39. Vacsora, foci, éhkopp

 2010.04.14. 08:00

Agapé a frászt hozta rám a legutóbb, amikor épp a választ kezdtem volna bepötyögni MC-nek. Majdnem levertem a laptopot az asztalról, úgy megijesztett. Kopogás nélkül nyitott be, ami azért nem szokása.

Teljesen fel volt ajzva, most azonnal tegyek félre mindent, vacsorameghívást kapott az apát úrtól. Noha nem igazán apát, hanem tartományfőnök, de mi egymás között csak így hívjuk. Valami római fejes vendégeskedik náluk, aki elég gyatrán beszél angolul, az apát szeretné, ha Agapé és én is részt vennénk a társalgásban. Latinul már egyikük se tud. Működhetne még az olasz, de az apát nem egy nyelvzseni. Tulajdonképp angolul se igazán tud, de úgy tesz, mintha.

Agapé imádja a repivacsorákat, a magas rangú vendégeket és a flancot. Nagyszerűen értekezik a semmiről, bűbáj, és soha nem mond ellent rangban fölötte álló személyeknek, főleg persze papoknak. Hogy én minek kellek oda, azt nem igazán értettem, de nem is nagyon bántam, hogy valami eltereli a figyelmemet.

Arra nem számítottam, hogy egész este fociról lesz szó. A római ember nem is római, hanem argentin. Mármint Rómában él, de Buenos Airesben született. Ennek megfelelően spanyolul beszélgettem vele, illetve tolmácsoltam egész este. Agapé olaszul tud, de spanyolul nem, illetve megért ezt-azt. Úgyhogy ő olaszul próbálkozott, de az persze már derogál neki, hogy fordítson is az apátnak.

Ráadásul Agapé nem ért a focihoz egy kicsit sem. Az apát viszont rajongó, mit tegyünk. Az argentinok meg természetesen őrültek. Még szerencse, hogy "boldogult" mexikói vőlegényem annó beavatott a futball rejtelmeibe, és legalább az alapvető szabályokat ismerem. Meg persze némely játékos nevét.

Mondanom sem kell, hogy enni viszont nem tudtam. Ugyanis nem volt mikor. Eszméletlen jó kajákat szolgáltak fel pedig. De ahogy a számhoz emeltem a kanalat vagy a villát, az apát teli szájjal dumálni kezdett az 1978-as világbajnokságról, a  házfőnök meg oldalba bökött, hogy ezt is fordítsam. A vicceket is fordítsam. Ez akkor nagyon mulatságos, ha nem értem a viccet. Vagy, ha szóvicc.

Agapé kényszeredetten mosolygott. Olykor próbált bekapcsolódni. Láttam, hogy mennyire bosszantja a témaválasztás. Igazán nem műveletlen nő, de a focihoz speciel nem ért. Ha megfeszül, akkor se.

A desszertnél tudott Agapé is bekapcsolódni, és legalább a csodás fagylaltkölteményt el tudtam pusztítani maradéktalanul. Vérzett a szívem a májgombóc levesért meg a kacsasültért, amit szinte érintetlenül hagytam a tolmácsolás miatt. Mikor fogok legközelebb ilyen finomat enni? A kolostorunkban se főznek rosszul, de ez azért pár csillaggal többet érdemelt.

Csak később jut eszembe, mi lett volna, ha a prof nem mondja le a találkánkat. Agapé tajtékzott volna, hogy elmentem, mikor kiosztotta rám azt az a temérdek életbevágóan fontos és sürgős feladatot, amely persze most azonnal harmadrangú lett. Még szerencse, hogy a prof nem ért rá. Vagy a fene tudja. És MC? Ott maradt a kávézós meghívásával válasz nélkül.

Címkék: foci spanyol vacsora vendég apát

A bejegyzés trackback címe:

https://leticianover.blog.hu/api/trackback/id/tr751672356

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Old Man 2010.04.14. 09:13:22

Pontos, tömör, mégis a lényeget kiemelő, valósághű leírás remek kis jellemrajzokkal, igazi írói erényeket felvillantva.Milyen jó, hogy a prof végül nem ért rá, szerencsés fordulat.De mi lesz MC-vel, most azután törheti e fejét, hogy mi van a kedves kis nővérrel?!

