237. Amikor elég

 2011.06.10. 08:00

Végre eldöntötte. Azt mondja, most már nincs visszaút. Talált magának lakást, munkát, igaz, nem a fővárosban, de nem is túl messze. Egyszerűen úgy érzi, most kell lépnie. Nem halogathatja tovább. Most még van egy kis esélye, hogy beleszokjon. Hogy civil életet élhessen. Néhány év múlva már nem lenne.

Nagyon kimerült vagyok. Csak nézem Colost, ahogy kipirult arccal magyaráz. Tényleg elszánta magát. Nem akar többé szerzetesként élni. Nem bírja, hazugság az egész, belefáradt. Pedig nem csak abba lehet belefáradni. A küzdelem mindenütt nagyon kimerítő. Mikor a világ csak nem akar a mi képünkre és hasonlatosságunkra átalakulni. És ostoba módon harcolunk ellene.

Az utolsó tette Lili megkeresztelése lesz. Aztán kilép. A papságról nem lehet lemondani, mert az egy életre szól. De nem gyakorolja majd többé. Hiányozni fog, persze. Borzasztóan fog hiányozni. Mégsem képes tovább élni így. Nem látta a fiát felnőni. Legalább az unokáját láthassa. Persze, ha az unoka szülei is úgy akarják. Nem tudom, mi minden történt, mióta elutaztam Madridba. És most erőm sincs rákérdezni. Csak nézem, ahogy magyaráz. Új élet. Nehéz lesz. Valószínűleg nehezebb, mint nekem.

Címkék: döntés kilépés

A bejegyzés trackback címe:

https://leticianover.blog.hu/api/trackback/id/tr912971941

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vén betyár 2011.06.10. 10:25:58

Az életben vannak sorsfordulók, elszakadás a szülőktől, pálya választás, párkapcsolatok, születés, halál, meghatározó események.
Alapvetően befolyásolják, meghatározzák életünket.
Van amikor NEM LEHET az életet úgy folytatni, mint addig, vam amikor NEM SZABADNehéz elhatározás és nem mindig rajtunk áll.
Colos döntése hosszú folyamat eredménye, nem tud, nem akar úgy élni, mint eddig.
Megható:"Nem látta a fiát felnőni.Legalább az unokáját láthassa."
Ne csak lássa, élje meg!Éljen tisztán, szabadon, hazugságtól mentesen!

iovianus 2011.06.11. 11:10:58

Kemény dolog, hogy valaminek szenteled az életed, és egyetlen botlás (!) az egészet tönkreteheti, nincs visszaút.

LittleBear 2011.06.13. 11:10:04

Irigylem ezt a fickót a bátorságáért. Én csak elábrándozni szoktam, hogy otthagyok csapot-papot (mármint a munkahelyet), és csinálok valami olyat, amit eleve kellett volna - aztán rájövök, hogy én erre gyáva vagyok, a mostaniban is megtaláltam valamennyire az örömömet, és már csak huszonpár év van a nyugdíjig :-)) .

Bejegyzéstől teljesen függetlenül: a blog címe (Szűzgarázs) nekem nagyon "durva", meg már régen nem erről szól - nem lehetne megváltoztatni?

Letícia nővér · http://leticianover.blog.hu/ 2011.06.13. 14:31:47

@LittleBear: Megszerettem ezt a címet, bár tényleg nem erről szól már a blog, de ha megváltoztatom is, a Szűzgarázs szót mindenképp benne hagynám. Javasolhattok megoldást!
süti beállítások módosítása