251. Idegenség

 2011.07.11. 08:00

Felhívott. Nagyon ritkán hív, nem akar zavarni. Főleg, ha úgy sejti, hogy Ricsivel vagyok. Az tényleg kellemetlen egy kicsit. De ezúttal magam voltam otthon. (Otthon: milyen könnyen ráruházzuk ezt a szót egy helyre.) Hazulról hívott. Elújságolta, hogy egyedül van. A többiek a nyaralóban. Csak ő jött haza, hogy végre felvegye a fonalat. Be kellett mennie a tanszékre. Amíg létezik. 

- Csak ültem a saját székemen. A saját irodámban. A saját könyveim között. És nem tudtam, mi az ördögöt keresek. Hogy mit kellene tennem. És minek. Tanszéki értekezletet hívtam össze délutánra. Mielőtt szétszéledne mindenki. Néztem magam elé, és nem tudtam, mik legyenek a napirendi pontok. Juli főzött egy erős kávét. Rágyújtottam. Bámultam a számítógépet. Nem jutott eszembe semmi.

Aztán persze magamhoz tértem. Valahogy megtartottam az értekezletet. Nagy erőfeszítést kellett tennem ahhoz, hogy oda tudjak figyelni. Fel kellett volna hívnom egy csomó embert. Még addig se jutottam, hogy összeállítsam a listát. 

- Segíthetek valamiben? - ajánlottam föl hirtelen. 
- Csak tudnám, miben. Gondolkodni nem tudsz helyettem. 
- A keresztelőn úgy tűnt, jól érzed magad. Elemedben vagy.
- Ott nem kellett koncentrálnom. Az más. De a munka, az valahogy annyira idegen. És érdektelen. 
- Biztosan bele fogsz lendülni. Ahogy elképzelem, mit éreznék, ha újra nővérként kéne élnem. Szerintem én sem tudnám, mit keresek ott. És hogyan kell hozzáfogni. 
- Remélem, nem készülsz arra, hogy kipróbáld. Én nem ajánlom.
- Nem, eszem ágában sincs. Most nagyon jól érzem magam így. 

Hallom a kulcsot a zárban. Intek Ricsinek, aki csak némán bólint, mikor látja, hogy telefonálok. Kimegyek a konyhába. Beszélünk még vagy öt percig. De már nyugtalan vagyok, le kéne tennem. Végül is hazajött a ház ura. Illik köszönni neki. 

- A profod? - kérdezi azonnal.
- Honnan veszed?
- A hangszínedből. És a mimikádból. Még mindig odavagy érte? 

Magához húz, és egészen közelről néz a szemembe.

- Kedvelem mint barátot.
- Csak kedveled? 
- Mit akarsz hallani? 
- Az igazat. Csupán kedveled, vagy ennél többről van szó?
- Talán többről. Különös, hogy ezt olyan pontosan akarod tudni.
- Miért lenne különös?
- Mert te sose beszélsz az érzelmeidről.
- Ugyan már, dehogynem. 
- Te? 
- Én hát. De most nem rólam van szó. Hanem rólad.
- Ha az érdekel, hogy szerelmes vagyok-e belé, akkor a válaszom nem. 
- Olyan dühösen mondod ezt, mintha magadat is meg akarnád róla győzni. 
- Hagyjuk ezt a faggatózást.
- Rendben, hagyjuk. Ne haragudj.

Eltűnik a mosdóban. Mikor kijön, odamegyek hozzá.

- Mire vagy igazából kíváncsi?
- Semmire, Panni, hagyjuk. Marhaság volt faggatóznom. Nevetséges dolog a részemről. 
- Féltékeny lennél a profra?
- Én? Féltékeny? Ugyan.
- Semmi okod nem lenne rá, ezt remélem, tudod.
- Persze, hogy tudom. Mondom, hogy felejtsd el az egészet.  

