4. Múltidő

 2010.01.25. 08:00

Azzal ellentétben, amit sokan gondolnak rólam, nem vagyok teljesen tapasztalatlan. Vagyis nem vagyok szűz. 17 évesen kértem először a rendbe való felvételemet, de akkor elutasítottak. Érettségi után kimentem Németországba, ott léptem be. Még a novíciátusig se jutottam, csak jelölt voltam, mikor szerelmes lettem egy diáktársamba az egyetemen. Otthagytam a rendet. A tartományfőnök ragaszkodott hozzá, hogy kipróbáljam az úgynevezett civil életet. A pasikat. Legalább is egyet.

Odaköltöztem a sráchoz, a kollégiumba. Nem német volt egyébként, hanem mexikói. Mérnöknek tanult. Nem volt semmije, ahogy nekem sem. Az ő ösztöndíjából éltünk, én nem folytathattam az egyetemet, mert nem volt miből. Elmentem dolgozni. Takarítás, betegápolás, nyelvtanítás. Nem tetszett a helyzetem, irigyeltem, hogy ő tovább tanulhat. Az ő büszkeségét meg sértette, hogy több pénzt vittem haza, mint amennyi ösztöndíja volt.

Teherbe estem. Nem akartam, egyikünk se akarta. Hülyék voltunk. De mielőtt még felfoghattuk volna, mi vár ránk, elvetéltem. Simán, fájdalom nélkül. Mintha csak a havi vérzésem jött volna meg. A németek azért bent tartottak egy hétig a kórházban. Nem volt rendes betegbiztosításom, egyébként se tartózkodtam legálisan az országban. (Amíg a rendházban laktam, addig igen, de közben lejárt a tartózkodásim.) Hatalmas számlát kellett kifizetnünk a kórháznak. A kapcsolatunk megromlott.

Rájöttünk, hogy sose szerettük egymást igazán. Nem volt hová mennem, visszakullogtam az apácákhoz. A főnökasszony befogadott. Kifizette a kórházi számlát, és elintézte, hogy kimenjek Spanyolországba, az anyaházba. A mexikóitól úgyis egész szépen megtanultam már spanyolul, Madrid mellett tökéletesíthettem a nyelvtudásomat. És ott végeztem el az egyetemet. Csak évek múlva jöttem vissza Magyarországra.

Címkék: madrid terhesség kórház szerelem múlt mexikói

A bejegyzés trackback címe:

https://leticianover.blog.hu/api/trackback/id/tr871662531

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.01.25. 17:17:52

Érdekes adalék. Eddig azt hittem, apácának csak szüzek mennek/mehetnek.

Persze egy érintetlenségi vizsgálat eredményét lobogtatni egy zárdafőnöknek... elég furcsán nézhetne ki.

Letícia nővér · http://leticianover.blog.hu/ 2010.01.25. 18:22:05

@tiboru: Nem, a szüzesség sosem volt követelmény. A tisztaság (castitas) a fogadalom letételének idejétől számít. Sokan vonultak zárdába korábbi századokban, miután megözvegyültek, például.

hungaryhonvéd 2010.01.25. 19:56:12

@Letícia nővér:

Meggyónni bűneiket, vezekelni miattuk... =)

Helyes cselekedet! És a fogadalmat tétele is!

vén betyár 2010.01.25. 21:47:37

Hát.. ez is elég depi...

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2010.01.25. 22:29:34

@tiboru: És a ffi szerzetesektől mit kérnének? Szexvizsgálat volt, de csak a pápáknál, hogy ne forduljon elő még 1x, ami Johanna pápanővel. Bár az Egyház, ha jól tudom, máig tagadja a hölgy létezését.

Csuri / Bariildi 2010.01.25. 23:02:27

Micsoda adalékok.... Én sem egészen így képzeltem egy apáca előéletét - de végülis miért is ne? Más regényekben is a nehéz sorsú lányok közül kerül ki az apácák egy része, ez is arra hajaz.
Hogy depis vagy sem: hát, nem egy virágos rét....
Ez a sztori mármint, Letícia rosszul végződő kalandja.
Vagy a zárdába való visszakerüléssel lehet hogy ez tekintendő jó végnek??
majd kiderül gondolom....

vén betyár 2010.01.26. 07:31:37

@vén betyár: "Rájöttünk, hogy sose szerettük egymást igazán."
Akkor már inkább a ronda, de hírhedten jóságos prof.Annak meg az lehetne a vége:Tudtuk, hogy sose szerettük egymást igazán.

hungaryhonvéd 2010.01.26. 11:14:38

Ismerős szitu, leszámítva a szerzetesi létet, a szülést...

hungaryhonvéd 2010.01.26. 11:15:48

@hungaryhonvéd:

Bocsánat: más állapotba (végül nem) kerülést...

