16. Kávé, süti, lányok

 2010.02.22. 08:00

A prof távolságtartó volt. Kedves. Nem ért hozzám egész idő alatt, még véletlenül sem. Mosolygott azzal a sejtelmes, kópés mosolygással. Kávézott és sütizett, szinte mohón falta be azt a süteményt. Megkívántam, amit eszik. De nem rendeltem belőle. Kissé cserepes ajkait néztem. Magyarázott. Megnevettetett. Mindig jókat nevetek vele. Nőkről is beszélt. Hihetetlen sztorikat. Szerintem ő találta ki az összeset. De az is lehet, hogy valóban megtörténtek. Mintha anekdoták sorozata lenne az élete. Ahogy mesél, látom magam előtt a szereplőket. Rólam is így fog mesélni valakinek. Ismertem egyszer egy apácát ... Szeretném majd hallani, miket mond. Szeretném az ő szemével látni magam.

Ma úgy éreztem, esze ágában sincs elcsábítani. Csak védtelennek látott legutóbb. Gyereknek, akit egy kicsit meg kell simogatni. De nem akar ennél tovább menni. Játszik egy kicsit velem, de nem annyira, hogy veszélyessé váljon. Kérdés, kit óv inkább, engem vagy önmagát? Mi erősebb benne, a hódítási ösztön, a felelősségérzet, a józan ész? Vagy nem is gondol minderre? Tabu vagyok számára, de mégiscsak nő? És ha nőt lát, férfiként kell fellépnie, mert nem tehet mást?

A kísértés messzebb került tőlem. Kicsit csalódtam is. Ha nem kísért, hogyan álljak ellen? A langyosak az Úrnak sem kellenek. Kiköpi őket. Langyosak vagyunk. Ez a langymeleg mindennapi élet nehezen elviselhető.

Ezen gondolkoztam, miután elbúcsúztam tőle, és átmentem pár utcával odébb, a lányokhoz. A tévés társasághoz. Megint az lesz a baj, hogy ítélkezem. Egyszerűen leírom, amit elsőre gondolok ezekről a nőkről. Később korrigálhatom. De per pillanat ilyeneknek látom őket.

Van egyszer a négygyermekes anya. Megkönnyebbülve üdvözölt, mintha természetes szövetségesek lennénk. Meggyőződéses katolikus,  tagja a helyi kisközösségnek, hittanoktató. Nagyon aktív, nem tudom, hogy csinálja négy gyerek mellett. Bár el tudom képzelni, hogy elege lehet az otthonülésből. Nem túl szimpatikus, nagydarab, csontos, harsány. Nincs benne semmi finomság, lehet, hogy az örökös fegyelmezés keményítette meg. Próbáltam elképzelni a férfit, aki pont őt választotta. Biztos a kisközösségből ismerték egymást. Vagy a templomi kórusból.

Egy vérfeminista is bekerült a csapatba. Ijesztő. Szinte férfias, szándékosan elhanyagolt külsővel. Mindent ideológiai szempontból mér fel és vizsgál. A feminizmus bizonyos aspektusaival szimpatizálok, de ennyire tenyérbemászó módon csinálni biztos nem célravezető. A csaj hivatásos mozgalmár és civil. Igen, lehet az ember lánya hivatásos civil, közel a húsosfazékhoz. Első pillanattól ellenségesen méregetett. Már a létem is kiveri nála a biztosítékot. Az ős-patriarchális katkó egyház egyik szolgálólányát látja bennem.  Nem bánom, lássa. Csak a stílusán javítana valamit ...

De utóbbira is van szakasszonyunk (Fachfrau), a stílustanácsadó vállalkozónő. Ez legalább szimpatikus. Tud viselkedni. Kedves. Persze, ebből is él, de látszik, hogy szívesen csinálja. Alaposan szemügyre vett, és megállapította, hogy ez az egyenruha igazán jól áll nekem. Noha nem ártana egy kis színt belevinni. Nem lehetne feldobni egy sállal? Nem tudom, komolyan gondolta-e, de elnevettem magam. Mire azt mondta, hogy mindig mosolyognom kéne. Tud valamit a nő, hízelegni azt biztosan. Kíváncsi lennék rá, mit javasolna, ha civil lennék. Milyen ruhák állnak jól? És használjak-e kalapot? Szeretem a fejfedőket.

