192. Még egy verzió

 2011.02.25. 08:00

Nagyon gyorsan találtunk időpontot. Én ráérek mostanság, az atyának meg fontos volt. Azon törtem a fejem, miért féltem tőle eddig. És most miért nem félek. Persze nyilvános helyen találkozunk. Egy kávézóban. Én érek oda először. Csak, mert korábban indultam. Reszketek a hidegtől. Amíg nem hozzák a kávémat, nem tudok felmelegedni. Jó helyszín ez egy gyónáshoz?

Megérkezik, azzal a hatalmas termetével szinte betölti a teret. Civilben van, de feketében. Ha nem tudnám, nem jutna eszembe, hogy pap. Kevésbé ijesztő így. Mintha emberibb volna. Megpróbál mosolyogni, de nem nagyon sikerül neki. Egyébként kék a szeme. Hosszúkás az arca. Kicsit kopaszodik. Nem tudom, megmondani, vonzó férfinak számít-e. Vagy számítana, ha ... Ha nem lenne mindaz, ami. Fogalmam sincs. Valójában azt sem tudom, mi ő, ki ő. Csak feltételezéseim vannak.

Nem kér semmit. Látszólag ideges. Egy ideig kerüli a tekintetemet. Úgy tűnik, aggódik amiatt, hogy valaki meghallhat bennünket. De szerintem nincs ilyen veszély.

- Köszönöm, hogy lehetőséget adsz erre. Sokat gondolkodtam, amíg rászántam magam, hogy írjak. Gondolom, tudod, miért keresem Angélát.
- Nem vagyok biztos abban, hogy tudom.
- Csak mondott valamit. Mikor kiderült, hogy várandós.
- Mondott. Hol ezt, hol azt.
- Mégis, mit? Szeretném tudni.
- Én inkább arra vagyok kíváncsi, hogy te mit akarsz mondani. Ne befolyásoljon, amit Angéla mondott.
- Szeretném ... tudni, hogy mivel vádol.
- Ezek szerint vádolhat valamivel?
- Nem tudom. Lehet, hogy ő úgy érzi.
- Ne bújócskázzunk. Nem azért jöttél ide, hogy elmondd, mit akarsz tőle?
- De. Nagyon kemény vagy velem.

Erre nem válaszolok. Valójában reszketek belülről. Lehet, hogy beteg leszek.

- Rendben, ahogy akarod. Nincs sok választásom.
- Hallgatlak.
- Azt hiszem, én vagyok Angéla kislányának az apja.
- Igen, ezt mondja ő is. De honnan tudod, hogy kislány?
- Lenyomoztam. Tudom, hol és mikor született, tudom, hogy te voltál ott a szülésnél. Tudom a nevét, hogy hány gramm volt, és hány centi.
- Honnan? Honnan tudod?
- Mindegy. Lényeg, hogy tudom.
- Ezek szerint azt is tudod, hogy most hol lakik?
- Azt nem. 
- Nem akartad kinyomozni?
- Nem törekedtem rá. Úgyse mernék odamenni. Nem akarom megijeszteni. Nem tudom, hogyan fogadná. Ezért próbálkoztam rajtad keresztül.
- Azt mondod, úgy hiszed, hogy te vagy a kislány apja? Nem vagy benne biztos?
- Az ember sose lehet biztos az ilyesmiben. De lehetek az apja. Valószínű, hogy én vagyok.
- Elmondod, hogy mi történt? Egy novícia és egy szerzetes. Nem, nem ítéllek meg titeket emiatt. Nincs rá erkölcsi alapom.

Nagy levegőt vesz. A kezébe temeti az arcát.

- Egyszerűen megtörtént. Egy gyenge pillanatban. Tanácsot kért tőlem. Nem volt biztos az elhivatottságában, beszélgettünk. Megsimogattam az arcát. Olyan törékenynek tűnt. Én meg ... Kihasználtam a gyengeségét.

Most. Most fogja beismerni, hogy megerőszakolta.

- Kihasználtad? Erőszakkal?
- Nem, dehogy. 
- Nézz a szemembe!

Engedelmeskedik. De nem tudok olvasni az arcából. Azt látom, hogy gyötrődik, hogy bűntudata van. De pontosan miért?

