214. Ruppert atya álomfejtése

 2011.04.18. 08:00

Zsong a fejem. Napok óta három nyelv között ugrálok, igaz, németre nem kell tolmácsolnom. Az valóban túlzás lenne. De Ruppert atyával persze németül társalgok. Az egyik este hosszabban beszélgettünk. Szakállt növesztett, kissé megöregedett, és kenetteljesebb lett. Mintha kevésbé volna őszinte. Vagy csak én változtam annyit, hogy már nem érzem őszintének, amit mond?

Elmeséltem neki az álmomat. Szerinte csak a saját bizonytalanságom kivetüléséről van szó. Nem is Ricsire vagyok féltékeny. Hanem ürügyet keresek a szakításra. Mert igazából nem akarok "odakint, a világban" élni. (Pedig nekem ez már idebent. A világban.) Szerinte visszavágyom a rendbe. Én meg nem hiszem. Nem vágyom már vissza. Vagy csak egészen halványan. Sokkal jobban vágyom Ricsire, mint a rendi életre. Bár nem tudom, mi lesz, ha mégiscsak megcsalt. Vagy nem csalt meg, de fog. Még nem is ez lenne a legnagyobb baj. Mi lesz, ha már nem szeret? Ha talál valakit, vagy máris talált, aki érdekesebb nálam? Akkor mi lesz?

Nem tudom, egyáltalán szóba hozzam-e neki a nőt. Az álmomat nem, mert azt csak kinevetné. Viszont megkérdezhetném, találkozott-e vele. Nem biztos, hogy azonnal tud dönteni, érdemes-e letagadnia. A hihető hazugságra ki van képezve. De ebben az esetben nem biztos, hogy egy másodperc alatt el tudja dönteni, hazudjon-e vagy sem. Bár miért is ne tudná. Vagy miért is ne mondhatná meg az igazat. Az álmom vonatkozhat a jövőre is. Vagy jelenthet teljesen mást is, mint gondolom. De Ruppert atya megfejtése nem látszik valószínűnek.

Ha őszinte akarok lenni Ricsivel, meg kell mondanom, hogy féltékeny vagyok rá. Most úgy megrohant ez az érzés. Nem azért, mert távol van. Inkább azért,  amit beleképzeltem ebbe a nőbe. Nem tudom, honnan jön a sejtés. Csak ott van, valahol mélyen.

Különös. Mintha azt reméltem volna, hogy Ruppert atyával megint közel kerülünk egymáshoz. És csalódnom kellett. Az a jóleső izgalom, ami azelőtt betöltött, ha vele voltam, már nincs sehol. Túl kevés lett mostanra ez a fajta ártatlan borzongás. Nem elég intenzív, és nincs benne testiség. Ez persze örvendetes. Mégis csalódtam egy kicsit. Bolond vagyok.

Címkék: féltékenység ricsi ruppert atya

A bejegyzés trackback címe:

https://leticianover.blog.hu/api/trackback/id/tr62834931

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

GutBesserWasser · http://blog.gutbesserwasser.com 2011.04.18. 13:34:35

Ruppert atya a saját szűrőjén keresztül értelmez és kommunikál. Miként akárki más is. (Én is.) A kérdés csupán az, hogy elegendően nagy-e azon emberpéldányok beépített szűrőinek átviteli karakterisztikája közti különbség, akikkel kommunikálunk, és hogy elég sokat át tud-e ereszteni mindebből a mi szűrőnk.

Winchester 2011.04.20. 23:31:09

Az álmok a tudatalatti vágyaink és félelmeink kivetülései. Nem hiszem hogy félni kéne hogy a valóságról álmodtál.
Hogy a nő Riára hasonlított, talán azért lehet, mert ő ugye annak idején meghódította Ricsit. A szerető pedig már egy rendőrnek elcsavarta a fejét aki kapcsolatban volt, megteheti akár most is. Szóval szerintem ezek csak a saját belső őrlődéseid. Persze azért egy-egy helyzetfelmérő keresztkérdést nyugodtan elereszthetsz :)
Időnként engem is szoktak ilyesmi álmok gyötörni, de tudom hogy nincs valós félnivalóm, csak az agyam generálja ezeket, mert az illetőnek volt 1-2 bizalom-ingató dolga a múltban.
süti beállítások módosítása