223. A kép összeáll

 2011.05.09. 08:00

- Csak arra várok, hogy végre leérettségizzen. Még a szóbelin is túl kell lennie. Olyan közel van már, hogy megmondhassam neki. De ettől nem lesz könnyebb. Ettől egyre nehezebb lesz. Nem tudom, hogy fog reagálni. Meggyűlöl mindkettőnket? Az anyját, engem? A nevelőapját? Nem tudom, lehet, hogy el sem szabadna mondanunk neki. De nem bírom tovább. Ettől függ minden. Ettől a vallomástól.

- Ki tud róla?
- Csak a szülei. Vagyis az anyja és a nevelőapja, meg én.
- Gyóntatók? Elöljárók?
- Persze, a gyóntatóm is. Meg talán Lídiáé. Ha még ugyanaz gyóntatja, aki tizennyolc évvel ezelőtt. És a rendfőnök. De az ő titoktartásuk felől biztos vagyok.
- Biztos, hogy a fiú nem sejti?
- Nagyon vigyáztunk, hogy ne sejtse.
- És ez a kérés Angéla felé, hogy találkozhass Lilivel?
- Tudom, ez gyanús volt. De azt mondtam Csabinak, hogy nagyon szeretném látni a kislányát. Ha már falaztam nekik.
- Szóval tudatosan falaztál nekik?
- Nem hagyhattam, hogy Csabi bajba keveredjen. Soha nem tehettem érte semmit. És csak azért vezekeltem, amit tizenkilenc éve elkövettem. Ugyanúgy, ahogy ő. A borzasztó csak az volt, hogy erőszakot feltételeztetek rólam.
- Angéla sose mondta, hogy történt.
- De mi mást hihettetek? Én és az a kislány? Értem, hogy undorító gondolat. Életemben nem kínlódtam még így.
- És erről Csabi anyja nem tud?
- Nem. Nem tud se Angéláról, se Liliről.
- Mégis, mikor akar ezzel az anyja elé állni?
- Nem tudom. Ő is azt várta talán, hogy végre nagykorú legyen. Hogy érettségi után tehesse meg.
- Túl sok ez egyszerre. Hogy ő megtudja, te vagy az apja, és, hogy az anyja megtudja, van egy unokája. Nagyon veszélyes így együtt.
- Talán egyik titok tompítja a másikat. Ha mindkét félnek van miért haragudnia, akkor tán a megértés is könnyebb lesz.
- Kiszámíthatatlan. És nekem most miért mondtad el?
- Egyrészt, mert már nem sok hiányzik, és úgyis megtudnád. Másrészt, hogy ne félj tőlem. Mert érzem, hogy tartasz attól: megtámadlak. Nem foglak.
- Nem tartok tőle.
- De tartottál. Megértem, nem kell magyarázkodnod. Inkább arra kérlek, hogy adj tanácsot. Szerinted ki kezdje a vallomástételt? Mit mondjak Csabinak? Tőlem tudja meg, hogy én vagyok az apja, vagy az anyjától? Egy összcsaládi jelenetet nem tudnék elviselni.
- Mit mond az anyja? Ezt vele kell megbeszélned.
- Nem akar tudni róla egyelőre. Megígértette velem Csabi születésekor, hogy a nagykorúságáig hallgatok. Nem akarta a gimibe íratni a gyereket, nehogy véletlen eláruljam magam. De a család férfi tagjai mind itt végeztek. Nem tudta mivel megindokolni, hogy miért pont Csabi ne ide jöjjön. Én tartottam a szavam. Most rajta a sor.
- Nem tudom. Nagyon bonyolult az egész. És nem biztos, hogy merek vagy tudok tanácsot adni. Át kell gondolnom. De ne siess az egésszel. Ha eddig kibírtad, légy türelmes még egy kicsit. Azt hiszem, az nem árthat.

Címkék: család csabi leleplezés colos

A bejegyzés trackback címe:

https://leticianover.blog.hu/api/trackback/id/tr342888696

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

iovianus 2011.05.09. 10:36:18

iovianus 2011.04.12. 00:52:54
Na szerintem kiderül, hogy Colos Csabinak az apja igazából, és nagyon látni akarja az unokáját már :D

Azt hiszem kezdem megszakítani a tér-idő kontinuumot, még a végén hatással leszek a történésekre.
Sose feledjétek: ha a google-be beírod, hogy google, összeomlik a rendszer!
:D

vissza:
Colos hány éves? Én olyan 40 körülinek mondtam eddig. Ha 19 éve volt egy afférja, akkor még ő is középsulis volt, vagy főiskolás éppen? Vagy még nagyon kispap.

α Ursae Minoris · http://noreg.blog.hu/ 2011.05.09. 13:10:06

Valahogy nekem életszerütlennek, mesterkéltnek tünik ez a fordulat.

hungaryhonvéd 2011.05.09. 17:52:50

Valamikor én is kombináltam valamit, de ez azt is felülmúlja. Részben persze igazam lett.

Érzésre viszont nekem (is) "szappanoperásnak" tűnik... Még ha nem is valós, de jó érzés volt a valóságba ágyazott, kimért, életszerű/szagú történéseket követni...

Apja "bűnét" követi a fia? Tegyék tisztába, oszt ennyi. Bírják el a terhet, amit maguknak pakoltak föl.
Kalandozzunk másfelé!

LittleBear 2011.05.09. 20:35:16

végül is, két lehetőség van:
a) a valóságról olvasunk, akkor szappanoperás vagy sem, ez van
b) kitalált történet, és akkor már régről benne vannak a fenti fordulatot lehetővé tevő utalások/elhallgatások
(remélem, nem c) és ugyan kitalált, de nem végiggondolt a dramaturgia, mert régen olvasott Rejtő regényekben voltak olyan logikátlanságok, hogy az ember sírt...)

kíváncsian várjuk a folytatást!

?hogy sikerült a műtét? vagy a következő pénteken lesz?

Len-Che 2011.05.09. 20:35:33

Ahogyan egy kicsit leülepedett az utolsó 2-3 írás, vártam egy kis pukkanást, de EZ valahogy művi, mesterkélt lett. Fele talán több lenne ...

LittleBear 2011.05.09. 20:39:26

@Precízke: bocsi, rájöttem, hogy a műtét feltehetően a jövő pénteken, mai Budapestbe illesztve pénteken, 13-án lesz - remélem, senki sem babonás...

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2011.05.09. 20:48:17

Vagy Agatha Christie-s ... Nem szeretitek a "krimifordulatokat", a repteres fejezetek se tetszettek nektek. Melyik rész nem életszerű ebből?

LittleBear 2011.05.09. 22:04:01

@Gloria Mundi:
végül is a történetben sok ilyen "krimifordulat" van, lásd Judit a tv-műsorban, és az Angélával való kapcsolata, no meg a kedves professzor úr feltűnése a temetésen,
nem is beszélve MC megjelenéséről, és hogy mindent tudott Leticia nővérről, no meg a balatoni étteremben való találkozó

egyébként a történetben régebben megvan az előkészítése a ma megtudott információknak (ezek után már csak a konspirációra lennék kíváncsi: Angéla mit tudott az egészből, és Csabi miért Colostól kérte, hogy falazzon, vagy hogy is volt ez az egész???)

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2011.05.10. 21:58:26

@Precízke: Igen, és mindig fanyalgott is a legtöbb olvasó. Aztán túlélték :-)
Az is eszembe jutott, h lehet, a rejtélyek megoldása kissé elkedvetlenít, addig izgalmasak, amíg lehet találgatni.
süti beállítások módosítása