148. Szép lassan

 2010.11.15. 08:00

Minden ismerős már. De másképp nézek a tárgyakra. Vagy talán rájuk se nézek. Nem feszengek. Nem próbálok viselkedni. Mintha vízben járnék. Rábízom magam a hullámzásra. Ricsi feltesz valami zenét. Megkérdezi, ismerem-e. De nem ismerem. Ilyen zenét ritkán hallgattunk. Majd bepótolom, mondta. Persze. Szívesen. Iszunk valami keveset. És beszélgetünk. Csókolózunk is. Szeretkezni nem lehet. Miattam. Mégse bánjuk. Nem sietős. Majd, ha megint lehet. Akkor szép lassan. Finoman. Ahogy először kellett volna. Valamelyik első alkalommal. Ami nem lett az. Hogy aztán az első olyan legyen, amilyen.

A kérdés ott lapul valahol. De nem teszi fel. Nem meri, vagy nem akarja feltenni? Hogy nem merné, azt kétlem. Vagy tudja a választ? Kitalálja? Végül is ez a szakmája. Olvasni a másik gesztusaiban. Mimikájában. Megfigyelni, raktározni, elemezni. Észrevenni, ha valaki hazudik. Ha elhallgat valamit. Látni, amit más nem lát. És hallgatni róla. Ha pap lett volna belőle, ugyanezeket a tulajdonságokat kellett volna kifejlesztenie magában.

Talán tudja, hogy a prof már a múlté. És azt is, hogy nem én akartam így. Talán még nem tudja. Talán azt várja, hogy én mondjam el. De nem most. Most nem hoznám szóba a profot. Végre sikerült eltávolodnom tőle. Megszenvedtem. Nehéz volt. De belátom, hogy neki volt igaza. Alakulhatott volna kevésbé fájdalmasan is. Vagy nem. Fogalmam sincs. Most könnyebb. Most már nem várom más telefonját, ha Ricsi mellettem van.

Címkék: múlt ricsi lassúság prof

A bejegyzés trackback címe:

https://leticianover.blog.hu/api/trackback/id/tr842448429

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vén betyár 2010.11.15. 09:52:50

Mint a mesében.
Mint a valóságban.
Ritka kegyelmi állapot.

21 hónap · http://www.reprintkiado.hu 2010.11.15. 12:07:13

Most már nem várom más telefonját, ha Ricsi mellettem van. => már csak azt kell elérni, hogy egyedül is önálló ember legyen.

gabor4x 2010.11.15. 17:12:54

@21 hónap: Valaki mindig kell, akinek a telefonját várjuk. Ha nem várjuk senkiét, az nem önállóság, hanem maga a depresszió vagy legalábbis kiábrándultság. Sztem.

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2010.11.15. 18:45:06

@gabor4x: Van benne vmi. Mi az az önállóság? Senki se elég önmagának.

21 hónap · http://www.reprintkiado.hu 2010.11.15. 22:14:34

@gabor4x: szerintem a tökéletes lelki béke. Ha elég vagyok magamnak, és időt tudok adni.
Nálam egyébként az idő/türelem a legnehezebb pont. Utálok várni. A karácsonyi ajándékokat a mai napig képes vagyok elkottyintani :)
süti beállítások módosítása