145. In vino

 2010.11.08. 08:00

Nem tudtam, mikor ér majd rá Ricsi. A költözést viszont le akartam bonyolítani. Így az általa hozott bútorokat egyelőre a profék lakásában hagytam. Az albérleti, 8 négyzetméteres félszobába nem fért volna be semmi. És nem is volt szükségem semmire. Ágy, kisasztal, szék, falipolc, meg egy régi pelenkázó szekrény. Fehér furnérbútorok. Semmi különös, de nekem tetszett a szoba. A puritánság ellen sose volt kifogásom.

Annak is örültem, hogy nem leszek egyedül. A költözésem napján a tulajdonosék unokahúga, Melinda volt csak ott. Kedves egyetemista lány. Mindjárt láttam, hogy nem lesz bajunk egymással. A színésznő vendégszerepelt valahol. Úgy terveztem, dolgozom majd a disszertáción. A proffal folytatott beszélgetés adta hozzá a lökést. De Melinda főzött egy teát, megkínált, és késő estig beszélgettünk. Inkább ő beszélt. Meg se említettem neki a szerzetesi múltamat. Nem volt kedvem magyarázkodni. Az életrajzom előadható enélkül is. Talán majd egyszer elmondom. De most könnyebb volt így.

Majdnem elaludtam már, mikor csengett a telefon. Ki lehet ilyen későn? Ricsi. Azonnal kiment az álom a szememből. Felvettem.

- Hogy vagy, kicsi Annipannim? Drága szépségem, tudod, hogy hiányzol?

A hangján azonnal lehetett hallani, hogy be van rúgva. A háttérben férfiak gajdoltak. Gondolom, elment a haverjaival inni egyet. Apám jutott eszembe. Nem voltak jó emlékeim az ilyesmiről.

- Te jól vagy?
- Én, nagyszerűen. Ennél jobban már csak akkor lehetnék, ha itt volnál velem. Kívánlak, kicsim. Nem is tudod, mennyire.
- Nem vagy józan.
- Ja, persze, hogy nem. A fene akar józan lenni. Ma be akarok rúgni, tudod?
- Azt hiszem, már sikerült.
- Á, még nem. Még fér belém. Hol vagy most, drága? Juditék lakásában?
- Onnan már eljöttem. Albérletben lakom.
- Mi? Hol a fenében van az az albérlet?

Megmondtam neki. Kicsit szitkozódott.

- Minek költöztél ilyen messze, Pannika? Most hogy fogok átmenni hozzád? Vagy hogy fogsz te átjönni? Nem vágnád magad egy taxiba? Mondtam már, hogy kívánlak?
- Mondtad.
- Nem baj, abból sose elég. Kívánlak, kívánlak, kívánlak, és ha nem lennék úriember, most elég cifrákat is mondanék - ezen elkezdett nevetni. - De egy volt apácának mégse lehet, nem? Ugye, neked nem lehet, Pannika?
- Jobb, ha nem.
- Kár, drágaságom. Na, jössz? Fél órán belül otthon tudok lenni. Hívom a sofőrszolgálatot és repülök.
- Most inkább nem - válaszoltam. Nem akartam, hogy részegen vesse rám magát. És utólag ő is megbánná. Már a múltkorit is bánta.
- Miért, azt hiszed, ha beszívok, nem megy a dolog? - megint nevetett. - Ebben tévedsz, Pannika. Hatalmasat tévedsz.

Magamban elmosolyodtam. De szó sem lehetett róla.

- Menj haza aludni, és  józanodj ki. Aztán majd találkozhatunk. De így nem akarok.

Kicsit tartottam tőle, hogy bedurvul a visszautasítástól, de nem tette.

- Rendben, Pannika. Ahogy gondolod. Én nem erősködöm. Azért kár, tudod? Majd sajnálni fogod. Na-gyon fo-god saj-nál-ni.

Címkék: költözés részegség albérlet ricsi kívánás

A bejegyzés trackback címe:

https://leticianover.blog.hu/api/trackback/id/tr22429931

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gabor4x 2010.11.08. 15:11:15

Mit lehet ehhez szólni? Ricsi ázsiója egyre romlik. Vagy női szemmel nem?

kudarc 2010.11.08. 15:42:35

Mit jelent az, hogy "Na-gyon fo-god saj-nál-ni."? Ez fenyegetés?

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2010.11.08. 15:46:29

@gabor4x: Attól függ ... Letinek ez érzékeny téma. De nem hiszem, h olyan vészes lenne a dolog.

@kudarc: Á, egyszerűen be van rúgva. :) Mivel fenyegetné Letit?

gabor4x 2010.11.08. 16:02:34

@Gloria Mundi: Na ja, ha a nő szerelmes, a pasi sokat megengedhet magának.

