193. Rosszullét

 2011.02.28. 08:00

Már a kávézóban kirázott a hideg. Colos is észrevette. Megkérdezte, folytassuk-e máskor. Nemet intettem, bár éreztem, hogy nem sokáig tudom tartani magam. Annyi ideje készült erre a beszélgetésre. Nem rohanhatok haza, csak, mert rosszul érzem magam egy kicsit. Máskor is legyűrtem már hasonló émelygést. Nem kellett volna tejeskávét innom. Ez volt a hiba. Kimenekültem a mosdóba. Alig tértem vissza, rohannom kellett megint. Nem tudtam, hogy jutok el a saját ágyamig. Úgy tűnt, hogy végtelenül messze van az albérlet. Ricsi lakása közelebb lett volna, de oda nem akartam menni. Nem beszéltük meg, és különben is. Nem hiányzik, hogy így lásson.

Colos ragaszkodott hozzá, hogy hazavisz. Autóval jött, nem is kell sokat gyalogolni a kocsijáig. Beleegyeztem, nem sok választásom volt. Szerencsére azért támogatnia nem kellett. Képes voltam a magam lábán elvánszorogni a parkolóig. Becsuktam a szemem, és igyekeztem valami kellemesre gondolni. Valami üdére és tisztára. Megúsztam az utazást anélkül, hogy használnom kellett volna a zacskót, amelyet a biztonság kedvéért az ölemben tartottam.

Aztán felkísért a lakásba. Nehogy a liftben ragadjak. Vagy a folyosón essem össze. Kicsit furcsán néztem rá, azt hiszem. Hirtelen átfutott rajtam egy gondolat. És szégyelltem magam érte. Mi van, ha mégsem mondott igazat? Ha igazán erőszaktevő? Ha most őrültséget csinálok? Nem mertem a szemébe nézni. Csak szerettem volna, ha mihamarabb eltűnik. Egyedül akartam maradni, akkor is, ha összeesem az előszobában.

Aggódva kérdezte, hogy otthagyhat-e. Mert ő nem szívesen. Olyan rossz állapotban vagyok. Ne hívjon valakit? Ne hozzon gyógyszert? Biztos, hogy okos dolog ilyenkor egyedül maradni? Semmi gond nem lesz, mondtam, menjen. Nemsokára hazaérnek a lakótársaim. Majd ők segítenek. Bár fogalmam sem volt, mikor érnek majd haza. De nem akartam, hogy még egy percig ott maradjon. És el is ment.

Címkék: rosszullét kíséret colos

A bejegyzés trackback címe:

https://leticianover.blog.hu/api/trackback/id/tr162695624

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

iovianus 2011.02.28. 09:38:15

Igazából most mi volt a baj? Nem derült ki számomra.

vén betyár 2011.02.28. 10:08:12

Nem egyszerű megfázás vagy gyomorrontás, nagyon komolynak tűnik.
Remélem az atya /Colos/ orvossal tér vissza, vagy Ricsi intézkedik mielőbb..

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2011.02.28. 10:08:20

@iovianus: Valszeg az a hányós-hasmenéses vírus, ami most körbejár mindenütt.

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2011.02.28. 11:24:48

@vén betyár: Ez édes ... Hadd meséljek vmit. A férjem hónapokkal ezelőtt rosszul lett, hányt, mint a fene, felhívtam a körzeti orvost, felhívtam az ügyeletet, senki nem jött ki ám, és csak a 3. ember volt képes kinyögni egy hányáscsillapító gyógyszer nevét, amelyet aztán meg is vettem, és lassan (egy hét alatt) elmúlt a gond. Orvos a gyerekeimhez se hajlandó kijönni, mindegy, ha 40 fokos láza van, menjünk le, és a beteg gyerekkel töltsünk el 2-3 órát a váróban. Sztem ott szokták elkapni a következő betegséget.

vén betyár 2011.02.28. 11:56:37

@Gloria Mundi: Sajnos, ez a valóság.Azért bíztam /volna/ Colosban vagy Ricsiben.

