258. Új rend

 2011.07.27. 08:00

Ha ez igazán az én otthonom, akkor másképp viszonyulok hozzá. De mennyi az az invázió-mennyiség, ami még nem bántó? Milyen lassan kell bekövetkeznie? És mikor? Ha valami zavar, azt szóvá tegyem-e feltétlen? Vagy inkább hagyjam? És meddig hagyjam? Mitől lesz egy legénylakásból valami más? Kettőnk lakása? Vagy ez továbbra is Ricsi lakása, és én továbbra is vendég vagyok? A vendégnek persze vannak előjogai, de korlátai is. Az albérlő egyértelműen alávetett helyzetben van. A lakótárs ... És a barátnő, aki beköltözött a kedveséhez? Ezt a pozíciót ki-ki a maga képére alakítja. Ez okozza nálam a nehézséget. Ha nincsenek konkrét szabályok, és nekem kell kitalálnom, meddig mehetek el.

Azt természetesnek éreztem, hogy átvállaljam a költségek felét. Ricsi szerint ez így nem igazságos. Mert én kevesebbet keresek. Én kisebb lakással is beérném, nem tehetek arról, hogy neki ekkorára van szüksége. Vagy ekkorát engedhet meg magának. Tehát abszurd lenne, ha aránytalanul sokat fizetnék a lakásért. Erre az volt a válaszom, hogy egyébként meg lakbért kellene fizetnem. Amit így megspórolok. De nem egész lakást bérelnék, és a rezsiköltségen is többekkel osztoznék ...

Ezt a vitát a végtelenségig folytathatnánk, állapította meg. Majd ő készít egy részletes költségvetést. Hogy mire mennyit szokott fizetni. És abból átlagot számít, és ... Valami áttekinthetetlen matematikai képlet alapján meg fogja mondani, hogy 42. És ez az utolsó szava.

Címkék: lakás költségek megosztás

A bejegyzés trackback címe:

https://leticianover.blog.hu/api/trackback/id/tr403101578

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

LittleBear 2011.07.27. 09:17:40

Letipanni: Hát, semmi esetre sem kell rögtön átrendezni a lakást :-))
Eddig is elég türelmes voltál, ezután is célravezetőbb megelégedni a saját kis területed birtoklásával. Ricsi (mint minden férfi) nagyon nehezen viselné, ha belepiszkálnál a dolgaiba.
Majd idővel lassan kialakul úgyis. Ha valami nagyon nem tetszik, majd úgyis szólsz érte finoman.
Pénzügyekben meg rá kell bízni Ricsire, plusz egy ember nem okoz annyi pluszköltséget. Viszont az albérletre szánt pénzből azt, amire Ricsi nem tart igényt, el kell rakni "nehezebb időkre" - lekötni vagy ilyesmi. Ha nem lesznek nehezebb idők, még akkor is jól jöhet.

No, eldugultam.

LittleBear 2011.07.27. 09:21:40

Csak még egy dolog, aztán abbahagyom.
A főzést érdemes próbálgatni, rengeteget meg lehet spórolni, ha az ember hajlandó a konyhában is alkotni - és akkor Ricsi még anyagilag is jól kijöhet az összeköltözésből...

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2011.07.27. 09:44:06

@LittleBear: Nem úgy ismertük meg Pannit, h minden lében kanál lenne, éppen ezért agyal az ilyesmin.

Egyszer láttam egy japán filmet, amelyben négy házasságot-párkapcsolatot mutattak be. Játékfilm volt, de nagyon reálisnak tűnt. Az egyik párnál az volt a helyzet, h a pasi 10x annyit keresett, mint a csaj, ennek megfelelően egy luxus kégliben éltek, és a pasi azt tartotta igazságosnak, h a nő a költségek felét fizesse. Ugyanakkor ő nem volt hajlandó tápot venni a macskának, mert az a csajé. Szerencsétlen nőnek semmire nem maradt pénze, mert bármit vásárolt a pasi úgymond közösben, tartotta a markát a feléért. Asszem, a nő már a macskatápot ette saját maga is ...
Mindenesetre ilyen mértékű smucigságot sztem nem lehet elviselni, akiben nincs semmi nagylelkűség, az maradjon magának.