- Ő azt mondta, hogy erőszak volt? - ahogy kimondja a szót, megbicsaklik a hangja.
- Szerinted nem az volt? Ő is akarta?
- Eleinte húzódozott. De aztán ... Aztán nagyon is akarta. Nagyon. Szenvedélyesen.
- Nem tudom, mit higgyek.

Csend. Csak a kávégép zaja hallatszik.

Címkék: vallomás colos angéla

A bejegyzés trackback címe:

https://leticianover.blog.hu/api/trackback/id/tr52683494

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vén betyár 2011.02.25. 08:25:36

Hiteles.
Hihető.
Ha meggyónná, milyen következményei lehetnének?
Gyötrődik, vívódik, szenved.
Panni már azzal is sokat segített, hogy meghallgatta.
Mit is mondhatna, mit tehetne még?

GutBesserWasser · http://blog.gutbesserwasser.com 2011.02.25. 08:39:03

Az utóbb balkövetkezményekkel járt szeretkezés *mindig* erőszakká változik... Olykor még az is, aminek semmi kézzel fogható következménye nincs. Ilyen volt az én egyetlen másfél éjszakás kalandom is: többször is megkérdeztem a csajszitól az oda vezető úton, hogy nem fogja-e rosszul érezni magát később miatta, és hogy ha de, akkor inkább hagyjuk abba. Persze azt mondta, hogy ne hagyjuk, nem lesz baj. Aztán már másnap jött az SMS, hogy kihasználtam, nagyon megbánta, satöbbi. Még a nála felejtett esernyőmet sem tudtam visszaszerezni, pedig remek ernyő...

GutBesserWasser · http://blog.gutbesserwasser.com 2011.02.25. 08:40:10

(Az előző gondolattal természetesen nem akartam azt mondani, hogy minden erőszaknak vallott dolog ilyen lenne.)

vén betyár 2011.02.25. 09:39:59

@GutBesserWasser:
Bocsi, hogy belekérdezek, de mi az, hogy másfél éjszakás?
Egy egész + egész nap + 1/2 éjszaka?
Vagy 1 egész éjszaka, nappal szünet + féléjszaka?
Miért bánta meg?Indoklás?

iovianus 2011.02.25. 10:25:28

@GutBesserWasser: az ernyő nagyon üt :D

Mondtam én, hogy Colosnak is jár az ártatlanság vélelme!Nem véletlenül!

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2011.02.25. 11:53:18

@GutBesserWasser: Valszeg rengeteg a határeset, és olyan persze van, h az ember megbánja, de attól az még durva, ha erőszakként minősíti, ha nem az volt ... Nekem sose jutna eszembe ilyet tenni, de vannak labilis személyiségek, és nagyon furcsa reakciókat produkálnak.

@vén betyár: Biztos meggyónta már, semmilyen következménye nincs, csak penitenciát kell tartania.

vén betyár 2011.02.25. 12:28:08

@Gloria Mundi:
"Nekem sose jutna eszembe ilyet tenni..." -Rendes tőled!:)
Esetenként jártam úgy, hogy szinte közelharcot kellett vívni, erőszakoskodni kellett volna.
Én is rendes voltam, úgy gondoltam, hogy ha nem elég a szép szerelmes szó, szenvedélyes ölelés, gyengéd erőszak, akkor nem lépek tovább, inkább leléptem.:)

Idevágó:
"Végre elvesztettem a szüzességemet!Mindig olyan fiúra vártam, akit igazán szerethetek.
Akkor engem igazán szeretsz?
Hááát...Inkább meguntam tovább várni."

α Ursae Minoris · http://noreg.blog.hu/ 2011.02.25. 12:30:44

Nekem hihetö Colos verziója, csak zavar egy kicsit az, ahogy elöadja. "Aztán nagyon is akarta. Nagyon. Szenvedélyesen." - Ehhez ugyan mi köze bárki kivülállónak, miért kell ilyet elmondania Panninak, még ha így is volt?