21 hónap · http://www.reprintkiado.hu 2010.11.08. 18:30:45

@gabor4x: nálam most elásta magát, de nagyon. Aki azt hiszi, hogy egyetlen, villámkufirc után így viselkedhet, az bizony durva dolgokra képes pár év után.

gabor4x 2010.11.08. 20:36:41

@21 hónap: Na végre egy karakán vélemény. :)

Tóthi 2010.11.08. 23:06:40

Szerintem ez volt a leggyengébb poszt. Se lélektanilag, se stílusban sem stimmelt. Romlik a színvonal.

hungaryhonvéd 2010.11.09. 08:02:18

...ha ugyan borban...
Tipikus: szánalmas, bulis-berúgott telefonálósdi. R. ezzel megcsúszott.
Tényleg nem illik a sorba, de ha már Letipanni "való élete" ezzel is szembesül(het) egyszer. Az érem másik oldala...

@21 hónap: Tapasztalat?

Én meg a szakdogával nem jutok ötről a hatra... iszom!

21 hónap · http://www.reprintkiado.hu 2010.11.09. 08:09:30

@hungaryhonvéd: közvetve. Nem saját, csak végigtámogattam hasonló(ka)t.
Egyébként valóban sokat számít, hogy milyen hamar mutatja ki a foga fehérjét. Persze az sem jó, ha sokáig karótnyelt üzemmódban működik a jóember.
Vékony pengén táncol az, aki meg akar felelni :)

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2010.11.09. 10:42:50

@hungaryhonvéd: Melyik sorba nem illik? Ricsi jellemébe? Ettől egyébként lehet ő még teljesen rendes pasi, de a közegben, ahol mozog, úgy tudom, kötelező inni. És ennek olykor ilyen következményei lehetnek. Majd lesz mit megbánnia, már megint ...

hungaryhonvéd 2010.11.09. 11:11:54

@Gloria Mundi:

Az eddigi posztok sorába, talán.
Ricsiébe belefér, hisz esendő és ráadásul férfi! =)
Semmi sem kötelező! De ajánlott, pláne, ha számára munkaköri kötelesség, azontúl szabadon választott, az ő döntése.
Akkor ő már csak ilyen lesz: valamivel mindig bele fog csúszni a megbánó-kategóriába. Nem feltétlenül reménytelen.

@21 hónap:

Mindig szeretnénk megfelelni a másiknak, de van, hogy már nem tudjuk valóban meg akarunk-e, meg kell-e felelni a másiknak. Sokáig szerepet játszani nem lehet, nem jó. (Kell-e egyáltalán?)
Csak kis "cukormázzal" szabad fedni a valót. Ennek a "cukormáznak" a múlása nem feltétlenül kell jelentenie a keserű rétegek kezdetét.

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2010.11.09. 11:17:06

@hungaryhonvéd: Persze, az, h alkoholistává válik-e, már az ő döntése. És az is, h mennyire tud uralkodni magán. Pengeélen kell táncolnia, nem csak a nőkkel kapcsolatban.

Valóban nem lehet sokáig játszani egy szerepet, ami nem a sajátunk, de hát ezt a Ricsi-félék tudják a legjobban :) És ha szeretni akarunk vkit, akkor az árnyoldalaival együtt kell tudnunk szeretni, vagy az egész nem ér semmit.

hungaryhonvéd 2010.11.09. 11:21:33

@hungaryhonvéd:

Bocs, de a végébe belegabalyodtam, mint sváb gyerek a hózentrógerbe.

Talán így:
A "cukormáz" múlásának nem feltétlenül kell jelentenie a keserű rétegek kezdetét.

hungaryhonvéd 2010.11.09. 12:23:06

@Gloria Mundi:

"És ha szeretni akarunk vkit, akkor az árnyoldalaival együtt kell tudnunk szeretni, vagy az egész nem ér semmit."

Ebben rejtezik a dolog lényege!

Manapság ezt nem akarjuk tudomásul venni, de lehet, hogy csak elfelejtettük. (persze nem mindegy, hogy mit engedünk meg magunknak)
A tökéletes keresgélése közben pedig magunkra maradunk, esetleg mizantróppá válhatunk... A könnyebb utak végül a legnehezebbnek bizonyulnak.

Kettejük kapcsolata még csak most bontakozik ki, korai lenne bármilyen ítéletet megfogalmazni bárkivel szemben is. Mindkét fél részéről beleférnek -persze csak az elején- a kisebb megcsúszások.
Az egyik benne van az élet sűrűjében, a másiknak sok bepótolni valója akad. Vívódik is mindkettő. Aztán úgyis kiderül, hogy mi lesz a következő lépés.

21 hónap · http://www.reprintkiado.hu 2010.11.09. 16:27:58

@hungaryhonvéd: az árnyoldalakkal, persze. Csak túl sok palacsintáról derül ki menet közben, hogy az ott bezony nem nutella.

Tóthi 2010.11.09. 17:26:15

@Gloria Mundi: A részeg ember nem változik meg alapvetően, csak felerősödnek bizonyos tulajdonságai, esetleg megmutatkozik egy-egy olyan vonása, amit józanon nem enged a nyilvánosság elé. Ha Ricsiből ezt hozza ki a pia, akkor gebasz van. (Vagy a szerzőnek csak homályos elképzelései vannak a részegségről.)