Carmesina · http://carmesina.blog.hu/ 2010.01.26. 14:25:15

@vén betyár: Ronda??? A nem szép az nem egyenlő a rondával. Egy ffi esetében főleg nem. Lehet attól sármos, vonzó, meg minden.
De a mexikóival meg a proffal Letícia egészen más élethelyzetben találkozott. Attól még szerethetünk vkit, ha nem akarjuk leélni vele az életünket. Vagy ha akarnánk, se tudnánk.

Carmesina · http://carmesina.blog.hu/ 2010.01.26. 14:45:33

@vén betyár: Csak úgy elgondolkodtam, vén betyár, te biztos jóképű pasi lehetsz :)

tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.01.26. 15:08:26

@Carmesina:

Hohó, kéremszépen, itten valami rügyfakadást vélek felfedezni :-P

Carmesina · http://carmesina.blog.hu/ 2010.01.26. 15:14:15

@tiboru: Á, csak kíváncsi vagyok, mit felel rá a betyár :)

Csuri / Bariildi 2010.01.26. 17:07:11

@vén betyár:
Betyár, fényképes válaszokat a kiadóban, jeligére várunk, azt a betyárját! :)))
A szépség amúgy, nagy közhely, szubjektív nagyon.
Akit én szeretek, az szép, és erről nem vitázom.
Már csak azt remélem, hogy ez tud kölcsönös is lenni, mert rám is rámfér :)

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2010.01.26. 17:48:20

@Csuri / Bariildi: Betyár meg hallgat, biztos előnyös fotókat keresgél a fiókban :)
A szeretet megszépíti azt, akit szeretünk, én is így gondolom. A szellem pedig megszépíti a nem szabályos arcot is. Fordítva is igaz, egy szép arc lehet csúnya, ha eltorzítja a butaság vagy a rosszindulat.

vén betyár 2010.01.26. 20:16:37

@Gloria Mundi: Süt belőle az intelligencia, az erotika, a magabiztosság és a jóság - egyszóval igazi férfi.
G.B.Shaw szerint 40 felett minden ember felelős az arcáért.
Milyen mélyen igaz, meg az is amit Gloria mondott az imént.

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2010.01.26. 20:31:32

@vén betyár: Lehet, h ezért nem is érdemes kezdeni 40 év alatti pasikkal?
Csak nem kedveled mégis a profot?

AtomTörp 2010.01.26. 23:17:06

Addig világos a lelki fejlődési szál, hogy szerelmes lettél és kiléptél, a szerelemtől kevésbé lett fontos a rend stb. De az nem annyira, hogy a visszalépésnél min mentél át. Mármint, hogy így az ok inkább annak tűnik, hogy nem volt hova menned, nem annak, hogy azt mondtad, hogy a szerelem hülyeség (vagy nem neked való). Szóval itt nem világos mi pontosan a lelki szál. hm? köszi :)

vén betyár 2010.01.27. 03:59:46

@Gloria Mundi: DE, kedvelem, mindenesetre jobban /sokkal/, mint a fiatal, nyegle, éretlen pasikat.Azért is írtam, hogy akkor már inkább.A ronda meg sarkítás kivánt lenni, ellenpontozása a szívjóságnak.Arra próbáltam utalni, hogy a két férfi, két eset más-más élethelyzetben, mégis = boldogtalanság -ban a lány a közös nevező, aki magában hordozza saját boldogtalanságának forrását.

vén betyár 2010.01.27. 06:31:26

Hát ilyen nincs is.Állandóan azt írta ki, hogy ERROR, most meg túlzásba viszi.
T.Admin!
Nem lehet a felesleget törölni?

Csuri / Bariildi 2010.01.27. 12:29:08

@AtomTörp:

Nagyon jogos a felvetésed! Engem is érdekel. Különösen, mert ettől sokminden függ majd a későbbiekben. Pl. hogy a proffal meddig megy el?
Szóval, Letícia: miért is mentél vissza?