Viszont továbbra is tartom, hogy fösleges volt Panni részéröl, hogy belement ebbe a beszélgetésbe. Nem elég neki a maga baja, most még agyalhat ezen, hogy kinek higgyen, ki hazudik neki, mi lenne most a jó, hogy segítsen stb. - miközben ez az egész nem az ö dolga, legjobb lett volna, ha egyszerüen csak kimarad belöle.

vén betyár 2011.02.25. 13:08:16

@α Ursae Minoris:
Kivételesen nem értünk egyet.
Nagyon jól tette, hogy meghallgatta Colost, aki a segítségét kérte, szinte könyörögve.
Még nem ígért semmit, nem kötelezte el magát, nem avatkozott olyanba, amihez semmi köze.
De legalább meghallgatta, talán még jó tanáccsal is segíthet.
Te mit tennél hasonló helyzetben?
Igen, a legjobb az ilyenekből kimaradni, de ha már így alakult?
Te mit tanácsolnál, mit mondanál Colosnak?
Bevallom, én tanácstalan vagyok.

flea 2011.02.25. 13:10:44

@GutBesserWasser: ez az eset nem ilyen. Eleinte húzódozott, aztán megadta magát. Ilyenkor természetes, hogy ha már megadja magát, akkor magát is meggyőzi, hogy akarja. És akkor "szenvedélyesen". Ez simán lejátszódik annyi idő alatt, ameddig a dolog megtörténik.

A másik, hogy az egyértelmű, ismeretlen általi, kifejezett erőszak áldozatai is sokszor szenvednek attól utólag, hogy miközben a gyomruk fordul fel az egésztől és úgy érzik, hogy elevenen húzzák őket karóba, egyben élvezik is. Hát még akkor azok, akiknél van valamilyen szintű érzelmi kötődés, ha elégtelen is.

Nálam ez az eset vegytisztán erőszaknak minősül. Az, hogy Colos (érthetően) tapasztalatlan, kb semmit sem ért a nőkhöz, Angéla pedig áldozat típus (neveltetése, illetve inkább annak hiánya okán), mind enyhítő, de nem mentő körülmény. Egyébként ha jogi ügy lenne a dologból (aligha lesz), szinte biztos vagyok benne, hogy ugyanezt hoznák ki. És nem is vagyok meglepve Colos verzióján, ennél egyértelműbb erőszak nyilván nem lehetett az ügy, mert akkor Colosnak már ilyen híre lenne és gondjuk lenne rá az illetékeseknek, hogy ne kerülhessen helyzetbe. Ha jól értem, nem mai gyerek...

Ha én lennék Colos főnöke, azt szabnám neki elégtételnek, hogy erőszak áldozataival foglalkozó pszichológusoktól kapjon valami elméleti felkészítést, aztán menjen ki terepmunkára velük mondjuk egy hónapra. Csak hogy lássa másokon, hogy mivé lett Angéla azóta. És ha legközelebb lát egy kis védtelent, ne jusson eszébe az arcát simogatni. (Gyanúm amúgy, hogy Angéla már ezt is inkább fenyegetésnek, mintsem támogatásnak élhette meg.)

α Ursae Minoris · http://noreg.blog.hu/ 2011.02.25. 13:29:28

@vén betyár: Rendes, emberbaráti dolog volt, persze. Csak szegény Pnni életében annyi kérdés, bizonytalanság van most, hogy az ö szempontjából nem biztos, hogy jó egy újabb terhet magára venni - ráadásul egy olyat, ami túlságosan is rezonál az ö saját gondjaival (egyházi hivatás vs. szex; anyaság; félelem a magáramaradástól).

Ha már belement, akkor azt gondolom, hogy nem kéne se tanácsot adni, se állást foglalnia - felvállalhatja viszont a közvetítö szerepét, üzeneteket, leveleket vihet Angéla és Colos között - bár a mai világban azt mondanám, hogy csináljon mindkettö egy csak erre a célra szolgáló hotmailes címet, és azon levelezzék le, ha akarnak egymástól valamit.

vén betyár 2011.02.25. 13:38:40

@α Ursae Minoris:
Mégiscsak egyetértünk!:)
Kellemes hétvégét!

