97. Engedjetek be!

 2010.07.20. 08:00

Mióta úgy döntöttem, hogy el innen, minél hamarabb, erről álmodom. A német novíciamesternőmről, illetve pont róla nem, mert ő nem jelenik meg az álmokban. Sokszor jártunk a hegyekbe kirándulni. Van egy kis ház a bajor Alpokban, egy pihenőház. Kívülről semmi nem utal rá, hogy szerzetesek lakják. Egy jámbor parasztgazda özvegye hagyta a kongregációra. Elég szép kis kaptatón kell felmenni a házhoz. Mindig kifulladtam, mire felértem.

Álmomban csak mászom, csak mászom fölfelé. A ház másképp néz ki, mint a valóságban. Kicsit olyan, mint valami sematikus kolostorábrázolás. Mondjuk, egy iniciálé része. Idős apácaarcok az ablakokban. Valahogy sose érek fel. Vagy, ha felérek is, nem tudok bemenni a kapun. Azt mondják, a novíciamesternő elutazott. Nem engedhetnek be. Lehet, hogy nem is az vagyok, akinek mondom magam. Hiába magyarázkodom. Makacskodnak.

Pedig nagyon szeretnék bejutni. Újra és újra elindulok. A táj szívfájdítóan szép. Lehet, hogy ennyire számít, milyen táj vesz körül? Lehet, hogy az Alpokban élve nem estem volna kísértésbe? Nem lennék engedetlen? És nem kívánnék egyetlen férfit sem?

A kérdés persze gyermeki. Mégis elmerengek rajta.

Címkék: álmok vágyak szerzetesség alpok

A bejegyzés trackback címe:

https://leticianover.blog.hu/api/trackback/id/tr22081111

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

21 hónap · http://www.reprintkiado.hu 2010.07.20. 13:42:46

Furcsa is lenne, ha minden vívódás nélkül ki lehetne lépni. Amíg megszületik az elhatározás, a végleges, a valódi, addig ez van. Utána meg hirtelen megkönnyebbül az ember.

Az ablakokban öreg arcok... a kapu pedig zárva.

iovianus 2010.07.20. 19:08:16

Tudat alatt elismeri magának a kedves nővér, amire igazán vágyik. a felületes, múló, fellángoló majd kimúló vágy alatt ott lapul az örök hivatás.

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2010.07.20. 19:46:29

@iovianus: Komolyan így hiszed? Sztem ez csak kicsit infantilis nosztalgia vmi iránt, ami sosem volt.

iovianus 2010.07.20. 22:11:55

@Gloria Mundi: Szerintem nem. Rá fog jönni, hogy mi az igazán fontos neki, és hogy ő igazából kinek nem fontos.

Hatis 2010.07.20. 23:02:25

Szerintem Leti szerzetes marad - lehet hogy nem ennél a rendnél, az de marad, mert ugye... Dei viae investigabiles sunt.

Legalábbis azt mondják.

Csuri / Bariildi 2010.07.21. 21:52:06

@iovianus: @Hatis:
jaj, nem értem, miből gondoljátok, hogy Leti rá fog döbbenni: neki márpedig apácának kell maradnia!
Ha végigolvastátok az eddig írottakat, akkor nagyon tisztán kirajzolódik, hogy távolról sem csak a szex, pláne csak a prof az, ami/aki miatt nem bírja tovább.
A hite ingott meg, ha nem is Istenben, de az egyházban, és a hit professzionális művelőiben mindenképpen....
És nem az az engedelmes fajta.
Szóval ezek az igazi okok.
nem látok lehetőséget rá, hogy visszatérjen....
Már csak a logisztikai nehézségek tartják ott, de már nem sokáig.

