narrátor. "A korlátozott vagy (egyenesen) megbízhatatlan narrátor olyan személy, aki úgy meséli el a történetet hogy nem ismer minden tényt, vagy nem mond el mindent, amit tud. Így a narrátor állíthatja, hogy valami igaz, miközben az olvasó – aki a mesélőnél tájékozottabb – tudja, hogy az igazság ettől eltér." Még, ha regényként nézzük is, teljesen oké és hiteles, és csakis úgy hiteles, ha Leti nem beszél mások érzelmeiről, amennyiben nem közlik vele ezeket.

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2010.06.01. 19:30:01

@Gloria Mundi: A wikiből idéztem, mert pontosabban fogalmaz, mint én most hirtelen: hu.wikipedia.org/wiki/Narr%C3%A1tor

21 hónap · http://www.reprintkiado.hu 2010.06.01. 19:39:17

@Gloria Mundi: ügyesen idéztél. Kár, hogy semmi köze az én mondandómhoz.

21 hónap · http://www.reprintkiado.hu 2010.06.01. 19:44:57

@Gloria Mundi: ok, akkor kérlek, fejtsd ki bővebben, mit akartam mondani. Addig elaltatom a népet.

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2010.06.01. 19:53:24

@21 hónap: Hogy mit akartál mondani, azt csak te tudod, amit mondtál, az viszont a narrátortípusra vonatkozott. Jókai mindentudó elbeszélő, ezért leírhatja Baradlayné gondolatait, Leti korlátozott narrátor, ő csak a saját gondolatait írhatja le. Az egyes szám első személyű narrátor mindig ilyen. Amit Leti leírhat, az max az, amit vele közölnek. Minden más csak bizonytalan info, tehát a feltevései könnyen megtéveszthetnek bennünket, és már párszor elő is fordult, h itt mindenki az ő téves feltevéseire alapozott :P

21 hónap · http://www.reprintkiado.hu 2010.06.01. 19:58:10

@Gloria Mundi: Most én idézek, magamtól: Kár, hogy semmi köze az én mondandómhoz.
Azaz ahhoz, amit én akartam mondani. Az első két tagmondatod minden további fejtegetésed feleslegessé teszi. Ugyanis nem azt taglalod, amiről én kívántam nyilatkozni.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.06.02. 09:55:31

@21 hónap:
@Gloria Mundi:

Hölgyeim, olyan... olyan lányos volt ez a csörte :-)

Hiába na, imádom az okos nőket :-)))

21 hónap · http://www.reprintkiado.hu 2010.06.02. 10:36:03

@tiboru: mikor lemennek dedóba? :))

Figyeld a pistafiókod, mert hamarosan lesz benne valami ;)

tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.06.02. 12:41:56

@21 hónap:

1.) Nem én mondtam :-P

2.) Rajta vagyok!
süti beállítások módosítása