Címkék: munka féltékenység furcsaság prof

A bejegyzés trackback címe:

https://leticianover.blog.hu/api/trackback/id/tr353045781

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hangaagi · http://hangaagi.blog.hu 2011.07.11. 09:45:23

Panni, nekem nagyon ez jutott eszembe erről:
http://www.youtube.com/watch?v​=7qLcAK3Uk7Q&playnext=1&list=P​LB9524640A4324986

Nem kell minden ajtót felfedni. Ahogy a másikéit sem feszegetni.
Szerintem :)

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2011.07.11. 11:05:24

@hangaagi: De rég nem jártál erre!
A hivatkozásodból kimaradt valami, mert nem ad rá ki semmit a youtube.

hangaagi · http://hangaagi.blog.hu 2011.07.11. 11:07:10

jajj, dehogy régen, csak régen KOMMENTELTEM ! :))) próbálok akkor egy új linket:
www.youtube.com/watch?v=7qLcAK3Uk7Q&playnext=1&list=PLB9524640A4324986

gabor4x 2011.07.11. 11:29:20

@hangaagi: Ha mem is feszegetni, de jobb kimondani a bennünk feszülő kérdéseket, mint hipotéziseket gyártani. Feltéve, hogy a másik őszintén válaszol, mi pedig készek vagyunk elfogadni a választ..

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2011.07.11. 11:45:30

@gabor4x: A baj ott van, hogy nem tudod, kész vagy-e elfogadni a választ ...

gabor4x 2011.07.11. 13:07:02

@Gloria Mundi: Igen, ez nehéz ügy, nem véletlenül tettem hozzá én is feltételként.

LittleBear 2011.07.11. 14:38:38

Most megint nem tudom eldönteni, hogy szurkoljak-e Ricsinek vagy sem...

Kicsit vallatósra sikeredtek a kérdések: "Még mindig odavagy érte?", "Csupán kedveled, vagy ennél többről van szó?", "Olyan dühösen mondod ezt, mintha magadat is meg akarnád róla győzni." Most mégis, milyen választ várt volna? Megvan a prekoncepciója, a másik meg magyarázkodhat. Vetélytársat lát a profban még mindig - meg tud ez még változni valaha?

LittleBear 2011.07.11. 14:39:23

Érdekes nekem, hogy a prof mintegy "bizalmasaként", "barátjaként" kezeli Pannit. Nagyon értékes kapcsolat tud lenni egy ilyen, ha Ricsi el tudná fogadni, hogy a prof vetélytársból átment atyai jóbarátba, apapótlékba :-))
De ahhoz nem kellene félnie attól, hogy találkozik vele, hogy beszélnie kell vele ...

Kismy 2011.07.11. 15:50:51

féltékeny. pont. az ilyen kérdések mindig féltékenységi kérdések, még ha jól is titkolja az ember. magamról tudom...

gabor4x 2011.07.11. 17:02:00

Szerintem ez a fajta féltékenység természetes és elfogadható. Az lenne furcsa, ha Ricsi szót se ejtene a profról.

A prof megváltozása is megérne egy-két kommentet. Korábban arról volt szó - ha jól emlékszem -, hogy a műtét kapcsán a prof átértékelt pár dolgot az életben, ami természetes ilyen esetben. Ez a mostani "depresszió" viszont új jelenség. Nemde?

LittleBear 2011.07.11. 18:58:37

Letipanni: Ha ez a téma ennyire érdekli Ricsit, el kellene neki mondani, hogy belé vagy szerelmes, és a prof már semmit nem jelent. Aztán erre mond, amit mond...

flea 2011.07.11. 19:01:13

@LittleBear: de hát pont ez az, hogy jelent, olyannyira, hogy Ricsinek is feltűnik a dolog...

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2011.07.11. 20:16:28

@gabor4x: Miért lenne ez depresszió? Egyszerűen csak nem látja fontosnak, amit azelőtt fontosnak látott ...

@LittleBear: @flea: Ja, az, h semmit sem jelent, nyilván nem igaz, nem lehet igaz. Az pedig, hogy mit jelent, lehet, h LP számára is nehezen körülírható. Meg folyamatosan változhat ...
Egyébként meg LP-nek miért kéne egyoldalúan szerelmet vallania, ha Ricsi ezt nem teszi meg? Sztem a ffinek kell először szerelmet vallania.

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2011.07.11. 20:33:26

@LittleBear: Vetélytársat lát a profban, és ez így is marad valszeg, mert LP túlságosan csodálja. Nem az erotikus vonzereje miatt aggódik valszeg, hanem azért, amit összességében megszemélyesít, és amivel szemben R úgy érzi, alulmarad, noha soha be nem ismerné.

