130. Második nekifutás

 2010.10.04. 08:00

Otthon nem találtam senkit. Judit hagyott egy cetlit: Angéla visszament az anyaházba. De csak átmenetileg. Judit majd szeretne beszélni velem. Sokmindenről. Elképzeltem, hogy udvariasan megkér, keressek más szállást. És igaza van. Tényleg túl soká maradtam itt. Máris elkezdek keresni. Az egyetemen hirdetnek társbérleteket. Másra nincs pénzem.

Ricsi estefelé telefonál. Megkérdi, feljöhet-e. De nem akarom. Hátha Judit valamiért megjelenik. Sose tudhatom. Inkább találkozzunk másutt.

- Akkor gyere te hozzám.
- És a barátnőd?
- Már elköltözött.
- Végleg?
- Végleg. Bár ő nem feltétlen hiszi ezt el.
- Kegyetlen vagy.
- Nem. Csak határozott. Akkor jössz? Vagy menjek érted?
- Dehogy. El tudok menni magam is. 

Csak most derül ki számomra, hogy Ricsi nem lakik messze. Eddig sose kérdeztem. 

Gangos ház, második emelet. Ricsi kijön a rácshoz. A hideg ellenére rövidnadrágban és pólóban van. Igaz, odabent kellemes a meleg. A lakás nagyobb, mint gondoltam. És majdnem katonás rend van. Plafonig érő polcok, telistele könyvekkel. Néhány dobozban is könyvek. Ezeknek még nem vett új polcot. Tematika szerint csoportosította a köteteket. Komoly számítógép a nagyszoba ablaka mellett álló széles íróasztalon.

- Megkínálhatlak egy sörrel? 
- Sose iszom. De miért is ne. Egyszer ki kell próbálni.
- Ez a beszéd. Leti vagyis Panni nagyvilági nő lesz.
- Biztos megérdemlem, hogy gúnyolódj.
- Panni, Panni ... Pannika. Ne bolondozz. Tudod, hogy imádlak.
- Te már ittál?
- Egy kicsit. Megrögzött alkoholista vagyok. Persze, csak szolgálaton kívül.

A sör nem ízlik, de kortyolgatom. Ricsi ezen is nevet. Miért nem mondom meg nyugodtan, hogy valami mást kérek? Kitessékel a konyhába, kinyitja a hűtőt. Megmutatja a választékot. Az van bőven. Akkor talán egy kis likőr? A barátnő hagyatékából?

Elmesélem, mit mondott Judit. Ricsi egy kicsit elkomolyodik.

- Ha visszatér rá Judit, csak annyit mondj, hogy nem vagyok pap.  Persze jobb lenne, ha nem adná tovább. Szerinted tud hallgatni?
- Abban teljesen biztos vagyok. Nála tökéletesebben senki sem tud hallgatni. De egyből rá is jönne, hogy miről van szó.
- Nem becsülöd túl?
- Azt hiszem, nem.
- Ha neked kínos, hogy papnak tart, ennyit közölhetsz vele. És, hogy ne firtassa tovább.
- Nekem nem kínos, csak meglepett. Most azzal törődöm legkevésbé, hogy rólam mit gondol.
- De hát a barátnőd. Mitöbb, a pártfogód. Nyilván számít a véleménye.
- Persze. De a te titkod fontosabb. Semmiképp nem akarok neked ártani.
- Ez szép tőled. Csak nem aggódsz miattam?

Ricsi kiveszi a kezemből a már úgyis üres likőrös poharat.

- A barátom vagy. Persze, hogy aggódom.
- Csak ezért jöttél fel? Hogy ezt elmondd?
- Ezért.

Egészen közelről néz a szemembe. Hát megint itt tartunk. Mindjárt megcsókol. És nem fogom visszautasítani. Nem tehetem, nem is akarom. Szeretném, ha megcsókolna.

- Rendben - mondja aztán. Nem csókol meg. - Ha már itt vagy, főzök neked vacsorát. Mit szólsz hozzá?

Olyan, mintha pofon vágott volna. De megérdemlem. Csak visszakaptam a múltkorit. Megmondta, hogy békén hagy. Tartja magát hozzá.

