191. Hát legyen

 2011.02.23. 08:00

Attól, hogy elhatároztam, szóba hozom a házasság kérdését, még nem lettem bátrabb. Sőt. Gyávább lettem. A nyelvemen van számtalanszor. Fürkészem a hangulatát. Most éppen vidám. Most túl fáradt. Most olyan türelmetlennek látszik. Sokat dolgozik az utóbbi időben. Olykor szinte szólni se lehet hozzá. Alig mond valamit. Valami fontos ügyben ülhetnek nyakig. Bár nekem az a benyomásom, hogy minden ügy borzasztóan fontos. Sose alkalmas az időpont egy ilyen komoly témára. Vagy csak így halasztgatom az egészet. Gyávaságból.

Riával pár e-mail-t váltottunk. Kizárólag szakmai témában. Egyikünk se merészkedik messzebbre. Szinte érzem, hogy ő is folyton kísértésbe esik. Lehet, hogy még le is ír mondatokat. Aztán kitörli. De lehet, hogy esze ágában sincs velem beszélgetni. Akkor egyszer kibeszélte magát. Kitette a pontot, és biztos van is valakije. Ricsi így gondolja. Igaza lehet. Jelentkező biztosan épp elég akad.

Talán, hogy ne a saját életemen gondolkodjam, hirtelen döntök. Válaszolok Colosnak. Felajánlom, hogy találkozom vele. Mielőtt bármit mondanék Angélának, meg kell őt hallgatnom. Hogy nem az én ügyem? Úgy érzem, mégis. Mindketten azt akarják, hogy így legyen. Hátha van ennek valami értelme. Hátha jobban megértem Angélát. És segíteni is tudok rajta.

Ricsinek nem is szólok a tervemről. Azt hiszem, nem örülne neki.

Címkék: házasság válasz gyávaság

A bejegyzés trackback címe:

https://leticianover.blog.hu/api/trackback/id/tr572676284

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

iovianus 2011.02.23. 09:12:07

Egy rugóra jár az agyunk :)

vén betyár 2011.02.23. 10:00:50

Határozott, ésszerű, férfias döntés.:)
Végre!

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2011.02.23. 10:29:15

@vén betyár: A határozott és ésszerű az ffias??? Jaaaj! Sztem épp, h nem! :P
Csak egy ffi nem szokta hosszasan ecsetelni, h mi vezette el egy döntéshez, pedig ők is tudnak agyalni, sztem. Vagy nem???

vén betyár 2011.02.23. 10:42:28

@Gloria Mundi:
Igen, ők is tudnak feleslegesen agyalni.
"Határozott, ésszerű, ffias döntés!:):):):P" - itt a hangsúly!
Határozott, miután annyit tökölt rajta.
Ésszerű, logikus, humánus:
"Mindketten azt akarják, hogy így legyen. Hátha van ennek valami értelme. Hátha jobban megértem Angélát. És segíteni is tudok rajta. "
Férfias, mert gyors!:):):)
Tudtam, hogy ugrasz rá!:)
Lehet, hogy neki is segítség, azon túl, hogy eltereli a gondolatait a saját "mondvacsinált" gondjairól.

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2011.02.23. 10:48:17

@vén betyár: Á, csak froclizol. :)
"Mondvacsinált" gondok? Ezt megint nem értem, miért is "mondvacsináltak"? Vagy az egész blog fikció jellegére utalsz ezzel? :P

vén betyár 2011.02.23. 11:21:49

@Gloria Mundi: Nem, nem arra, hanem amikor visszautasította R. kedves, szerető ajánlatát.Miért is?Önérzetes büszkeségből?Megbántotta vele, Igazi /nem mondvacsinált/ gondot okozva mindkettőjüknek, de utána a szinésznő gazdag élettapasztalatából merítve, annak véleményére támaszkodva aggódott miatta.
Többször előfordult, hogy viszonylag egyszerű helyzeteket, kérdéseket túlbonyolított, felesleges gondokat mondva, okozva önmagának.
Lehet, hogy mindannyian ilyenek vagyunk, könnyű utólag, meg kívülről okosnak lenni!

flea 2011.02.23. 12:05:43

@Gloria Mundi: "eljárásjogi" jellegű kötözködés, de ha valaki azt mondja, hogy "határozott, ésszerű, férfias döntés", azt miért kell úgy értelmezni, hogy "határozott, ésszerű, TEHÁT férfias"? Vagy pláne: "határozott, VAGYIS ésszerű, VAGYIS férfias"? Az én szótáramban inkább az az értelmezés lenne az elsődleges, hogy "határozott ÉS ésszerű ÉS férfias", semmit sem árulva el arról, hogy a három minőség hogyan viszonyul egymáshoz...

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2011.02.23. 13:26:54

@flea: Azt csak vén betyár tudja, h mire gondolt, mikor ezt a 3 szót egymás mellé írta :) De akkor kéretik meghatározni, mi az a ffias! Most, itt, ebben a kontextusban. :)

flea 2011.02.23. 13:34:59

@Gloria Mundi: én meg nem határozom, hát én mondtam? ;) Nekem ez a döntés nem tűnik különösebben férfiasnak vagy épp nőiesnek. Határozottnak igen, az ésszerűn meg még gondolkodom.