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2011.02.25. 14:20:35

@flea: Na, pasinak lenni se könnyű, ha ez erőszak ... De tényleg. OK, a szituáció nem igazán az a klasszikus, de azért, ha Colos verziója helytálló, nem nevezném nemi erőszaknak ezt az esetet. Ilyen alapon jópár házastársi szexet is erőszakként kéne minősíteni, mikor az asszonynak baromira semmi kedve, de enged, h béke legyen.

Hogy mivé lett Angéla ... Azt sem tudjuk, mi volt. Valójában elég keveset tudunk arról, h Angélában mi lakik. Lehet, h az apácává válás cseppet se lett volna neki jobb, mint amilyen helyzetben most van.

@α Ursae Minoris: De hisz épp azért ment bele, h ne kelljen végre folyton a saját bajaival foglalkoznia. Olykor, ha a saját dolgainkba temetkezünk, se azok nem oldódnak meg, se másnak nem segítünk, csak őrlődünk.

flea 2011.02.25. 16:15:26

@Gloria Mundi: Colos sejtette, hogy Angéla vádolja (vajon mivel? semmi mást nem tudok elképzelni), a vádat nem tartja felháborítónak, bűntudata van, és úgy véli, kihasználta Angélát. Napnál világosabb, hogy tudta, mi van, csak elfojtotta, tehát erőszak. De ha csak a pszichés hatásait vizsgálod és csak az áldozatnál, akkor is százból kilencvenkilenc szakember ezt erőszaknak nevezi. Ugyanis a lelki hatásai, ideértve a gyereket érő hatásokat is (!), pont ugyanazok, mint ha egy vadidegen vetette volna rá magát Angélára egy kihalt helyen.

Az USÁ-ban megesik, hogy házastársak között is erőszakot ítélnek ilyen esetben - ez szerintem extrém, de csakis azért, mert házastársak esetén a férj joggal várja el, hogy egyértelműbb, vagy legalábbis számára érthetőbb jelzést kapjon, ha a feleségnek nincs kedve.(*) Ez a védekezés szerzetes és novícia viszonylatában nagyon nem áll meg.

A "mivé lett Angéla" kitételt egyáltalán nem arra értettem, hogy ki kellett lépnie, hanem arra, hogy ha eddig érzelmi sérült volt, most aztán... hát, nem tudom kifejezni, na. Minden bizonnyal nem lett volna jó neki, ha apácává válik, de ez most majdnem tökmindegy.

(*) Olvastam olyan művet, amelynek a szerzője egy kalap alá veszi a "hogy béke legyen" / "hogy ne szakítson velem" jellegű dolgokat az "cserébe elvisz a koncertre" / "ötezer forint lesz" esettel: indoklása szerint mindegy, hogy az érzelmei ellenére (vagy azoktól mentesen) pontosan milyen egyéb előnyökért adja oda a testét az illető. És szerintem van benne ráció: egy olyan nő/feleség, aki kényszerűen "enged, hogy béke legyen", még jobb esetben is csak kitartottnak fogja érezni magát, de nem feleségnek/társnak, az biztos. Angélára ez nem, vagy legfeljebb is kis részben vonatkozik, mert ő nem számításból engedett (mit is várhatott volna Colostól azon az x percen kívül?), hanem gyanítom, elsősorban félelemből és abból a tévképzetből kiindulva, hogy ő úgyis tehetetlen (az áldozattá váló érzelmi sérülteknek ez a tipikus működésmódja, mivel gyerekkorukban ezt verték beléjük, nem ritkán a szó szoros értelmében).

Colos meg ezt nem vette le. Nem, tényleg nem könnyű pasinak lenni, de mondjuk pont egy papnak ezt a szintet azért meg kéne tudni ugrani. Épp ezért is ítélném arra, amire. Tanuljon és szembesüljön saját magával.

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2011.02.25. 18:59:20

@flea: Hm, sokmindent írtál ...