GutBesserWasser · http://blog.gutbesserwasser.com 2010.07.28. 20:44:03

Az egyik Harry Potter kötetben van egy mondat, amikor mit tudom én miből (tán teafűből?) kell jósolniuk Jóslástan órán, és Harry két barátja vitatkozik, hogy amit látnak, az egy halálos ómen-e, vagy sem. Erre mond Harry valami olyasmit, hogy "Jó téma arról vitatkozni, hogy meghalok-e, vagy sem!" (Közben utána néztem, ezért az idézet. A paraméterek: J. K. Rowling: Harry Potter és az Azkabani fogoly, Animus kiadó Budapest, 2000, ISBN 963838699-1, 103. oldal.)

Egyébként tényleg jó téma, főleg mert nem velünk történik... Letícia, te hogyan látod mindezt?

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2010.07.28. 20:55:15

Megint van egy háromnevű kommentelőnk, és már megint egy macska az avatarja. Nekem ez gyanús. Nem Seven újra-megtestesülése? Seven teljesen felszívódott ...

GutBesserWasser · http://blog.gutbesserwasser.com 2010.07.28. 21:01:45

Nem tudom, ki az a Seven, én biztosan sosem voltam az. 2001.08.09 23:34 óta létezik GutBesserWasser az Interneten, akkor regisztráltam ezt a nicket a chat.hu-n. Egyébként semmi titok nincs bennem, még a polgári nevemet is megtalálja a nagyon figyelmes olvasó a blogomban.

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2010.07.28. 21:13:53

@GutBesserWasser: Véletlen egybeesés :) Nem gondoltam egyébként komolyan, h azonos lennél a drága Sevennel, de érdekes volt a párhuzam. A chat.hu-n? Az elég kemény hely ...
Egyébként mire vonatkozik pontosan a kérdésed? Hogy jó téma-e a halálról beszélni? Vagy a rossz ómenekről? Vagy a saját halálunkról?

GutBesserWasser · http://blog.gutbesserwasser.com 2010.07.28. 21:26:36

:) 2001-ben még nem volt vészes. Mostanában nem nagyon szoktam elindítani, magam sem tudom, miért. :D

Igazából arra akartam utalni, hogy elvitatkozgatunk Leti lelki "motivációiról", miközben őt magát nem hallani, vagy legalábbis elég keveset. (Ez amúgy nem baj, inkább komikus. De ez sem akar bántás lenni.)

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2010.07.28. 21:28:10

@GutBesserWasser: Hát, ha beleolvasol egy kicsit vagy nagyon a kommentekbe, kiderül, h miért van ez így ... Nem akarom lelőni a poént.

21 hónap · http://www.reprintkiado.hu 2010.07.28. 21:58:43

@Gloria Mundi: esetleg nyaral? Tudod, aki főiskolára jár és se kutyája, se macskája, csak egy Hellyo Kittyje, az könnyen kapja fel a hátizsákot...

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2010.07.28. 22:04:35

@21 hónap: Bármi lehet. Legutóbb akkor kommunikált, amikor épp lepattintotta a bnőjét ... És vége volt a vizsgaidőszaknak.

GutBesserWasser · http://blog.gutbesserwasser.com 2010.07.28. 22:22:44

@Gloria Mundi: Igen, azt hiszem, igazad van. Hallottam valami olyasmit egyszer (kétszer, sokszor) Nyelv és kommunikáció órán (vagy Esztétikán, ki tudja már, ua. prof volt), hogy előbb -tól, -től, aztán -ról, -ről. Úgyhogy elnézést kérek, kiszaladt az ujjaimon, mint afféle első felindulás.

gabor4x 2010.07.29. 20:03:06

@vén betyár: Kinek a pap, kinek a papné.. :D

SevenDeadlySins (törölt) 2010.07.31. 03:48:23

Azért az találó hogy az első kommentem nekem is arról szólt, hogy nem tiszteletlenség e más lelkét ily nyíltan őelőtte ízekre szedni.

Nem sokkal később én kezdtem el egy kis szavazást a blog és a szerző mibenlétéről, mégpedig levelekben nehogy elharapódzon a trollkodás s ezzel tönkretegyem az előadást.

Az életnek van humora, na..
süti beállítások módosítása