A vacsora különböző mélyhűtött dolgok felmelegített kombinációja. Alig eszem belőle. Ricsi viszont jó étvággyal eltüntet mindent. Aztán egy csomag chipsszel és egy üveg üdítővel leül filmet nézni.

- Van kedved? Válassz valamit, rád bízom - invitál.
- Nem tudom. Válassz te.
- Nem lesz könnyű. Én a lövöldözős filmeket szeretem. Te, gondolom, nem.
- Nem sok ilyet láttam.
- Valami jó krimi? Inkább lélektani, mint lövöldözős?
- Az jó lesz.

Egymás mellett ülünk a heverőn. De nem ér hozzám. Először nem is figyelek a filmre. Aztán elkezdem beleélni magam. Leveszem a cipőm, magam alá húzom a lábam. Ricsi ad egy párnát. Mikor kimegyek a mosdóba, leállítja a filmet.

- Sok van még hátra?
- Úgy húsz perc. Unod?
- Nem, dehogy. Csak elszoktam a filmnézéstől.
- Van mit bepótolnod. Szívesen látlak. Rengeteg dvd-m van.
- De nemsokára lesz új barátnőd, akivel nézheted.
- Lehet. Addig is használd ki az időt.
- Mindig gúnyolódsz.
- Dehogy. Komolyan beszélek.

Megy tovább a film. Egyre álmosabb vagyok. De valahogy megvárom a végét. Egyszercsak Ricsi kezét érzem a vállamon.

- Gyere, feküdj ide. Tedd a fejedet az ölembe.
- De Ricsi ... - tiltakozom.
- Nem vagyunk barátok?
- Csak nem akarom ...
- Nem akarod, hogy simogassam a hajad? Akkor nem simogatom.
- Nem erről van szó.
- Akkor mégis akarod? Tudod, minden emberi lénynek szüksége van arra, hogy simogassák. Olvastam valahol.

Bánt, hogy így beszél, de igaza van. Leteszem a fejem az ölébe. Már nem nézem a filmet. Becsukom a szemem. Ő meg szórakozottan simogatja a hajam. És nem kalandozik a keze máshová.

Címkék: lakás simogatás filmnézés richárd

A bejegyzés trackback címe:

https://leticianover.blog.hu/api/trackback/id/tr702338391

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

21 hónap · http://www.reprintkiado.hu 2010.10.04. 09:12:29

Ez a papkérdés gyorsan megoldódott. Ricsi szokott fedetten fedezni. Akarom mondani, dolgozni...
De azért jó, ha ez a variáció marad :)

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2010.10.04. 14:54:15

@21 hónap: Hogy megoldódott-e, az azért kérdéses még. Lehet ebből bonyodalom. De ha vki fedeles, gondolom, számolnia kell ilyen véletlenekkel.

Mi a fene van a többiekkel, akik szoktak kommentelni? vén betyár, rozsdafarkú, örömlány, Groix? Utóbbi 2 a saját blogját se csinálja ...

gabor4x 2010.10.04. 15:57:42

Én már meg se szólalok...

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2010.10.04. 15:59:28

@gabor4x: De, te is szólalj meg :) Nem mindenkit soroltam fel, jaj! Sorry.

gabor4x 2010.10.04. 16:26:20

@Gloria Mundi: Mindenkit úgyse sorolhatnál fel, ahhoz túl hosszú a lista (szerencsére).
Ha megszólalnék, akkor azt mondanám, hogy szerintem Leti is kezdeményezhetne. Egyszer lepattintotta Ricsit, így teljesen normális, hogy Ricsi visszafogja magát, mert nem akar újra pofára esni. Ebben a helyzetben Letinek kellene jeleznie, hogy benne lenne a dologban.

hungaryhonvéd 2010.10.04. 18:04:11

Eccer nem varrtam le a nőt (bocs egyszerűségemért, de ráadásul akarta) oszt a vége kb. ilyen lett...
Annak kell lépni, aki akar valamit, mert különben agykontrollozás lesz belőle és büdös nagy félreértések.