21 hónap · http://www.reprintkiado.hu 2010.04.14. 09:23:58

Hát, nem egy csendes szakma a tolmácsé, az igaz. De ha kiugranál, ennyi nyelvvel tuti találunk neked valamit ;)

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2010.04.14. 09:43:06

@Old Man: Ha olyan nagy spíler ez az MC, természetesen olvassa a blogot :)
@21 hónap: Hm, jó hírek Letinek :) Sztem is a nyelvekkel tud vmit kezdeni, ha kiugrik.

21 hónap · http://www.reprintkiado.hu 2010.04.14. 10:08:36

@Gloria Mundi: már csak egy szakterület kéne, akkor lenne igazán nyerő. Tessék drukkolni, most indul egy BAZINAGY tender ;)

Letícia - van egy 1831-es szemináriumi kérdéssorom komplett kidolgozva, bekötve. Ki lehet rá érdemes? Nálunk sajnos szétesik, és most annyira nincs túl sok pénzem restauráltatni.

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2010.04.14. 10:21:27

@21 hónap: Neked hogy van energiád tenderezni 2 gyerek mellett? Vagy időd? Na jó, legalább nincs mind a 2 permanensen otthon.
Szemináriumi kérdéssorozat???

21 hónap · http://www.reprintkiado.hu 2010.04.14. 10:39:02

@Gloria Mundi: Nincs. A nagy elmegy 8-kor és délre megyek érte ;)
Két gyerek, két cég, suli, háztartok. Néha alszom is. Az a hobbim :))

21 hónap · http://www.reprintkiado.hu 2010.04.14. 10:39:33

@Gloria Mundi: valami kispap dolgozta ki szerintem. Szépen olvasható, de csak belelestem, hogy mi lehet az.

vén betyár 2010.04.14. 10:46:48

@21 hónap: Meg a kertimunka!Meg a kerti kütyü!Homokozó, tűzrakó hely, szerszámtároló, garázs, kerítés, őrtorony, kerti kéjlak?Bábel Tornya!

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2010.04.14. 10:49:06

@vén betyár: Avassuk szentté 21 hónapot :) Pályázni én is pályázom, csak nemtom, mi lesz, ha megnyerem ... Az a nagy kérdés! :P

21 hónap · http://www.reprintkiado.hu 2010.04.14. 10:57:07

@Gloria Mundi: na még csak az kéne :P
Mármint a szentség. Gyarló link vagyok ám én is ;)
És hozzátenném, hogy most már négyen vagyunk, így könnyen tenderezgetünk. Főleg egy olyan piacon, ahol a fókák vadásszák az eszkimókat.

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2010.04.14. 11:12:12

@21 hónap: Jóvan, megnyugodtam, h nem kell beindítani a boldoggá avatási procedúrát :)

21 hónap · http://www.reprintkiado.hu 2010.04.14. 11:15:09

@Gloria Mundi: boldog azért szeretnék lenni, de szent nem ;)

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2010.04.14. 11:21:44

@21 hónap: Most akkor mégis indítsuk be? Bizonyított csodád van már? Dokumentálva?

vén betyár 2010.04.14. 11:27:38

@Gloria Mundi: Csoda hogy még nem csapták agyon!:P
Még, hogy szentté!Boszorkány!:P

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2010.04.14. 11:28:51

@vén betyár: A legtöbb szentet vagy agyoncsapták (megégették, oroszlánnal falatták fel, stb), vagy nagyon szerették volna kinyiffantani. Ez nem akadály, hanem feltétel! :)

vén betyár 2010.04.14. 11:37:17

@Gloria Mundi: Esten ments!Hiszen sokszor meg olyan mint egy tündér, valóságos angyalka!Akkor inkább legyen csak boldog!:)

21 hónap · http://www.reprintkiado.hu 2010.04.14. 12:46:06

@Gloria Mundi: nem, köszönöm. Inkább csak úgy privátba' lennék boldog, ha szabad...

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2010.04.14. 21:07:00

@vén betyár: @21 hónap: OK, legyen privátban boldog :)
Én csak azon csodálkozom, h még senki nem jött elő a posztban említett VB döntőjének elemzésével, bármiféle foci iránti lelkesedéssel, sőt, Messi neve sem említtetett meg ... Nem értem, nincs itt 1 db futball rajongó sem, emberek?

Hatis 2010.04.14. 22:43:00

@Gloria Mundi: szerintem nincs, Glória.