Letícia nővér · http://leticianover.blog.hu/ 2010.01.27. 17:38:00

@AtomTörp: Szándékosan hézagos a történet, ez a része is. Nagyon jogos a kérdésed, de egyelőre nem fogok ebbe belemenni, lassanként fedem fel az indokaimat. De annyit talán mondhatok, hogy ez meglehetősen összetett, nyilván belejátszott a tapasztalatlanságom szerelmi ügyekben és a biztos (anyagi plusz érzelmi) háttér teljes hiánya is. Lesz még róla szó.

Letícia nővér · http://leticianover.blog.hu/ 2010.01.27. 17:40:54

@Csuri / Bariildi: A hivatástudatról és annak kialakulásáról feltétlenül fogok írni, mert enélkül nem lehet megérteni, miért lesz valaki szerzetes. Bár ez is mindenkinél más és más.

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2010.01.27. 17:51:07

@vén betyár: Ennyire borítékolható szted, h a prof is boldogtalanságot fog okozni Letíciának?

tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.01.27. 20:09:43

@Gloria Mundi:

Hát igen, mert az már most látszik, hogy Letícia nem tud különbséget tenni a testi vonzalom és az érzelmi ragaszkodás között.

Pontosabban: nem tudja elválasztani a dugnivágyást a mély érzelmektől.

Ez általános, feminin dolog; mi férfiak azért ennél rugalmasabbak vagyunk :-)

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2010.01.27. 20:31:59

@tiboru: Hm, hm ...
Te ennyire élesen elválasztod a kettőt? Nem az az ideális, ha a kettő egybeesik?
Abban persze van vmi, h a nőknek több nyire kell az érzelmi háttér ahhoz, h jól érezzék magukat szexuálisan egy pasival, de ez nem jelent feltétlenül szerelmet. Bár egy apáca sokkal inkább ki van szolgáltatva érzelmileg, asszem, mint 1 civil nő.

vén betyár 2010.01.28. 07:26:00

@Gloria Mundi: Igen, úgy gondolom, hogy ennyire.Természetesen először boldogságot fog szerezni a birtoklása, megszerzése, az,hogy átadhatja magát neki, de később rá fog jönni, hogy nem lehet teljes a birtoklás.Arra próbáltam már korábban is utalni, hogy minden kapcsolatába úgy megy bele, hogy a teljességre vágyik és később rájön,hogy ez nem lehetséges és akkor máris a partner a hibás.Magában hordozza a boldogtalanság okát ill. ő maga az.
Valahogyan ugyanezt fogalmazta meg tiboru is kissé más nézőpontból.

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2010.01.28. 09:01:05

@vén betyár: Nagyon érdekeseket írsz. A proffal kapcsolatban eleve nyilvánvaló, hogy birtoklásról szó sem lehet, sztem ezzel Letícia is tisztában van. Ettől még az, hogy teljességet szeretne, asszem, igaz. Ilyen az alapbeállítottsága, lehet, hogy a szerzetesrendbe is ez vezette.
De miért baj az, ha vki teljességet szeretne? Nem erre vágyik mindenki?
És hogyan léphetne ki ebből az ördögi körből?

vén betyár 2010.01.28. 10:36:35

@Gloria Mundi: Nem mondtam, nem gondoltam, hogy baj lenne, de mindenképpen csalódások forrása.Fel kell ismerni, hogy a teljességet nem kívülről, nem másoktól kapjuk,érjük el, hanem csak magunkon /és sok tapasztalaton, csalódáson ha úgy tetszik/ keresztül magunktól.Nem lehet kilépni ebből az ördögi körből.Az embert az ösztönei, vágyai ugyanúgy vezérlik, mint a tudata, de ha megismeri önmagát és megbékél vele, akkor előbb-utóbb a világgal is megbékél. Talán...

