182. Ruppert atya

 2011.02.02. 08:00

Megbeszéltem a proffal az utolsó fejezetet. Izgalmas vita volt. Nem is vita, mert alig kötött bele valamibe. Igazából lelkesedett a fejezetért. Bevallotta, hogy Judittal is elolvastatta. Muszáj volt megmutatnia neki. És Juditnak is kifejezetten tetszett. Sőt,  tippeket is adott, hogyan lehetne kifejteni még jobban egy-egy gondolatot.

Szinte lebegve mentem haza. Sütött a nap, és tudtam, hogy délután Ricsivel találkozom. Minden olyan szépnek tűnt. A prof jobban van. A disszertációm nem nyomasztó kötelesség többé. Van munkám. És lesz is. Ricsi pedig ... Talán szeret. Ki tudja. Majd egyszer közli. Vagy nem. Valamelyik nap megjegyezte, hogy szeretetéhes nő vagyok. Nem is rám mondta. Hanem a csillagjegyemre. Pedig nem hisz az ilyesmiben. Áttételesen nyilván rólam beszélt.

Mióta Agapével beszéltem, váltottunk néhány e-mail-t Klárával. Egyelőre árakról nem nem nyilatkoztam. Halogatom a levélírást Riának. Nem is tudom, hogyan kezdjek hozzá. Tudom, hogy ha egyszer elkezdünk üzeneteket váltani, nem fogunk megállni a tolmácsolás díjánál. Klárával azonban csak gyakorlati dolgokról levelezem. És mégis. Valami, ami számára egyszerű tényközlés volt, bennem sok érzelmet kavart fel.

Elküldte a konferencia német résztvevőinek listáját. És egy név láttán megdobbant a szívem. Ruppert atya. Ő is ott lesz. Viszontlátom annyi év után. Azt még Agapé sem tudhatja, mit jelent ez nekem.

Bár nem tartott időben sokáig, Ruppert atyával különleges kapcsolatom alakult ki. Ő járt fel a kolostorba misézni minden hajnalban. Mindig biciklivel jött. Kivéve, ha akkora hó volt, hogy nem lehetett biciklivel közlekedni. Szerette a napfelkeltét. Amint felért, lezuhanyozott, átöltözött, és energikusan elkezdte a misét. Gyakran ministráltam is neki.

Rengeteget beszélgettünk. Nem is tudom, miről. Mindenről. Olykor elmentünk kettesben biciklizni. Máskor néhányan kirándulni. Ruppert atya minden környékbeli turistautat ismert. Órákig sétáltunk a hatalmas fenyők árnyékában. A tűleveleken átszűrődő napfényben. Biztonságban éreztem magam mellette. Sosem értünk egymáshoz. És mégis volt köztünk valami. Valami láthatatlan kapocs. Úgy tíz évvel lehet idősebb nálam. És hat vagy hét éve nem láttam. Különös lesz újra beszélni vele.

Címkék: szerelem kolostor disszertáció prof ruppert atya

A bejegyzés trackback címe:

https://leticianover.blog.hu/api/trackback/id/tr332621777

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

α Ursae Minoris · http://noreg.blog.hu/ 2011.02.02. 08:46:51

Az volt már terítéken, hogy Letipanni szemlátomást az apafigurákra bukik? :-)

tiboru · http://blogrepublik.eu 2011.02.02. 10:27:12

"Úgy tíz évvel lehet idősebb nálam."

Ajvé... Tehát a legszebb férfikorban van :-)

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2011.02.02. 10:39:24

@α Ursae Minoris: Sztem volt :) Egyébként szerettelek is volna megkérni, h szólj hozzá a kitalált apafigura-fejezethez, te hogy látod, mint szakember, mit csinál egy nő Angéla helyében ... Mit csinálhat saját indíttatásból, és te mit javasolnál, ha hozzád járna.

α Ursae Minoris · http://noreg.blog.hu/ 2011.02.02. 15:41:45

@Gloria Mundi: Hozzászóltam, bár talán nem annyira szakemberként.

Ha Angéla hozzám járna, nem adnék neki tanácsot, inkább megpróbálnék neki abban segíteni, hogy rájöjjön, mitöl menekül, miért fél az emberi kapcsolatoktól, és akkor talán idövel sikerülne megnyílnia mások felé.

Egyébként pedig én is szívesen látnálak Téged a blogomon, bár lehet, hogy ez a mostani nem ugyanolyan izgalmas, mint a "másik" volt...

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2011.02.02. 15:49:42

@α Ursae Minoris: Az eddigi életútja talán indokolja, h féljen az emberi kapcsolatoktól. De van, akitől nem fél.

Hát, a másik az tényleg izgalmasabb volt némileg, de belenézek ebbe is. Csak nem szóltam hozzá. Majd pótolom. És köszi, azért nem tudsz nem szakmai lenni :)
süti beállítások módosítása