125. Jóslófájás

 2010.09.22. 08:00

Telefon. Dolores az. Angélának fájásai vannak. Bevitték a kórházba. Valószínűleg csak úgynevezett jóslófájás, de annyira szenvedett a lány, hogy nem akartak kockáztatni. Angéla kéri, hogy menjek én is. Hátha most van itt az ideje.

Judit vállalja, hogy bevisz kocsival. Főleg, mert látja rajtam, mennyire ideges vagyok. Tán idegesebb, mint Angéla. Reméltem, talál magának valaki mást a szüléshez. Sose bírtam jól, ha más szenvedett. Sebeket látni. Valami furcsa érzés sajog bennem is, ha sebet látok. Nagyon rossz. Egy szülés drámai élmény lehet. Csak ne ma, nem vagyok erre felkészülve.

Judit is bejön, megkeressük a szülőszobát. A folyosón senki. Az üvegajtóra ki van írva, hogy ne csengessünk. Akkor mit lehet tenni? Várunk. Judit felidézi a saját első szülését. Sokkal gyorsabban ment minden, mint ahogy az orvos gondolta. Nem akarták elhinni, hogy  ő tényleg azt érzi, amit. Az orvosok, a szülésznők, azok mindent jobban tudnak. Egyszer csak ott volt a baba, majdnem a mosdóban szülte meg Judit.

A prof teljesen bambán járt egy hétig, meséli tovább. Mint aki nem bírja felfogni, hogy mi történt. Judit félt, hogy balesete lesz. Annyira nem a valóságban élt.

Végre nyílik az üvegajtó, kijön egy fehérköpenyes. Judit azonnal leszólítja. A nő megvonja a vállát. Nem is tudja, itt van-e az a kismama. Majd megnézi. Most más dolga van. Judit nem tágít. Látszik, hogy van ebben gyakorlata. A nővér megadja magát. Nemsokára ismét kijön, tájékoztat.

Angéla a vajúdóban van, megfigyelésen. CTG. Gyerek szívhang vizsgálat, tolmácsol Judit. Valószínűleg hazaengedik. Nem lesz itt ma szülés. Egyébként kik vagyunk? Angéla rokonai? Judit azonnal rávágja, hogy igen. Ő  a nagynénje. Én meg az unokatestvére. Bemehetek-e a vajúdóba, kérdi Judit. El se tudok képzelni egy vajúdót. Elég ijesztően hangzik. Mit csináljak én ott?

Nem, a vajúdóba senki nem mehet be. Judit bosszankodik. Miért kell egyedül hagyni valakit egy ismeretlen helyzetben, amikor fájdalmai vannak? Micsoda hülyeség? Állítólag ez egy bababarát kórház. Vagy mamabarát. Biztos olyan is van, ami a babával ellenséges. Az ápolónő vagy szülésznő megvonja a vállát. A szabály az szabály. Nem mehet be senki a vajúdóba. Az nem egyszemélyes, zavarná a többi kismamát, ha ki-be járkálnának idegenek. Például férfiak. 

Én nem vagyok férfi, de ez most mindegy. A szülőszobára majd bemehetek. De ma erre nem fog sor kerülni. Várjunk szépen.

És megmondaná neki, hogy Letícia idekint várja, kérdi Judit? Hívják fel mobilon, hangzik a válasz. Angélának nincs mobilja. Jaj, de bonyolult népek maguk. Jól van, megmondom, de most már hagyjanak békén.

Címkék: szülés fájás szülőszoba vajúdó

A bejegyzés trackback címe:

https://leticianover.blog.hu/api/trackback/id/tr252304097

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

yenoee 2010.09.22. 15:30:41

Egen. Az apás szülés lényege nálunk is evvót, anyuka bent vajúdott, ha lehetne méla kussban lesszives, me' zavarja a többieket, én meg a folyosón. 2315 járólap, megszámoltam. Tuti, mert háromszor is ellenőriztem.

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2010.09.22. 20:41:28

@yenoee: Nem volt kivel beszélgetni? :) A dúlám ott fecserészett órákat mind2 alkalommal, bár az elsőnél többet, mert az 10 óráig tartott :P Ő megpróbált harcolni, h bejusson, hallottam bentről, ahogy kiveri a balhét. :) Pedig totál el voltam szállva :)
Na, de a szülőszobára csak beengedtek téged is ... :)

yenoee 2010.09.22. 23:09:18

@21 hónap: szörnyen röstellem, de elfelejtettem, nálatok hogy is volt? :)
@Gloria Mundi: de, néha két fájás között telefonoztunk. Kinyomta ordított, visszahívott.
Aztán császár.
Mindenesetre annyira nyomasztó élmény volt, h a következő másutt született.
Vannak szintjei a kiszolgáltatottságnak, de szerintem ami néhány szülészeten megy, az erősen haladó kurzus lehet.

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2010.09.22. 23:56:00

@yenoee: Nem biztos, h jó volt, h telefonáltatok. Ilyenkor a legjobb, ha az ember belülre figyel. Érdekes módon nekem nem hiányzott a vajúdóban, h ott legyen vki, mert úgyse voltam magamnál. A szülőszobán is leginkább arra volt jó, h vizet adjon, meg ne érezzem magam tök egyedül. De beszélgetni nem volt kedvem egyáltalán.
A szülés kiszolgáltatott helyzetet teremt, ez tény. És a kórházak általában csak rátesznek néhány lapáttal.
Tehát a 2. szülőházban született?

21 hónap · http://www.reprintkiado.hu 2010.09.23. 08:55:58

@yenoee: hm. akkor még nem esett le neked, hogy én ki vagyok :D
A szégyentáblán a feleségeden kívül kevés nő mozgott. Emellé pedig megjegyzem, hogy tudom, hol van Torony meg Sé. Mert a zexférj ott tanult tőlük nem messze.
A második nekifutásom meg két hete vasárnap jött le a porontyon, a mentő szerepelt a címében :)

vén betyár 2010.09.23. 10:20:06

@21 hónap: Hűűűűűű!De izgalmas ez a ki kicsoda?:D
Pedig rozsdafarkú már rég mrgírta Groixnak.:D

21 hónap · http://www.reprintkiado.hu 2010.09.23. 10:31:17

@vén betyár: na tessék. Akkor rozsdafarkú terpeszkedik a hintaágyon?

yenoee 2010.09.24. 08:59:05

@Gloria Mundi: messzire vezető kérdések ezek.
A 2. egy másik kórházban született, ahol a kérdező nem renitens, hanem válaszolnak neki. A 3. is ott fog.
@21 hónap: kedves Zs, a legelső itteni kommented óta tudom, ki vagy, viszont valóban feledékeny vagyok és a porontyot is széles ívben elkerülöm :)

21 hónap · http://www.reprintkiado.hu 2010.09.24. 09:02:09

@yenoee: Jenőke, gratulálok :)
Mármint a csimotához. Ellenben azt elárulhatnád, hogy mivel buktam le.
A porontyt én is kerülöm, viszont fogadás volt, hogy vajon lehozzák-e (azt, ami egyébként igaz). Nyertem :)

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2010.09.24. 10:10:25

@yenoee: Értem. A tolvajnyelvet nem, de azt nem is kell, gondolom :)
süti beállítások módosítása