279. Próba

 2011.09.30. 08:00

Az előadásomra viszont fel kellett készülnöm. Ez a kényszer kiragadott abból a hangulatból, amelybe előzőleg belesüppedtem. Nem éreztem magam annyira feleslegesnek. Lecserélhetőnek. Most én vagyok a cserejátékos a kispadról. Akkor legalább ezen az egy meccsen jól kell játszanom.

Eddig nem volt szokásom elpróbálni az előadásaimat. Inkább rögtönöztem. Most Ricsi felajánlotta magát hallgatóságként. Főleg, hogy lemérjük, mennyi időt beszélek. Különös, de jobban izgultam, mint éles helyzetben. Nem szokott zavarni a hallgatóság jelenléte, sőt, inspirál. De mintha most nagyobb lett volna a tét. Nem is értem, miért. Az első alkalommal szánalmasan dadogtam. Belegabalyodtam a mondataimba. Életemben nem tartottam még ilyen pocsék előadást. Szégyenkeztem. És túl sokáig is beszéltem. A konferencián nem fogják hagyni.

Ricsi aztán adott néhány gyakorlati tanácsot. Sőt, elég sokat. Elpróbáltuk még egyszer. Közben többször megnevettetett. Már nem volt olyan kínos, hogy hozzá beszélek. Ilyenkor csak azt viselem nehezen, hogy ugyanazt kell többször elismételni. Szerintem teljesen érdektelenül hat. Szerinte nem. Sajnálta, hogy nem jöhet el, mert nagyon érdekelné, végül hogyan adom elő az egészet. De nekem könnyebb, ha távol marad.

Címkék: előadás próba

A bejegyzés trackback címe:

https://leticianover.blog.hu/api/trackback/id/tr283260740

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mégsem én voltam? 2011.09.30. 08:48:37

Örülök, hogy Ricsi nem haragtartó, és ilyen hamar túltette magát a múltkori durcizáson.

Az előadásokat (pláne a kötött idejűeket) pedig igenis többször el kell próbálni.
(van egy mondás, hogy ha megvannak az ábrák, egy óra hosszan bármikor beszélek a kutatási témámról, fél órás előadásra már készülni kell, de ha csak tíz perces előadásidő adott, akkor órákig próbálni kell, hogy pontosan mit is mondjak abban a tíz percben...)

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2011.09.30. 18:15:32

@Little.Bear: Igen, minél kevesebb az idő, annál nehezebb :-)

tiboru · http://blogrepublik.eu 2011.10.01. 17:54:14

Ha egy férfi meg tudja nevettetni a partnerét, majdnem annyit ér egy kapcsolatban, mint a jó szex.

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2011.10.01. 18:50:46

@tiboru: Az igazi mégis az, ha a kettő együtt van jelen :-) Egyébként sztem az se utolsó, ha a nő tudja megnevettetni a férfit :-) Bár hagyományosan érdekes módon az az elvárás, h a ffi nevettessen, a nő meg nevessen, de miért ne lehetne ez kölcsönös?
süti beállítások módosítása