Szerintem a "férfias" egyébként szubjektív kategória, bár bizonyos esetekben kifejthető objektívan. (Ez nem tűnik olyan esetnek.) Lehet, hogy te is erre céloztál?

vén betyár 2011.02.23. 13:48:54

@flea:
Ott a pont!
Nálam meg vesszők voltak, nem egyenlőségjelek!
Férfias: egyértelmű, nyílt, egyenes.
"Válaszolok Colosnak: felajánlom, hogy találkozom vele."

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2011.02.23. 16:24:46

@flea: A gender kategóriák nem igazán objektívek, de nagy részük társadalmilag eléggé beágyazott ahhoz, h annak tűnjön. Voltam egyszer egy konferencián, ahol csinos listát állítottak fel az ún. ffias jelzőkről. De most nem tudom kikeresni ...
Olyanok voltak benne, h meleg, száraz, racionális. Majd folytatom :)

flea 2011.02.23. 16:36:23

@Gloria Mundi: És pont meleg? Na azt nagyon nem tudom, hogy jött ki. Még sztereotípiának se stimmel.

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2011.02.23. 18:55:37

@flea: Ez valszeg azzal függ össze, h a naphoz kötődik. A Püthagórasz mester 10-es listája az ellentétekről: alább. Állítólag a ffi-nő nem azért szerepel abban az oszlopban, ahol ...

The Pythagorean
Table of Opposites
1 limited unlimited
2 odd even
3 one plurality
4 right left
5 male female
6 resting moving
7 straight curved
8 light darkness
9 good bad
10 square oblong

Erről persze vita van, főleg a nő-rossz párhuzamban. Itten egy link angolul:
www.friesian.com/gender.htm

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2011.02.23. 19:12:53

@vén betyár: OK, akkor meghatároztad, h neked mi:
"Férfias: egyértelmű, nyílt, egyenes."
Ez azt jelenti, h a nőies: két vagy többértelmű, zárt (bújtatott), girbe-gurba? :)

vén betyár 2011.02.24. 07:44:25

@vén betyár:
A ffiasnak nem feltétlenül a nőies az ellentétpárja, hanem a nem ffias, ami lehet állatias, gyerekes, stb.
A nőies CSAK mást jelent.
www.drpandymaria.hu/articles/noi_szerepek2.html

flea 2011.02.24. 12:09:10

@Gloria Mundi: ha feltételezzük, hogy az egy oszlopban levők összetartoznak (alapvetően buta feltételezés amúgy; ki gondolja, hogy a világ ennyire egybites?), akkor a 6. mindenképp fordítva van, a 8. és 9. meg se így, se úgy nem jó. A többi valamennyire magyarázható. Ha lenne közte hideg-meleg, akkor én a férfihoz a hideget párosítanám.

De mivel ezek már metaforák, szükségképpen nyelv- és kultúrafüggőek, nagyjából úgy, ahogy Lakoff és Johnson már 1980-ban megírta (Metaphors We Live By). (És most jól megnéztem a linkedet is, és ott is elég sok szó van erről - a fermion-bozon párosítás nagyon tetszik :))

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2011.02.24. 16:45:50

@vén betyár: Persze, csak froclizni akartalak :P Meg egy kicsit vitatkozni erről a témáról.

@flea: A világ sokszor egybites, még Püthagórasz mester is :) Na jó, ez csak egy provokáció volt, igazából a kérdésről óriási szakirodalom van, amit egyszerűen nem tudok prezentálni egy kommentben,ezek az ellentétpárok egyébként se egyértelműen felelnek meg a ffias-nőies sémának, de vmi hasonló alapján alakul ki bennünk a sztereotipikus gondolkodás. Enélkül nem is tudnánk gondolkodni, persze, csak olykor nem árt kicsit megvakarni, h valamit miért tartunk ilyennek vagy olyannak. És a nőies-ffias relációban rengeteg az olyan sztereotípia, amely a ffiak felsőbbrendűségét hivatott alátámasztani, tehát, ha az egyes nőt dicsérni akarjuk biz., nem nőiesnek gondolt tulajdonságaiért, akkor "ffias" jelzőket aggatunk rá.

flea 2011.02.24. 17:47:07

@Gloria Mundi: sajnos annyira egyetértünk, hogy kifogytam a mondandóból. :) Ha a Lakoff-Johnsont nem olvastad, akkor nagyon tudom ajánlani. Én minden vagyok, csak nyelvész nem (bár laikusként érdekel a téma), és egyszerűen nem bírtam letenni.

vén betyár 2011.02.24. 17:59:41

@Gloria Mundi:
Ha az első randim is így sikerült volna...:D
Nagyon élveztem flea hozzászólásait is.
süti beállítások módosítása