21 hónap · http://www.reprintkiado.hu 2010.11.09. 17:31:29

@Tóthi: bezony... egy ilyennek simán lehet erőszakolósdi is a vége. Aztán lehet menni véres combbal ríni a rendőrségre a kollégákhoz...
Na jó, csak feltoltam a szociokontraszt gombot a monitoron :)

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2010.11.09. 18:17:30

@Tóthi: Hát, én ebben semmi fenyegetőt nem látok. Egyszerűen feláll neki, oszt annyi. Az utolsó mondatában nem fenyegetést, hanem kajánságot sejtek. De nemi erőszakot vizionálni az eddigiek fényében??? Az a reggeli kufirc Leti beleegyezésével történt, nem volt erőszak.

Tóthi 2010.11.09. 19:33:49

?!? Erőszak meg se fordult a fejemben, meg fenyegetés sem. Egyszerűen az eddig megismert Ricsi (gondoskodó, figyelmes, vonzó, férfias) köszönőviszonyban sincs ezzel a közönségesen nyomuló balfékkel. Ricsi a mai posztban alulmúlta számomra a profot, ez a gejl stílus legfeljebb egy lakodalmas zenén szocializálódott kültelki HVCS szájából autentikus.

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2010.11.10. 06:58:02

@Tóthi: Talán túlidealizáltad Ricsit ... A prof meg korántsem olyan megvetendő, h alul kellene múlni. Nem tudom, mi neked ebben a gejl, én inkább azt mondanám, h ennél jóval köznapibb szavakat használna az életben, csak az már végképp kilógna a szövegkörnyezetből.

Tóthi 2010.11.10. 08:53:46

Nem olyan rózsaszín a gondolkodásom. :-)
A profról már régebben kifejtettem a véleményemet, nem ártana neki egy gerincbeültetés. Ha már ahhoz hiányzott belőle az emberség, hogy ne használja ki egy identitását kereső lány zavarodottságát, legalább a szakmai becsület bújt volna ki belőle, és keresett volna a mentoráltjai körén kívüli prédát. (Ha a fejed tetejére állsz, se fogod tudni nekem megmagyarázni, hogy etikus volt, ahogy becserkészte Letit. Nem, tanítvánnyal nem kezdünk, mert a státuszánál fogva eleve függőségi viszonyban van tőlünk.)

(Mellesleg nehezen tudom elképzelni, hogy egy "csinos harmincas" mi vonzót talál egy közel hatvanas pasi testén, de nem vagyunk egyformák...)

Tóthi 2010.11.10. 09:04:48

@Gloria Mundi: Az ember mindig személyes tapasztalataiból indul ki. Láttam már jónéhány pasit lerészegedni - tulajdonképpen ez az egyik legjobb teszt, hamar kibukik, kiben mi lakik -, Ricsinél túl nagy a kontraszt. Eddig abszolút vállalható pasi volt, most meg pont azt a stílust hozta, mint egy elmebeteg, aki hónapokig zaklatott. :-( (Ez van, senki nem tud túllépni az árnyékán.)

A szóhasználat jogosságáról csak akkor vitatkozhatnánk érdemben, ha bevallanád, hogy Leti a te szülötted (aminek az ellenkezőjéről egyébként elég nehéz lenne meggyőzni). Egyelőre ott tartunk, hogy nekem ez a fejezet disszonáns, valószerűtlen, többet várok a szerzőtől.

vén betyár 2010.11.10. 10:07:57

@Tóthi: Ami a profot illeti, teljesen egyetértek.
Ricsit kicsit másképp látom.Érző ember, aki egy kicsit restelli ezt, szívesebben azonosul a kemény ffival.Szíve szerint szépeket mondana, de az ital hatására MÉG JOBBAN szégyelli mély érzéseit.
Soha nem kedveltem a munkahelyi italozásokat, túl sok embert láttam szinte kivetkőzni önmagából.Nem hiszem, hogy vki, bárki azért lenne alkesz, mert a munkahelyen "itatják", de könnyen odavezethet.
Ricsi is vékony jégen táncol, de nem hiszem, hogy valaha is olyan részeg lenne, hogy teljesen megváltozik, kifordul önmagából vagy, hogy teljesen alkesz lenne.
Mi az a kültelki HVCS rövidítés?

Tóthi 2010.11.10. 10:53:22

@vén betyár: Kültelki helyi vagány csávó, mostanában többször hallom HMCS-nek, helyi menő csávónak, de így szoktam meg. (Konkrétan az egyik munkáskerületre gondoltam, még konkrétabban a fent említett elmeháborodottra, akiből jelentős italmennyiség vagy intenzív udvarlási szándék hatására került elő ez a stílus. Viszont így belegondolva néhány hamvába holt diszkózási próbálkozásom során is ezt tapasztaltam a nagymellényűektől, valószínűleg rosszul vagyok összeszerelve, mert engem csak menekülésre késztet.)

Tóthi 2010.11.10. 11:00:16

@vén betyár: Úgy mondanám, aki amúgy is hajlamos rá, könnyen talál igazolást és bűnbakot a környezetében. Volt "szerencsém" alkoholistához a családban, iszákossal biztos nem próbálkoznék. (Az, hogy ha valaki időnként társaságban a pohár fenekére néz, nem zavar. Ha ez az időnként nem minimum heti rendszerességet jelent, és ha az illető nem fordul ki magából.)