A kedvencem azonban a kutatónő. Matematikus. És filozófia szakot is végzett. Nem, mintha érteném, mivel foglalkozik, de azt az első 5 percben levettem, hogy ő a legokosabb a társaságban. Zsebre vágta a többi csajt, főleg a vérfeministát, aki nagyon pampogott. De úgy vágta zsebre, hogy nem sértette meg, és nem alázta porig. Valamit nagyon tud.

A csapathoz még egy színésznő-költő is csatlakozik, de ő nem ért rá. 

Címkék: színésznő prof anekdoták négygyermekes anya vérfeminista stílustanácsadó kutatónő

A bejegyzés trackback címe:

https://leticianover.blog.hu/api/trackback/id/tr241666333

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mbenedek 2010.02.22. 09:03:21

"Biztos a kisközösségből ismerték egymást. Vagy a templomi kórusból." mintha az utcákban lakó két katkó család asszonyairól szólna.
A többi is ült, gratulálok a szerzőnek, nagyszerű zsánerképek!

tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.02.22. 09:56:43

@mbenedek:

Egyetértek; Letíciának nagyon menne egy pszichológia-szociológia szak.

vén betyár 2010.02.22. 10:40:20

Nekem is ő a kedvencem.
...Meg a szerző...

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2010.02.22. 11:07:56

@vén betyár: Ezt most nem értem, a szerzőn kívül ki a kedvenced?

antalbal 2010.02.22. 11:15:07

Ugye jól emlékszem, hogy a színésznő-költő Péterfy Bori? És akkor ez lesz a kapcsolat Zoltán atyával...
Mekkora lenne ha ők találkoznának és a nagy egyetértésben...na de elkalandoztam. Várom a folytatást, nagyszerű írás, főleg az élet langyossága tetszett.

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2010.02.22. 11:23:47

@antalbal: Nocsak, miből gondolod, h itt lesz vmi kapcsolat?

vén betyár 2010.02.22. 11:41:57

@Gloria Mundi: "A kedvencem azonban a kutatónő."

antalbal 2010.02.22. 11:50:57

@Gloria Mundi: Zoltán atya a blogjában nemrég megemlítette Letícia nővért, őt jelölte a Kreatív blogger díjra. Ekkor gondoltam azt hogy hátha, hátha... De ez persze semmilyen intimitást nem feltételez, csak annyit bizonyít hogy tudnak egymásról. De miért is ne találkozhatnának össze? Hiszen tudjuk: Isten útjai...

Old Man 2010.02.22. 12:07:30

@antalbal: És a díjjal mi van, kérem?

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2010.02.22. 14:37:46

@antalbal: Az igaz, tényleg tudnak egymásról. Izgalmas lenne, ha találkoznának, bár a két blog nagyon különböző hangvételű sztem ...

Letícia nővér · http://leticianover.blog.hu/ 2010.02.22. 14:53:51

@Old Man: A díjjal kapcsolatban külön posztot kellett írnom, és gondolkodtam azon is, kinek adjam tovább. De holnap már megjelenik soron kívül ez a poszt.

vén betyár 2010.02.23. 14:03:03

@antalbal: Lehet, hogy a kedves nővér Z.Atya fiatalkori botlásának "szüleménye", vagy örökbe fogadta, tehát vagy természetes vagy fogadott leánygyermeke.

Letícia nővér · http://leticianover.blog.hu/ 2010.02.23. 15:49:10

@vén betyár: Tekintve, hogy elvileg Zoltán atyával körülbelül egyidős vagyok, ez elég különös lenne. Érdekes ötlet, hogy közünk van egymáshoz, de eddig nem futottam vele össze, sőt, nem is levelezünk.

vén betyár 2010.02.23. 15:55:42

@Letícia nővér: Bocsánat, hát persze: a lelki rokonság - lelki közösség.
süti beállítások módosítása