α Ursae Minoris · http://noreg.blog.hu/ 2011.02.28. 12:58:11

@Gloria Mundi: @vén betyár: Nem biztos, hogy ez olyan nagy baj.
Svédországban egyáltalán nincs olyan, hogy kijönne az orvos - ha valami efféle lázas gond van, akkor elöször felhívsz egy számot, ahol kikérdeznek a tünetekröl, és telefonon szakszerü segítséget kapsz - a legtöbbször ugyanis nincs szükség személyes vizsgálatra. Ha pedig olyasmiröl van szó, amihez mégiscsak orvos kell, akkor azt fogják tanácsolni, hogy menj be az akutra - ott viszont nem 2-3 óra lesz a várakozás, inkább 5-8. :-(

Ha Panninak tényleg Calici-fertözése van, akkor úgysincs mit csinálni, akár jön orvos, akár nem - igyon sok vizet, és próbálja kibírni, azzal a tudattal, hogy gyors lefolyású és alapvetöen veszélytelen betegségröl van szó.

vén betyár 2011.02.28. 13:26:07

@α Ursae Minoris: Bár itt is lenne ilyen gyors telefonos elsősegély!

iovianus 2011.02.28. 16:27:24

@α Ursae Minoris: Na ebből a következő lenne szerelmes országunkban: kéthetes OKJ-n lehetne szerezni "telefonos segélyasszisztens" végzettséget, aztán hullanának az emberek mint a legyek...

Ficus Kinky 2011.02.28. 19:59:33

... hát baba! mi más?

α Ursae Minoris · http://noreg.blog.hu/ 2011.02.28. 20:13:17

@iovianus: :-) vagy inkább :-(
Ezt sajnos nagyon el tudom képzelni.

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2011.02.28. 20:29:41

@α Ursae Minoris: Egyébként én már alapban nem megyek orvoshoz :P A gyerekekkel meg akkor megyek, ha kezdenek jobban lenni, mert amíg rosszul vannak, nem mehetek le velük, ha lázasak, lázcsillapítok, ha hánynak, arra is megvan a kúp, már olyan sok kúpot adtam be szegényeknek, h az szörnyű ... De tény, h eddig gyakorlatilag nem volt olyan bajuk, ami miatt gyors orvosi segítség kellett volna, viszont az egészségesnek nyilvánításhoz meg ki kell bekkelni a rendelőben azt az időt. Bár múltkor nem volt előttünk senki, 1 percet se vártunk, le is voltam döbbenve. Ami a telefonos segítséget illeti, a védőnők szoktak ilyeneket adni, gyerekkel kapcsolatban különben azt mondják, h ha 3 nap múlva is lázas, akkor kell neki orvos. Csak anyámnak nehéz elmagyarázni, h miért nem rohanok velük minden kis dologgal orvoshoz.

@Ficus Kinky: Csak nem ... Annak vannak más jelei is, amikor már észre kellett volna venni, mielőtt hányinger jelentkezik. Sztem ...

Supreme Chancellor Han Organa 2011.02.28. 21:08:16

szerintem baba lesz..
ez a tejeskávés motívum visszatérő ebből a szempontból az "irodalomban"... :)

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2011.02.28. 21:35:31

@Supreme Chancellor Han Organa: Hát, nekem volt már rosszullétem tejeskávé után, és nem voltam terhes, de ki tudja ...

tiboru · http://blogrepublik.eu 2011.03.04. 08:53:53

@Gloria Mundi:

Lehet, belőled is hiányzik a tejeskávét lebontó enzim :-)

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2011.03.04. 09:44:37

@tiboru: Azért napi 2 tejeskávé általában lecsúszik gond nélkül, csak néha esik rosszul. :)

tiboru · http://blogrepublik.eu 2011.03.04. 11:48:49

@Gloria Mundi:

Erre mondta boldogult emlékezetű egyik tanítómesterem (Kaczúr zászlós), hogy az ember abban különbözik az állattól, hogy azt is megissza, aminek elsőre borzalmas íze van.

Igaz, ő a törkölypálinkára és a tablettás borra gondolt, nem a tejeskávéra :-)
süti beállítások módosítása