Tudom, hogy legszívesebben elodázná ezt a beszélgetést. Lehet, hogy én is. Kicsit tartok mindattól, amit mondani találok. De nem tehetünk úgy, mintha. Mikor belépek az ajtón, csak megpusziljuk egymást. Udvarias érdeklődés, ki hogy van egészségileg. Vacsora. Ricsi készült. Nagyon finomat főzött ezúttal. Ritkán jut eszébe, és ritkán van rá ideje. Lehet persze, hogy nem is ő főzte, mert nem volt ideje. A takarítónő olykor főz is valamit. Ricsi nem kifejezetten kéri meg rá. De a nőt megrohanják az anyai ösztönök. Mert olyan sovány az a fiú. Mert nem eszik rendesen. A szokásos szöveg. Nem firtatom, ki főzött, csak élvezem az ételt.

- Hol akarsz beszélgetni? - kérdezi. - A konyhában? Vagy a kanapén?

Jó kérdés. Veszekedni a konyhában sokkal jobban lehet. Ha leülünk egymással szemben, megfelelő távolságra. Bár előbb-utóbb úgyis felállok. Ha veszekedünk, általában állva tesszük. Aztán járkálni kezdek, egyik helyiségből a másikba. De nem veszekedni akarok, hanem beszélgetni. A kanapé viszont azt jelenti, hogy közelebb vagyunk egymáshoz. Tudom, hogy akkor vágyni fogok rá, hogy megérintsen. És ez elterelheti az egészet más irányba.

- A kanapén.

Bemegyünk a nappaliba. Felhúzott lábbal ülök a kanapéra. Ricsi mellém, de úgy, hogy nem ér hozzám. Kicsit komikus az egész helyzet. Zavarban vagyok, lehet, hogy ő is.

- Nos? Kezdheted. Miről akarsz beszélni?
- Szeretném megérteni, miért viselkedtél olyan ...
- Bunkó módon?
- Nem ezt akartam mondani.
- Hát?
- Nem is tudom. Pedig sokszor megfogalmaztam magamnak. Egész beszédeket fogalmaztam.
- Valami csak maradt belőlük. Ne kímélj.
- Több kérdésről is szó van. Colost most hagyjuk.
- Rendben. Bár róla még akarok veled beszélni. De ráér.
- Ami ezt az egész feltételezett terhesség-dolgot illeti.
- Igen.
- Úgy érzem, méltatlanul bántál velem. És ez fáj. Egyrészt, hogy egyáltalán eszedbe jut, szándékosan teherbe esnék, a te akaratod ellenére.
- Ilyet nem mondtam.
- Nem mondtad ki. De gondoltad.
- Nem is gondoltam. Hülyén reagáltam, ez igaz. Bocsánatot is kérek érte. Remélem, meg tudsz bocsájtani.
- Várj még. Nem olyan egyszerű ez az egész.
- Hallgatlak.
- Nem nyugszom azóta. Mi lett volna, ha tényleg terhes vagyok?
- De nem vagy az.
- Nem vagyok az, már mondtam.
- Rendben.
- Mi lett volna? Ezt tudnom kell. Ettől függ minden.
- Nem tudom. Erre képtelen vagyok válaszolni.
- Lehetetlen, hogy ne játszottad volna végig magadban. Biztos vagyok benne, hogy minden eshetőség eszedbe jutott. Attól kezdve, hogy megpróbálj rábeszélni az abortuszra.
- Tudom, hogy úgysem sikerülne.
- De azért megpróbálnád.
- Talán.
- Legalább beismered. Képes lennél megölni a saját gyerekedet.
- Panni, légy szíves, ne. Ne lovald most bele magad.
- Voltál már ilyen helyzetben?

Hallgatás. Érdekes, ez eddig eszembe se jutott. Lehet, hogy nem ez az első alkalom. Lehet, hogy már valakit rábeszélt az abortuszra.

- Voltam.
- Mi történt?
- Spontán elvetélt.
- Szóval magától megoldódott.
- Igen.
- És a lány? Őt hogy érintette a dolog?
- Azt hiszem, ő se nagyon akart még gyereket. Ennek ellenére megviselte. Azt gondolta, azért vetélt el, mert a magzat megérezte, hogy ő nem akarja. Ami ostobaság.
- Nem biztos, hogy ostobaság.
- Szerintem az. De ezen most ne vitázzunk.
- Rendben. Megpróbáltad rábeszélni az abortuszra akkor?
- Bevallom, igen. Tudom, hogy egy utolsó trógernek tartasz emiatt. De így volt.