Ami a házastársi párhuzamot illeti, az persze sántít, csak azért hoztam be, mert rengeteg olyan helyzet lehet, mikor a nő nem kifejezetten kívánja a dolgot, és mégis megteszi, nem feltétlen érdekből, lehet, h éppenséggel szánalomból, vagy emberségből, együttérzésből (Sexo por compasión - volt egy ilyen spanyol film) ... Vagyis: én értem, h neki ez kell, és szemétség lenne örökké nemet mondani, valahogy csak túlesünk rajta ... Noha sztem egy normális pasinak ez a túlesés ugyanolyan megalázó, mint maga a visszautasítás. A kitartotti státuszt nem venném ide, mert ez abszolút független attól, h a pasi tartja-e el a nőt, vagy mindketten keresők. Ez magából a házasságból fakad. Ahol vmikor régen az ember aláírt egy papírt, és ezzel úgymond megadta a jogot a másiknak, h igényt tartson a szexre.

Ami pedig Angélát illeti: miért nem lehettek neki is szexuális vágyai? Miért csak félelemből engedhetett? Lehet, h neki is hiányzik az érintés, és a szex, bár egészséges nemi élete elég nehezen alakulhatna ki ... Vagy nemtom. Mi az egészséges egyáltalán ...

flea 2011.02.28. 15:51:08

@Gloria Mundi: a kitartottság onnan jött, hogy ez az egyik (talán gyakori) oka, hogy a nők benne maradnak ilyen helyzetekben. Tény, hogy távolról sem az egyetlen; egyik szavamat a másikba öltöttem kissé...

"Ami pedig Angélát illeti: miért nem lehettek neki is szexuális vágyai? Miért csak félelemből engedhetett? Lehet, h neki is hiányzik az érintés, és a szex, bár egészséges nemi élete elég nehezen alakulhatna ki ..."

leticianover.blog.hu/2010/05/17/54_idozitett_bomba

"Azért menekült el otthonról tizennégy évesen, mert a mostohaapja zaklatta."

És most 21-22. Szerinted? Szerintem ha talál egy jó szakembert, akkor 35-40 évesen... talán. Vagy soha. Most mindenesetre biztosan nem.

flea 2011.02.28. 15:52:01

@Gloria Mundi: "Noha sztem egy normális pasinak ez a túlesés ugyanolyan megalázó, mint maga a visszautasítás."

ja, és ez meg telitalálat.

GutBesserWasser · http://blog.gutbesserwasser.com 2011.03.01. 12:48:44

Nna... A hétvégére eltűntem, de minden igyekezet ellenére itt vagyok ismét.
Tehát.
@vén betyár: úgy lett másfél az éjszaka, hogy egy délutánt-estét együtt töltöttünk, és a második este történt meg, ami miatt ide megírtam. Tehát nem felszedlek-megd***lak-mehetsz történet volt (nálam az iparilag kizárt), de valóban messze a legrövidebb "kapcsolatom".
Maga a kapcsolat pedig úgy keletkezett, hogy a lány egy haveromat üldözte a szerelmével, a srác pedig már nagyon szabadulni akart tőle, ezért (s mert egyszer említettem, hogy nekem bejön a leányzó) megkért, hogy én javítsam meg a lány gázkonvektorát. Ha ez az első este sikerült volna, hétszentség, hogy semmi nem történik - akkor. És talán később sokminden. Így a második este történtek bizonyos dolgok, hogy aztán soha többet ne történhessen semmi.
A megbánást igazából semmi olyannal nem indokolta, ami az én logikám szerint indok. (Sőt, ha jól emlékszem, mással sem. :)) Annyi volt az SMS-ben, hogy nem akar velem találkozni többet, nagyon megbánta, és hogy kihasználtam.

@flea: az erőszakhoz: ha a ráutaló magatartás melletti hátsó jajnemakaroménezt gondolatok esetén erőszaknak minősül, akkor bizony engem bizony az adóhivataltól kezdve az áramszolgáltatón át a feleségemig mindenki megerőszakol naponta többször is, és nem a fütyimnél fogva.
Kit pereljek be?

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2011.03.01. 21:09:48

@GutBesserWasser: Hú, micsoda történet! A haver átpasszolja az őt imádó csajt neked ... Legalább neked volt benne örömöd? Vagy neki? Annak ellenére, hogy megbánta? Van ez így ...

