77. Uzsonnaasztal

 2010.06.18. 08:00

Hétköznapi dolgokról beszélgettünk a kocsiban. Tudtam, hogy majd rámszakad a szomorúság, ha belépek a kolostor kapuján, de addig tartottam magam. Utána az üresség. A prof megmondta, hogy most nem lesz elérhető. A nyaralójukban dolgozik majd, néhányszor biztos haza kell ugrania, akkor megpróbál hívni. Döntsek okosan. Ne hamarkodjak el semmit.

Én nem kereshetem. Az sms tabu. A telefonálás tabu. A nyaralóban pedig nincs e-mail hozzáférése.

Fityula és harisnya nélkül léptem be a szinte teljesen kihalt épületbe. A kapus nővér szunyókált a melegben. Lassan ballagtam fel a szobámba. Különös érzés fogott el. Nem tudtam elképzelni a holnapomat. A délutánomat. A nyarat.

A gimi lépcsőfordulójában ott állt a kis asztal a szokásos kiflikkel, zsemlékkel, iskolatejjel és kakaóval. Már az én diákkoromban is volt ilyen lépcsőforduló, becsületkasszával.  Azóta annyi változott, hogy felállítottunk egy hűtőt. Elveszed a kiflit, a kakaót, és otthagyod az árát. Senki nem lopott abból a pénzből. Csak azt engedtem meg magamnak akkoriban, hogy az aprópénzemet nagyobbra váltsam. Az uzsonnaasztalért felelős nővér a haját tépte, amikor tíz- meg húszfilléresekből kellett összekaparnia a bevételt, mert a lyukas órában elvittem a forintokat. De fillérre pontosan otthagytam az ellenértéküket.

Ahogy meglátom a kissé szikkadt péksüteményt és az italos dobozokat, megrohan az éhség. Fizetés nélkül elveszek három kiflit, meg három doboz kétdecis kakaót. Még a lépcsőn felfelé enni kezdek. A cellámba érve felbontom az egyik kakaót. Emlékszem a régi dobozokra, akkor nem csomagoltak hozzájuk szívószálat. Most az is nylonzacskóban van. Kibontom, beledöföm a kis lyukba. Mohón szívni kezdem a sűrű barna italt.

Akkor jut eszembe a mobilom. Még a temetésre készülve kikapcsoltam. Automatikusan visszakapcsolom, noha senkitől nem várok hívást. Richárd keresett vagy tízszer.

Címkék: éhség emlékek visszatérés

A bejegyzés trackback címe:

https://leticianover.blog.hu/api/trackback/id/tr41860415

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vén betyár 2010.06.18. 10:01:13

Richárd keresett vagy tízszer.
Ha egyszer a bolt beindul!:)

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2010.06.18. 10:30:28

@vén betyár: Ja, a pasik mindig párosával tűnnek fel :P

rozsdafarku 2010.06.18. 11:25:21

@Gloria Mundi: Ezt hogy érted?Egy sima - egy fordított, vagy 1 nős - 1 nőtlen?
Ja, a csajok meg mindig egyedül járnak pisilni.:P

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2010.06.18. 11:29:04

@rozsdafarku: Nem feltétlen. Csak érdekes, h vagy nincs senki, vagy többen is akadnak egyszerre. Mintha megéreznék a riválist. Tudtam, h vki jön majd a pisilős dologgal. Ennek 1 jó magyarázata volt még a suliban: nem lehetett zárni az ajtókat, tehát az egyik bent volt, a másik kívülről vigyázott, h ne nyisson be senki. Így már érthető? Persze azoknak, akik egymás mellett pisilnek "nyílt térben", minek is magyarázzam :P

rozsdafarku 2010.06.18. 11:48:17

@Gloria Mundi: Többen is akadnak egyszerre, mert a pasik ráéreznek, felfigyelnek a boldogságot, megelégedettséget sugárzó, vonzó nőkre.

Gildor Inglorion · http://gildorblog.blogspot.com 2010.06.18. 14:23:51

művészi ez a bekezdés... profi felvezetés, hogy az ember figyeljen, aztán ott a minden mindegy alapon elkövetett bebűnözés, ami leti lelkivilágát ábrázolja. jó előzmények egy későbbi esethez. drámai :)

az említett egyszerre jelenség még inkább működik a nőknél. én kulturáltan, bár nem túl frappánsan a lady's night fordulatot használom rá... egy ismerősöm kicsit expresszívebb.
süti beállítások módosítása