Hallgatok.

- Nem akarok elvi vitát nyitni - folytatom.
- Rendben.
- Inkább azt mondd meg, mi lett volna, ha én nem vetélek el spontán. Az abortusz meg nyilvánvalóan kizárt. Mit tettél volna? Elhagysz? Kíváncsi lettél volna a gyerekedre egyáltalán?
- Ha úgy alakult volna, hogy megszületik, természetesen. Mindent megkapott volna tőlem. Nem bújtam volna ki a felelősség alól, Panni. Nem vagyok szörnyeteg. Remélem, ezt még te sem feltételezed rólam. Bár most haragszol.
- Velem szakítottál volna?

Újabb csend.

- Olyanokat kérdezel ... Amiket nem tudhatok. Mi lett volna, ha ...
- Miért ne tudhatnád? Hozzá vagy szokva, hogy megtervezd minden lépésedet. Hogy előre lásd, miből mi következik.
- A melóban. De az más.
- Hogy lenne más? Ugyanaz az ember, hasonló szituáció.
- Nem. Az egyiknek semmi köze a másikhoz. A meló az meló. A magánélet meg magánélet. Nem keverem.
- Nem is azt mondom, hogy keverd. De ugyanaz a logika érvényesül mindkettőben. Tudatosan cselekszel, és előre látod, mi minden történhet. Uramisten, most elméleteket gyártok, mikor csak egy egyszerű kérdésre szeretnék választ kapni. Olyan nehéz ez?
- Nem akarlak elveszíteni.

Megremegek. Ez nem válasz. De képtelen vagyok elengedni a fülem mellett.

- Attól félsz, hogy elveszítesz?
- Nagyon úgy néz ki, hogy van rá esély.
- Miért gondolod? Szerinted én szakítani akarok?
- Nem tudom, mit akarsz. Illetve, sejtem. Biztonságot akarsz, és előbb-utóbb családot. Amit értek, persze. Nincs ebben semmi szokatlan. És a részedről logikus is. Csak ...
- Csak?
- Muszáj mindent kimondani, Panni?

Kinyújtja a kezét, és egy tincset kisimít az arcomból. Az egész testem reagál. Olyan hevesen, hogy titkolni se tudnám.

- Arról volt szó, hogy megbeszéljük.
- Tudom. Tudom, hogy arról volt szó.
- És most megpróbálsz kibújni alóla.
- Egy csomó dologra nincs válaszom. Nem tudom, mi lenne, ha. Nem tudom, mi lesz, ha. Csak azt tudom, hogy hiányoztál. És nem akarlak elveszíteni.
- Én sem akarlak elveszíteni.

Képtelen vagyok visszatartani a könnyeimet.

- Akkor ne kínozzuk egymást, jó?
- Én nem kínozni akarlak, csak tisztán látni.
- Mit akarsz hallani? Ha azt mondom, hogy feleségül vettelek volna, az jó?
- Miért, feleségül vettél volna?
- Fogalmam sincs. De ezt akarod hallani?
- Nem az a lényeg, én mit akarok hallani. Hanem az, hogy te mit tennél. Mit teszel, ha ilyen helyzetbe kerülünk. Mert ez bármikor bekövetkezhet.
- Már mondtam, hogy nem tudom. Tegyünk meg mindent annak érdekében, hogy ne kerüljünk ilyen helyzetbe.
- Hát, ez tényleg nagyszerű.
- Panni, légy szíves. Olyan kevés ideje vagyunk együtt.
- Csak ez a gond? Hogy még nem telt el elég idő? Nem arról van szó, hogy eszed ágában sincs családot alapítani? Se velem, se mással? Soha az életben? Ha így van, mondd ki. Legalább tisztázzuk.
- Panni, miért csinálod ezt? Valóban nem tervezem a családalapítást. De ez nem jelenti azt, hogy egy nap ne változhatna meg a helyzet.
- Mitől fog megváltozni?
- Nem tudom. Egyszer csak megszáll a Szentlélek.
- Ne beszélj így. Ne viccelj ezzel.
- Elnézést. Nem akartalak megbántani.

Végigsimít az arcomon. Megfogja a kezemet. Simogatja. Ezt nem szabadna. Olyan nagyon kívánom, olyan nagyon. Annyira szeretnék megbocsátani neki.