Engem amúgy az érdekelne, hova vezet 21 hónap gyarló linksége xD

Old Man 2010.04.15. 07:32:27

@Gloria Mundi: Mindenről felötlik bennem egy film, egy színdarab, egy könyv, egy vers, egy idézet, egy szó, egy arc, egy esemény.A foci vhogy kimaradt az életemből.Baj?

Nemrég olvastam egyik kedvenc blogom galambok hadihasználhatóságáról szóló posztjának kommentjei között:

Nemetközi madarást találkozó a Velencei tavon.diavetítés.
Első kép:cserregő nádiposzáta.
Tolmács /Kínos hallgatás, torokköszörülés, nyakkendő igazítás/ kivágja:
Vogel

21 hónap · http://www.reprintkiado.hu 2010.04.15. 07:56:04

@Old Man: hm... ajánlom figyelmedbe a következő helyet: www.urbanlegends.hu ;)

Old Man 2010.04.15. 08:22:20

@21 hónap: Köszönöm!Lehet, hogy UL, de jól hangzik, nekem tetszett...
Ha jól emlékszem épp nyelvtudósok incselkedtek egymással...
Meg különben sem a megfelelő ferdítőirodához fordultak...:P

Old Man 2010.04.15. 08:36:29

@Old Man: Helyesbítek, rosszul emlékeztem.Helyszín:Fehér-tó, Szöged.A vogel pedig: kékdolmányos sápi gyurgyalag.
Na, erre varrjál gombot!:P
lemil.blog.hu/
Komment:Lucius Flavius Arriánus.
/Még mindig teccik, ha UL is, meg tudom hogy komoly ornitológusok egymás közt csak latinul emlegetik az illető madarat, meg a többit is/.

21 hónap · http://www.reprintkiado.hu 2010.04.15. 08:39:02

@Old Man: UL, mert minden tolmácsképzőben elmesélik. De ettől még nagyon plasztikus példája a szakmának.
Nekem az volt a legdurvább, mikor a Goethe Intézet mellett a buherált taxis CB-k az én tolmácsolásom helyett a saját fuvarjaikat nyomták ki a fülesbe. Mondták, hogy gyakran előfordul. Köszi... :)

Old Man 2010.04.15. 09:18:06

@21 hónap:
Fitiszfüzike.
Csilpcsalpfüzike.
Sisegő füzike.

vén betyár 2010.04.15. 09:24:00

@Old Man:
Az egyszeri diák meg így fordított /Jókai szerint/:
Üdv, Cézár, a túri cigányok köszöntenek ! :D

vén betyár 2010.04.15. 09:39:17

@21 hónap: ÁÁÁÁÁÁÁ!Te mindent ismersz!De másnak talán új!:)

21 hónap · http://www.reprintkiado.hu 2010.04.15. 09:47:59

@vén betyár: apám Árpádos volt, a híres-hírhedt Guszti bácsinál ;)
Egyszer azért vágták az Öregem futkosóra, mert őrségben ellenőrzéskor az Iliászt olvasta. És mikor a nagytudású nemtomki nekiállt megnézni, hogy jó kis krimi, mi, akkor meglepődött, mert nem tudott mit kezdeni a sok krixkraxszal.

vén betyár 2010.04.15. 10:55:19

@21 hónap: Híres, jó suli volt.Úgy tudom latint is tanítottak, de volt görög szakkör is, nagy sportéletet éltek, néha nagy balhék is voltak.Ha igaz Sinkovits is oda járt, Szentkuthy Miklós meg ott tanított.Diákok voltak az öttusázó Törökök és Gyarmathy Dezső is.
Valószínűleg egy időben járhattunk suliba édesapáddal, csak én egy kicsit messzebb.
Ott volt diák a kis Kádár János, Pilinszki, Simonffy-Tóth András /írt is róla pár sort a Kompország katonáiban/, kortársaim közül Radnóti prof.dr.Hartyánszki István szívsebész, ifj.Marosán, stb.A későbbiek közül Bacher Iván Intőkönyv-ben emlékezett meg az Alma Materből, de ott végzett Morvay Krisztina is /igaz, ő akkor született, amikor én érettségiztem/.

vén betyár 2010.04.15. 11:05:13

@vén betyár: Tévedtem, rosszul emlékeztem, egy évvel korábban született.

21 hónap · http://www.reprintkiado.hu 2010.04.15. 11:12:20

@vén betyár: pár évvel később járt, de igen. Közben meglestem, te hová jártál.
Apám latin-ógörög szakos volt. Sinkovits avatta Guszti bácsi tábláját - emlékszem rá a híradóból. Egyébként ő a mai napig a legkedvencebb színészem. Egy nagyon aranyos bácsi volt, ott lakott Óbudán, sokszor láttam.