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2011.07.27. 09:45:07

@LittleBear: Jajmár, jössz a főzéssel ... És, ha Panni utál főzni? Ahogy én ... :-P Legalább is azt, amit szeretek főzni, a férjem nem mindig eszi meg.

α Ursae Minoris · http://noreg.blog.hu/ 2011.07.27. 10:31:28

42?
Egyre rokonszenvesebb nekem ez a Ricsi... :-)

LittleBear 2011.07.27. 11:05:14

@Gloria Mundi:
Én meg takarítani, ablakot mosni és vasalni utálok, aztán mégis meg kell valakinek csinálni, ha nincsen takarítónőm (és most nincsen).
Vissza a főzéshez: nehéz ügy, minden nap, rendszeresen komplett kajákat főzni én is nagyon utálok, nem is csinálom, néha sztrájkolok, és akkor visszaáll az agglegény módi (felvágott/rántotta/melegszendvics).
Attól még étellel el kell látni otthon a jónépet, sokszor használom a könnyítéseket (gyári könnyítés pl. krumplipüré-por, sk könnyítés a hétvégén főzött kondérnyi leves egyevésnyi adagokban lefagyasztva).

Egyébként meg azt kell főzni, amit meg is esznek (módjával, Monspart Sarolta szerint azzal lehet a legbiztosabban megbetegíteni a férjünket, hogy a kedvenc kajáját főzzük neki).

LittleBear 2011.07.27. 11:09:03

@Gloria Mundi: A smucigságot én sem bírom, pláne együttélésnél/párkapcsolatban. (Valaki egyszer kiszámolta, hogy egy családanya, ha mindent "számlára", hivatalosan csinálna, akkor egy háztartás rengeteg pénzbe kerülne, úgyhogy a sima házimunkának/gyereknevelésnek is megvan az értéke. És ha belevesszük, hogy ha egy pasi az elvonási tünetei miatt újabb és újabb macákat cserkész be, az nagyságrenddel többe kerül :-)) - ezért is olcsóbb feleséget tartani - és most vicceltem...)

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2011.07.27. 12:44:18

@LittleBear: Főzés: ez azért neuralgikus pont, mert nekem külföldi a férjem. És amit ő szeret, azt sokx én nem. Vagy soha el se tudnám készíteni, alapanyag sincs hozzá. Szerencsére elvan ő a paradicsomon szardíniával :-) Ha hazamegy, mindig csodálkoznak, mert ő az egyetlen pasi, aki az esküvője után nem hízott meg :-P

gabor4x 2011.07.27. 14:05:59

@Gloria Mundi: az eredeti ragozással is értelmes volt :)

LittleBear 2011.07.27. 20:19:14

@Gloria Mundi: Hát ez nehéz ügy...
Végül is, azzal neki teszel jót, ha nem hízik meg. Nem szerette meg a magyar konyhát?

tiboru · http://blogrepublik.eu 2011.07.27. 23:01:29

@Gloria Mundi:

Hát speciel paradicsomos halkonzervvel engem halálra lehetne kínozni...

Mondjuk engem se zavarna, ha a nejem nem tudna főzni, ha ezért cserébe naponta marhasztéket vagy frissensült sertéstarját kéne egyek.

Amúgy a nejem jól főz. Tőlem tanulta :-)

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2011.07.27. 23:10:41

@tiboru: Még jó, hogy nem kell bemondásra elhinnem, mennyire jól főtök-süttök :-) Gasztrobloggerek, ja ...

@LittleBear: Lehet, h a magyar konyha egy másik részét szeretné, amit én viszont nem :-P Bár ahogy elnézem, se a csípőset, se a zsírosat, se, amiben mártás van, se sok hússal, és még folytathatnám. Válogatós a szentem (szte neeem), viszont legalább nem várja el, h konyhatündér legyek :-) Sőt, múltkor a krumplistésztát is hajlandó volt megenni, ami hatalmas áldozat a részéről. Noha mind a krumplit, mind a tésztát szereti - külön :-P
süti beállítások módosítása