- Nem tudom, mit mondjak. Eszem ágában sincs téged bármire kényszeríteni. Nem akarlak zsarolni, nem játszmázom. És arról sincs szó, hogy feltétlenül gyereket szeretnék. Még arról sem, hogy hozzád akarnék menni. Nem ez a kérdés.
- Hát mi?
- Hogy bízhatom-e benned. Hogy biztos lehetek-e benne, ha úgy adódik, nem hagysz cserben.
- Nem foglak cserben hagyni. Ebben biztos lehetsz. Gyere ide.

Magához húz. Most vége a beszélgetésnek? Ennél többre nem jutunk? De hát annyi kérdésem lenne még. Nem hagyhatom.

Vágyunk egymásra. Türelmetlenül. Talán, mert felmerült mindkettőnkben, hogy nem lesz több alkalom. Arról viszont nem volt szó, hogyan védekezzünk ezután.  Pedig nem akarok kockáztatni. Újra kellene gondolnunk. De nincs több beszéd. Csak összegabalyodás van. Az a félelmetesen jó érzés. Miért ennyire jó? Miért borítja el az agyunkat ennyire?

- Várj, várj még. Hoztam ...
- Mit hoztál?
- Gondoltam, biztosabb így.
- Óvszert hoztál?
- Hát ... igen.
- Utálom az óvszert. Agyonvágja az egész élvezetet. Hagyjuk a fenébe.
- De ...

Agyonvágja az élvezetet? De hát akkor mitől leszünk biztonságban?  Megéri az a kis gyönyör a kockázatot? Neki megéri? Őrültség, én magam is őrült vagyok. Az  a  kis gyönyör? Kicsi? Dehogyis. Hihetetlen.

Címkék: óvszer kockázat védekezés gyönyör kibeszélés

A bejegyzés trackback címe:

https://leticianover.blog.hu/api/trackback/id/tr572710246

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Tóth Eszter - MAGZATTAL 2011.03.13. 10:37:42

VIGYÉL ÁT, RÉVÉSZEMHéjas, leveles homályokszunyó baba-szörnye,ó, szarucska, szellemecske,szájas-orras bőnye,sűrüdöznek már az egekvélünk, a kék bozsgók.Surló-körlő kerubgömbök– mint esők a kosbort –vernek zizgő kozmoszokkal.Ó, a rezge ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vén betyár 2011.03.11. 10:07:14

Továbbá:
"...és szeretni fogsz akkor is, ha öreg leszek és kövér?"
Lehet, hogy bal lábbal keltem, vagy rossz ágyból, de soha nem szerettem az ilyen kérdésfelvetéseket, beszélgetéseket.
Igen, beszéljünk meg mindent, mindent a maga idejében.
Egyértelműen, komolyan, őszintén.
Csak előtte tisztázni kéne önmagammal, hogy mit is akarok, mi is a kérdés?

iovianus 2011.03.11. 10:58:42

Panni ha terhes lesz, egyedül marad. Ennyit Miles Christiről...

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2011.03.11. 11:51:32

@iovianus: Én nem így értem azt, h nem fogja cserben hagyni. De nem akar ígéretet tenni arra, h együtt maradnak-e vagy sem.

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2011.03.11. 12:05:24

@vén betyár: Az a baj, h a pasik a legritkább esetben tudják, h mit akarnak, bár lehet, h ez a nők nagy részére is igaz. Úgy beszélgetni, h tele van az ember indulattal, és nagy a tét, mert lehet, h egy óvatlan szó is katasztrofális következményekkel járhat, baromi nehéz. Hát, öregen és kövéren is lehet valakit szeretni, de előre inkább ne firtassuk :)

flea 2011.03.11. 12:32:40

@vén betyár:
"...és szeretni fogsz akkor is, ha öreg leszek és kövér?"
"...Hát, ha nem kérdezel folyton ilyen hülyeségeket, akkor meglehet!"

:)

skarlát betű · http://hutlenseg.blog.hu 2011.03.11. 14:45:26

@flea: Ott a pont. Persze a magyar nyelv csalóka, a szeretet és a szerelem folyton összekeveredik. Barátként szeretheti, társként szeretheti, szerelmes nem lesz belé.

iovianus 2011.03.11. 16:13:04

@Gloria Mundi: Szerinted egy gyerektartással pótolni lehet bármit? Ha nem maradnak együtt, édesmindegy hogyan segíti vagy hogyan nem.

