129. Kuszaságok

 2010.10.01. 08:00

Nem volt időm magyarázkodni. És nem is akartam. Úgy gondoltam, meg kell ezt beszélnem Richárddal. Csak annyit mondtam, hogy a látszat csal. Semmi többet. Aztán elrohantam.

Sikerült jóval korábban felérnem a hegyre, mint kellett volna. De ki akartam várni a kilenc órát. Sétáltam a hidegben. Mi mindent beszélhetett Judit és Angéla? És mit tervezhetnek? Hogy került szóba Ricsi? Hirtelen úgy éreztem, nagyon hiányzik. Szerettem volna, ha ott van. Ha átölel. És féltettem. Nehogy valami baja essék. Nem szabad meglátogatnia. Nehogy összefusson Angélával és Judittal egyszerre.

Aztán kilenc óra előtt öt perccel becsengettem a házba. Egy mesztic szobalány nyitott ajtót. Tudta, ki vagyok, miért jöttem. Szólt az asszonyának. Az bevezetett a kislány szobájába. Forró teát és házi süteményt hozatott a szobalánnyal. Megkérdezte, szükségünk van-e valamire. Csak szóljunk, ha igen.

Az első öt perc elég volt ahhoz, hogy lássam, nem lesznek gondok. A kislánnyal legalábbis nem. Okos, érdeklődő, ráadásul kedves. Ritkaság ebben a környezetben. A forró tea is jólesett. Mikor végeztünk, még ott akartak fogni ebédre. De nem fogadtam el. Talán máskor. A szakácsnőjük kitűnő. Hát persze. Abban egészen biztos vagyok.

Alighogy kiléptem a házból, sms-t írtam Ricsinek. Hívni nem akartam. Sose lehet tudni, nem a barátnője veszi-e fel. Vagy nem dolgozik-e valami fontos ügyön. Nem hívott vissza rögtön. Már leértem a városba, mire telefonált. Annyit mondtam neki, hogy találkoznunk kell. Nem telefontéma, amit kérdezni akarok. Este ér majd rá. Még nem tudja, hánykor végez. Majd szól.

Ahogy leszálltam a buszról, egy pillanatra láttam egy arcot. Megdöbbentett. Mintha anyámat látnám. Fiatalon. Csak anyám barna volt, ez a nő meg szőke. Tán az alteregója. Hosszan néztem utána. Elő kell vennem a régi fotókat. Vajon jól emlékszem még az arcára?

Címkék: telefon óra alteregó richárd

A bejegyzés trackback címe:

https://leticianover.blog.hu/api/trackback/id/tr222335509

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tóthi 2010.10.01. 19:49:44

Ha most bejön a képbe Leti (fél)testvére, akkor morcos leszek. Lassan beköltözhetne hozzá a véletlen. (Nekem egy ideje sok belőle.)

Attus Germanicus · http://attus.hu 2010.10.01. 21:57:50

@Tóthi: Nézd, szerintem már elég régóta nyilvánvaló minden olvasó számára, hogy ez egy kitalált történet, abba meg kellenek ilyen kanyarok.
Na jó, tényleg kezd egy kicsit a venezuelai tévésorozatok szintjére menni a dolog...

21 hónap · http://www.reprintkiado.hu 2010.10.02. 23:18:30

@Attus Germanicus: soha nem gondoltam volna, hogy ennyire jártas vagy a venezuelai tévésorozatok dramaturgiájában ;)

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2010.10.03. 09:36:39

@21 hónap: Mibe, h nem jártas, max az azokat kifigurázó szkeccseket látta? :)
Egyébként vannak baromi jól megírt tévésorozatok, a brazilok a legklasszabbak. Nem olyan szarok, mint a végtelenített magyarok, amelyeket úgy írnak, h az egyik rész szerzője nem tudja, mit fog a következőé írni. Totál szétesett sztorik.
A brazilokkal foglalkoztam is szemináriumi előadás keretein belül :P De sokkal nagyobb szereplőgárdával dolgoznak, mint ami a Szűzgarázsban megjelenik.

21 hónap · http://www.reprintkiado.hu 2010.10.03. 10:58:22

@Gloria Mundi: magyar büdzsére van tervezve a sorozat :)

Nem tudom, mi tudna rávenni, hogy behatóan tanulmányozzam ezeket a sorozatokat...

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2010.10.03. 12:33:20

@21 hónap: Ez nem csak pénzkérdés. A magyar Jóban rosszban sztem a német Gute Zeiten, schlechte Zeiten koppintása. Bár mindkettőbe csak érintőlegesen néztem bele.
Már én se nézem, de egy időben baromi jó volt nyelvtanulásra. Ezt egyszer már megvitattuk :)

21 hónap · http://www.reprintkiado.hu 2010.10.03. 13:48:49

@Gloria Mundi: na majd a konkurrencia birkózik egyet a lindensterasséval :D

gabor4x 2010.10.04. 16:43:26

@21 hónap: Valaki döntse már el, könyörgöm, hogy a konkurenciát egy vagy két r-rel kell írni!? (A Lindensterasse-ra már nem mondok semmit.)

gabor4x 2010.10.04. 17:20:40

@21 hónap: Há me Te 2 r-rel írtad, máshó is láttam má 2-ve is, 1-gye is, a Word példul 1-gye szereti.

21 hónap · http://www.reprintkiado.hu 2010.10.04. 18:42:16

@gabor4x: mármint hársfa utca mijé. A konkurenciát rendszeresen elba..rontom. Hülye németes vagyok, elnézést. Asszem, valahol tudat alatt a kurrens-konkurrens játszik bennem.

gabor4x 2010.10.04. 18:55:58

@21 hónap: El tom képzelni, h a hársfa utcába szándékosan tettél hibát. A konkur(r)enciát pedig azért kérdeztem, mert tényleg többféleképpen látom írva, elég, ha ráguglizunk mindkét írásmódra.

21 hónap · http://www.reprintkiado.hu 2010.10.04. 19:03:28

@gabor4x: ja, azt csak most vettem észre. Natessék. A nyelvtannáci is hibázik néha :)
süti beállítások módosítása