123. Csöndek

 2010.09.17. 08:00

Odahaza csönd van. A szomszédból áthallatszik a tévé, de csak tompán. Nem értem a szöveget. Nincs rádióm se. Legalább azt kellene vennem. Most, hogy már nem kötelező számomra a csönd.

Még mindig hajnalban ébredek. Még mindig zsolozsmázom. Magamban. De nem járok naponta misére. Csak vasárnap. A legközelebbi templomban csalódtam. Az első prédikáció, amit hallottam, bántott. A második is. Többet nem mentem. Messzebb találtam egy kápolnát. Viszont nem áldozok. Idegen vagyok ebben a közösségben, így nem tűnik fel senkinek. Leghátsó pad. Mise után még ott maradok. Jó itt gondolkodni.

Ricsi azt mondta, "békén hagy". Nem tudom, ez mit jelent pontosan. Vajon végképp kiábrándult belőlem? Vajon egyáltalán voltak illúziói? Vagy várni akar? Nem hiszem, hogy várna. Mire?

Jelent az valamit, hogy szakított a barátnőjével? És ez vajon végleges? Hiszen a lány továbbra is nála lakik. Egyelőre. Lehet, hogy azt gondolja, engem ez zavar? Zavar ez engem? Semmilyen jogom nincs rá, hogy zavarjon. De legalább magamnak bevallhatom, hogy igen. Kíváncsi vagyok a lányra. Miért választotta őt Ricsi? És most miért szakít vele? Mennyire könnyen ad túl a nőkön? Akaratlanul is összehasonlítom a proffal. Talán nem különböznek olyan nagyon. Nem nyugszanak meg soha. Csak Ricsi nem alapított családot.

Címkék: gondolkodás templom mise ricsi zsolozsma

A bejegyzés trackback címe:

https://leticianover.blog.hu/api/trackback/id/tr312301604

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

21 hónap · http://www.reprintkiado.hu 2010.09.17. 10:44:04

Jó kérdések. Bárcsak egyetlen egyszer végiggondoltam volna rájuk a választ, valamelyiknél...

Csuri / Bariildi 2010.09.17. 18:34:11

Hát igen... Ricsi is elvált már egyszer, ha jól emlékszem (bár nem tudom miért mondom, h ő IS, mert a prof viszont nem), és most is épp túlad egy barátnő-élettárson.
De ebből nem feltétlenül következik, hogy nem nyugszik meg soha.... csak eddig még nem sikerült neki.

gabor4x 2010.09.18. 10:34:24

@Gloria Mundi: Legnehezebb? Mihez képest? :)

vén betyár 2010.09.20. 10:51:38

@Gloria Mundi: @örömlány:
Ezt nem gondolhatjátok komolyan.Mind, mindig ugyanazt akarják.:P

tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.09.23. 21:06:35

@vén betyár:

Asszem Karinthy mondta, hogy a férfi mindig a nő javát akarja.

A legjavát.
süti beállítások módosítása