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2010.04.15. 11:15:38

@Hatis: Én azért csodálkszom, h nincs egy focirajongó se. Szóval ez az ország már nem az az ország ...
@vén betyár: @21 hónap: Látom, jókat barátkoztok :) Én csak amolyan botcsinálta tolmács vagyok, képzőt nem végeztem, de a madarakról hallottam. :)

vén betyár 2010.04.15. 11:27:14

@Gloria Mundi: Pajkoskodunk,pajtáskodunk, emlékezünk, dobáljuk ide-oda a labdát, de a foci csak nem kerül szóba!Hatist is egészen más érdekelt.
Nincs egy focirajongó sem.Miért, foci van?Ja, Argentínában.

Old Man 2010.04.15. 11:36:04

@Gloria Mundi: @21 hónap:
Tisztelt hölgyeim!Gyermekeim az úrban!Lányok!
Megállapítottam, hogy a lányaim lehetnétek...

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2010.04.15. 11:41:54

@Old Man: Apám kb annyi mint te, úgyhogy simán :) Csak vele hónapszámra nem beszélek ...

21 hónap · http://www.reprintkiado.hu 2010.04.15. 12:52:31

@Gloria Mundi: addig beszélj, amíg lehet.
Sajnos nekem is volt, hogy nem beszéltem vele hónapokig. Akkor nem akartam. Most meg már nem tudok.

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2010.04.15. 12:56:07

@Old Man: @21 hónap: Ó, nem én nem akarok. Inkább az van, h nem lehet vele beszélni ... Csak gyakorlati dolgokról.

Gildor Inglorion · http://gildorblog.blogspot.com 2010.04.15. 13:06:25

görbe bögre, pöttyös bögre.

azt a bravúrt tuti nem fogom megcsinálni, amit zoli haverom kínában: kínainak angolul tartotta a nyelvórát, nekem néha odaszólt magyarul, és a laptopján olvasta a választási híreket, miközben a kínai álomnőjével sms-ben csetelt (igen, olyan krixkraxokkal!)

szegény leti, lett volna ferences másodrendi (klarissza, vagy hogy hívják siennai szent katalin - azaz szénakata után) apáca, akkor jobb kaját enne :) a ferenceseknél nem utasítják el annyira az étkezés örömeit :)

Old Man 2010.04.15. 13:09:00

@Gloria Mundi: Már megijedtem.Biztosan nagyon gyakorlatias, nem érzelgős, nem lelkizős.Orvos, építész, katona-típus.

vén betyár 2010.04.15. 13:15:34

@Gildor Inglorion: Csuri várja a vendégposztot!Mi is!Sok fényképpel!/Különös tekintettel a cibetgyümölcsre./:)

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2010.04.15. 13:22:58

@Gildor Inglorion: Én még olyan rendet nem láttam, ahol ne főznének jól :) Csak lehet, h az egyik helyen még jobban, mint a másikon. Főleg, ha VIP vendég jön :)
Sztem is írjál vendégposztót!

Letícia nővér · http://leticianover.blog.hu/ 2010.04.15. 13:30:21

@21 hónap: Nem tudok senkit, aki megérdemelné a szemináriumi kérdéssort ... :(
Gondolom, gyűjtőre gondoltál.

21 hónap · http://www.reprintkiado.hu 2010.04.15. 13:50:41

@Gloria Mundi: körülöttem csak olyan van. Nincs velük semmi baj, bár kicsit idegesítő, hogy állandóan meg akarnak oldani mindent. Ellenben ha van probléma, akkor kivirulnak, és nyerő vagy ;)

@Letícia nővér: Köszönöm.

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2010.04.15. 13:58:51

@21 hónap: Hááát ... Ismerek én más műszaki embert, akivel beszélni is lehet. Persze, megoldani is akar, de az nem baj :) Főleg, ha nem csak technikai problémákat akar megoldani :)

klasztika 2010.04.15. 20:40:24

@Gildor Inglorion: ha jól értettem, itt a többiek ettek, csak Leti maradt éhes:D

@Gloria Mundi: @vén betyár: Amúgy engem érdekel a foci, bár mostanában egyéb bokros teendőim között kevés időm jut arra, hogy kövessem:(
Mit írjak róla?:D
süti beállítások módosítása