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2010.11.10. 14:42:44

@Tóthi: OK, látom, a rossz emlékeid azért itt erősen befolyásolnak. Ami nem baj, személyes tapasztalataink tényleg meghatározzák, miről mit gondolunk. De Ricsiben sokkal többféle személyiség is rejtőzhet, mint az eddig kiderült.

A prof nem 60-hoz közeli, hanem 50 múlt. Még így is hihetetlen, h egy 30-as nő vonzónak találja a testét? Egyébként azt se zárnám ki, h egy 60-hoz közeli pasi vonzó lehet, a ffiakkal kegyesebb az idő, mint a nőkkel ... És a csábításban a test állaga talán korántsem annyira fontos szempont, mint egyéb tényezők.

Nem mondom, h a prof viselkedése etikus volt. Bár azt is kitárgyaltuk, h a doktorandusz nem függ úgy a témavezetőjétől, mintha a tanára lenne, pont a témavezető nem is osztályozhatja a dolgozatát. De mindegy, láttam én már épp elég egyetemi oktatót diáklányt elcsábítani, sőt, diákfiút is. Lehet, h mégse ők emberileg a legkevésbé vállalhatók. Attól, h vki ilyen, kevéssé etikus dolgokat művel, még lehet rendes ember, és a karótnyelt "szabálykövetők" is lehetnek barmok.

@vén betyár: Tetszik az elemzésed, sztem ismersz Ricsihez hasonló csókát :) Egy lerészegedésből iszákosságra következtetni tényleg nagy hiba lenne. Majd csak kiderül, mennyit iszik, és milyen gyakran.

Tóthi 2010.11.10. 15:21:15

@Gloria Mundi: Mivel elég ö..., izé, tapasztalt ;-) vagyok, van miből merítenem. :-)
Még a harmadik X előtt volt majdnem egy kalandom egy, az ötvenet éppen betöltött, egyébként igen jó karban lévő úriemberrel. Mondjuk úgy, hogy a "majdnem" kimondottan a test állagának köszönhető. (Igaz, ez nem szerelem volt.)
Nem vonom kétségbe, hogy valakinek a ragyogó intellektusa is felkorbácsolhatja a szenvedélyt, de azért - legalábbis tapasztalataim alapján - az esetek túlnyomó többségében kell hozzá a fizikai vonzódás is.

Bocsánat, amiért már kielemzett kérdést boncolgattam, de a kommenteket nem mindig olvastam (sőt, inkább ritkán).

vén betyár 2010.11.10. 15:21:38

@Gloria Mundi: Nagyon érdekes ez a változó kor-arány.25 évesen volt 1o évvel fiatalabb barátnőm, 30 évesen 15 évvel fiatalabb, 43 évesen tizennyolccal.Éppen a minap kerestem meg az egyik közösségi oldalon, úgy gondolom, hogy most már túl vén lennék hozzá...:)
Egy bizonyos kor után meg már csak ízlés és pénzkérdés:)

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2010.11.10. 15:31:43

@Tóthi: Ha neked bejött akkor az 50-es, akkor másnak is bejöhet. Természetes, h KELL a fizikai vonzódás is. Semmi egyebet nem állítottam, mint hogy nem feltétlen a feszes, huszonéves test kelti fel egy nő érdeklődését. És persze az egész vonzódás túlságosan összetett ahhoz, h pontosan tudjuk, mennyi benne a kémia, a testi, és mennyi a szellemi rész. Ráadásul minden ember másképp műxik, van, aki kifejezetten az idősebb partnert kedvelik. Bár Leti esetében ez nem extrém, sztem.

@vén betyár: Épp ideje lenne kipróbálnod a kicsit idősebb évjáratokat :) Ja, bocs, talán korábban érdekesebb lett volna :)

vén betyár 2010.11.10. 15:40:31

@Gloria Mundi: Nam igazán, 35 évesen volt 8 évvel idősebb barátnőm, 4o évesen 6 évvel, 45 évesen kettővel, de az már nagyon zavart.:)

Tóthi 2010.11.10. 15:46:34

@Gloria Mundi: Végül nem jött be, mert fürdőnadrágban kiderült, hogy az addig kora negyvenesnek saccolt pasi ténylegesen már elhaladta az ötvenet. Ez most így felszínesnek tűnik, de ezzel együtt a kezdeti érdeklődés rögtön lelohadt.
(Számomra nagyon fontos mindkettő. Olyan is történt már, hogy fizikailag nagyon vonzónak találtam valakit, de miután betekintést nyújtott az agytekervényeibe, azonnal megszűnt a vonzerő. Aztán olyan is előfordult, hogy valaki szellemileg kapott meg, és hosszabb idő után döbbentem rá, hogy nekem őt, most, mindenestül.)

