277. Áthelyezés

 2011.09.26. 08:00

Előbb hallottam a diákoktól, minthogy hivatalosan közölték volna. Lehetett volna pletyka is. Összerándult a gyomrom. Szerettem volna, ha nem igaz. Nem lehet egy kis nyugtom?

De aztán hívatott az igazgató. A kongregáció másik rendházából áthelyeznek a gimnáziumba egy szerzetest. Aki történetesen németet és angol tanít. Így az én munkámra nem tartanak majd igényt. Természetesen nem kell azonnal távoznom. Egy hónap a felmondási időm. De két hét múlva a kolléga felvált. Úgyhogy akkortól nem kell már bejárnom.

Ott ültem a hatalmas íróasztal ellenkező oldalán. És nem szóltam egy szót sem. Nem volt akkora sokk, felkészültem rá. Mégis reméltem, hogy tévedek. Bólogathatok megértően. Hiszen az ilyen áthelyezések gyakoriak. Bár nem ilyenkor. Miért nem a nyári szünetben döntöttek róla. Szeptember végén jut eszükbe?

- Nem tesz jót a gyerekeknek a folytonos tanárváltás - jegyeztem meg.
- Tudom. Nem én döntöttem a kérdésben. Szeretném leszögezni, Anna, hogy elégedettek voltunk a munkájával. Semmi kifogás nem merült fel ön ellen.

Sóhajtok. Mire megyek vele? Ki tudja, nem azért küldenek-e el, mert sokak szemét szúrta, hogy egy fiatal nő tanít egy fiúiskolában ... Colos, az egyetlen szövetségesem elment. És az öreg rajztanárnak nincs semmiféle befolyása.

- A tartományfőnök döntött így?
- Anna, kérem. Legyen elég annyi, hogy nem én akartam így. Nem tehetek semmit. Ismeri a szabályokat.
- Csak ... Nővér koromban sem voltam túl jó abban, hogy kérdés nélkül elfogadjam, ha döntenek a sorsomról. Legalább az okát szeretném tudni. Ki ez a szerzetes? Miért most helyezik át? Ha nem engem akarnak eltávolítani, akkor talán őt? Őt akarják eltávolítani a másik rendházból?

Az igazgató nehézkesen felemelkedik a székéből.

- Ne erősködjék, Anna. Kérem. Nem fogok többet mondani.

Címkék: munka szerzetes áthelyezés

A bejegyzés trackback címe:

https://leticianover.blog.hu/api/trackback/id/tr923251821

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mégsem én voltam? 2011.09.26. 08:14:57

Nem jó hír, pláne amikor elkezdődött a tanév.
De legalább a lakáskérdéssel nem kell egy ideig foglalkozni. Vagy Ricsihez is áthelyeznek valakit?
Nehéz dolog teljesen háttér nélkül élni...

mégsem én voltam? 2011.09.26. 08:34:58

Mondjuk tényleg nem teljesen normális dolog egy fiúiskolában egy fiatal tanárnő - nemcsak a diákok, hanem a tanárok miatt is. Biztosan van egy-kettő, aki nem örül, ha mindennap egy csinos nővel kell találkoznia...

És az egyetem? Tudom, elég nehéz a pénzügyi helyzet, de ott is lehet óraadóként tanítani, pláne Ph.D.-vel.

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2011.09.26. 14:12:01

@Little.Bear: Lányiskolában fiatal tanár bácsi mennyivel természetesebb? Nálunk volt, 1 db. :-)
Igaz, azért beleszeretni senki se szeretett, annyira nem volt csinos :-P

Szted mennyit keres egy óraadó? Sacc per kábé.
És hogy lehet bekerülni egy egyetemre???

iovianus 2011.09.26. 15:59:58

@Little.Bear: nem örül? Miért ne örülne? Teljesen normális és egészséges ha nőket is látnak a fiúk, megtanulják kezelni az érzéseiket. Nem?

mégsem én voltam? 2011.09.26. 18:21:41

@iovianus: Nem a fiúk miatt, maguk miatt. Gondolj bele, elmegy szerzetesnek, a nemi vágyaival kezd amit kezd, azt hiszi, nyugta van, aztán a munkahelyén, ahol eddig nyugi volt és néhány öreg takarítónő maximum, megjelenik egy attraktív fiatal nő.