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2011.03.01. 21:25:05

@flea: Egyetértek, valóban ugyanolyan megalázó. Mégis elég sokan művelik, pedig ennél még a hűtlenség is sokkal jobb.

flea 2011.03.02. 14:33:43

@GutBesserWasser: nem a hátsó jajnemakaroménezt gondolat miatt erőszak, hanem mert a "ráutaló magatartás" menet közben jön létre úgy, hogy a delikvens beletörődik. (De jó szó. Nem beleEGYEZIK, hanem beleTÖRŐDIK...)

De nem is vagyok biztos benne, hogy értem a példádat. Hogy mit erőszakol az áramszolgáltató?

GutBesserWasser · http://blog.gutbesserwasser.com 2011.03.02. 19:34:56

@skarlát betű: volt, főleg neki, de nekem is. Ezért nem is értettem (és igazából máig nem értem), hogy mi baja lett.

@flea: na így már árnyaltabb, de így még több minden lesz egyértelműen erőszak. Csak gondold végig egy napod, hogy hány olyan dologba törődsz bele, amibe amúgy nem egyeznél bele, de "muszáj", meg "nincs más lehetőség", meg "valamit valamiért". (Ilyen pl. a villamos energia ára is, de ez az egyik legkevésbé releváns, ennél ezerszer súlyosabb erőszakok tétetnek nap, mint nap mindannyiunkon.) Ezt azért mondtam el, mert ha a szexpartnerünkkel ennyire szigorúak vagyunk, legyünk hasonlóan szigorúak a barátainkkal, rokonainkkal, kollégáinkkal, a főnökünkkel, a kereskedővel, a közterület-felügyelővel stb. is. Vagy ha nem, akkor szexben sem...

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2011.03.02. 20:45:13

@GutBesserWasser: Ilyen pasiban is van. Úgy tűnik, minden tökéletes, a szex, a társaság, és még elköteleződni se kellene ... Erre vége. Magyarázat még annyi sincs, mint az esetedben.

Azt hiszem, az emberek nagy része sok szürke zónát megenged a szexben, de mikor nyilatkozik róla, úgy tesz, mintha nála csak tiszta helyzet létezne. Talán ő maga is elhiszi, ha elég sokat mondja.

flea 2011.03.03. 11:21:06

@GutBesserWasser: nincs olyan, hogy a szolgáltató akaratából, a te ellenkezésed dacára kezdődik meg az áramfogyasztás, csak aztán beletörődsz. Lehet, hogy nem örülsz neki, de mérlegelsz valamit, beletörődsz, és a viszony ezután kezdődik. Ez egész egyszerűen MÁS, mint a posztban leírt történet, ahol a beletörődés akkor történik, amikor már folyamatban van a dolog.

De ha ez az érv nem is volna: egy irreális közüzemi ár meg egy nem kívánt közösülés lelki hatásai között is van pár nagyságrend különbség.

GutBesserWasser · http://blog.gutbesserwasser.com 2011.03.03. 20:30:38

@flea: Oké, én szúrtam el az ELMŰ-s példával. Vegyünk másikat, hogy jobban értsd, mire gondolok: Elhelyezkedsz valahol. Úgy tűnik, oké minden. Jól dolgozol, büszke rád a főnök. Aztán egyre-másra kapod a munkakörödbe eredetileg nem, vagy alig-alig beletartozó feladatokat. Nem akarod, főleg mert azokat a feladatokat kapod meg, amiket Gügye Józsinak és Tétlen Irmának kéne megcsinálni, de tojnak rá, mert a főnök kedvencei. De hát kell a munka, satöbbi. Aztán már a fél iroda helyett te dolgozol, amíg ők cigiszünetelnek, meg kávéznak. És ez megy minden 7köznap reggel 8-tól délután fél 5-ig. Ja és persze van egy lakáshiteled, meg két kiskorú gyereked, és vagy mondjuk 40 éves, tehát ugrálni sincs nagyon hová. Na EZ van annyira erőszak, mint a cikkbeli, a lelki hatásait tekintve is.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2011.03.04. 08:51:17

@α Ursae Minoris:

Én meg pont azt hiányoltam, hogy nem mesélt részleteket...

Szenvedélyesen... ez olyan általánosság.