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2010.11.10. 15:50:38

@Tóthi: Nem vagyunk egyformák, mint már fentebb elsütöttem ezt az ócska közhelyet :)

Tóthi 2010.11.10. 15:59:39

Ezt azért észben tartom. :-)

gabor4x 2010.11.10. 18:44:28

@Tóthi: Őszintén kíváncsi lennék, mi volt olyan zavaró abban az 50 feletti férfitestben, ami "kora negyveneshez" képest feltűnhetett?

Tóthi 2010.11.10. 21:04:35

@gabor4x: Kellett nekem pofázni. :-)
Nézd, huszonéves voltam, meglehetősen kevés (3 db) férfit ismertem közelebbről, a testfelépítésük életkorukból és -módjukból adódóan kellőképpen tetszetősnek volt mondható. (Nem, nem kigyúrt állatokról beszélünk, hanem két sokat sportoló srácról, meg egy deszantosról.) Valahogy a haveri körömben is inkább a jó alakú pasik domináltak (őket meg gyakran láttam fürdőgatyában), ezek után bizony az illető urat fonnyadtnak találtam. Valószínűleg (akkor még) ifjú szemem jóval kritikusabban vizsgálta, lényeg, hogy a kissé megereszkedett mellizmok, és a kezdődő pocak nem bizonyultak elég erotikusnak számomra. Negyvenes-ötvenes korosztályban nem volt valós összehasonlítási alapom, elfelejtettem, hogy a (félmeztelenül is mutogatott) filmszínészeket gondosan kiválogatják.

Van, aki bevallja, van, aki tagadja, hogy fontosak számára a külsőségek. Nekem alapvetően külső és belső harmóniája számít. (Aztán persze ízlések és pofonok, erről nem is érdemes vitatkozni. De nem hiszem, hogy a lelke mélyén a fiatal pasik nagy része ne kezdene el kicsit visszakozni, mikor rájön, hogy az addig bombázónak vélt MILF domború keble a push up melltartó nélkül derékig ér, a feneke se az a hű, de feszes, meg narancsbőrös is, és smink nélkül inkább anyura emlékeztet, mint álmai hercegnőjére.)

Viszont az is igaz, hogy az érzelmek mindent felülírnak. Mert bizony tíz év után a férjem se az a dalia (bár megismerkedésünkkor elsődlegesen és sokadlagosan a belseje bűvölt el, a testét három hónappal később fedeztem fel), mégis ugyanolyan elementáris hatással van rám.

Carmesina · http://carmesina.blog.hu/ 2010.11.10. 21:14:43

@Tóthi: Most meg mi az a MILF?
Sztem egy jó pasi jó nőnek tud látni olyasvalakit is, aki nem tökéletes, és a legtöbbünk nem az. A divatos szépségideál korántsem egyezik azzal a fajta nővel, aki sok pasinak igenis tetszik, bár nem mindegyik meri bevallani :) Amit értelmesebb fószeroktól hallottam, az nem elsősorban a testre vonatkozott, hanem a harmóniára. És tegyük hozzá, egy feszes húsú, fiatal pipi sokszor túl tapasztalatlan ahhoz, h igazán jó partner legyen. (Mondjuk, ez a pasikra is igaz ...)
Érdekes, nekem sose tetszettek különösebben a sportolók, nem esztétikai szempontból mondom, mert egy szép testet én is megnézek, de ettől még nem érzem, h hű de szívesen rávetném magam :P Amikor meg vki illatra és agyra bejön, akkor igazán nem foglalkozom a hasa méretével. :)

gabor4x 2010.11.10. 21:25:40

@Tóthi: Részemről köszönet az értékezésért. :)
Az az érzésem, hogy az a bizonyos pasi negyvenévesen se tetszett volna neked.
Van, aki 50 évesen néz ki jobban. :)
A férjed meg irigylésre méltó (persze nem a daliás termetéért) - vagy ti ketten együtt vagytok azok.

Tóthi 2010.11.10. 22:01:19

@Carmesina: Csinos anyuka, akivel szívesen létesítenének szexuális kapcsolatot. Jóval vulgárisabban, és persze angolul. :-)
Ha tükörbe nézek, azt kell mondjam, tökéletesen igazad van. ;-)
Hobbisportolók voltak, nem hivatásosak. Mindig tetszettek a szikáran izmos, inas férfiak, különösen ha ezt nem gyurmázással érték el, és még jó illatuk is volt hozzá. (Azt hiszem, nekem is az orrom az egyik legerogénebb zónám.)

Tóthi 2010.11.10. 22:06:01

@gabor4x: Könnyen lehet, tulajdonképpen inkább imponált, mint vonzott. :-)

Köszönöm szépen az ő nevében is. Azt hiszem, nem panaszkodhatunk.

gabor4x 2010.11.10. 22:13:09

@Tóthi: @Carmesina: Áruljátok már el, egy pasi illatán az általa használt illatszereket, vagy a "saját" illatát értitek?

Tóthi 2010.11.10. 22:28:42

Szerintem a saját illatát, amit ügyesen megválasztott illatszerekkel még felturbóz(hat). Az illatoknak, a feromonoknak valószínűleg jóval nagyobb szerepe van a párválasztásban, mint gondolnánk, és feltételezem, akinek jó a szaglása, arra ez fokozottan igaz.
Azért gondolom ezt, mert jártam már úgy, hogy a boltban még kellemesnek ítélt dezodor használatáról inkább lebeszéltem a férjemet, nem passzolt hozzá.