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2011.03.11. 17:23:22

@iovianus: Senki nem beszélt konkrétan gyerektartásról, arról volt szó, h nem hagyja cserben. Ez sok mindent jelenthet. Az jobb, ha valaki mindent megígér, aztán úgyse teljesíti? LP is dönthet úgy, h neki ez így nem felel meg, és szakíthat. Nem, mintha ebből az derülne ki, h esze ágában volna szakítani ...
Engem inkább az a logikátlanság idegesít, h ha ennyire nem akar egy pasi gyereket, miért nem használ gumit. :P

flea 2011.03.11. 18:27:38

@Gloria Mundi: mert "Utálom az óvszert. Agyonvágja az egész élvezetet. Hagyjuk a fenébe."

Átfogalmazom: "Felmértem, hogy mivel járna egy gyerek, de inkább vállalom ennek a kockázatát, minthogy le kelljen mondanom az élvezetről."

(Már eleve ott kezd érdekes lenni a dolog, hogy egy gyerek miért kockázat, meg ellenség, aki ellen _védekezni_ kell... De hát nem az én életem...)

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2011.03.11. 18:36:11

@flea: Messzire vezetne ez a kérdés, ezek szerint te azt vallod, hogy ahány gyerek csak megfoganhat, az mind szülessen meg? Egy nőnek legyen 10, mint régen (amíg bele nem halt, szült szakmányban)? Én ezt nem szeretném, nekem elég annyi, amennyit elterveztem, és amennyit a saját fogalmaim szerint tisztességesen fel tudok nevelni.

Hogy a gumi agyonvágja az élvezetet, az igaz. (Persze lehet, h nem mindenki ért vele egyet.) De az is igaz, h ha ennyire nem akarunk gyereket, mint Ricsi, be kéne vállalnunk ezt a kellemetlenséget. És mégis sokan vannak, akik úgy gondolkodnak, mint ő.

flea 2011.03.11. 18:57:55

@Gloria Mundi: nem azt vallom, de most nem tudom kifejteni, tényleg messzire vezet. :(

Kismy 2011.03.13. 18:18:02

együltő helyemben elolvastam az egész blogot. hűűű... egyelőre csak ennyi. végig kell gondolnom.

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2011.03.13. 20:27:39

@Kismy: És nem folyt ki a szemed? Mert másnak majdnem ... Kíváncsi vagyok, mi lesz, ha végiggondoltad :)

Kismy 2011.03.13. 22:51:51

@Gloria Mundi: nem folyt ki, a szemüveg megtartotta :)
első blikkre: ez az utolsó poszt nagyon orrba vágott. nekem is volt ilyen beszélgetésem, majdnem szó szerint. különbség az volt, hogy nálunk (szerencsére) nem a gyerek körül folyt a polémia, hanem az összeköltözésről, közös jövőről... egyet megtanultam. olyat nem mondunk nőnek, hogy "Olyanokat kérdezel ... Amiket nem tudhatok. Mi lett volna, ha..."
engem elhagyott a barátnőm.

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2011.03.13. 23:46:05

@Kismy: Ezt sajnálom ... Nehéz ügyek, nehéz döntések, utólag meg sose tudjuk, hogy mit kellett volna, jobb lett volna-e.

Jé, felfedezték a blogot az irodalmárok? Érdekes ...

vén betyár 2011.03.16. 08:07:55

@Gloria Mundi:
Dehogynem!Utólag MINDIG nagyon jól tudjuk!:)

Egyébként meg:

"Légy ostoba. Hogy megszólnak, ne reszkess,
bár nem győzhetsz, nem is lehetsz te vesztes.
Légy oly ostoba, mint majd a halál.

Nem lehet soha nem igaz szavad -
jó leszel, erős, békés és szabad
vendég mult s jövő asztalainál."

Ficus Kinky 2011.03.16. 19:17:23

HOGY MI? nem védekeznek...? akkor most mit is vár el Panni? milyen felelősséget meg ilyesmit...? és kitől is?

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2011.03.16. 21:17:36

@Ficus Kinky: De, ahogy eddig, tablettával. Sokan használják ezt a módszert ... Csak nem 100%-os, mint ahogy a többi sem az.

Ficus Kinky 2011.03.16. 22:52:18

@Gloria Mundi: nem mondod!! :)

akkor meg minek a gumi, ha van tabletta? ha egyik sem 100%-os, akkor úgyis mindegy...
süti beállítások módosítása