@Gloria Mundi: Hát, ha a profnak nincsen annyi kapcsolata, hogy egy volt Ph.D. hallgatóját, akit felkér maga helyett előadást tartani, legalább szerződéses munkaviszonyban alkalmazza, akkor csalódtam a magyar egyetemi viszonyokban...

mégsem én voltam? 2011.09.26. 18:38:10

@Gloria Mundi: Hát, hogy mennyit keres egy óraadó, az megegyezés kérdése, meg gondolom egyetemtől is függ. Gondolom, a vallástörténeti tanszék nem fizethet túl jól, de már egy nyelvi tanszéken nem lehet túl rossz óradíj.

iovianus 2011.09.26. 20:20:46

@Little.Bear: hát ha nem tudja kezelni az érzéseit akkor nem való szerzetesnek.
Egyébként pedig a szeretetet és a szerelmet ne tévesszük össze a bujasággal, mert csak az utóbbi ellen tesznek fogadalmat.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2011.09.27. 15:08:02

Szegény Panni, tényleg szopóágon van...

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2011.09.27. 18:12:30

@Little.Bear: Vmikor pár hónapja az egyik ismerősöm panaszolta, h vmi 190 Ft-ot adnának egy tanóráért az ELTE-n. Ha nem is pont ennyit, a nagyságrend kb ez. PhD hallgató. Én is tanítottam doktoris koromban, és valóban nevetséges összegért, inkább lemondtam róla, mert nem érte meg a bürokráciával vesződni. Na, így megy ez.

Ami pedig a bejutást illeti: 1-1 órát adni, az még elintézhető, de abból senki se fog megélni. Státuszba kerülni ... Ha vki kihal. (Nyugdíjba nem akarnak menni a profok, sose.) És nagyon-nagyon jóban vagy a tanszékvezetővel és pont neked szól, h üresedés keletkezett. Elvileg meghirdetik, de gyakorlatilag az kapja, aki vkinek az embere. Ja, és ha mondjuk középkoros vagy, de XX. százados kell, akkor XX. századot fogsz tanítani. Új státusz? Mostanában nincs. Úgy hallom ...

Mondjuk, a műszakin nem egészen így megy, asszem, de arról csak közvetett infóim vannak.

mégsem én voltam? 2011.09.27. 19:32:37

@Gloria Mundi: Hát igen, idegennyelvű oktatás nem nagyon van a bölcsészeknél. Orvosin, ha németül vagy angolul tudsz tanítani, és kapsz lehetőséget, egy gyakorlat több ezer forint (pontosan én sem tudom, adó után olyan 3-4000 lehet).

LP-nek marad a magán-nyelvóra spanyolul vagy németül, vagy a nyelviskola.

Kismy 2011.09.27. 20:30:15

jelenlegi PhD hallgatóként azt kell, hogy mondjam, hogy az ELTE egy büdös vasat nem fizet az általam megtartott órákért

iovianus 2011.09.28. 19:10:51

@Little.Bear: No, én pontosan megmondom neked: orvosin, egy angol nyelvű előadásért 18.000 Ft jár. Tisztán, professzornak.

mégsem én voltam? 2011.09.28. 19:34:59

@iovianus: Ja, de a gyakorlat meg az előadás nem egy árkategória, előadás csak ritkán van, ha meg gyakorlatot tarthat, az eltart 14 hétig. (Ha előadást tart, annak az árát a Ph.D. hallgatónak is kifizetik. Viszont elég keveset szoktak rájuk osztani :-)) )

iovianus 2011.09.29. 16:32:51

@Little.Bear: nem értem miről beszélsz. Ha gyakorlatot tartana a prof, akkor is megkapná a pénzét érte. Nem azért kap sok pénzt, mert előadást, tart, hanem mert professzori címe van. És jól van ez így. A PhD-sok meg ne 200 emberes előadással kezdjék, hanem 20fős csoportgyakorlattal.
Egyébként előadás és gyakorlat is van hetente, hasonló számban, bár ez tárgytól függ.
süti beállítások módosítása