De hasonló okok miatt nem használok tesztcsíkot, mikor magamnak keresek parfümöt, hanem a csuklóm bőrére fújom, és várok 10-15 percet, hogy összeszokjanak. Egész más az eredmény.

Carmesina · http://carmesina.blog.hu/ 2010.11.10. 22:29:49

@Tóthi: Miért vulgárisan és miért angolul? :)

@gabor4x: Ez nálad hogy van? Nem az asszony illata, a saját illata a mérvadó? Azt nem lehet illatszerrel elnyomni vagy alapvetően módosítani.

Tóthi 2010.11.10. 22:56:34

@Carmesina: Annyi helyen találkoztam vele a neten, hogy azt hittem, ez a bevett szinonimája az egyébként csak körmondattal leírható korosztálynak. :-) (Mother I'd Like Fuck - sorry)

Carmesina · http://carmesina.blog.hu/ 2010.11.10. 23:00:13

@Tóthi: Én meg sose találkoztam vele. De ez pontosan melyik korosztály? Kisgyerekes anya is lehet az ember tizenévesen, meg most már ötvenévesen is, noha ez kissé extra. Ha kisgyerekesről van szó ... Vagy mifene ...

Tóthi 2010.11.10. 23:15:00

@Carmesina: 35 körüliekre értették. Ahhoz képest, hogy 25 éves ismerős pár éve a harmincat betöltötteket már középkorúnak mondta, egész jó. :-)

21 hónap · http://www.reprintkiado.hu 2010.11.11. 08:59:09

@Carmesina: néha megéri kirándulni a háromikszes oldalakra :))

@gabor4x: a sajátot. Méghozzá az aktuálisan érezhetőt. Már éltem olyat is, hogy a kezdetben finom illatú a kapcsolat végére kifejezetten taszítóvá vált. És láss csodát, miután szétmentünk, megszűnt a vaddisznószag :D

gabor4x 2010.11.11. 09:14:16

@Carmesina: Nem tudom, pontosan mit értesz az "asszony illatán". Én úgy vagyok vele, hogy a punci szagától eltekintve (erre gondolsz? - ami egy elég behatárolt tartományban szór a semlegestől a kellemezlenig) a nőkön általában a parfüm, dezodor, tusfürdő, testápoló, hajsampon, ruhaöblítő stb. illatát érzem (rosszabb esetben cigiszaggal vagy konyhaszaggal, esetleg szájszaggal, pl. fokhagymaszaggal vegyítve), de "saját" illatot nemigen, legfeljebb izzadságszagot, amit nem szoktam egyedinek érezni, és nem feltétlenül mondanék kellemetlennek (ld. feromonok). Talán nem elég jó a szaglásom, hogy ennél finomabb különbségeket észrevegyek.

vén betyár 2010.11.11. 09:54:31

Azért /is/ szeretem ezt a blog-ot, mert e legkülönfélébb, érdekesnél érdekesebb témák és vélemények olvashatók.
Az egyik legnagyobb szakértő, a MESTER Füst Milán írt erről érdekeset, érdekesen, de most sehol sem találom.Addig is:

Nem hinném, hogy különösebben kifinomult lenne a szaglásom, de valóban sokszor érezhető egyfajta, egyedi illat.Nehéz ezt megfogalmazni, mint ahogyan nehéz leírni egy színt vagy hangot.
Azon túl, hogy van vmi általános hívó-illat /feromon?/, amit kibocsát a nagyon kivánós nő, csak úgy, általában, minden hím felé, de ez nem jelenti azt, hogy mindenki felé nyitott, csak azt, hogy vágyik vkire, vmire, sajátos, egyedi illata is van a nők többségének.Ha ez vonzó, finom, ellenállhatatlan, akkor hozzájárul, kiteljesíti a szerelem élményét.Nem tudja elfedni egészséges verejték szag, sem illatszer.
A szeretkezés során sokszor, nemcsak a testi közelség miatt, de erősebben érezhető, élvezhető.

gabor4x 2010.11.11. 12:17:42

@vén betyár: Hát nem tudom, ha a szaglásod nem kifinomult, akkor rendelkezhetsz valami hatodik érzékkel. :)

vén betyár 2010.11.11. 12:57:04

@gabor4x: Ki tudja, lehet.De már ffin is éreztem a félelem szagát.Kartávolságból.:)

Világűr Terhesség Múlt-kor LHC NASA népszerű tudomány magyar kutatók evolúció őssejtek 365 zöld tipp
Címkék:szag,szaglás
A szagok hatalma - a veszélyérzettől a szexuális vonzalomig
Pesthy Gábor|2008. 09. 01., 17:42|Utolsó módosítás: 2008. 09. 01., 17:55|
Címkék:szag, szaglás
Ez a cikk 2 éve frissült utoljára. A benne szereplő információk a megjelenés idején pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
eszközök:

Svájci kutatók nemrég fejtettek meg egy régi talányt: mire szolgál az orrban elhelyezkedő rejtélyes sejtcsoport, az úgynevezett Grüneberg-ganglion. Kiderült, hogy érzékeny veszélyérző detektor, amely a szorult helyzetben lévő állatok által kibocsátott feromonok (különleges illatanyagok) hatására jön ingerületbe. Mivel a gangliont más emlősökben, így az emberben is megtalálták, a fölfedezés jó alkalmat nyújt arra, hogy áttekintsük, milyen sok helyen játszik fontos szerepet emberekben is a sokszor alábecsült, "mellékes" érzéknek tekintett szaglás.
Forrás: Getty Images
Ajánlat

Darazsak dolgozhatnak a repterekenHa jutalmul cukros vizet adnak nekik, a darazsakat percek alatt meg lehet tanítani bizonyos szagok követésére. A csápjaikban lévő szaglóreceptorok egész parányi koncentrációban (néhány molekula milliárdnyi más között) képesek érzékelni a levegőben úszó illatanyagokat. A darazsak gazdaságos segítői lehetnek az embernek robbanóanyagok, mérgező vegyületek, kábítószerek, de akár gombák vagy holttestek felkutatásában is.
* Készülnek a kvantumparfümök
* Szaglás felfedezése növényeknél
* A hatodik érzék nyomában
* A halál szagával riaszt az új cápairtó

JÁTSSZ ONLINE!
200 FT A VÖRÖSISZAP ÁLDOZATAINAK!
200 FT A VÖRÖSISZAP ÁLDOZATAINAK!

Hívja a 1749-es számot, vagy küldje az "ISZAP" szót sms-ben ugyanerre a számra
Keresés

A Grüneberg- (Grueneberg-) gangliont 1973-ban vették észre először egerekben, de szerepével egészen 2005-ig nem foglalkoztak. A sejtcsoport funkcióját csak a közelmúltban sikerült kiderítenie a Lausanne-i Egyetem egyik biológusának. Marie-Christine Broillet már akkor gyanította, hogy a ganglionnak szerepe lehet a félelem "kiszagolásában", amikor korábbi kutatások során elektronmikroszkópos vizsgálatokkal olyan fehérjéket mutattak ki, amelyek kapcsolatban állnak a feromonérzékeléssel.

Feltételezésének megerősítéséhez két egércsoportot hozott létre munkatársaival. Az egyik csoport egyedeiből sebészi úton eltávolították a Grüneberg-gangliont - de a szaglásuk egyébként érintetlen maradt -, a másik csoportot semmilyen beavatkozásnak nem vetették alá, az egyedek ganglionját érintetlenül hagyták. Ezután stresszt átélt egerek ketrecéből származó, "riadó-feromonnal" teli levegőt pumpáltak a két egércsoport plexidobozaiba.

E feromonok hatására a normális egerek vagy megdermednek, vagy elszaladnak. Broillet megfigyelése szerint az érintetlen ganglionú egerek is a leírt módon viselkedtek, azok a társaik viszont, amelyekből kioperálták ezt a sejtcsoportot, továbbra is úgy tevékenykedtek, mintha mi se történt volna. (A kísérletről készült videó a Science oldalán.) A korábbi tanulmányok a félelem kémiai jeleinek érzékelését általánosságban kapcsolták össze a szaglórendszerrel, a mostani kísérletekből azonban egyértelműen kiderült, hogy a riadó-feromonokat a Grüneberg-ganglion érzékeli, és onnan jut az ingerület az agyba.

Az emberi szaglás felépítése

Sokáig nemcsak a laikusok, de a szakemberek is alábecsülték a szaglás szerepét az embereknél. Az kétségtelen, hogy a legjobb szaglású állatokkal, például a patkányokkal vagy a kutyákkal nem vehetjük föl a versenyt. A szagnyomkövetésre kitenyésztett vérebek orrában 300-szor annyi szagérzékelő sejt található, mint az emberében. A patkányok szervezetében háromszor annyi szagérzékelő proteinreceptort kódoló gén van, mint bennünk, emberekben. Ráadásul a kutyák és a patkányok orra jobban alkalmazkodott a szagok érzékeléséhez, mint az embereké: hosszabb, nagyobb a szaglófelülete, és a szűrőberendezése jobban tisztítja, melegíti és nedvesíti a belélegzett levegőt. A kutyák ráadásul sokkal gyorsabb ütemben szimatolnak (szívják be és fújják ki a levegőt), mint az emberek, ez is hozzájárul kiváló szagkövető képességükhöz.

Az embernek, ennek ellenére figyelemreméltóan kifinomult a szaglószerve. Amikor az emberek szaglásznak, a kémiai anyagokkal teli légáramlatok örvénylő mozgással jutnak az orrba, elhaladnak az orrüreg tetejét bélelő nedves szaglóhám felett, amelyben hozzávetőleg 12 millió szagérzékelő sejt ül. Az egyes szaglósejtek felületén lévő apró csillókat olyan fehérjék borítják, amelyek befogják az orrba belépő szagmolekulákat. A mintegy 350 szagérzékelő fehérjéből mindegyik szaglósejten egyféle típus található meg, amely csak korlátozott számú szagmolekula érzékelésére szakosodott. Ezek a receptorfehérjék különféle kombinációkban működnek, így teszik lehetővé, hogy az emberek legalább tízezer-féle szagot érzékeljenek. A szaglósejtektől érzőidegek szállítják a jeleket az agy szaglógumójához, amely azután az agy más területeihez közvetíti az információt.