Letícia nővér · http://leticianover.blog.hu/ 2010.01.28. 13:50:45

@Gloria Mundi: @vén betyár: Meglep ez a párbeszéd köztetek, sőt, ebbe tiboru is beletartozik, bár az ő látásmódja kicsit idegenebb tőlem. A teljesség iránti vágyat nagyon is belémnevelték, ha nem volt már meg bennem kezdettől, mint mindenki másban is. A szerzetesség teljességet ígér, és ez nagyon csábító tud lenni, ha pedig mégsem érezzük úgy, hogy azt kaptuk, amit reméltünk, magunkban keressük a hibát. Nem másban, szerintem mindig magunkban. A bűntudatot is annyira belénknevelik, hogy szinte megbénít bennünket.
Nem tudom, mi lesz a proffal, megpróbálok ellenállni a kísértésnek.

vén betyár 2010.01.28. 14:27:17

Isten ments... illetve Isten óvja, Nővér.
"Hagyd magad lányom, előbb szabadulsz, illetve Isten bocsássa meg!"- mondaná Zoltán atya.Ő nagyon megértő.Én is.@Letícia nővér:
Bűntudat azért amit el sem követtünk ill. bűntudat azért ami nem bűn?Igen erős és hathatós eszköz mások irányítására.
Tegyük fel, hogy Agapé szereti a lányokat.Az kevésbé "bűnös" dolog?Hogyan számol el vele?
Nincsen semmi az Ő akarata nélkül és Nála a megbocsátás?

tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.01.28. 15:09:13

@Gloria Mundi:

Persze, az az ideális állapot, ha a kettő találkozik, ezt nem vitatom.

Mindössze arra akartam célozni a magam esetlen módján, hogy mi, pasik valahogy könnyebben el tudunk tekinteni az érzelmi háttértől, ha valami bringa befigyel.

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2010.01.28. 16:40:20

@tiboru: Így van, könnyű nektek, a kőkorszak óta erre vagytok trenírozva. Unalomig ismételt érvek, de sajna megváltoztatni nagyon nem lehet őket, főleg, ha a társadalmi konvenciók is jó vastagon aláhúzzák az egész katyvaszt. Azért egy kicsit már lazult a dolog, de az alapmesék továbbra is ugyanazok: Hófehérke, Hamupipőke ...

Letícia nővér · http://leticianover.blog.hu/ 2010.01.28. 16:47:17

@vén betyár: Az nagyon kedves, hogy te ilyen megbocsátó vagy, de nem érvelhetünk azzal, hogy vétkezem, mert utána úgyis megbocsát az Úr. Ennek alapján bármikor bármit elkövethetnénk, majd meggyónjuk. Az viszont nem lenne valódi megbánás. Persze nem mondom, hogy minden gyónásban valódi a megbánás, de amennyiben nem az, a feloldozás sem lesz valódi.
Agapének önmagával kell elszámolnia.
A bűnfogalom persze eléggé elasztikus lehet, és olykor beleesünk abba a hibába, hogy azt is bűnnek tartsuk, ami nem az. De egy szerzetes esetében a határok nem ugyanott vannak, mint egy civilnél. Olykor meg "a lélek erős, de a test gyenge" ...

vén betyár 2010.01.29. 06:52:30

@Letícia nővér: Az ismert adoma szerint állítólag egyszer Lukács György arról tartott előadást, hogy a majdan megvalósuló kommunizmusban mindenki csak a szükségleteit fogja kielégíteni, pl. egy nő csak egy bundát akaszt le az ingyenáruházban a fogasról és nem többet.
Prof.úr, mi a biztosíték, hogy vki. így járjon el?
Jöjjön ki kollegina!Vetkőzzön le!
Ugyan már, professor úr, szégyellem magam.

Na látja!

tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.01.29. 11:40:43

@Letícia nővér:

Biztosan ismeritek a sztorit: Ez a "lélek kész, de a test erőtlen" mondat Máté evangéliumából az egyik angol verzióban úgy néz ki, hogy "The Flesh is weak, but the Spirit is strong".

Az urban legend szerint ezt oroszra egy géppel fordították le, s az lett az eredmény, hogy " A hús ehetetlen, de a vodka kiváló!"

vén betyár 2010.01.29. 13:27:14

@tiboru: Nagyon jóóóó!

Valamint Hamlet Ofheliának:Az ölébe dőlhetek?
Nem, de az ölembe hajthatja a fejét.
A.J. ha jól emlékszem.

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2010.01.29. 14:33:48

@vén betyár: Hááát. Most micsinált vóna Lukács elvtárs, ha 1 sztriptíz táncosnő a kollegina? :)

vén betyár 2010.01.29. 16:52:40

@Gloria Mundi: Tehát szégyentelen?Talán bedobta volna a közösbe vagy személyesen akasztott volna rá még egy bundát.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.01.29. 23:25:15

@Gloria Mundi:

Ez nem vicc, hanem kultúrtörténet :-)
süti beállítások módosítása