:-)

flea 2011.03.04. 18:11:41

@GutBesserWasser: szerintem nincs akkora. Hogy mást ne mondjak, nem lesz belőle egy gyereked, aki a tiéd is, és ezért ösztönszinten szeretni való, felelős vagy érte (adott esetben jogilag is), és jó eséllyel az egész hátralevő életedben jelen lesz, miközben ugyanakkor olyasvalakié is, akit gyűlölsz és törölnél az emlékezetedből. Hasonlóképp ha a főnök elkezd bunkózni, attól még nem fogod magad fizikailag úgy érezni, hogy összegyűrtek és eldobtak, mint egy egyszer használatos papír törlőkendőt. (Valamint szerintem senki ne vegyen fel akkora lakáshitelt, ami lehetővé teszi, hogy ilyen helyzetekbe belekényszerítsék. Persze ez utóbbi már szürke terület, mert a nemi erőszak áldozatai is talán hasonló mértékben hibáztathatják magukat az áldozattá válásért, mint aki mondjuk kellő körültekintés híján túl nagy hitelt vesz fel.)

GutBesserWasser · http://blog.gutbesserwasser.com 2011.03.04. 20:56:46

@flea: OK, legyen a lakáshitel helyett még két gyerek, és egy részeges (a negyedik gyerek után lett részeges, addig mintaapa volt) férj, akitől elváltunk már, de hát ugye akkor van a 4 gyerek, az 1 felnőtt, meg az 1 kereset. És mert nincs lakáshitel, ezért az önkormányzati bérleményben lakunk, ami 1+fél szoba, viszont a rezsije a csillagokban, mert hiába ÖkoPlusz, svindli az egész, a költségek 60%-a független a lakásban mért fogyasztástól. Így elég kényszer a pálya? ;)

Egyébként meg de. Én pl. fizikailag érzem magam nagyon rosszul, ha bunkóznak velem olyanok, akiktől függök. (A munkások pedig, akik ugyebár a kis pénzt keresik a főnökségnek, és a nagy pénzt a befektetőknek, a legtöbb multi vezetői és tulajdonosai szemében nem egyebek csereszabatos, egyszer használatos törlőkendőknél. És azt se felejtsük, hogy itt egy nap, mint nap jelentkező dologról beszéltem, ami ugyan lehet, hogy kisebb, mint az egyszeri szexuális erőszak, viszont hosszú évek alatt simán megnyomoríthatja úgy, vagy jobban is a lelket.)

α Ursae Minoris · http://noreg.blog.hu/ 2011.03.04. 23:20:41

@tiboru: Ilyen viszonylatban (végül is elég felszínes, távoli ismeretségröl van szó, ráadásul az egyik szereplö pap, a másik meg ex-apáca) nekem ez is soknak tünik: vagy bizalmaskodásnak, vagy pedig Angéla lejáratásának érzem.

Nyilván más helyzetben, ha barátok beszélnek meg egymás közt egy csajt, akkor valóban ennél sokkal részletesebb leírás is helyénvaló lehet.

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2011.03.05. 08:28:58

@α Ursae Minoris: Sztem nem bizalmaskodás, és nem is lejáratás, csak önigazolás: ezzel akarja érzékeltetni, h korántsem ő akarta csupán, tehát az ő szemszögéből nem lehetett erőszak.

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2011.03.05. 14:34:35

@GutBesserWasser: Elég sok dolog van, ami megnyomoríthatja az embert, és a legtöbb egyed kényszerpályán van attól a pillanattól fogva, hogy gyereket vállal, és magas állandó költségekre van szorítva, mert olyan társadalomban él, ahol még az internet is kell a túléléshez. Nem csak a villany, a víz, a fűtés, a telefon, és még sorolhatnám. De hasonló kényszerpályán mozogtak az emberi lények korábban is, csak más okból. Akkor talán nem tűnt fel annyira, mert nem is mondták nekik, hogy ez a szabadság.

flea 2011.03.07. 10:45:24

@GutBesserWasser: azt még akár alá is írom, hogy a te esetedben, vagy bizonyos szélsőséges esetekben hasonló fokú lehet a trauma, de hogy általánosságban ilyet ki lehessen jelenteni, azt kizártnak tartom. (Illetve mondjuk úgy, hogy nem tudom elképzelni.)
süti beállítások módosítása