Az emberi szaglórendszer felépítésének és működésének feltárásában az amerikai Richard Axel és Linda B. Buck ért el úttörő eredményeket, amelyért a két kutató 2004-ben megosztott élettani-orvosi Nobel-díjat kapott.

Forrás: Getty Images

Szexuális vonzódás szag alapján

Noha például élelemszerzésre nemigen használjuk a szaglásunkat (bár a szagló- és ízérzékelésünk nagymértékben összefügg - a náthás, eldugult orrú ember nem érzi az ízeket sem), potenciális párunk felmérésére annál inkább. Ez a "párszaglászás" - az állatokkal ellentétben - az esetek zömében nem tudatosan zajlik.

Mindnyájunknak egyedi a szaga. A különféle mirigyek, köztük a mellbimbók körül, a nemi szerveknél és a hónaljban található, az állatok bűzmirigyével rokon apokrin mirigyek tejszerű váladéka nagyjából 200 vegyületet tartalmaz. A vegyületek aránya személyenként eltérő, sőt, ezeket az anyagokat a bőrön élő baktériumok tovább alakítják, illatos "főzetté". A férfiak és a nők jellegzetes illatát a nemi hormonok eltérő aránya szabja meg.

Innen:

www.origo.hu/tudomany/20080901-a-szagok-a-szaglas-hatalma-veszelyerzet-es-szexualis-vonzalom.html

vén betyár 2010.11.11. 12:59:12

@vén betyár: Azt aa!Bocs!Ebből csak az uccsó fejezetet akartam vóna jelölni.

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2010.11.11. 15:12:40

@gabor4x: Nemtom, milyen a szaglásod, nem hiszem, h az enyém olyan extra jó lenne, de érzek vmit, lehet, h nem tudatosul, lehet, h igen. Bennem általában igen. Ahogy vén betyár felvezette, ez tudományosan is bizonyított. Azt sem tudom, igaz-e, h a nőknek jobban számít a szag, mindenesetre ezt szokták mondani. Ill. létezik az a pólós teszt, a pasik 5 napig nem mosakodnak, és ua.-t a pólót használják, és a csajoknak ezt kell megszagolniuk, aki nem szed fogamzásgátlót, az állítólag automatice kiválasztja a tőle legkülönbözőbb genetikai állománnyal rendelkező pasit, szag alapján. Bár ez kicsit sántít, mert akkor minden külföldi bejönne szagra :P Mindenesetre átkozzák a tablettát, h amiatt megváltozik a szaglásunk, és épp a hozzánk hasonló genetikai állományt érezzük finomnak, vagyis rosszul választunk, már utódnemzés szempontjából. Mi van a nővel, aki hozzámegy a pasihoz, mikor meg leáll a tablettával, kiderül, h a pasi nem is jön be neki szagra? Jó, mi?

gabor4x 2010.11.11. 16:18:37

@Gloria Mundi: Erről a tabletta-dologról nem tudok nyilatkozni (még nem is hallottam róla), de én a szaglásnak azért nem tulajdonítanék túlzott jelentőséget a párválasztásban. Azt gondolom, ha valakivel megvan az a fajta összhang, ami kell a párkapcsolathoz, akkor a vizuális vonzalom mögött az illatok legfeljebb harmadlagosak lehetnek. Túl szép lenne, ha annyi egyébként megfelelő partnerjelöltem lenne, hogy közülük az illat alapján válasszak. Lehet persze, hogy a nőknél ez másképp van.

21 hónap · http://www.reprintkiado.hu 2010.11.11. 20:03:21

@gabor4x: erről a kutatásról én is olvastam, többször is előkerült már.
Azt, hogy a genetikához mi köze, nem tudom. Azt tudom, hogy van, aki alapból taszít a kipárolgásával, és van, aki belefér. Akármilyen elbűvölő valaki intellektuálisan és külsőre, ha nem bírom a szagát se, hát elvágta magát :)

örömlány · http://oromlany.blog.hu 2010.11.14. 05:55:14

A szaglás, az emberi test természetes illata kedvenc témám. Én az orrom után megyek.:D Eddig még mindig bejött! :DDD
Ha nem tetszik a férfi szaga, hiába a szellemi összhang, max. csak barátság, haverság lehet, a szex úgyis unalmas, vagy csapnivaló lenne... Ráadásul, ugye, genetikailag nem a lehető legjobb utód születne. Kutatók nagyon komolyan foglalkoznak e témával, akadnak komoly értekezések. A lényeg: Szagról állapítjuk meg, genetikailag kivel lehet jó minőséget hozni... aki elrontja az orrát illaszterekkel, egyebekkel, nehéz dolga van...
süti beállítások módosítása