De kell ilyen is. Lehet mélyíteni a barátságot! :P

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2010.10.04. 19:14:16

@gabor4x: Gondolom, úgy véli, h ennél jobban már nehezen mutathatná ki. Mert ő is fél a visszautasítástól. Mi van, ha Ricsi tényleg csak barátságot akar, ahogy a prof? Épp elég neki a prof lapátja ... Szar ügy.

@hungaryhonvéd: Ezt a levarrást még nem is hallottam ... :)

hungaryhonvéd 2010.10.04. 20:49:48

@Gloria Mundi:

Örömömre szolgál, hogy eme nyelvi gyöngyszemmel bővíthettem szókincsedet! =)

Ricsi akar mást is (nyitott másra, nem zárkózott el mástól), csak most jegeli.

vén betyár 2010.10.06. 14:24:53

@Gloria Mundi: Gondjaink támadtak, teendőink meg bokrosodtak, de azért olvasunk rendszeresen és szorgalmasan, csak írni felejtettünk el, átmenetileg.Bocs és puszi!

21 hónap · http://www.reprintkiado.hu 2010.10.06. 17:04:05

@vén betyár: Mi, I. VB? :)

Egyébként Ricsi kezd erősen homoerotikus barátnőbe hajlani... Ettől tökösebb szokik lenni, remélem, péntekre belehúz.

rozsdafarku 2010.10.06. 17:19:51

@21 hónap:
Mi a fene van a többiekkel, akik szoktak kommentelni? vén betyár, rozsdafarkú,

21 hónap · http://www.reprintkiado.hu 2010.10.06. 17:41:15

@rozsdafarku: értem én. Csak fura volt a többesszám. Honnan tudja, hogy te merre rozsdálsz?

Carmesina · http://carmesina.blog.hu/ 2010.10.06. 20:38:27

@21 hónap: Na, vajon honnan .. :P
Ricsi meg ugyanolyan tökös, sztem, csak egy kicsit "szívatja" Letit :) Mindig elmegy egy határig, és ott megáll. Ez baromi idegesítő, és hatásos :)

rozsdafarku 2010.10.07. 07:27:37

@Carmesina: Nem "szívatja", csak tapintatos, gyengéd,:P és nem akarja megint kitenni magát a visszautasításnak.
Hatásos, eléri vele, hogy Panka "önként és dalolva."

Groix · http://index.hu 2010.10.07. 07:57:22

@Gloria Mundi: Itt vagyok, továbbra is olvasom Letipanni kalandjait, de az aktív blogozással - legalábbis egyelöre - valóban felhagytam.

Groix · http://index.hu 2010.10.08. 21:37:09

@Gloria Mundi:
Hálás vagyok vén betyárnak, 21 hónapnak, Neked, tiborunak az inspiráló társaságért, a jó gondolataitokért - élvezetes és felüdítö volt veletek beszélgetni, segítséget is jelentett a számomra, köszönet érte mindennyiotoknak.
De mostanra kicsit belefáradtam a blogozásba, kezdem ennek is belátni a korlátait, úgyhogy most inkább igyekszem a könyezetemben lévö hús-vér emberekre fordítani az idömet, energiámat.
A blogomat nem törlöm, a "baráti blogokba" néha-néha beleolvvasok, és nem zárom ki azt sem, hogy késöbb majd újra írni fogok ide vagy oda.
De egyelöre a háttérbe vonulok.

21 hónap · http://www.reprintkiado.hu 2010.10.10. 16:07:23

@Groix: ez szerintem a legtöbb aktivitásnál a normális "2. szakasz" :)
Sok-sok évig fórumoztam, most a hébe-hóba olvasott blogok töltik ki a századakkora szabadidőmet. Akkor is sokaknál fordult elő, hogy a kezdeti lelkesedésből, hozzászólások figyeléséből, nonstop ctrl+r figyelésből visszavett egy idő után.
Köszi, hogy szóltál, és valóban: a hús-vér emberek az igazán fontosak.

vén betyár 2010.10.11. 10:41:33

@21 hónap: 3. szakasz a hébe-hóba?Beáll egy elfogadható, természetes egyensúly?

örömlány · http://oromlany.blog.hu 2010.10.15. 08:17:34

@Gloria Mundi: Itt vagyok.
Sok a teendő mostanában. :)
süti beállítások módosítása