LittleBear 2011.07.11. 21:04:55

@flea: Jó-jó jelent valamit, de nem az erotikus vonzereje miatt (bár ettől az ember soha nem tud elvonatkoztatni, tudom magamról :-)) ).
"Nagy" emberekre minden egyéb alap nélkül tud az ember féltékeny lenni, irigykedni, csodálni.
Ricsi valószínűleg azért is érzékeny, mert LP pont a megismerkedésük idején feküdt le a proffal...

LittleBear 2011.07.11. 21:08:29

@Gloria Mundi: Szerintem pedig igenis depresszió az, ha valaki a régebben megszokott tempóját nem tudja felvenni - ha a prof fél év múlva is ugyanígy viszonyul majd a munkájához, akkor azt kell mondani, hogy valami elromlott...

Az aktuális helyzetben merülhet fel, hogy LP szóban is szerelmet vall (tettekben már régóta megvallotta...). Most gondoljunk bele, mi lenne ha fordítva történne, ha Ricsi találkozgatna meg telefonálgatna Riával, neki is alaposabban tisztáznia kellene a helyzetet.

LittleBear 2011.07.11. 21:11:48

@Gloria Mundi:
Átérezve a helyzetet ismét azt kell mondanom, LP csak akkor tudja megnyugtatni Ricsit, ha a minimálisra szorítja a kapcsolatot a proffal.
Elméletileg lehetne még megoldás, ha Ricsi tudna alkalomadtán elbeszélgetni a proffal, és nem csak egy "alaktalan, idegesítően intelligens és a nője számára vonzó" fickónak látná, hanem esendő embernek... De erre Ricsi nem valószínű, hogy kapható lenne.
(Szerintem LP-nek is jót tett, hogy - még ha kínos körülmények között is - tudott beszélgetni Riával...)

Kismy 2011.07.11. 21:34:20

@Gloria Mundi: "Sztem a ffinek kell először szerelmet vallania." sose mondanám ki azt, hogy 'szeretlek' ha előtte a nő nem mondja :)

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2011.07.11. 22:01:08

@LittleBear: Sztem Ricsi is beszél Riával, max nem LP előtt ... Hanem, mikor például megy haza kocsival. LP viszont nem tudja megszabni, mikor hívja a prof, ezért kínosabb a helyzet. Lehet, h Ria is kínos helyzetben van, mert Ricsi felhívja, és esetleg már egy új pasi jelenlétében kell vele beszélnie :-)

És miért kellene Ricsit megnyugtatni? Megérdemelte?

@Kismy: Én meg sose mondanám ki egy pasit megelőzve. Sakk-matt.
Mivel a nő szerelmesebb természetű, és sokkal könnyebben értelmez egy kapcsolatot tartósnak, a ffi viszont szinte ugyanúgy viselkedik, ha szerelmes, mint ha csak rá van indulva egy nőre, neki kell jeleznie, hogy akkor most melyik verzióról van szó ... :-)

gabor4x 2011.07.12. 14:07:28

@Gloria Mundi: Azt mondod, "sztem Ricsi is beszél Riával, max nem LP előtt ... ". Miért beszélne Riával? Nekem úgy tűnt, Ricsi lezárta azt az ügyet, inkább Ria az, aki esetleg még keresi a kapcsolatot vele.

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2011.07.12. 14:14:56

@gabor4x: Mert barátok. Ha együtt vagy valakivel 3 évig, akkor az jó esetben a barátod is, nem csak a szeretőd. Tehát, ha mind a ketten akarják, nyugodtan fenntarthatják a kapcsolatot. Sose értettem az olyan embereket, akik egy hosszú szerelmi kapcsolat után képesek totálisan lenullázni a kommunikációt.

gabor4x 2011.07.12. 19:13:35

@Gloria Mundi:
1) Én se értem az olyanokat...
2) Nekem úgy tűnt, Ricsi elég "szőrmentén" bánt Riával.

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2011.07.12. 22:13:10

@gabor4x: 2) Ja, Panni előtt. Melyik pasi ne bánna szőrmentén a volt nőjével az új jelenlétében? :-P
Az, hogy valóban mi folyhat kettejük között, Panni nem tudhatja, és ezért mi se szerzünk róla tudomást.
süti beállítások módosítása